|
|
Notícies :: mitjans i manipulació |
Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
|
per Arthur |
23 gen 2008
|
Al minut 20 de la entrevista (link a sota), la hipòcrita, cinica, bruixa i botiflera de la Dolors Nadal, reconeix que s'estava llegint el llibre "El Arte de tener la Razón" d'Arthur Schopenhauer. La Bruixa aquesta va delatar el seu propi pecat...
És un llibre que ensenya estratagemes per quedar bé davant de la gent encara que no la tinguis realment. La molt estúpida va reconèixer que se'l llegeix confirmant així les meves sospites: és estúpida. A sobre, després d'haver utilitzat durant la entrevist estratagemes que apareixen en aquest llibre, acusa (amb raó) a una altre ministre d'haver usat l'estratagema.
Hem tocat el sostre de la porqueria polticia, ara ja només ens queda l'insult. (també és un estratagema) |
http://www.tv3.cat/3alacarta/video.htm?ID=202909&CAT_ID=tvcat
El llibret és molt prim, però us recomano només utilitzar-lo contra enemics... |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per Arthur |
23 gen 2008
|
heu de clicar al video "Nadal: no estic a favor de la immersió lingüística" |
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per Copyleft |
23 gen 2008
|
http://www.clubdevendedores.net/juego/tenerazon.pdf |
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per Adri. |
23 gen 2008
|
Jo també llegeixo Schopenhauer, i a molta honra.
Penso que recomanar aquest llibre és l'única cosa digne que ha fet aquesta dona. No veig quin problema hi ha.
Prefereixo que els nostres polítics llegeixin autors que valen la pena i no Dan Brown o succedanis.
Ara, altra cosa és tenir la moral per -en aquest cas- aplicar alguns dels estrategemes plantejats al llibre (que aprofito per recomanar). |
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per Un |
23 gen 2008
|
El problema és que si fas servir una estratagema i estas criticant a l'altre d'estratega, és a dir de donar respostes no naturals, de dir el que esperen que diguis per comptes del que creus...
A part de tot això la dolors Nadal és burra, inculte i feixista. |
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per Arthur |
23 gen 2008
|
No heu entés el post. Aquest llibre explica com aparentar que tinguis raó davant de la gent al marge que no la tinguis. Schopenhauer era una persona radicalment individualista i carregada de tots els vicis que pugui tenir un individualista a mercé del seu concepte de "voluntat".
"El Arte de la razón", per si sol, pot convertir-se en una apologia d'aquests vicis. Penso que és un llibre altament nociu si algú, comença a utilitzar-lo en una assemblea amb companys, ja que els debats ,que no requereixen de consens al final per a ser-ho, de vegades, es converteixen en diàleg quant s'arriba a un consens.
Aquest llibre és exactament la medicina que es necessita per a destruir una assemblea, perquè arribarà un moment en que estaràs mirant per tu contra el col·lectiu, i no per tu a favor del col·lectiu.
Jo personalment només recomanaria usar-lo a persones que hagin de debatre amb enemics, ni tant sols amb amics de diferent ideologia potencialment aliats, ja que et pots carregar moltes oportunitats i pots acabar donant voltes sobre tu mateix.
Els insults que he proferit contra aquesta porca, són perqué el mateix llibre proposa aquest estratagema quant ja no et queda res més. I de fet van inspirar un segon llibre anomenat "El Arte del Insulto". Útil usat amb saviesa, dinamita en mans d'un nen usat amb ignorància.
No recomanaria el llibre al 95% de persones que conec, i no perqué siguin ignorants o tontets, sinó perqué a una persona honrada i que no sent passió per l'argumentació no lo servirà de res. |
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per Adri. |
23 gen 2008
|
Jo sí que recomano el llibre.
Això no vol dir que recomano que s'usi el que exposa, simplement en recomano la lectura.
No hem de fer tot el que ens diuen els llibres, però ens han d'ensenyar a pensar.
Schopenhauer va ser tan individualista com tu vulguis, però és un dels únics (per no dir l'únic) que ha plantejat un sistema filosòfic complet i global.
Les seves idees s'exposen amb una claredat sorprenent i insusual en la història de la filosofia, pel fet d'apropar-la al major nombre de persones possible, evitant dotar-la de tecnicismes per fer-la semblar elitista. Juntament amb això, penso que és un exemple a seguir (que no vol dir que hagi d'estar d'acord amb les seves idees).
Pel que fa a El arte de insultar, té passatges francament exquisits, sobretot enmarcant-los en l'època i el context en què es van desenvolupar.
Finalment, penso que llegir-lo és bo, perquè per molt que les teves amistats siguin bellíssimes persones, sempre es podran topar amb algun animal que vulgui discutir amb ells, i sempre és bo saber de quin peu calça el teu "enemic" (dialèctic).
Insisteixo: penso que llegir el llibre et mostra com pot arribar a pensar l'espècie humana i et fa reflexionar sobre què fer per intentar millorar-la.
Encantat de poder discutir amb tu. |
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per traficante |
23 gen 2008
|
Los libros no son biblias, ni las lecturas palabras sagradas, ni los escritores profetas que nos transmiten la revelación. Schopenhauer es tan importante para nuestra cultura, como nefasto. Para muestra, he aquí uno de sus libros: "Cabellos largos, ideas cortas". Cuando se lee a Schopenhauer, como a tantos otros de su época, hay que tener en cuenta su misoginia. Con conocimiento y sin disculpas. |
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per Arthur |
23 gen 2008
|
XD okok...
però estàs segur què és l'únic que feia un sistema filosòfic complet i global? potser era "complet" i "global" per que es basava en la voluntat... però tots els antecesors a partir de Descartes diria que intenten fer un sistema "complet" i "global". Vale, Descartes era un venedor de métodes que no va deixar el seu, però Leibniz, Spinoza, Kant, etcètera... tots ells intenten aixecar un castell metafísic.
Personalment estic d'acord amb l'un. Per aixó he fet aquest post desautoritzant a Dolors Nadal i excedint-me amb ella en tot el que crec, Schopenhauer hagués fet... segur que sí, amb molta més elegància de com ho fe fet jo. Però a indymedia no és necesària. |
Re: Dolors Nadal llegeix a Schopenhauer (i és estúpida)
|
per Adri. |
24 gen 2008
|
és incoherent parlar d'"els antecessors a partir de Descartes" perquè els antecessors són els que van abans. A partir d'aquí podria usar l'estrategema ad-hominem per aconseguir la raó i desacreditar-te, però no ho faré :-)
Dit això, i abans que res, penso que a Indymedia com a tots els altres llocs fa falta l'elegància que comentes. Per què IMC ha de ser diferent? Ja sé que tracta d'uns continguts potser menys filosòfics, però crec que la base ho és.
Mai està de més no renunciar a l'elegància quan se'n té (no parlo per mi, perquè la meva pot ser comparable a la d'un mandril).
A l'època del (post)Romanticisme s'intentava fer precisament això, crear models globals, però: quants ho van aconseguir? Kant és el que més s'hi acosta i Schopenhauer es basa en ell per superar-lo. Spinoza, Descartes i companyia crec que es aprofiten massa el comodí de "com que no puc explicar-ho, diré que és obra de déu", i aquí el seu gran error, no creus?
Per això que Schopenhauer sigui un referent en aquest aspecte.
I segur que criticaria a la dolors nadal (en minúscules perquè no l'hi tinc respecte): no només pel fet de ser dona (la missogínia de Schopenhauer es pot comprendre però no compartir degut als seus enfrontaments amb sa mare), sinó pel fet també del radicalisme i totalitarisme del seu pensament; és una d'aquelles persones que han de tenir raó sigui com sigui, sense escoltar altres opinions, i d'aquí que s'hagi afiliat als peperos. |
|
|