Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
06 des 2007
El passat dissabte 1 de desembre, convocades per la Plataforma pel Dret de Decidir i amb el suport de més de 150 entitats i organitzacions, centenars de milers de persones es van manifestar a Barcelona sota el lema: "Som una Nació i diem PROU! Tenim el dret de decidir sobre les nostres infraestructures!"

Els convocants diuen que hi van assistir 700.000 persones, i la Guàrdia Urbana situa la participació en 200.000. Al marge del ball de xifres, el que és incontestable és que la participació va ser massiva i que reflexa el malestar de bona part de la població catalana pels problemes en les infraestructures els darrers mesos.

Tot i que el manifest centrava la convocatòria en el malestar generat pel caos provocat per l'arribada del TGV a Barcelona i en la reivindicació del traspàs del servei de rodalies a la Generalitat principatina, els mateixos convocants i la major part de manifestants portaven més enllà la reivindicació, reclamant el dret de decidir lliurement el futur com a poble, és a dir, l'exigència de poder exercir el dret a l'autodeterminació.

Per a Endavant (OSAN), doncs, tant la nombrosa assistència, com bona part del contingut polític s’han de valorar de manera positiva en tant que suposen una expressió del sentiment popular a favor d’un major autogovern.

Dit això, des d’Endavant (OSAN) volem exposar la nostra discrepància sobre algunes dels elements que han marcat la manifestació:

D'una banda, malgrat que valorem l'exigència de major quotes d'autogovern que feia el manifest de l PDD, pensem que s'hauria d'haver posat l'èmfasi en la necessitat d'una xarxa ferroviària pública i arrelada al territori, que benefici una mobilitat sostenible i de proximitat, per sobre d'infraestructures agressives amb el territori i elitistes com ho és el Tren d'Alta Velocitat. A més, ens preocupa el fet que l'exigència del traspàs no anés acompanyada d'una exigència que no es privatitzi el servei, ja que diversos informes apunten que la privatització és la voluntat que té el Govern català quan rebi la gestió del servi.

A més, tot i que algun dels portaveus va assegurar en declaracions a la premsa que quan parlen de país es refereixen als Països Catalans, l'ambigüitat del manifest en aquest sentit permetia una interpretació lliure, més aviat regionalista. Ens preocupa que s'hagi de renunciar a parlar clarament del nom de la nostra nació per tal d'eixamplar el nombre de manifestants, i més encara quan el problema de les infraestructures, precisament, és un problema que afecta per igual a tots els Països Catalans.

També ens preocupava el fet que la manifestació serà utilitzada en bona mesura en tres sentits: d'una banda, entre els estira-i-arronses de competències entre el govern de Madrid i el de Barcelona; d'una altra banda, el fet que CiU convoqués mostra que també hi ha una pugna soterrada entre la burgesia catalana i l'espanyola per no perdre el que ells anomenen “dinamisme�, però en cap cas per millorar les condicions de vida de les treballadores i treballadors catalans; i, finalment, la manifestació també és fruit de la pica-baralla entre CiU i ERC per ocupar el paper central en el catalanisme.

I pel que fa a la mobilització en si:

Pensem que és important tindre en compte que l’èxit de la manifestació s’ha degut, en gran mesura, a la mobilització que han fet els grans partits institucionals i a la cobertura mediàtica dels seus mitjans de comunicació, i tot plegat en un context de pre-campanya electoral. La participació d’aquests partits en la convocatòria era un indici de la instrumentalització política que en volien fer i així com de la superficialitat política de les reivindicacions resultants. Els moviments socials i l’Esquerra Independentista hem de tindre clar que encara estem lluny de poder aconseguir mobilitzar d’aquesta manera i també lluny de poder influir-hi políticament.

Així mateix, som conscients de l'actual debilitat de les diverses expressions de l'esquerra anticapitalista catalana, ja que les diverses organitzacions i moviments que la conformem hem estat incapaços de mobilitzar la població per denunciar la deixadesa que pateix la xarxa ferroviària pública, el perill de privatització del servei de rodalies tant si la competència es queda a Madrid com si la traspassen a la Generalitat de Catalunya i el model agressiu i neoliberal que representa el TAV. De fet, l’endemà a la manifestació pel caos de rodalies hi hagué a Barcelona una manifestació contra els tancaments d’empreses i els acomiadaments que tingué una repercussió molt menor, malgrat que la problemàtica és del mateix nivell.

Tanmateix, valorem que després de la manifestació els portaveus de la PDD hagin alertat que la mobilització pel dret a decidir no es pot aturar i que cal estar preparats per a futures embastides des de Madrid, en al·lusió a la possible retallada al Tribunal Constitucional espanyol d'un Estatut que sempre hem rebutjat. Tot i que no compartim de cap manera la defensa d’un estatuts —d’uns estatuts, en plural— que ens divideixen i ens sotmeten a l’Estat espanyol, sempre és positiu rebel·lar-se contra les ingerències o retallades. Insistim, per tant, en que només una defensa clara del dret a l'autodeterminació dels Països Catalans ens permetrà caminar més lluny i no quedar-nos en una simple reivindicació de més competències.

Així doncs, continuem tenint molta feina davant nostre per tal de vertebrar un moviment d'alliberament que ens permeti canalitzar la indignació actual de bona part de la població catalana en un procés independentista i en favor de les classes treballadores. I també tenim molta feina per evitar que la transferència de les rodalies les acabi privatitzant i, per tant, les treballadores i treballadors hi sortim perdent.


Endavant (Organització Socialista d'Alliberament Nacional)
Dilluns 3 de desembre de 2007, Països Catalans
logo.jpg
x
Mira també:
http://www.endavant.org

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
06 des 2007
Està molt be valorar, és dificil entendre el motiu d'estar "missing" de la manifestació, veig dificil fer cap revolució sense estar amb la gent.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
06 des 2007
Doncs hem sembla la millor valoració feta des de l'EI que he llegit per indymedia.

D'altre banda per al Josep crec que els motus de estar "desaparegut" (ens queixem dels barbarismes del català que provenen del castellà pero no dels que provenen de l'anglés) estan explicats de sobres en la valoració.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
06 des 2007
...bastant d'acord amb el comunicat, però jo hi vaig anar a la manifestació i estaria bé fer algun esment al bloc de la CUP...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
06 des 2007
Crec que el comunicat, tot i que comparteixo la posició, és una mica poc treballat, l'anàlisi és una mica superficial. A més a més s'hauria d'intentar publicar comunicats sense faltes ortogràfiques.

Endavant amb les lluites populars

Salut

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
06 des 2007
us equivoqueu de ple

o comenceu a llencçar a l'escombraria -o a la basura- l'esquerranime i l'etiqueta o no farem res

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
07 des 2007
Bla Bla Bla, des de la capelleta i els manaments puretes no es fan revolucions o estas al carrer amb la gent o et passa el tren per davant,com molts que ens han passat i no hem sabut agafar.Madureu i comenceu a caminar,tot i que he de dir, que comparteixo moltes de les afirmacions sobre la pdd,això no val com excusa per com deia algú més amunt desaparèixer.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
07 des 2007
tot i comprendre els motius d'Endavant per no assistir a la mani, cal admetre que s'ha d'anar a aquestes manifestacions unitàries. també es va a la mani de l'11S o al 25 d'abril on hi ha tota la púrria regionalista i ens aguantem.

marcar línia està bé, però no cal tancar-nos tant.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
07 des 2007
tothom té raó. alguns més que d´altres i d´altres més que jo. Bon dia!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
07 des 2007
és absolutament patètic el vostre autisme crònic!!

El poble català al k preteneu alliberar estava a la mani d dissabte passat,
i vosaltres on cony ereu? tancadets a casa llegint el Capital al costat de les fotos de l´Otegui i el Ché?

Madureu una mica d´una puta vegada k feu riure!!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
07 des 2007
I tu estaves al costat d'en Barrera, d'en Mas, d'en Pujol, etc, etc en persona. No? posats a ridiculitzar! Hi han moltes manis que s'hauria de sortir al carrer i ni déu surt. Madura tu i respecte les decisions d'altres.

Anarquia pels Països Catalans!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
07 des 2007
Mira, a les manis on no va ni deu me n´he fet farts d´anar-hi tb!! i tb s´hi ha d´anar!!

però no podem girar l´eskena al poble òstia!!

A més, per exemple, kuantes vegades s´ha manifestat l´esquerra abertzale amb PNV, EA o EB?? Moltes vegades!!
Pk nosaltres no podem manifestar-nos amb ERC, IC o CiU, podem tenir les nostres raons per coincidir un dia en una mani, ells sabran el k fan, nosaltres anem a reclamar k sigui el propi poble català k autogestioni els seus serveis i k es potenciï el transport públic per sobre d´AVE´s i més autopistes!

Jo segur k hauré de madurar, però crec k l´actitud de grupets com Endavan no fan més k allunyar-nos de les classes populars!!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
07 des 2007
Em sembla molt bé per tots els qui van anar a la mani de l'1D, faltaria més, ...jo el que em queixava és que es digui immadur i autista a una organització que treballa dia a dia per un canvi social i que fa un anàlisi prou sensat.

Jo no tinc cap ganes de compartir cap mena d'il·lusió de canvi amb els partits tradicionals pel mig, perquè crec que no aporta res de nou, per mi són la causa de tots els mals. Això és ser sectari? ...no creure amb els polítics? ...doncs penso que un gruix important de la població creu quelcom similar.

No entenc la frase "no podem girar l'esquena al poble", jo em considero part del poble per igual que qualsevol altre, ...però opto per assistir a una mobilització o no en funció del grau de reivindicació que es faci, per mi faltava contingut crític amb el model d'infraestructures imperant i un crit clar a l'autodeterminació. Quan es crida alt i fort per l'autodeterminació dels pobles i contra el capitalisme jo hi soc.

És sencillament la meva opinió.
Països Catalans llibertaris!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
08 des 2007
Totalment d'acord amb l'ultim comentari.

El poble també estaba massivament en la manifestació de condemna a l'assasinat de Ernest Lluch i no per aixó s'hi ha d'anar. (Tot i que jo també rebutgés aquell atemptat).

Quan es va a una manifestació quan hi ha tants interesos pel mitj s'ha de valorar en tot moment i en clau sempre política si s'hi va o no. Aixó no es esquerranisme sinó analisis de les condicions objectives i subjectives i de les posibilitats d'incidir en la cojuntura (ja posats a parlar en terminologia marxista clássica fem-ho bé). Traducció:que el problema no es manifestarse amb ERC i ICV sinó quin redit polític en traiem, si en podem treure algun aleshores hi anem si son ells els que majoritariament en treuran i nosaltres fem de decorat aleshores millor que no. (que es el que crec que ha passat).

I també crec que els objectius de la manifestació ja estaben d''entrada molt allunyats dels problemes d'un ususari de renfe. Que el poble català ha de gestionar les seves infraestructures? doncs clar que sí pero el poble i no la patronal ni CIU ni la Caixa ni el tripartit.I repeteixo son aquets interesos i objectius no implicits que he esmentat els que fan que s'hagi de ser molt prudent en assistir a convocatories d'aquest tipus. Aixó no es esquerranisme sinó valoració de la teva capacitat d'incidencia en una determinada cojuntura.

I agraïria seguir el debat amb un to madur, els insults i descalificacions gratuïtes els podeu deixar a casa que aquí de demagogia en sabem fer tots.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
08 des 2007
Una aportació més...
Els posicionaments són molt fàcils després que passi la manifestació. Depenent de l'èxit o no de la manifestació sempre podràs fer una valoració encertada. Crec que el més madur és posicionar-se abans que s'esdevingui, però...
No hi ha forma de fer un comunicat conjunt de l'anomenada esquerra independentista de posicionament abans que s'esdevingui el fet? O és que fins i tot l'assistència de la CUP molestava a alguna de les organitzacions?
No ho sé.....demando, des de la meva distància, més congruència en els posicionaments, en la militància... Sempre fa l'efecte (i no només m'ho sembla a mi, sinó també a d'altres persones)que el missatge, l'actitud i l'acció dels militants són bastant incongruents o mancats de lògica.
I em refereixo, com he dit a d'altres posts a indymedia, a casos surrealistes com saber, veure o escoltar coses com que un destacat militant terrassenc anant a manifestacions del Sindicato de Estudiantes, membres d'una assemblea de joves posant una denuncia als gossos de Saura mentre denuncien la poli per haver-los cremat un local, un portanveu dels okupes parlant sovint en les manis amb el cap dels gossos, expulsions de persones compromeses de concentracions solidàries, entrevistes i aconseguiment econòmic amb regidories de districte, entrevistes amb membres policials....
No sé.....això és tirar merda sobre la teulada? Si...però només esquitxarà a aquells que se sentin identificats. Estic fart de les picabaralles entre els mateixos col·lectius....la unitat popular només es pot aconseguir amb humilitat i no pretenent manipular-la i abanderar-la.
Per altra banda i per si de cas se'm veu el llautó, que tampoc tracto que se m'amagui, Endavant és i crec que pren el camí de ser l'MDT volum II, aquells que llancen les proclames però que l'agitació la deixen pels demés... pels cajeidistes de torn, joves, la majoria, eixelebrats, tocacollons, porreros i festeros que no saben ni perquè enganxen cartells amb la cara de la Marina, convocant una mani, i ni saben on està ni en quina situació....comprovat!!!
Que ens donin a tots per allà on toca. I als que ens piqui, ens fotem.
Així ens va.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Valoració d'Endavant (OSAN) sobre la manifestació del dia 1 de desembre convocada per la PDD
11 des 2007
una aportacio de merda aquesta darrera, val a dir.

Típica provocació i intoxicació cutre i barroera de les que van degradant Indymedia
Sindicato Sindicat