Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: immigració
cap de setmana a la fresca al CSA La Ferralla (girona)
11 jul 2007
- pròxims actes al CSA La Ferralla* -
- *[al camí de la vall de sant Daniel, davant del convent!]-
- oberta cada dijous, divendres, dissabte i diumenge tarda-nit-
- Assemblees per propostes, particiar als projectes,... diumege a les 20h.-


Hola família! Per aquest cap de setmana us fem un parell de propostes per venir a gaudir i aprendre a la fresqueta del jardí de la ferralla;

· Pel dissabte 14 us proposem una Xerrada (21h!) al voltant de dos temes; el primer gira entorn les dificultats i les barreres de la immigració en general i de l'amazigh (o bereber) en concret a catalunya (redades, expulsions, explotació laboral, explotació immobiliària,...), i el segon tema serà al voltant de les lluites pels drets amazighs al marroc i la resposta repressiva de les autoritats (prohibicions, detencions, tortures,...). Tot seguit us proposem un suculent cus-cus, i per acabar i fer-lo baixar, una mica de percussió! Tot això a càrrec de l'associació Cornellà Sense Fronteres.

· Pel diumenge 15 us proposem "documental a la fresca" (22h!); amb un vídeo sobre una ocupació veïnal i resistència al poble de Irunea al país basc, a continuació en teniu la sinopsi;


"Tras diez años de gaztetxe(casa de la juventud vasca) , el viejo frontón Euskal Jai se había convertido en un espacio fundamental para los movimientos sociales del Irunea y para el vecindario del Casco Viejo. Este hecho, precisamente, fue lo que provocó que la UPN (Union Pueblo Navarra partido ligado al PP) decidiera desaparecer el edificio. El 16 de agosto lanzó una operación combinada utilizando policía municipal, foral y nacional. La resistencia se mantuvo durante toda la semana.

Este es un montaje preparado de manera apresurada para proyectar los hechos ocurridos durante las fiestas del Casco Viejo, un mes despúes de los acontecimientos (Agosto 2004) . Aunque recoge algunos momentos importantes, estas imágenes por sí solas no bastan para comprender qué supuso y cómo se desarrolló aquella semana de resistencia: no se puede entender lo sucedido, por ejemplo, sin la radio libre Egizki Irriati, sin la asociación vecinal Alde Zaharra o sin la participación anónima de cientos de personas.

Buena parte de las imágenes están grabadas por el vecindario de Alde Zaharra."

Us hi esperem! , i la setmana vinent, més!

This work is in the public domain
Sindicat Terrassa