Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: un altre món és aquí
Bicing
16 set 2007
[de http://ciclista-barcelona.blog.com/ ]:

Qué guay la implantación de este nuevo servicio de transporte público: el Bicing. Como se ha escrito bastante sobre lo guay que es (ver p.e. el blog http://feeds.feedburner.com/perejp ), me voy a dedicar a abirle interrogantes a tan fotogénica iniciativa. Y si alguien envía información al respecto la agradecería enormemente:

1. ¿Qué coste ha tenido establecer el servicio y qué coste anual tendrá mantenerlo?

2. ¿Cuantos kilómetros de carril bici decente se podría hacer por el mismo precio?. Desde hace casi una década la creación de nuevos carriles bici ha sido casi congelada, salvo algunas avenidas reurbanizadas. Desde hace ese mismo tiempo la carretera de Sants, por ejemplo, aparece en los mapas de futura implantación del carril bici... pero la calle fue arreglada este mismo año y nada ha cambiado.

3. ¿No debería ser prioritario crear el espacio y una infraestructura decente antes de animar a que más ciclistas se jueguen el tipo por las calles de Barcelona? A mí me da que la palabra, Bicing, no viene de bicicleta, sino de bicio, así con 'b'. El vicio institucional de este país de organizar al ciudadano lo que él podría organizarse solito: una bici, por ejemplo. Y mientras, negligir en lo que sí es su trabajo: hacernos carriles seguros y prácticos.

No quiero aguar la fiesta, de verdad. Aprecio el Bicing (incluso sin saber lo que nos cuesta y a pesar de ese nombre chirriante y payaso), pero ¿cómo participar de este onanismo municipal y blogero si con la otra mano, la de la porra, nos tratan como a delincuentes, nos multan por saltar semáforos con un bici a 10 km/h con cantidades comparables a las de un camionero desbocado por un carril bici?. ¿Tan peligrosos somos? ¿¿Cuántos muertos atropellados por bicicletas han habido este año?? ¿A cuanta gente hemos impedido el sueño o contaminado el aire?

Me despido con unos links a las estadísticas de accidentes del 2005 de la DGT (el segundo es genial si andais buscando datos muy detallados):

http://dgt.es/estadisticas/documentos/anuarioaccidente2005.pdf

http://www.dgt.es/estadisticas/accidentes.htm

Un detalle importante de estos datos: de 1621 accidentes con ciclistas implicados en zona urbana, el ciclista no incumplía ninguna norma en 464. El equivalente en turismos es de 50481 y 12987. Osea, los conductores de coches son más responsables que las bicicletas de los accidentes en los que participan! Y aún debo encontrar el dato más relevante: cuando el ciclista provoca el accidente, ¿son sus consecuencias ni siquiera comparables a las que produce un automovil?

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Bicing
16 set 2007
Hacer de la bici una alternativa real de transporte pasa por reordenar las distancias entre los espacios de vida cotidiana y, claro está, por eliminar aquellos espacios que no nos interesan a nosotros, sino a quienes nos emplean. Hasta entonces, mejor luchar para forzar una destinación de dinero al transporte colectivo.
Re: Bicing
16 set 2007
Jo també trobo injustificat que l'ajuntament hagi invertit diners en una empresa privada. Barcelona no és una ciutat on la Bicicleta sigui una alternativa real de Transport (poques ciutats amb tant desnivell trobareu).

El bicing actualment es fet servir per passejar i per joves.

És mentida que el bicing sigui més ecologic que el transport públic (el bicing no és transport públic perquè no es fa servir com a tal).

Queda molt guai dir que es va amb bici, però crec que la prioritat fora treure els cotxes del centre de la ciutat i fer funcionar el transport públic.

Fer que el metro estigui en funcionament tota la nit del dissabte era menys prioritari que allargar el seu horari de funcionament diari i millorar les freqüències cap al tard. Molta gent no agafa em metro passades les nou de la nit perque saben que perdran molt temps.
Re: Bicing
16 set 2007
El Bicing és un servei de l'Ajuntament de Barcelona que els dona molt bona imatge a l'equip de govern, mentre descuiden moltes altres deficiències del transport públic i els nefastos carrils bici. Compareu un parking del super-guay Bicing i un parking per a bicicletes... la imatge o diu tot. Ara només els hi falta perseguir als ciclistes que no utilitzen Bicing, com sempre amb multes per qualsevol cosa. En aquesta ciutat... ja se sap... cal pagar per tot. Impostos a part, es clar!
Re: Bicing
17 set 2007
Yo creo que barcelona si es una ciudad para ir en bici pese a su desnivel. Está claro que hay zonas como Horta donde es cosa de escaladores, pero no olvidemos que Barcelona esta seccionada por grandes avenidas como son Meridiana, Diagonal, Gran Via, Marina, etc.. además cuenta con muchas calles de 3 carriles, suficientes para todxs.

Estoy de acuerdo en invertir en Transporte Público, ciertamente el Bicing poca gente lo usa para ir a trabajar, estudiar, etc... pero la bicicleta sí se utiliza para esto.

Cada mañana voy a trabajar en bici desde Trinitat Nova a Diagonal Mar. En metro tardaría 45 minutos y pagando, en bicicleta tardo 20 minutos en recorrer los 6 kilómetros y os puedo asegurar que no voy corriendo para ganar la etapa.

Así pues, creo que bicicleta y transporte público han de ir de la mano para solucionar el problema de masificación de coches en Barcelona. La solución es complicada y no soy quien la tenga: un peage para entrar a Barcelona sería lo mismo que la Zona Verde: Barcelona para los ricos que pueden pagar por circular.

--

"només els hi falta perseguir als ciclistes que no utilitzen Bicing"

Tiempo al tiempo.
Re: Bicing
17 set 2007
Son les deu del mati i la guardia urbana ja mha aturat dues vegades per tocar-me els nassos.Una per anar per enmig de una rambla catalunya buida de peatons, (normalment vaig per la calçada, pero fa tres messos vaig tindre un accident alla mateix, i encara em fa por passar per alla) i l'altre per lligar-la a una senyal de trafic, donat que el parking estava ple. No m'han posat cap multa, pero m'han dit que de moment nomes informen, pero que mes endevant sancionaran.
Aquest tripartit son lo pitjor, aquesta ordenança cinica nomes serveix per putejarnos als de sempre,. Dels sociates no es podia esperar res, pero mai imaginava que els de ERC i ICV, serian tan descarats, encara que fos per cuidar les formes de cara als vots. Ecosocialistes, quin morro, ni eco, ni socialistes.... Clarament en aquest tema i en d'altres favoreixen nomes els interessos dels capitalistes i la contaminacio, i a els altres repressio.
Hereu,Mayol, feixistes deixeu en pau els ciclistes!!!!
Re: Bicing
17 set 2007
Algú podria convercer-me de l'ús dels carrils bicis? A mi no m'agradan gens, tal i com aquí estan fets. Normalment són incòmodes, (pujar i baixar voreres); al Paral·lel, com que està ocultat pels cotxes aparcats, els cotxes que circul·len poden no veure els ciclistes; o ocupen l'espai dels peatons, la qual cosa també és perillossa perquè a un nen o una persona gran no se li pot exigir que vagi amb compte per un dels pocs espais on pot anar tranquil a una ciutat. Un altre problema: segons la nova normativa no podem ocupar l'espai del carril bus. Però anar per l'esquerra del carril bus és molt perillós. Vaja, jo no em ficaré mai aquí, i si mai em posen una multa per això, espero tenir forces per enfrontar-m'hi.
Per mí, les bicicletes són un mitjà de transport carregat de raons com per treure-li espai als cotxes i no als peatons. Estic d'acord en què els ciclistes han de tenir unes nocions bàsiques de circul·lació perquè així et fas respectar quan circul-les i et sents més segur. Però per mi el codi de circul-lació ja està bé: els ciclistes circul·len per la dreta de la calçada i han de poder ser visibles.
Re: Bicing
17 set 2007
En mi recorrido dirario, únicamente utilizo el carril bici en Meridiana. Pese a los inconvenientes que conlleva, me permite circular sin tener que estar pendiente de la moto o coche de turno.

Aún así, pienso que los carriles bici son como mucho para pasear, la bicicleta es un vehículo y cuando se comporta como tal ha de ir en la calzada.

Ahora bien, se acabó el dejar "espacio" para que los coches te adelanten. Tal vez era el único hasta ahora que no lo hacía, pero a partir de ahora, voy a ir por el centro del carril ( hasta ahora iba pegado a la derecha, con el peligro de que un coche aparcado abra una puerta ), de manera que ningún coche "pueda" adelantarme.

Esta ordenanza no solo intenta quitarse la bici, sino que será utilizada como arma contra aquellas personas no bien vistas por la policia. Por ejemplo: joven en dirección a una manifestación okupa > retenido para asegurarse que el timbre funciona o multado por ir por bla bla bla..
Re: Bicing
17 set 2007
Jo no visc aquí, però cada cop que baixo a la vostra ciutat ho faig en cotxe per la simple raó que porto una persona gran amb grau de disminució física. Ja bastants problemes tinc quan he de deixar un moment el cotxe en doble fila per acompanyar-la a casa (si no, que la pugin els pitufos). I impossible, és clar, allò utòpic d'aparcar el cotxe a l'entrada de la ciutat i anar amb bici.

Pagar per entrar a la ciutat seria, com han dit, una cosa que només beneficiaria als rics que no haurien de "patir" tant de trànsit.

I mira que Olot no és cap meravella, també hi ha trànsit, però cullons, en comparació a la mala llet que córre per Barna (multes, presses, embotellaments...) contra menys hi hagi de baixar millor, tu.
Re: Bicing
12 oct 2007
Jo tinc cotxe però a la ciutat no el vull ni veure. Abans anava en metro i ara, quan puc, agafo el Bicing. No tinc bici pròpia perquè:
1. No m'hi cap al mini-pis
2. No m'hi cap a l'ascensor ni a l'escala
3. Et passes la vida patint per si te la roben
4. Si l'aparques a un lloc has de tornar a aquell mateix puesto per recuperar-la

El bicing ha permès que 100.000 persones més circulin en bicicleta per la ciutat. Quan més gent vagi en bici, més força tindran els ciclistes i augmentaran les possibilitats de què PER FI es fagin els carrils bici promesos.
Re: Bicing
16 oct 2007
Más aquí:
http://ciclistabcn.blogspot.com/
Sindicato Sindicat