Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: educació i societat : laboral : pobles i cultures vs poder i estats
>> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
22 des 2007
El SEPC expressa el seu suport als treballadors en vaga del sector dels autobusos i emplaça a la comunitat estudiantil a defensar una transformació en el model de transport públic

El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), organització estudiantil amb àmplia presència als centres d’educació secundària i superior de l’àrea metropolitana de Barcelona, així com de la resta dels Països Catalans i impulsora d’una campanya per la gratuïtat del transport públic pels estudiants, expressa el seu total suport als companys conductors d’autobusos que aquests dies estan en vaga per exigir millores en el transport públic així com la necessitat de tenir dos dies festius cada setmana que treballen.
El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) vol expressar amb el seu suport als vaguistes, la seva voluntat de participar activament en aconseguir les millores necessàries del sistema de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona, així com de la resta de territori dels Països Catalans, on com ja hem denunciat el SEPC en diverses ocasions la situació és realment precària.
És així com, voelem expressar les següents consideracions:

- El SEPC dóna ple suport i se solidaritza amb els conductors d’autobusos en lluita.

- El SEPC entén que la lluita dels conductors d’autobusos forma part de les reivindicacions àmpliament fetes des del moviment estudiantil de millores, tant en qualitat, com en quantitat i en qüestions de tarifes, del sistema de transport públic.

- El SEPC aprofita la situació per criticar el govern tripartit igual com la resta de governs autonòmics no hagin fet cap actuació per atendre la continuada demanda de millores que des dels estudiants i les estudiantes portem fent des de fa anys. No només això, sinó que des del SEPC es considera un autèntic escàndol que any rera any les tarifes del transport públic continuïn pujant per sobre l’IPC i encarint la mobilitat dels ciutadans.

- El SEPC anima al conjunt d’estudiants a col·laborar amb la lluita dels conductors d’autobusos fent un vaga d’usuaris durant aquests dies.

- Per últim, el SEPC es compromet, una vegada més, a seguir portant iniciatives de treball i de lluita per assolir un model de transport públic d’acord amb les necessitats socials dels ciutadans, especialment dels estudiants, així com adequat al territori.

Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, 22 de desembre de 2007
Mira també:
http://www.sepc.cat
http://comitedescansos.blogspot.com

This work is in the public domain

Comentaris

Re: >> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
22 des 2007
Molt bé que ens doneu suport per internet però agrairiem veure-us al carrer quan els mossos venen a intimidar-nos mentre exercim el dret a vaga. Això costa una mica més, no?
Re: >> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
22 des 2007
Tu no ets cap treballador de TMB així que no et facis passar per ells per intoxicar.

El SEPC, organització de l'Esquerra Independentista ha patit la repressió dels Mossos i de les altres forces de repressió-ocupació de manera continuada i molt contundent.

I contestant a la teva pregunta, no ens costa gens posar-nos davant seu, perquè no ens intimiden, sabem que nosaltres tenim la força de la raó que és molt més gran que la força dels cops.

Salut!
Re: >> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
22 des 2007
Ets una mica flipat no?
Endavant amb el SEPC!
Re: >> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
22 des 2007
lo de la força de la raó és més gran que la força dels cops, ho dieu per la CAJEI de Sant Andreu i els 3 gurus macarres que tenen no?
Re: >> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
22 des 2007
Endavant amb lo SEPC, endavant vaguistes dels autobusos!!!
Unes petites observacions
23 des 2007
Primer de tot, felicito el SEPC per donar suport a la plantilla en vaga de TMB. Un cop dit això, voldria fer algunes observacions:


1) "El SEPC expressa el seu suport als treballadors en vaga del sector dels autobusos i emplaça a la comunitat estudiantil a defensar una transformació en el model de transport públic."

Doncs precisament em penso que l'única activitat que s'ha fet a universitats per a fer conèixer la lluita dels companys i companyes de TMB és la xerrada de dijous passat a la Universitat Autònoma de Barcelona, on hi participava pràctiament tothom (AEP, Cau, CGT, co.bas, CJC-Joventut Comunista, Corrent Roig, En Lluita, Joves Comunistes i Revolta Global). El SEPC, com de costum, per la seva pròpia política sectària pel que fa a aliances externes -suposo que hi havia "massa espanyol" al cartell-, i pel poc cas que fa de qüestions que no tinguin res a veure amb l'argumentació nacionalista, va quedar-ne al marge. Una llàstima, especialment per a ells mateixos.



2) "El SEPC entén que la lluita dels conductors d’autobusos forma part de les reivindicacions àmpliament fetes des del moviment estudiantil de millores, tant en qualitat, com en quantitat i en qüestions de tarifes, del sistema de transport públic."

Demanar una T-Estudiant que converteixi els i les universitàries en un sector preferent pel que fa a la tarifació del sistema de transports públics no em sembla precisament una opció gaire revolucionària, sinó una política corporativista que segmenta la demanda popular i transversal de millors serveis a menor preu. Malgrat pugui entendre's el possibilisme immediat que la inspira, crec que hauríem de reflexionar sobre si no és precisament una lluita que ens allunya de la solidaritat amb els i les treballadores...



3) "El SEPC aprofita la situació per criticar el govern tripartit igual com la resta de governs autonòmics no hagin fet cap actuació per atendre la continuada demanda de millores que des dels estudiants i les estudiantes portem fent des de fa anys."

Almenys es diu clarament i sense dil·lació. "El SEPC aprofita la situació per criticar". Correcte, i estic d'acord amb les crítiques, és clar que aquestes vulguis o no sempre tenen més gruix quan vénen de part d'algú que, a més de trobar pegues amb la gestió dels altres, en proposen una d'alternativa i proven de dur-la a la pràctica. Per cert, això d' "estudiants i estudiantes" em resulta familiar... i diria que era una cosa que sempre ha provocat més d'un somriure!



4) "Per últim, el SEPC es compromet, una vegada més, a seguir portant iniciatives de treball i de lluita per assolir un model de transport públic d’acord amb les necessitats socials dels ciutadans, especialment dels estudiants, així com adequat al territori."

Completament d'acord. Però, com que en aquest país no existeixen -per ara- ni messies ni fronts de masses, intentem que tot plegat pugui esdevenir una bona conjuntura per endegar campanyes conjuntes, que sumin i agrupin més gent, organitzacions i sensibilitats en la defensa comuna d'un transport públic a preus populars i amb una qualitat garantida. No ens quedem en les campanyetes de pandereta de "cadascú cap a casa seva, i la resta que continuïn pagant".


Salut!
Re: >> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
23 des 2007
1) Potser confons la UAB amb tot el país.
I trobo una mica injust el que dius per la gent del SEPC de la UAB, ja que han participat o hi són a la Taula de Mobilitat sinó vaig errat. Ho vaig llegir al diari El Punt.

2) És lògic que es defensi des de la perspectiva estudiantil el tema, no des de la juvenil, la laboral, la gent gran o les persones amb mobilitat reduïda. Malgrat això el discurs al voltant del tema des del SEPC ha estat transversal, no una simple demanda corporativa estudiantil. L'augment de la qualitat del transport no afecta només als estudiants, i el foment amb una rebaixa del preu tampoc.

Adjunto un tros del manifest sobre el tema per exemple:

"per assolir un model de transport públic d’acord amb les necessitats socials dels ciutadans, especialment dels estudiants, així com adequat al territori."

3) Estudiantes és com s'anomena en català les dones que estudien.
Ara bé entenc que no cal utilitzar-ho si ja s'ha posat estudiants que és el neutre i engloba els homes i dones; però això és una debat que no ve al cas.
I propostes s'han fan i s'han han fet. El comunicat no era per aquest tema concret i per tant és normal que no hi diguin res massa desenvolupat, a més una proposta ben feta no es fa en quatre línies en forma de comunicat sinó amb un bon dossier.

4)D'acord. Ara bé no acabo d'entendre el teu però; aquest comunicat tant sols dona suport als vaguistes no diu el contrari del que dius tu.

---
Felicitats per la crítica, tot i que una mica demagògica és un bon exercici.
Re: >> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
23 des 2007
Molt bona Gramsci! Des dels Quaderns de la presó que no parlaves amb tanta claredat!
Veig que vaig tenir un bon deixeble!

Tot el poder per a les assemblees!
Re: >> El SEPC mostra el seu suport als conductors d'autobusos en vaga
24 des 2007
Company lenin (a pesar de la ideologia)

L'antonito és audaç. Jo, havent viscut el que m'han deixat viure, ni un minut més ni menys, apostaria per l'últim punt, el 4t. I sobretot remarcaria ben fort la idea de lluita conjunta. A l'ateneu no s'hi enten de fraccionalismes. I des de l'escola moderna s'avançava per dignificar a la majoria treballadora. Pretendre privilegis entre aquesta majoria comporta divisió, o fins i tot no voler entendre el quid de la qüestió, que continua sent el mateix, aunque les pese a muchos: la lluita de classes.
Les reivindicacions s'han d'asumir entre tots i totes, hem de fer pinya. M'agrada que els estudiants de les universitat burgeses, sobretot la UAB, se solidaritzin amb els treballadors de la TMB. Se suposa que sabeu si més no perquè es mobilitzin i el que demanen.
Sindicat Terrassa