Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: sense clasificar
Sense banderes a Gràcia
14 ago 2007
·El Districte comença la Festa Major sense senyera ni bandera espanyola per evitar polèmiques

Sense bandera espanyola ni catalana. Els màstils que coronen el Districte han aparegut sense cap bandera i només hi havia a la balconada un faldó i una bandera amb els lliris de la Vila. Diverses raons porten a aquesta mínima mostra simbòlica. Per una banda, en les darreres setmanes s'havia especulat sobre les intencions del nou regidor d'incloure la bandera espanyola si la llei li obligava. Recordem que en els anys anteriors en el Districte que regia el republicà Ricard Martínez només hi havia la bandera catalana, portant les protestes del grup del Partit Popular. Enguany, per evitar controvèrsies cap bandera ha presidit el Districte, la qual cosa ha provocat el primer enuig de l'oposició. ERC i CiU consideren una manca de sensibilitat i un punt a tenir en compte la no presència de la senyera.

Notícia publicada a www.transversalweb.cat

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Sense banderes a Gràcia
14 ago 2007
Jo trobo que es una magnifica noticia. Sense draps, molt millor. I es poden aprofitar per netejar la pols.
Re: Sense banderes a Gràcia
14 ago 2007
las dos banderas es la postura mas logica y afable para todos

Dejad de manipular a la gente con comentarios estupidos. El partido popular puede decir misa pero no es el unico colectivo que defiende la presencia de la bandera española también. Y lo que mas me jode de todo esto son las atribuciones que la gente hce a personas como yo de fascistoides por este tipo de comentarios. O eres nacionalista o eres un puto facha. A LA MIERDAAAAAA!!!!!!!
Re: Sense banderes a Gràcia
14 ago 2007
Los que defienden la bandera y la nacion española, fachas o no, y les guste reconocerlo o no, tambien son nacionalistas: nacionalistas españoles. Y eso, señor mio, es tan repugnante como minimo como ser nacionalista catalan (probablemente lo sea un poco mas)
Re: Sense banderes a Gràcia
14 ago 2007
les nacions no existeixen, el que existeix són els pobles, i el poble català (i no discrimino castellanoparlants), en general, sent més vergonya de la bandera espanyola que no pas de la senyera, i per alguna cosa serà...

us sona una cosa anomenada història???

penjem-hi estelades!
Re: Sense banderes a Gràcia
15 ago 2007
Nomès la senyera, prou de dir bestieses.
Re: Sense banderes a Gràcia
15 ago 2007
Son la mateixa merda. Fins i tot tenen el mateix color i amb la mateixa proporcio. Si us plau no embrutem els nostres carrers amb porqueria patriotica.
Re: Sense banderes a Gràcia
15 ago 2007
yo no soporto ningún nacionalismo y eso de la historia es algo muy ambiguo, la corona de Aragón, la de Castilla y la de su puñetera madre y sus banderas, por mi, que se vayan todas a la hoguera¡La de atrocidades que se siguen cometiendo por culpa de todas estas sandeces!
Re: Sense banderes a Gràcia
15 ago 2007
visca la terra, i els pobles, i la unitat i el q vulgueu.però fora draps oficials
Re: Sense banderes a Gràcia
15 ago 2007
Buena medida!

Ya q los niños se pelean por los juguetes, se guardan y todos contentos.

A MAMARLA!
Re: Sense banderes a Gràcia
15 ago 2007
Fora banderes, senyeres o com li vulgueu dir.

I ja posats, a veure quan eliminen els escuts d'armes dels anagrames municipals.

Visca la llibertat!
Fora els colors que uniformen els pobles!
Re: Sense banderes a Gràcia
15 ago 2007
clar que si!!! i fora els simbols que fan que el poble tingui consciencia de poble!!!

draps de colors... segur? i llavors per que us molesten tant???
Re: Sense banderes a Gràcia
16 ago 2007
Quan el poble te consciencia de poble,sota una identitat nacional, s'inventa un sentiment d'unitat entre tots els nacionals. Quan es creu una unitat de desti en lo universal, que superi les diferencies entre els seus integrants, inclou en aquesta unitat a totes les capes de la societat. Oblidant la consciencia de clase i canviant-la per consciencia nacional, es substitueix una lluita per altre. Aquest discurs de germanor entre rics i pobres, explotadors i explotats, torturadors i torturats, tots sota la mateixa bandera el que fa es afavorir els interesos dels mes poderosos, que curiosament sovint son els mes patriotes alhora que prefereixen enviar la produccio de les seves empreses a Xina on la ma de obra es mes barata.
No em vingueu amb monsergues nacionals ni de consciencies de poble, si no definim abans qui es poble i qui es enemic del poble. Per tant no podem lluitar sota una bandera que empari a oprimits i opresors, aixo nomes beneficia al capitalista.
Re: Sense banderes a Gràcia
16 ago 2007
és molt fàcil ser espanyol o espanyolista i castellanoparlant a catalunya. però si ets catalanoparlant i t'en vas a espanya quan tornis ja em diràs com et sents, per com ens foten canya els espanyols. El sentiment de rebuig a la cultura espanyola i espanyolista està completament justificat, no és nacionalisme, és que ningú té ganes que li mengin l'orella explicant-li qui no és i qui si és.
Re: Sense banderes a Gràcia
16 ago 2007
Ja, ja, ja. Sort que no ets nacionalista.
Re: Sense banderes a Gràcia
16 ago 2007
El que ha dit ¨precaris del món..¨ representa la optica del anarquistes, ja que el patriotisme l'unic que fa és inventar una falsa unitat interclassista entre burgessos i classe obrera. L'anarquisme vol l'emancipació de la classe obrera en la seva totalitat, més enllà de les patries. En qualsevol cas, la bandera espanyola representa l'opressió i fins fa poc més de 20 anys la negació d'altres identitats culturals com la catalana, basca, etc. amb l'interés de crear una falsa identitat única.
La senyera és el mateix, i és igual de criticable pero la diferencia és que quan parlem de Catalunya no parlem d'una nació-Estat amb tot el seu aparell repressiu, i en canvi, en el cas d'Espanya si. Si Catalunya esdevingués una nació-Estat seria exactament el mateix.
Parlar d'anarquia i de ser anarquista no hauria d'implicar la supressió de les diferencies llinguistiques, culturals, etc. d'altres territoris de l'Estat per crear una homogeineitat identitaria que seria exactament el mateix que intenten imposar el Estats arreu del món (cas del Tíbet a la Xina, etc.). En una societat anarquista el que s'hauria d'homogeneitzar són el valors solidaris, antipatriarcals,etc.
Re: Sense banderes a Gràcia
16 ago 2007
Totalment d'acord amb (A), i jo tambe faig aquesta diferenciacio entre el que representa una bandera i l'altre.
Jo no desitjo cap homogeneitzacio llinguitica ni cultural, i tambe estic d'acord amb que si que hi han uns valors universals que son desitjables per tota l'humanitat, pero crec que hem de acabar amb els nacionalismes existents i els que puguin creixer i arribar a ser patriotismes estatals, donat que son un eina molt tentadora per els poderosos per distreurens de la lluita que pugui ferir-los de veritat.
Sense banderes ni fronteres
16 ago 2007
"indp antinacionalista", a veure amb quins sentiments tornes si vas als USA parlant castellà, italià o portuguès...

A veure si és cosa d'espanyols això d'oprimir gent classificant-la amb trets llingüístics.

Sempre hi ha algun tret com el color de la pell, el nivell d'estudis, la cultura, el gènere, etc. per a què ELS RICS discriminin els POBRES, i a sobre ens fan creure que la cosa va realment de cultura, raça o gènere.
No són més que instruments de classificació de les masses.
Re: Sense banderes a Gràcia
17 ago 2007
mira ke sou justos! el meu post era irònic!

per decomptat que consciència nacional i social són compatibles, en tot cas ens pots retreure als indepes que la consciencia nacional serveix per malgastar esforços en altres coses, però si tens mania al catalanisme t'hauràs d'inventar argumens més bons...

tinc molt clar que: "rics i pobres, explotadors i explotats, torturadors i torturats" tenen interessos contraposats que poden acabar petant en les tensions mutues...

pel que fa la consciència nacional un apunt: han sobreviscut millor les organitzacions comunistes nacionalistes a europa que les altres... a menys que consideris izquierda unida com a comunista (ai ke me parto!)... al capitalisme més salvatge, és a dir, transnacionals, li interessa esborrar llengües del mapa. o no?
Re: Sense banderes a Gràcia
17 ago 2007
això això, fem desaparèixer la nostra col·lectivitat i la nostra llengua, però sense banderes ni símbols. que no es vegi, que no es noti, així l'efecte serà més devastador. mentre l'espanyolisme ideològic campa i la substitució lingüística avança, el millor que podem fer és callar i no parlar del tema, oi?

el narcoespanyolisme d'encefalograma pla i/o adolescent acomplexat és una plaga!

visca la terra
mori el govern
Re: Sense banderes a Gràcia
17 ago 2007
I qui diu que no?? Fem servir sempre, sempre, la nostra llengua, fem moltes colectivitats, i no fem servir les putes banderetes nacionals mai. Jo crec que es ben compatible. NI L'ESPANYOLA (a veure si us queda clar d'una vegada)Ni la senyera. El vostre discurs de calificar d'espanyolista a tothom que no estigui a favor del catalanisme, ja no cola. Hi han altres realitats. Igual hi han creients que no accepten que un pot ser ateu, es a dir: ni musulma, ni cristia, ni de cap altre religio. Tambe passa amb les identitats nacionals. Llavors en lloc de insistir que tots els no nacionalistes volem ser espanyols, o som pseudollibertaris, busqueu arguments mes solids per defensar la vostra ideologia. Si no el debat no avança. Ningu es creu que un que diu que odia tant la bandera espanyola com qualsevol altre, en el fons la dessitja. Jo mateix, sense anar mes lluny, al llarg de la meva vida en actes,festes i manis he cremat un munt de banderes nacionals: espanyoles, catalanes, israelianes i ianquis, depen de quin fos el tema que es tractes, pero sobre tot crec que han sigut espanyoles i ianquis les que mes he socarrat. I us puc ben asegurar que es un acte de plaer iconoclasta que mes d'un hauria de probar i descobriria amb sorpresa el que es pot arribar a gaudir. Ja se que nomes te un sentit simbolic, pero aixo sempre va acompanyat de feina ideologica, politica i de lluita contra el sistema del que el nacionalisme n'es nomes una part.
Re: Sense banderes a Gràcia
18 ago 2007
no has entés res de res... de fet estem d'acord amb moltes de les coses que dius.

jo hem reafirmo: penjem-hi estelades, la senyera acabarà sent un símbol regionalista.
Re: Sense banderes a Gràcia
20 ago 2007
Una bandera es un trapo. Y todo mi respeto para los trapos: a veces, a falta de otra cosa, me han servido ricamente para limpiarme el culo, después de esa bella actividad fisiológica que es el cagar.

La bandera más incombustible e inquebrantable sería aquella que tuviese un gran agujero en el centro. Pensad que el agujero es inquemable e indestruible, y, además, simboliza muy bien la vaciedad de la vida humana, que intentamos llenar con desesperaciones como las naciones y los catecismos.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more