Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Setembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Anàlisi :: antifeixisme : corrupció i poder
Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
La Casa Real dejó conocer ayer su malestar ante el recrudecimiento de las protestas de la ciudadanía ante el mantenimiento de una institución medieval al frente de la más alta magistratura del Estado. El argumento monárquico: tildar las protestas de ataques a la unidad de España. Bien, he aquí una réplica en clave republicana:
respuesta.jpg
A juicio de una inocultable proporción de la ciudadanía, ha llegado el momento de terminar con una etapa de amenazas y arbitrariedades cuya máxima expresión toma cuerpo en la Corona.

Lejos del pretendido prestigio que todavía se intenta proteger a través de la fuerza bruta y las leyes injustas, lo cierto es que, tras la eclosión de la razón crítica y el pensamiento libre, en nuestros días, el desprestigio de la monarquía, es un secreto a voces.

La Corona, al contrario de los que nos querían hacer creer, ha demostrado ser el perfecto antónimo de la democracia; el comodín de los dictadores; el asidero de los inmovilistas y por supuesto, el chollo de una familia de déspotas hereditarios.

Al señalar el carácter arbitrario de una institución contraria a la democracia, no pretendemos destruir el país, imponer el desorden, sovietizar la economía, atacar la libertad de culto, ni regresar a la guerra… todo eso son falsedades, embustes de quienes temen lo inexorable: la toma efectiva de los poderes públicos por parte de la clase trabajadora.

Es cierto que en este país de países existen muchísimas cosas que deben mejorar: debemos ser capaces de encontrar una forma de convivencia pacífica, debemos acabar con la terrible injusticia social que se cierne sobre los trabajadores más humildes, debemos respetar el derecho de los pueblos a decidir sobre su futuro, y, por encima de todo: debemos respetar la voluntad de la ciudadanía, expresada en las urnas, sin más amenazas, ni fraudes, ni mentiras.

Los republicanos no deseamos la muerte del ciudadano Capeto, sino todo lo contrario, queremos elevar su dignidad al status de ciudadano corriente, igual a los demás, con sus derechos y obligaciones. No queremos una guerra, bastante tuvimos con el asesinato masivo llevado a cabo por la derecha tras perder las elecciones en 1936. No atacamos la libertad de culto, puesto que, en nuestra esfera privada, todos somos libres de creer o no creer en lo que nos apetezca, y precisamente por eso, no es justo desequilibrar la libertad de los demás, malversando el Erario Público para satisfacer la ambición de ningún credo en particular. No perseguimos el caos, como máximo la anarquía, que no es lo mismo, y en cualquier caso, habría que ver, qué dicen las urnas.

Dicen ustedes, que "al desprestigiar al rey atacamos a España", ¡valiente soplapollez! eso mismo podría haberlo afirmado Eva Braun, refiriéndose a los intereses particulares de su mil veces maldita familia, con la salvedad del cambio en el nombre del país.

Estamos hartos de mentiras. Su embuste es retorcido y vulgar ¿acaso nos toman por necios? Ya nadie pone en duda, que España es una cosa y los Borbones otra muy distinta. El Patrimonio Nacional es una cosa y la cuantía de su botín, otra bien distinta, y si no, que se lo pregunten a sus empleados de banca privada, diversificadores de cartera y gestión patrimonial en el extranjero. ¡No! Ni el rey es el país, ni el país es el rey. La península ya estaba en su lugar mucho antes de sufrir esa terrible desgracia llamada "Fernando VII". Y esa península (e islas) seguirá ahí, mucho después de que os hayamos echado de los cargos que usurpáis por designación del traidor del Ferrol. Ni los Borbones son España, ni España son los Borbones, porque un país no es una palabra –y mucho menos cuando ésta representa solo el producto de varios siglos de violencia contra los pueblos y las personas que habitan en su territorio–.

No es posible desprestigiar la Corona, porque la Corona no tiene ningún prestigio. Todo lo que rodea su opaca, falsa e injusta 'institución' se caracteriza por el oscurantismo y el odio político, un errático equilibrio de intereses y ambiciones, vergüenza y miseria, dolor y violencia… embustes religiosos mezclados con la política… lo público con lo privado, el ridículo con la pompa, el insulto con la amenaza.

Si un concepto es verdaderamente respetable ¿hacen falta leyes para penalizar los ataques a su prestigio? Vergüenza me daría, sentir que la ausencia de crítica proviene del miedo a la cárcel. ¿Acaso Pasteur necesita una ley para proteger su dignidad? ¿Hace falta una ley para proteger el buen nombre de Allende? ¿O el de Cervantes? ¿Necesita Gandhi de algún precepto que castigue su desprestigio? No se me ocurre nada más vulgar e ilógico que el respeto a la fuerza, porque entonces ya no es respeto, como mucho, miedo, pero entonces… ¿qué prestigio puede tener el miedo?

En este país de países, el destello de la Corona ensombrece al menos cinco siglos de una terrible injusticia social, expansionismo genocida, exaltación de lo injusto, destrucción de culturas, fanatismo religioso y asedio a la razón.

La Corona no solo simboliza la más antidemocrática fusión de poderes, sino que implica a existencia de una tutela divina sobre poder popular, algo incomprensible a la razón. El pueblo no necesita estar sometido al dictado de una estirpe de vagos inútiles, colaboracionistas dictatoriales, cleptómanos patológicos, y teócratas absolutistas.

Un país no es una palabra, un país no es un estúpido sombrero de metal precioso colmado de joyas y una cruz, un país no es una bandera, ni un libro de mentiras escrito con el sudor de los trabajadores y la sangre de los justos. El alma de un país, es la voluntad de su ciudadanía. Por eso, los intereses particulares de una familia de déspotas armados, no tienen nada que ver con el interés de la comunidad.

Causa asombro, consternación y vergüenza, contemplar como sobreactúan el luto nacional, llorando ante las desdichadas familias que sufren la pérdida de seres queridos, caídos creyendo defender mentiras que solo responden al interés económico de los cuatro cerdos que os regalan esos yates con los que nos insultáis cada verano.

¡Dejad de usar el nombre de España! ¡Vosotros no sois España! ¡Solo os representáis a vosotros mismos! ¡Iros a la mierda! ¡Exigimos elegir periódicamente a todos nuestros cargos públicos! Porque si no les elegimos, no son nuestros. La democracia tiene cuarenta y cuatro millones de dueños.

Quemar una fotografía de un vago, rico, inútil, autócrata y militar, es un acto de patriotismo.

Arriar una bandera izada por un traidor, es un acto de patriotismo.

Respetar la voluntad de la mayoría, es un acto de patriotismo.

Negar la patria, cuando ésta está presa de una mafia, es un acto de civismo.

¡Salud y República!

This work licensed under a
Creative Commons license

Comentaris

Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
Eixa bandera la cremarem també!

REPÚBLICA? NI FRANCESA NI ESPANYOLA

INDEPENDENT I SOCIALISTA DELS PA?SOS CATALANS
Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
Mort a la Republica!
Mort a la monarquia!
Ni Republica ni hosties!!!
La Estelada la cremarem tambe!!!
Ni Francesa ni espanyola ni catalana!!!
Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
Jaume d'Urgell:

els meus respectes per la teva lluita i per aquesta bandera de llibertat (la tricolor)

Però els catalans i les catalanes estem farts d'enganys i de repúbliques espanyoles que no respecten el nostre dret a decidir.

És hora de dir prou i marxar.
Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
ni rijigualda ni morada: espanya cremada!

Per a què ho entenguin: España, mañana, será desintegrada!
Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
un nacionalisme per si es natural i bo, ja que es la paraula que defineix un territori amb llengua, cultura, historia e identitat propia. Ara bé, perque volem la independencia de catalunya? Per diners? per infrastructures? perque paguem més impostos?
La clase treballadora te que ser internacionalista i sense fronteres. Aquesta es la maxima independencia que tindra catalunya i tot el món. Que hos voleu quedar, com cuba?
Tenim que estar units amb els treballadors "españols, francesos i tots els demes. es inutil que els treballadors ens deixem manipular d' aquesta manera i ens fagin barallar-nos entre nosaltres.
No als estats, si a les nacions.
Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
Pensava que els indepes teníeu alguna cosa al cap, però cada dia demostreu que no és així, que no sou capaços ni de reconéixer qui és el vostre enemic (és a dir, no el poble espanyol, sinó la burgesia reaccionària espanyola i catalana)

Indymedia lliure d'indepes JA
Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
x, no he entés això de Cuba... vols dir que Cuba no és un país internacionalista?
Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
x, q dius de Cuba.. si esta aislada es x els EEUU.. no tiene q ver..
Re: Respuesta a la Casa Real
26 set 2007
Doncs jo acabo de llegir l'article i l'autor diu clarament que cal respectar la voluntat dels pobles. Els que reaccionen contra els republicans com aquest, crec que son polis de pasià o cap-buits.
Re: Respuesta a la Casa Real
27 set 2007
crema caps quadrats:
qui ha dit alguna cosa contra el poble espanyol? em sembla que el que s'ha dit aqui es que no volem formar part de l'estat espanyol, ningu ha insultat el seu poble, sencillament no en formem part. i aixo que d'insults i menyspreu el nostre poble l'ha rebut sigui de la burgesia espanyola sigui dels governs republicans i populistes, quan les coses els hi han anat maldades sempre hem sigut l'ase dels cops, no fotem
el nostre enemic es qui li agrada fer-nos sentir com a la seva colonia, sigui de dretes o d'esquerres
el nostre amic es qui, com a minim, no ataca les nostres reivindicacions, demanar solidaritat ja seria la hostia .....
Re: Respuesta a la Casa Real
27 set 2007
La II República en molts aspectes era pitjor que l'actual Constitució, encara que alguns vulguin ignorar-ho.
Ah, i França també és una república, i pel que fa a extermini de pobles i llengues, inclòs el català, és fins i tot pitjor que Espanya.
Re: Respuesta a la Casa Real
27 set 2007
Em fa l’efecte que amb això del senyor Joan Carles i la seva família, estem fent, ben bé, el préssec.

Però tornem al principi, servidor, reitero, no sóc antimonàrquic. Sóc, simplement, republicà.

Em sembla absurd que, encara, tot de democràcies consolidades mantinguin una institució tan arcaica, elitista i caduca. Que, encara, qüestions de sang i herència, determinin la successió en la prefectura de certs Estats.

En el cas nostre, sí, nostre, perquè Espanya és el nostre problema, crec que és un assumpte col·lateral, molt secundari, del tot negligible. Curt, un afer exclusivament espanyol. I que a nosaltres ni ens va ni ens ve. De tota manera, és difícil que no aparegui en l’agenda, atès que sempre tenim capcalents i gent pretesament ardida disposada a guerrejar per tot i per res.

La nostra llarga història de dependència i subordinació ens ha fet un poble dispers, d’humor canviant, una mica cantamanyanes, un poble que sap gairebé allò que vol.

El debat de monarquia o república, si algun dia es produeix, és un afer totalment espanyol. Nosaltres, per sort, tenim , modernament, una tradició més civil i democràtica i, per fortuna, i en el camí cap a la llibertat no hi tenim cap aspirant al tro.

Concloent: deixem-nos estar d’aquests debats i guerres i centrem-nos, sisplau, en les coses essencials: construir un camí practicable cap a la llibertat com a poble i com a nació catalana. Un camí a partir del consens i la participació activa de grans majories. I deixem-nos estar, doncs, de romanços més propis de badocs o de gent amb poca feina.
Re: Respuesta a la Casa Real
27 set 2007
Les protestes estan totalment en contra la Unitat d'Espanya perque de moment sols hi participem els independentistes, i els únics suports clars venen de l'independentisme i algun suport de grups anarquistes.

Per altra banda els suposats republicans d'ICV i EU no fan res, igual que tots els altres republicans.

Visca la Terra!
Re: Respuesta a la Casa Real
27 set 2007
nomes dic que he conegut i conec molts indepes que insulten a tots els españols i francesos (sense diferenciar treballadors i burgesos). A més cap indepe no m' ha sapigut contestar perque vol la independencia sense fer referencia als diners.
per defensar la cultura, la llengua i el territori no cal ser independentista.
La verdadera independencia dels treballadors/es catalans i els de tot el mon vindra amb la desaparicio de les fronteres.

PD. lo de cuba ho deia per fer una retorica que si es aixo el que volieu, una catalunya socialista marginada pels seus veins.
I ja ho se que hi ha bloqueig economic, que cuba es internacionalista, que esta marginada despres de que la URSS desaparegues,etc. nomes era una comparacio. perdoneu pel mal entes
Re: Respuesta a la Casa Real
27 set 2007
doncs has conegut a pocs indepes noi ...
el nacionalisme burges segur que pensa en la pela, pero no els que crec tu et refereixes quan dius indepes
per defensar la cultura, la llengua i el territori quan cada dia et recorden que ets una colonia i que les teves institucions poden dir el que vulguin que les seves s'ho passaran pel folre, doncs et venen ganes de ser nacionalista i independentista
son dues maneres de pensar molt diferents, com a poble o comunitat cultural o com li vulguis dir
el fet es que els catalans de ridiculs ho som, perque de tots els pobles que ens podien haver colonitzat ens ha tocat el castella, penos...

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more