Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: especulació i okupació
El negoci inmobiliari ja no amaga els mètodes mafiosos
30 jun 2007
Els especuladors i els seus mitjans afins ja no amaguen els mètodes mafiosos que fan servir. El diari La Vanguardia, portaveu dels interessos especuladors i còmplice del montatge mediàtic que va ser el cas Veiret, publica ara com es fan servir matons per vigilar cases desallotjades.
Vigilantes gitanos de obras se encargan de que las casas de Sants no sean 'reokupadas'

"Cómo tenemos que estar aquí las 24 horas, nos traemos a las mujeres y a los niños para que hagan la comida, dice un controlador


Al verles llegar anteanoche, muchos vecinos de la calle Miquel Àngel de Sants se pensaban que venían a reokupar las viejas casas que los Mossos d´Esquadra habían desalojado unas pocas horas antes. "No, no... eso es mentira - dijo Manuel al ser preguntado al respecto, el más locuaz de los siete-, nosotros somos controladores de obra, somos trabajadores de una empresa de control de obras, y nos han contratado para impedir que los hippies de las rastas vuelvan a okupar las casas, mientras no comienzan los trabajos de demolición, nosotros ya estamos rehabilitados... si los okupas se atreven a venir, nos liamos a bofetadas y asunto arreglado".



"¡Los hippies nos los comemos con patatas! ¿o no? Pero primero llamamos a los Mossos, que es nuestro deber. Nosotros somos los encargados de garantizar la seguridad y el orden", dice uno de ellos. "Lo que pasa es que nosotros somos gitanos - dice otro, también ataviado con una camisa celeste y un pantalón azul marino sin logotipo ni señalización alguna, sólo uno lleva escrito con rotulador la palabra controlador en el pecho-, y como tenemos que pasarnos aquí las 24 horas al día durante un par de semanas, pues nos traemos a las mujeres y a los niños para que nos preparen la comida, no vamos a cocinar también mientras controlamos...".

Obreros de una empresa de demoliciones confirman que están dejando inhabitables las seis casas desalojadas a fin de que nadie se instale en ellas antes de que lleguen las máquinas dentro de dos semanas. "¿Ve cómo no engañamos a nadie, hombre?" Manuel dice que la mayoría de los siete controladores son del barrio de Sant Roc de Badalona y del de la Mina de Sant Adrià de Besòs. "Nosotros no somos vigilantes, somos controladores, principalmente de obras, colgamos la banderita y controlamos... y nos llaman para controlar cosas que a los vigilantes payos con chapa y porra les da miedo". No saben lo que es el intrusismo profesional.

"Porque si aquí vienen trescientos okupas - prosigue Manuel- ¿qué hacemos? Pues liarnos a macetazos desde el balcón". "O sacamos las cacharras", tercia un tercero. "No, hombre, no... pistolas no tenemos - dice Manuel riéndose, riéndose tanto que no se sabe lo que es verdad y lo que es mentira-, lo único que tenemos son la puntera de acero de las botas, que te mandan a Vall d´Hebron en un momento. ¡Y las macetas del balcón!"

Manuel también explica que casi todos los controladores de las casas de Sants son antiguos presidiarios ahora rehabilitados. "Atracadores de bancos ", dice un chaval de apenas quince años. "Calla, niño, que la entrevista la quiero hacer yo - dice Manuel-. Yo mismo me he pasado tres años en la cárcel. Salí hace un par de años. Porque yo era drogadicto y ladrón, robaba de todo, para la droga, que se lo come todo... pero me pillaron, y en la cárcel me engordó el cerebro. Así que me rehabilité y al salir me hice controlador ¡tenemos seguro y contrato y todo!" Ahora todos se ríen.

"Pero esto tiene su secreto... primero nos pasamos una semana controlando la calle, mirando por dónde se puede salir corriendo y eso. Te aburres mucho, pero hay que tener cuidado por si se monta el pollo. Nosotros somos los encargados de garantizar la seguridad y el orden", sentencia finalmente.
Mira també:
http://www.lavanguardia.es/lv24h/20070629/51368790680.html

This work is in the public domain

Comentaris

Re: El negoci inmobiliari ja no amaga els mètodes mafiosos
30 jun 2007
preteneu fomentar el racisme entre els moviments socials? hem sembla que us equivoqueu de casa...

i això de la màfia immobiliaria fa anys que es denuncia!
defensant l'un
30 jun 2007
el text és de La Vanguardia....i lamentablement no es denuncia res
Re: El negoci inmobiliari ja no amaga els mètodes mafiosos
30 jun 2007
Primer comentari: cap intenció de fomentar el racisme, si hi ha màfies de determinades ètnies, es denuncien i prou, pertànyer a una minoria ètnica no dona carta blanca per execir la màfia contra els moviments socials, o és que un mató gitano és menys mató?
Segon comentari: no es denuncia res, en efecte, el que es fa palès és que el propi diari portaveu dels interessos dels especuladors ja no es pren la molèstia de dissimular els mètodes mafiosos dels seus amics.
Re: El negoci inmobiliari ja no amaga els mètodes mafiosos
02 jul 2007
Vaja, vaja....podria sortir a la llum també, de pas, els squaters que cobren per "desallotjar" les cases ocupades "voluntàriament", els negocis de restauració d'alguns "okupas" en centres socials, els negocis d'espectacles (concerts, etc), els d'impremta, els de trafic de drogues....serien uns bons articles.
Bé...que cadascú es busca la vida com pot....com els temuts "controladors", no?
Re: El negoci inmobiliari ja no amaga els mètodes mafiosos
03 jul 2007
Senyor "tirant lo negre", què té de dolent acceptar diners per marxar voluntàriament d'un lloc? Molts treballadors accepten diners per marxar de l'empresa. Què té de dolent oferir un menjador o un servei de bar a preus populars? Molt sovint els diners recaptats serveixen per finançar campanyes, cartells, etc; per exemple, gràcies a una festa de cap d'any a La Opera el col.lectiu V de Vivienda va poder finançar els cartells d'una mani. Què té de dolent el "negoci" de la imprenta? De les drogues no em parlem, que tothom en consumeix aquí i allà i és hipòcrita fer-les servir quan no tenim més argumenst. Però això que "cadascú es busca la vida com pot, com els controladors..." Doncs no senyor, no és el mateix. No és el mateix oferir un bar o un sopador a qui vulgui anar-hi, que fer de matón, amenaçant i apallissant a sou. No comparem, hòsties, no comparem l'economia submergida amb el matonisme. No veus la diferència?
Re: El negoci inmobiliari ja no amaga els mètodes mafiosos
03 jul 2007
A mi el que més m'ha meravellat és la gran diferència entre "controlador" i "vigilant" segons el tal Manuel, i això de que, com s'estan 24 hores "controlant", es porten a les dones perquè els cuinin, perquè no poden cuinar i "controlar" alhora les 24 del dia. Im-pressionant.

Per no parlar del tema de "las macetas". Recordem que tres nois són a la presó acusats de deixar un urbano en coma d'una pedrada quan el que va passar és que li caigué un gerro des de dins.
Re: El negoci inmobiliari ja no amaga els mètodes mafiosos
04 jul 2007
"què té de dolent acceptar diners per marxar voluntàriament d'un lloc? "

Cooooooommmmmmmmmmmmm???

Estic d'acord amb tota la resta de coses que has dit, jo també critico el que afirmava més amunt el Tirant lo negre, però per aquesta frase no passo. Cobrar per marxar d'un espai okupat és realment passar-se pel cul moltíssimes coses del que significa una okupació i perque es fa. Que hi hagi gent que okupa per cobrar els "rescats" dels propietaris no és una qüestió per treure pit ni per enaltir. És simplement repugnant perque no ens haurien de moure els diners ni okupem per això i perque l'única cosa que ens ha de fer fora d'un local és un desallotjament no un pacte monetari, on anirem a parar. Tants mafiosos són aquests matons com els que estorqueixen i demanen pasta per marxar, no ens equivoquem que no tot val en l'okupació, o si no que li canviin el nom al que fan alguns.

Creem centres socials o juguem al monopoly??
Sindicat Terrassa