Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: amèrica llatina
Gràcies, Chávez! Gràcies, Ortega!
11 nov 2007
Gràcies, Chávez, per atrevir-te a dir en veu alta el que tots sabem però que cap mandatari no s'atreveix a dir mai: que Aznar és un representant de la ultradreta i que, a més (en tant que va donar suport al cop d'Estat contra el teu govern), es mereix també el qualificatiu de feixista, en la mateixa línia de destrucció que la de l'imperialisme capitalista contra tota forma de govern amb pretensions esquerranes al llarg del segle XX. Gràcies, també, per a fer una crida en favor de la memòria històrica i en contra de l'oblit exculpatori. Gràcies, finalment, per no participar en les acostumades mostres de vassallatge dels càrrecs democràticament electes envers el despotisme seminal de la monarquia franquista.

Gràcies també al president de Nicaragua, Daniel Ortega, per denunciar una altra cosa que tots sabem però que els polítics callen covardament: que els interessos de les empreses espanyoles a Iberoamèrica són pur egoisme colonitzador, que amaguen intencions polítiques de desestabilització de les esquerres i que prenen estructures mafioses i formes gangsterils.

Gràcies, Chávez i Ortega, per aquestes declaracions, totes elles ben necessàries de sentir a l'Estat Espanyol però que, malauradament, només podem veure sortir de la boca d'uns polítics que esteu a milers de quilòmetres de distància, lluny de la nostra Europa tan moderna i democràtica. I gràcies en general a l'Amèrica Llatina, per mantenir viva l'esperança en un món més just i habitable.

Gràcies per mostrar-nos que, en política, més enllà de les formes, hi ha allò veritablement necessari: el fons. I que, com bé diu l'Abel Caldera, "les formes, quan hi ha el fons en joc, no serveixen per a res. O potser sí, serveixen per marcar clarament les fronteres que separen uns, els bons, dels altres, els dolents". Hi afegiria, encara, que també serveixen per a posar en evidència aquells qui, com el Borbó, només són formes... i les poden acabar perdent.

Post original (amb enllaços):

http://diaridavort.blogspot.com

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Gràcies, Chávez! Gràcies, Ortega!
11 nov 2007
Mentiras sobre el asesinato de dos estudiantes en Venezuela
Carta abierta a Televisión Española


Berta Vega
Rebelión

Maracaibo, 5 de noviembre de 2007

Sres. de Televisión Española:

El sábado 3 y domingo 4 de noviembre sus Telediarios transmitieron como información sobre Venezuela que una marcha de cientos de estudiantes venezolanos protestaban contra la Reforma Constitucional y, a consecuencia de ello, «dos estudiantes murieron en la región de Zulia, al occidente del país».

Aun cuando en otras ocasiones he escuchado y visto en sus Telediarios informaciones tergiversadas (léase contrarias a los hechos) sobre mi país y su acontecer político, como vivo en Maracaibo conozco el origen de los hechos, el cual es público y notorio. Por eso me permito informarles de los mismos.

El 2 de noviembre las autoridades de la Universidad del Zulia (LUZ) decidieron suspender (de nuevo, y creo que es la tercera vez) las elecciones estudiantiles a cogobierno universitario. A éstas concurren grupos estudiantiles de variado signo político-ideológico, para optar a los cargos de representación estudiantil. Algunos de esos grupos, ante la decisión de suspensión de las elecciones por las autoridades universitarias, protestaron en el rectorado de LUZ. El resultado, tal como señala Panorama (sábado 3 de noviembre, www.panodi.com.ve), fue «...una estudiante de comunicación social asesinada, otro sujeto ultimado y 11 heridos… Los universitarios trancaron los accesos a las sedes del rectorado nuevo y viejo con unidades de transporte estudiantil, desde tempranas horas de la mañana. Protestaban por la suspensión de las elecciones de la dirigencia de la Federación de Centros Universitarios.» Así lo reseña, también el diario La Verdad.

Ustedes dicen ser una televisión pública por lo cual tienen una responsabilidad social con sus televidentes. Esa responsabilidad incluye que la información que ustedes transmitan se atenga a los hechos (la verdad la llaman algunos). Así debería ser para cualquier medio de comunicación e información. Ya sabemos que los medios privados responden a los intereses de sus accionistas, siendo su interés fundamental la maximización de sus ganancias. Pero ¿cuál interés pueden tener ustedes en tergiversar los hechos y producir una información contraria a los mismos? ¿Cómo se informan ustedes para producir esa tergiversación de los hechos? ¿Tienen acreditado algún reportero en Venezuela o algún «enviado especial»? Porque si es así no les está diciendo la verdad.

Esperando de Ustedes la rectificación de esa información tergiversada y continuada.

Atentamente,

Berta Vega Profesora de LUZ
Re: Gràcies, Chávez! Gràcies, Ortega!
11 nov 2007
Pues si estás esperando que TVE rectifique,lo llevas claro,es una televisión como todas ,MANIPULA;MIENTE y sirve a los intereses del poder de turno.
-------------------------------------
http://muralespoliticos.blogspot.com
Re: Gràcies, Chávez! Gràcies, Ortega!
12 nov 2007
el problema es q el "puto" chávez q em resultava bastant simpàtic i tot (almenys fins q s´autonomeni dictador vitaliçi q li queda poc...), no deixava d´interrompre al ZP. i aquest no va tenir els collons de dir-li q callés d´una puta vegada q estava parlant ell, q es el q hauria d´haver fet. i no esperar q el rei li fes la feina... (tot i q x una cosa q fa jeje...)
Sindicato Sindicat