Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: antifeixisme : corrupció i poder : criminalització i repressió : especulació i okupació
Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
29 mai 2007
Llegeixo al diari "20% del grupo zeta" , també conegut com a "20 minutos" que s´han trobat ganivets a la concentració a miles d´aquest matí. Algunes veus, diuen que han vist com els mossos deixaven "caure" aquests ganivets...

Cap testimoni que ens aclareixi alguna cosa del que ha passat aquest matí a la concentració de miles?.
Los Mossos desalojan el edificio 'okupado' Miles de Viviendas en la Barceloneta

* Han tenido que utilizar una grúa para detener a tres 'okupas' colgados de un balcón.
* El desalojo se ha producido a las 5.30 horas cuando había 10 'okupas' en el interior.
* La actuación policial no cuenta con el apoyo de los vecinos.

Los Mossos d'Esquadra han desalojado esta mañana el inmueble 'okupado' conocido como Miles de Viviendas, un antiguo cuartel de la Guardia Civil ubicado en el barrio barcelonés de la Barceloneta.

En el desalojo, que se hizo de forma pacífica, intervinieron una decena de furgones de los Mossos y una grúa alquilada para sacar a tres jóvenes que se habían colgado con cuerdas de escalada y arneses en un balcón del edificio.

El colectivo 'okupa' se ha quejado de que los agentes que descolgaron a los tres activistas atados a la fachada, lo hicieron "sin tomar las mínimas medidas de seguridad, sin asegurar y cortando la cuerda con una navaja".

En el momento de la intervención policial, sobre las 5.30 horas, había unos diez 'okupas' dentro del edificio durmiendo. Todos menos tres salieron pacíficamente, y sobre las 8 de la mañana estaban sacando sus pertenencias personales del interior.

Protesta vecinal

Esta mañana, una treintena de personas denunciaron el proceso de "sustitución" de los antiguos vecinos del barrio. De hecho, según el movimiento 'okupa', el desalojo de Miles de Viviendas es "la primera actuación del plan de los ascensores", en referencia al proyecto del Ayuntamiento que prevé instalar elevadores en los inmuebles que no tienen.

El pasado 7 de mayo los 'okupas' y vecinos ya se concentraron para protestar contra el desalojo de este inmueble, en el número 11 del paseo Joan de Borbó, abandonado desde hacía una década y 'okupado' desde hacía dos y medio por el colectivo, que lo ha hecho sede de la autodenominada 'Universidad Pirata'.

Manifestación

Tras el desalojo pacífico, aunque fuentes de los Mossos citados por Catalunya Radio denunciaban que algunos agentes habían sido agredidos con cadenas, decenas de manifestantes se sentaron en la calle para cortar el paso a los operarios que tenían que empezar las obras de tapiado y derribo del inmueble.

Los Mossos tuvieron que intervenir después que se vivieran momentos de tensión entre los trabajadores y los manifestantes que rodearon uno de los vehículos municipales.

Un manifestante tuvo que ser atendido por los servicios médicos por un fuerte golpe en las cervicales, por lo que hubo que colocarle un collarín.

Abren diligencias

Fuentes policiales han informado que se han abierto diligencias ya que tras estos incidentes se encontraron dos cuchillos en el suelo.

Vecinos y 'okupas' tienen previstos actos de protesta contra el plan urbanístico que prevé derribar el edificio para construir oficinas de la empresa Port 2000.
Mira també:
http://www.20minutos.es/noticia/240463/0/desalojo/okupa/barceloneta/#cmnts

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
29 mai 2007
vaig llegir una vegada, que la nacional (època gris, que no madera) deixaven bossetes de mariahuana després de carregar, per poder justificar, o emmarronar a la gent (prèviament desallotjada) per tràfic d'estupefaents...

sospita i triomfaràs

en el 20% grupo zeta, hi confio lo just: em quedo amb el titular, i després faig anàlisi de text...

això no és periodisme: és entreteniment pel transport públic. està be per la banda de la gent que no llegeix RES MAI, però donar-li credibilitat és, a priori, d'estúpid (i no és un insult a qui ha penjat la notícia!!!!!)

apa, salut, i confiança en el moviment social!
Re: Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
29 mai 2007
Como la duda puede ser saludable mientras no se convierta en paranoia, a mi me asalta una sobre el comentario anterior. ¿Los grises desalojando casas?, ¿no se trataría de "okupas"?. En la época de los grises, las ocupaciones de casas se hacían a menudo, lo mismo que los asentamientos, pero no recuerdo desalojos, aunque sí muchos deshaucios..., que es una variante de lo mismo.
Re: Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
29 mai 2007
"Los Mossos tuvieron que intervenir" - yo paro de leer o escuchar cuando veo una frase construida así. TUVIERON QUE, o sea, "se sintieron obligados a", sólo falta que pongan "pero si ellos no querían, pero mira...". La frase correcta es: "Los Mossos intervinieron". Y punto. Terribas es la primera que lo hace. Lameculos del poder.
Ã?nimos por los que luchan!!!
Re: Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
29 mai 2007
molts ànims als que lluiten, mai perdrem la guerra perque sempre hi hauràn batalles per lluitar fins a la victoria final.
Re: Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
30 mai 2007
em referia a les actuacions dels grisos al carrer, a manifestacions, a les universitats o quan tancaven algun bar a cops de porra...
Re: Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
30 mai 2007
Pues no se tios, dudo mucho que los de la brimo se dediquen a sembrar de navajas las calles. Tampoco acabo de entender que interes pueden tener en que un desalojo acabe como la batalla de berlin (me abstengo de decir que bando es cada cual). Personalmente no veo grandes problemas a las ultimas actuaciones policiales y deberiais pensar que gran parte de la sociedad estamos mas de parte de la policia que de los okupas, sin que ello signifique que no nos caguemos en la especulacion inmobiliaria, los bancos y toda el resto del sistema economico-politico. Y por supuesto, que no seamos partidarios de liarla (como en algunos casos tambien vosotros haceis), no significa que estemos alienados. Al fin y al cabo vosotros tambien sois criaturitas mimadas por el sistema, si no de que ibais a salir en la tele cada vez que a un poli se le va la manos con vosotros?
No se... a determinados maderos, en ocasiones, se les va la olla mogollon, pero deberiais pensar (como colectivo) en aquello que vosotros estais haciendo mal (que tambien teneis vuestros fallos)
Re: Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
31 mai 2007
Si clar, i ara estan al mateix nivell els okupes que els especuladors, els repressors que els reprimits, els polítics que els abstencionistes, si us plau, deixa de fer aquest discurs que ho equipara tot i deixa de posar en el mateix nivell les responsabilitats de cadascun.

Hi ha uns responsables de que les coses vagin com van i hi ha unes persones que lluiten per canviar-ho, no estem al mateix nivell ni és equiparable l'actuació d'un okupa defensant un espai que la d'un polític ordenant un desallotjament i un policia desallotjant, aquests són els que defensen el sistema i els valors capitalistes injustos que fan que hi hagi dels altres. La resta és marejar la perdiu i aixecar cortines de fum de les anècdotes perque mai canvii res.

Si els okupes han de fer autocrítica la faran amb la seva gent i amb els que treballen amb ells a les assemblees, no han de donar cap explicació pública i molt menys quan curiosament no esteu demanant mai als dirigents aquestes explicacions públiques ni tansols que facin autocrítiques. Si a tu et semblen bé els kubotans i els cordons asfixiant les manis i els desallotjaments constants d'espais socials el problema és teu, has escollit bandol, i ja dius ben clar que estàs més a favor de la policia que de les okupacions. Estàs més a favor del sistema que dels dissidents que genera.

Dir "criaturitas mimadas por el sistema" al moviment d'okupació és la cantinella falsa de sempre, almenys sigues més original, i tot perque? perque surts a la tele quan et desallotgen? això és tan gilipolles com dir que els immigrants estan mimats perque sempre surten a la tele quan arriben les pateres amb ells morts de fred, gana i de por. I no vull comparar la dues situacions ni el patiment que genera simplement que entenguis l'absurditat d'aquest argument. Pensa quan surten els okupes a la tele, única i exclusivament quan hi ha un desallotjament i sempre que hi hagi marro que es pugui aprofitar per crear l'imatge que tots volen veure, la resta de 365 dies de l'any ningú s'enrecorda de tots els projectes que diàriament es fan a molts centres socials, els "desallotjaments nets" i els desnonaments diaris de persones no apareixen a les notícies.
Re: Ganivets a la concentració de miles d´aquest matí?
31 mai 2007
...si, si, diuen que també llançaven kalashnikov!!! Algú amb dos dits de sentit crític s'ho traga? No crec que amb aquestes rucades al "peridista" del 20 minuts li donin el pulitzer. Si ens posem paranòics seguint pseudoteories conspiratives qualsevol crítica perd tota credibilitat.
Sindicat Terrassa