Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
22 jun 2007
subversio3def.jpg
Pròxima visita a les Generalitats del País Valencià i de Catalunya i a la caserna militar d'El Bruc



Es lliuraran les 1.000 plaques del Ministerio de la Vivienda que seguien empastifant els nostres carrers amb el jou i les fletxes



Des de la CAJEI us convidem a participar en l'acte de lliurament de les 1.000 plaques del franquista Ministerio de la Vivvienda arreplegades per les Assemblees de Joves a 35 localitats diferents dels Països Catalans. Les plaques amb la simbologia feixista que embrutava els nostres carrers seran lliurades a les administracions autonòmiques del País Valencià i del Principat de Catalunya. Així mateix, us convoquem a tots i a totes a la xiulada popular contra la presència militar espanyola a la caserna d'El Bruc, que tindrà lloc la mateixa tarda del dissabte 23 de juny a Barcelona.


DISSABTE 23 DE JUNY DE 2007

Presentació de Campanya Nacional SUBERSIÓ PER LA LLIBERTAT

Roda de Premsa

Hora: 11:30

Lloc: Plaça Sant Jaume (Barcelona) i Plaça Manises (València)



Lliurament de les 1.000 plaques

Inclourà el lliurament d'un manifest i una placa als presidents de les Generalitats del País Valencià i de Catalunya

Hora: 12

Lloc: Plaça Santa Jaume (Barcelona) i Plaça Manises (València)



Dinar Popular i Cantautor

Hora: 14

Lloc: Ateneu Popular de l'Eixample. Barcelona. C/ Rosselló amb Sicília

<M> Sagrada Família, L-2 i L-5



Xiulada a la caserna militar d' El Bruc

Concentració de protesta popular contra la presència militar espanyola

Hora: 17:00

Lloc: Caserna del Bruc. Barcelona. <M> Zona Universitària, L-3







Coordinadora d'Assemblees de Joves de l'Esquerra Independentista

Països Catalans, Juny de 2007

Fora simbologia espanyola i francesa dels nostres carrers!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
22 jun 2007
intifiadaaaaa!! ràpid preparem-nos!! xd
Re: Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
22 jun 2007
La campanya em sembla molt be, però no acabo d'entendre si es retiren els símbols feixistes españols o es retiren els símbols españols o tots els símbols españols son feixistes. Tampoc ser si es va a xiular als militars perque són españols i no els volem aquí o se'ls xiula perque son militars, si fossin catalans no els xiulariem?

Salut
Re: Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
23 jun 2007
Dacord amb el ignorant.I si no,mira que rebonica es la nostra "policia catalana"
Re: Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
23 jun 2007
Els símbols que s'han retirat són, bàsicament, aquells que ocupaven les façanes de nombrosos edificis i que lluïen jous i fletxes. D'altra banda, mentre l'Estat espanyol sigui, simplificant, una "presó de pobles", els moviments d'emancipació seguirem criticant-ne les seves imposicions. Tècnicament, l'Estat espanyol no és, ara, un Estat feixista, però sí una monarquia parlamentària que retalla, com més va més, drets individuals i col·lectius. Per tant, la lluita contra el seu projecte sembla absolutament legítima. O és que només cal protestar quan qui governa té un fil de veu o porta bigotet?
Pel que fa als militars espanyols, se'ls xiula per militars i per espanyols, és a dir, per ser els darrers i violents garants de l'actual sistema. Si els militars fossin catalans hauríem de veure qui el composa, al servei de quina classe estant i quina és la seva funció. Parlar en abstracte és estúpid. Jo sóc pacifista però no innocent.

Per cert, "ignorant", deus estar content del recolzament que reben els teus "arguments". Ara en surt un altre (xxx) que diu estar d'acord amb tu i que només cal mirar la "policia catalana" per veure-ho clar. Molt clar. De fet, encara no s'ha anunciat però la següent campanya de la CAJEI recolzada per tota l'esquerra independentista serà una Jornada d'enaltiment i gratificació a la tasca desenvolupada pels Mossos. Sempre hem destacat per anar del seu bracet i no canviarem ara.

Salut.
Re: Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
23 jun 2007
Comparteixo els plantejaments anteriors (d'un ignorant), ja que en el text no queda clar el que ell comenta. El que si queda clar en l'aclariment és que la persona que el fa (la CAJEI no ho sabem) està d'acord amb l'existència de "policies" al sevei de la classe obrera (suposem), per tant pensa que el poble "necessita" algú o bé que el dirigeixi/adoctrini o que el controli per si té ànsies de més llibertat (necessita la tutela d'un pare Estat i les seves institucions burocratizades/jerarquitzades). Si no es planteja d'una forma coherent el que representa l'estat, l'èxercit i les rèmores de l'estat franquista es pot caure en el patriotisme pur i dur. El fet de que una cosa sigui o no d'un lloc o altre no implica la seva ideologia. L'estat espanyol és una preso de pobles, però l'estat no són els individus i de la mateixa manera que a vosaltres no us fan nosa el "Patria o muerte" de Cuba no us hauria de fer nosa la història dels comuneros o les lluites d'alliberament social i personal que diverses persones han portat a terme (persones que de bona voluntat es consideren espanyoles). Com no queda clar la diferència entre espanyol i espanyolisme o espanyol i feixisme es pot caure en aquesta "problemàtica".
Re: Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
23 jun 2007
Bé, pel de dos comentaris amunt. No entenc perquè acabes el teu comentari amb ressentiment, les meves preguntes eren simplement per resoldre dubtes.

El llibertari ho ha explicat molt millor del que jo ho hauria fet, la problemàtica que veig jo es que a tots els espanyols se'ls titlla de males persones i repressors pel simple fet de sentir-se espanyols, més aviat seria que alguns no estan prou concienciats en l'alliberament dels pobles, però igual que aqui no estem prou concienciats en altres coses, com podrien ser els prototips d'home i dona, el consumisme i demés temes.

Salut i bon vent, que el necessitarem, per remar a contracorrent ;)
Re: Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
23 jun 2007
El poble [un concepte prou confús, així, a seques] no necessita policies al seu servei ni ningú que el "dirigeixi/adoctrini o el controli per si té ànsies de més llibertat". Jo, em sembla que ha quedat prou clar abans, no he parlat d'estar "d'acord amb l'existència de "policies" al servei de la classe obrera". Del que sí he parlat és de dotar-nos dels intruments necessaris per defensar les nostres conquestes. Està clar que tot això ens queda molt lluny, però no he estat jo que he plantejat aquest debat.
Hi ha però una cosa que no acabo d'entendre. Ataquem un sistema usant tots els mitjans necessaris però no estem disposats, en cas d'aconseguir mai res, de defensar-ho també amb tots els instruments necessaris?

Salut.
Re: Subversió per la llibertat: dissabte 23 BCN
23 jun 2007
"Si els militars fossin catalans hauríem de veure qui el composa, al servei de quina classe estant i quina és la seva funció"
El que el company planteja és ben coherent. En cas que es dongués un procés revolucionari a Catalunya o a la resta de l'Estat, els subjectes revolucionaris (treballadors, estudiants, o qui sigui) es veurien obligats a utilitzar la força per defensar els interessos de la seva pròpia classe social. En aquest moment el més segur es que no tota aquella part de la societat que s'alça estigui al front o utilitzant la força (coacció?), sinó que provi de desenvolupar el projecte revolucionari des dels llocs de treball, d'ensenyament, etc. És per això que es diferenciarïen (com ha passat sempre es vulgui o no) entre aquells que duen les armes i aquells que els recolzen. El cas és que aquells que anirien armats serien de la mateixa classe socials, amb els mateixos interessos i al servei de la revolució.
Sindicato Sindicat