Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: sexualitats
La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
06 set 2007
Suerte tenemos los gays que hemos nacido en esta época, de no haber vivido bajo las garras de aquella Iglesia Católica del medievo. Me pregunto cuánto queda de aquello en las oscuras y retorcidas mentes de los dirigentes eclesiásticos actuales que, aun hoy se empeñan en meter las narices en vida ajena y controlar lo que nos les incumbe. Porque, ¿qué cojones le importará al Papa con quién me acuesto?
InSurGente - 03.09.07

La Iglesia católica quemó vivas, sólo en las Españas, a 34.382 personas entre 1481 y 1788 y encarceló a trescientas mil




inSurGente.- La Carta al señor Clausel de Coussergues sobre la Inquisición española, del historiador y sacerdote afrancesado de principios del siglo XIX Juan Antonio Llorente, que incluye el primer cómputo historiográfico de víctimas de la Inquisición, ha sido publicada por primera vez en el reino borbónico y en castellano. Los datos son escalofriantes como comprobarán si hacen clic en "Leer más".


El documento, traducido por Christina Linares del Castillo, ha sido editado por la editorial sevillana Renacimiento como añadidura a una nueva edición de 'España y la Inquisición', obra mayor del propio Llorente, en edición del historiador Michel Boeglin, profesor titular de Literatura e Historia españolas en la Universidad Paul Valéry, de Montpellier (Francia), especialista en la historia del Santo Oficio.

La 'Carta' de Llorente se convirtió en un 'best-seller' en su época y fue traducida de inmediato al inglés, alemán, italiano y holandés, aunque en la España del Borbón Fernando VII no pudo publicarse.

Este texto fue la respuesta de Llorente al ultrarrealista francés Clausel de Coussergues, quien en 1817 presentó una iniciativa en la Cámara de los Diputados francesa para que el Gobierno dejara de pagar pensiones a los exiliados portugueses, egipcios y españoles en suelo francés, entre ellos los numerosos afrancesados que hubieron de huir tras la retirada napoleónica, como el propio Llorente.

De Coussergues argumentaba que la Inquisición no representaba, a aquellas alturas, un peligro para los emigrados que volvieran a su tierra, a lo que Llorente replicó con su carta abierta describiendo lo que había sido la Inquisición en la historia y, según Boeglin, denunciando 'la iniquidad profunda' de este tribunal y de las actuaciones de sus jueces a lo largo de la historia española.

Llorente, que en su periodo español había trabajado para la Inquisición como secretario, reconocía en su carta que la tortura y la muerte no se aplicaban desde hacía años por el Santo Oficio, pero recordaba que el simple hecho de no ser abolido 'constituía una amenaza insoportable para cualquier espíritu imbuido de los derechos de la persona', según Boeglin.

'La invitación periódica a delatar, los penosos trámites del tribunal, el anonimato de las denuncias, el secreto de las acusaciones y la deshonra que recaía en los condenados' hacían de la Inquisición, dice Boeglin, 'un instrumento de poder anacrónico, arbitrario y, por tanto, sobradamente peligroso y dañino'.

Así lo certificó en la misma época el sevillano José María Blanco White, obligado a exiliarse en Inglaterra por abrazar el protestantismo y que dejó escrito cómo 'pesa sobre un alma que conoce su dignidad y sus derechos' la Inquisición 'en una ciudad de provincia en España', en su caso Sevilla.

En su 'Carta', de unas veinte páginas en esta edición, Llorente contabilizaba, desde el año 1481 hasta 1788, 34.382 quemados en la hoguera, a los que habría que sumar 17.690 'quemados en estatua (condenados fugados o fallecidos) y 291.450 condenados a reclusión.

En su 'Historia de los heterodoxos españoles', el carpetovetónico Marcelino Menéndez Pelayo califica a Llorente como 'canónigo volteriano, escritor venal y corrompido... dos veces renegado, como español y como sacerdote'.


Fuentes: Agencias/ Terra
Mira també:
http://www.corrienteroja.net/articulo.php?p=3487&more=1&c=1

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
06 set 2007
Una petita aclaració, l´Edat Mitjana o Medieval s´acava al segle XV.

Resulta curiós que aquesta repressió es dugui a terme en época Moderna...del "renaixament" ....i després de la malaguanyada unió de les corones catalana i castellana...

Ancha es Castilla.
Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
06 set 2007
Aquest*s no seran beatificat*s, no?
Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
06 set 2007
Perdona, David C., sort que heu tingut de no néixer a l'Egipte, l'Iran o qualsevol del païssos on l'homosexualitat està penalitzada amb la presó o amb la mort (i no entre el S.XV i el S.XVIII, precisament). Però clar, d'aquests païssos tan actuals ni una paraula (per què?). Clar, criticar l'església de surt gratis, però dir segons quines coses dels islamistes no.

M'agradaria veure en el proper dia de l'orgull gai, en comptes de gent disfressada de monja o cura ridiculitzant a l'església catòlica, a gent ridiculizant a Mahoma o al Mulà Omar.
Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
06 set 2007
De los paises islamistas ni mu...

como tienen ese toqeu antiocidental les toman como revolucionarios...
no dejan de ser unos askerosos fasciostas
Putos musulmanes!
Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
06 set 2007
La Esglesia va passar a veure perseguits els seus seguidors per la Roma Imperial que els tiraven a les feres i els massacraven a ser ells els botxins, encara que no es menys cert, i aixo es pot comprobar en eciclopedies com la Carroggio o la Larousse que la xifra de morts de la Inquisició no va passar de 15.000 morts en 3 o 4 segles. I una cosa que es indiscutible, l´Esglesia tenía molt poder economic i de pes en els estats de la epoca, cosa que va propiciar que més que clergues veritables els que estaven en la cúspide, fossin nomès moltissimes families adinerades les que controlessin l´Esglessia com Richelieu , Mazzarino, o onades de jueus molt adinerats que van entrar ben infiltrats com a cardenals i com a papes i com no, en massa a la mateixa inquisició. Qui no recorda un jueu convers que va dirigir la Inquisició en els anys mes durs que es deia de nom Tomás de Torquemada?
I com no podía ser d´una altra forma estava el clergat pobre, els capellans pobres i els frares que atenien els malalts en covents apartats de les esferes del poder, sobretot ordres franciscanes i descalços.
Jo crec que la Esglesia es culpable de la Inquisició, un organ parasitari que es va apropiar de la mateixa, pero tambe trobo desorbitat acusar l´Esglesia de uns fets que van passar fa segles , quan encara viuen amb total impunitat veterans de la guerra civil que van participar en matances indiscriminades contra innocents i desarmats religiosos durant la guerra civil, com els assassins dels tres frares de Turón a Asturies que van matar tirant-los al mar a tres frares que s´ocupaven de la educació de la gent mes pobra d´una vall d´Asturies, amb roques lligades als peus, o als assassins de un hospital per a malalts pobres i sense familia amb malalties neurologiques molt greus com epilectics a Madrid el 1936. Gent que treballava entregada nomès per aquests malalts i que van ser assassinats juntament amb una vintena de malalts que es negaven a deixar anar els seus cuidadors al camí de la mort. I així milers de exemples de gent entregada quye no tenia res que veure ni amb Inquisicions ni amb trames i conspiracions politiques i que van tenir una mort atroç, després de ntregar tota una vida al servei dels mes debils, dels malalts i dels que no tenien res, pero com es deia, les esquerres si hi havia una cosa que no soportaven era que els pobres fossin amics de l´Esglesia, i que les tarees socials i humanitaries fossin monopolitzades per ells quan els altres mai van fer res en aquest sentit.
Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
06 set 2007
Estaria be vincular aixo amb el victimisme de l'esglesia quan es parla de la guerra civil.
Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
08 set 2007
No me toquéis los cojones
Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
08 set 2007
Darío calla't la boca que dius cada parida que n'hi ha per fotre't un parell d'òsties. Ara resultarà que tot el que tenim ho devem als pobres curas rojillos capellans de base...
Re: La Iglesia católica quemó vivas, sólo en España, a 34.382 personas entre 1481 y 1788
09 set 2007
Desde luego que te jodan a ti pallasso, si a algun tipo de gent no devem res es a vosaltres, ja que pel que heu fet pel proletariat i per la gent humil ja us podeu callar la boca que si que sortirieu escaldats. M´hauras de contar els progressos socials, els progressos en benestar, la llibertat, la suprema democracia i la solidfaritat amb les classes mes desvalgudes que heu aconseguit en els països on heu pogut aplicat al maxim sense gent que us impedís res la vostra politica de la Dictadura del Proleriat: a la URSS??? a Xina ??? a Cuba??? A la Republica Democratica d´Alemanya?? a Bulgaria??? al Vietnam?? a Cambodja???? A Corea del Nord???
No hi ha un sol païs on haguessiu fotut les vostres asqueroses mans que no sels hagi fotut la miseria i que no s´hagi ofegat amb la sang de la vostra politica genocida, concentracionaria i opressora.
Sempre sereu el cancer del planeta, el capitalisme executat fins a les ultimes consequencies, la resta del món no te la culpa de la vostra ignorància, del vostre odi estupid sense sentit i del vostre esperit criminal.
Sindicat