|
|
Notícies :: sense clasificar |
L'ajuntament de Sabadell intenta ofegar les Festes Populars...ofeguem l'ajuntament!
|
|
per sabadell |
31 ago 2007
|
|
Per tal de mostrar el nostre rebuig a l'ajuntament de Sabadell i al seu despreci cap a les iniciatives populars com les Festes Populars autoorganitzades per la Comissió de Festes Populars de Sabadell, us convoquem a tots i a totes als següents actes:
- ANEM A REBRE A L'ALCALDE! Dijous 06 de Setembre a partir de les 19:00h anem a rebre a l'alcalde a la seva festa privada a la Bassa de Sant Oleguer!
- ANEM AL PREGÓ! Divendres 07 de Setembre a partir de les 20:30h anem a dir la nostra a l'alcalde a la plaça de l'ajuntament!
- ANEM A LA CERCAVILA! Dissabte 08 de Setembre a les 18:00h a la Plaça Creu Alta anem a acompanyar la cercavila de Festa Major!
...i cada dia donem suport a les Festes Populars participant de les activitats organitzades per la comissió de festes a la Plaça Creu Alta i a les sorpreses de després de la 01:00h!!
PSC, la ciutat no és vostra!!!
Democràcia és Decidir, Democràcia és Participar, Democràcia és Cultura Popular!!!
AQUEST ÉS EL COMUNICAT:
L’ajuntament de Sabadell ha bloquejat i prohibit l’elaboració d’un nou model de Festa Popular autoorganitzada i les Barraques d’enguany. Aquest nou model de festes –elaborat per la Comissió de Festes Populars de Sabadell- pretenia plantejar, organitzar i oferir unes festes en les quals la Cultura Popular, la participació i la implicació col·lectiva tinguessin més pes que la simple festa nocturna de caràcter juvenil. Sense renunciar a l’autoorganització i a la resta de valors que representa la CFPS, la intenció d’aquesta era avançar en el camí de la construcció d’un autèntic oci alternatiu i clarament intergeneracional. Conseqüentment, en aquest nou model, el programa d’activitats de tarda i vespre adquiria més importància que les activitats nocturnes. La proposta concreta de la Comissió era traslladar les Barraques i el conjunt d’activitats de la Festa Popular autoorganitzada a un espai cèntric, separat però no marginat de la resta d’activitats de la Festa Major de Sabadell i amb uns horaris que reduïssin les molèsties als veïns i veïnes.
Presentada a l’ajuntament el mes de febrer, la proposta no es va començar a debatre fins a mitjans de maig, degut a la voluntat del PSC de dedicar tots els seus esforços als afers electorals i a les eleccions municipals d’aquest any. No explicarem res de nou sobre els polítics professionals i les seves prioritats...
Així doncs, les converses es van iniciar a mitjans de maig i en aquestes, el PSC va sorprendre a la CFPS i a la resta de Grups Municipals amb una inèdita crida al consens. Concretament, van fer saber a la Comissió que només acceptarien la proposta si aquesta rebia el suport del conjunt de Grups Municipals. Essent evident per a la majoria de ciutadans lúcids de la ciutat que el PSC ni ha modificat ni pretén modificar les seves conductes unilateralistes i autoritàries, aquesta crida al consens polític ha de ser analitzada com una maniobra que perseguia el doble objectiu de bloquejar la previsible projecció de les Festes Populars de Sabadell i guardar-se les espatlles enfront les possibles problemàtiques que una festa d’aquestes característiques podria generar. No explicarem res de nou sobre els polítics professionals i les seves maniobres...
Tot i el consens absolut aconseguit inicialment –CiU, PP, Entesa, ERC, ICV-EUiA, AAVV del barri, la FAV i el conjunt de la CFPS van estar-hi d’acord-, la nova proposta de Festes Populars tenia els dies contats. De forma unilateral i d’una setmana per l’altra, el Grup Municipal de CiU va decidir trencar aquest consens, donant al PSC i a l’ajuntament l’excusa necessària per a prohibir, de facto, l’elaboració del nou model de festes i la seva ubicació al centre.
Posteriorment, l’ajuntament va proposar diversos espais alternatius al pàrquing Creueta. Des de la CFPS es va analitzar que cap d’ells reunia les condicions necessàries per a l’elaboració de les Festes Populars autoorganitzades. La resposta de l’ajuntament parla per si mateixa: o s’acceptava alguna de les seves propostes en un termini màxim d’una setmana, o l’únic espai que oferirien seria el Camí de Can Quadres. En aquesta disjuntiva, des de la CFPS es va decidir acceptar la Plaça Creu Alta -amb permís fins a la 01:00h- amb la intenció de no dinamitar el compromís establert amb la ciutadania sabadellenca que gaudeix de les Festes Populars, així com el compromís establert amb el conjunt d’entitats i agents culturals que la dinamitzen i hi participen. Les conseqüències immediates de la imposició d’aquestes condicions són la supressió de moltes activitats i la impossibilitat de muntar les Barraques degut a la manca d’espai. No direm res de nou sobre els polítics professionals i la seva capacitat d’assassinar tota iniciativa popular que escapi al seu control...
Les conclusions que s’extreuen de tot aquest procés són obvies:
El PSC ha prohibit la realització d’un nou model de Festes Populars autoorganitzades a Sabadell.
Es perpetua l’estil i la forma d’actuar d’aquest partit polític basades en el clientelisme, l’autoritarisme i el despreci cap a les iniciatives populars.
Aquest estil i aquesta forma d’actuar amaga una concepció segons la qual el conjunt de la ciutat, així com els seus espais i les activitats que desenvolupa la seva ciutadania són propietat del PSC, menyspreant l’important paper que històricament han desenvolupat el conjunt de l’associacionisme sabadellenc.
No direm res de nou sobre la necessitat de fer visible el nostre rebuig...sobre la necessitat de mobilitzar-se i lluitar per aconseguir un major respecte per a la CFPS i per al conjunt d’iniciatives populars autoorganitzades.
PSC, la ciutat no és vostra!
Democràcia és decidir, democràcia és participar, democràcia és Cultura Popular! |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: L'ajuntament de Sabadell intenta ofegar les Festes Populars...ofeguem l'ajuntament!
|
per xauerot |
31 ago 2007
|
ànims gent de Sabadell, amunt les festes majors alternatives!!!! |
Re: L'ajuntament de Sabadell intenta ofegar les Festes Populars...ofeguem l'ajuntament!
|
per un de la CFP de Gràcia |
31 ago 2007
|
el sectarisme i caciquisme del PSC-PSOE és escandalós, a Sabadell, a Gràcia, a Sants... a tot arreu és extrema la seva beligerància contra les festes populars, aquests corruptes autoritaris són un càncer incrustat al país
la seva política cultural és clara, ofegar la realitat de cada lloc que no els agrada, especialment si surt dels moviments socials, té un mínim caràcter català i és autogestionada, i no la poden controlar amb la seva xarxa clientelar d'entitats subvencionades o amb els promotors i paràstis que pul·lulen al voltant d'aquest partit-xarxa mafiosa sinistre
Ja se de qui era cunyat el representant del Carlinhos Brown, i perquè a la Mercè només hi actuen grups forans de caire comercial i es margina sistemàticament qualsevol activitat popular, la música dels grups d'aquí, i especialment si canten en català o són reivindicatius
La Mercè és el tipus de festa que volen: sense activitats muntades per veïns ni menys encara moviments populars, amb un muntatge comercial per beneficiar la seva xarxa de paràsits i amiguets, i que no hi aparegui cap missatge ni contingut crític o que desentoni amb la Barcelona Pija, la Barcelona botiga fashion i espanyola que tant els agrada |
Re: L'ajuntament de Sabadell intenta ofegar les Festes Populars...ofeguem l'ajuntament!
|
per un |
31 ago 2007
|
P(SO)E al gulag |
Re: L'ajuntament de Sabadell intenta ofegar les Festes Populars...ofeguem l'ajuntament!
|
per un del DF |
01 set 2007
|
molt d'acord amb la de Gràcia!
PSC Cacics, aneu a l'infern! |
Re: L'ajuntament de Sabadell intenta ofegar les Festes Populars...ofeguem l'ajuntament!
|
per una |
04 set 2007
|
...
Estic MOLT indignada amb el comunicat.
Que la bassa de st oleguer es un lloc MARGINAT?
Pensava que la festa major de SABADELL era la festa major de la ciutat, no dels barris del centre i de la creu alta.
Per si no ho sabieu, barris com st oleguer, sol i padris, covadonga i torre-romeu, que envolten la bassa, existeixen i formen part de sabadell.
Potser no es el lloc mes centric (aquesta paraula que tant estimeu) pero crec que tothom coneixia les barrakes, aixi que no crec que us quedessiu sense gent.
Esteu fent d'una festa popular una festa privada.
Ara us renteu les mans fotent la culpa a l'ajuntament quan no us ha sortit la jugada, i ara la culpa es del senyor Bustos
L'ajuntament clarament va dir que si volieu barrakes, doncs a la bassa, i es molt mes facil quedarse alla mentres s'intenta solucionar una cosa que no anarsen al vostre estimat barri centric de la creu altan encara que sigui cagantla.
Jo normalment no hi estic d'acord amb la politica den manel bustos, pero crec que els que l'han cagat heu estat vosaltres.
I ja no es una critica personal, es una critica general del joevent de sabadell, que assegura que ens hauriem d'haver quedat a la bassa.
El parc catalunya tampoc us va semblar be, i si feu enquestes al jovent, veureu que tambe els hi semblava una bona idea.
AI, clar, no recordava que es la vostra festa PRIVADA. |
Re: L'ajuntament de Sabadell intenta ofegar les Festes Populars...ofeguem l'ajuntament!
|
per Gulag Sabadellenc |
04 set 2007
|
una, vas ben equivocada...
Que als aparcaments de St. Oleguer i el Parc Catalunya són llocs ideals per montar unes barraques, de cara a la gent que no hi té responsabilitats és evident...
Però era "Barrakes ciudad sin ley"... per motius de seguretat, per part de la gent de la CFPS, la seguretat en els actes és primordial, potser més que no pas que vinguin nens pijos de discoteca a rebentar-se el fetge...
Si no s'ha acceptat aquests espais, és obviament per falta de seguretat i per ser un cau de yonkis cada nit..
A més, el fet de que es vulgui fer en el centre (amb horaris molt limitats) respón clarament a l'intent de fer arribar al màxim de gent possible de totes les edats les festes populars, tant en activitats culturals, com els concerts de la nit... I és evident que el gros de la gent està en el centre...
Jo aquest any no estic a cap dels col·lectius que monten les Festes Populars, i a més sortiré de treballar tard... potser no arribo a cap concert... Aquest any que podria haver gaudit de les barrakes, apenes ho podré fer... i m'agradaria que hagues estat o a St Oleguer o al Parc Catalunya, per motius d'horari evidents....
Però si em poso a la pell dels organitzadors, com jo ja ho havia estat, els motius esgrimits són més que suficients... i són més que suficients per enfortir les critiques contra el consitori...
Això si, el centralisme és fotut, però si vols arribar a tota la població, no tens altre remei...
SALUT I GULAG! |
Re: L'ajuntament de Sabadell intenta ofegar les Festes Populars...ofeguem l'ajuntament!
|
per un de Barberà |
04 set 2007
|
Estic molt d'acord amb "Una", a la bassa s'estava molt bé. Més val aixó que no una festa céntrica fins a la 1, quina merda!
Els motius són el d'arribar a tota la població, dons aneu molt equivocats si penseu que vindrà la gent gran; a ells ja els hi està bé la festa que organitza l'ajuntament, amb les orquestres, les sardanes i el torneig de petanca.
Les barraques sempre han estat fetes per i pel jovent de sabadell, el gran oblidat de l'ajuntament, que llegint el programa de festes li fan ganes de no sortir de casa!
¿ I qué es el que vol el jovent en general? FESTA
¿ I qué vol si és festa major? una GRAN FESTA
Em sembla molt bé que volgueu donar un contingut cultural i no només el beure fins a reventar, peró aixó es pot compaginar, sense carregar-se la festa com heu aconseguit!
Sí, jo soc d'aquells que es quedaven tots els anys a les barraques fins que sortia el sol ( i no soc cap yonki), i aquest any m'heu ben fotut!
Gràcies als borratxos les entitats és poden treure uns calers per organitzar altres activitats més "culturals", així que no critiqueu tant la "cultura del botellón" que us dona de menjar!
Sí l'ajuntament pensa que a la 1 deixarem de fer soroll va llest, i més si estem al centre, més la liarem i més queixes de veins rebrà. Em sembla que tot aixó no acabarà gens bé! aneu-vos preparant, que els antidisturbis poden fer molt de mal! I la culpa a més és nostra per escollir un lloc "centric"!
Aleluya a totes les ments provilegiades que han parit aquesta festa alternativa!
PDT: Tot i el tó apokaliptic de l'escrit, aniré a les festes a intentar pasar-ho bé!
Salut i visca Kontritus! |
PSC, PSOE, aquest i aquell partit
|
per Anarquista |
05 set 2007
|
Em dóna la sensació de què aquests comunicats que apunten tant a un partit estan inspirats per algun altre partit opositor. |
|
|