Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Comentari :: corrupció i poder
No t'haguéssim conegut mai! (Cat / Cast)
19 mai 2007
Enhorabona per la retirada, Tony Blair, encara que massa tard. Però ben mirat, millor fóra que no haguessis començat mai. Que no t’haguéssim hagut de conèixer. Per tot el mal que has fet.

Vas desvirtuar un partit, el Partit Laborista, fent veure que el «modernitzaves». Aquest partit no era cap meravella, però era el partit, obrer i socialista, de la gran majoria dels treballadors britànics. «Modernitzar-lo», pobra modernització, va consistir a treure-li una bona part del caràcter social que tenia. Ja no es tractava de defensar la justícia social en el marc de les relacions de treball —no diguem transformar el sistema, perquè això el laborisme ja no s’ho plantejava. Es tractava d’aparellar, per una banda, un alt (?) nivell de serveis socials, i, per l’altra, unes relacions laborals de contingut netament capitalista. O sigui: deixar via lliure a l’explotació social i compensar-la després indirectament. Això darrer en teoria, és clar.

La teva pobresa mental va concebre com a «més modern» adaptar-se als interessos dominants de la burgesia. Com si la justícia fos una cosa passada de moda. I això suposant que anessis de bona fe. La llàstima és que, encara que amb dificultats, molts et van creure. Però tu eres brillant... Sabies confondre. T’havia preparat el terreny la teva menyspreable predecessora. Però en ella era normal, perquè era dels altres. Tu no. Tu vas fer la tasca esgarrifosa de valdre’t del teu prestigi, de la teva oratòria, i fins i tot de la teva joventut per convèncer l’esquerra que havia de canviar, que els valors de sempre eren desfasats, que calia anar cap allà on anava la societat (en comptes de voler-la canviar). El terme «modern» porta una càrrega enlluernadora que fa molt de mal.

Et diran que, gràcies a modernitzar el partit, l’has portat a tres victòries electorals consecutives. I és veritat. Però, a quin preu? La desnaturalització del partit, i de la mateixa política. La classe obrera britànica tenia un partit que la representava, amb uns valors morals. Que la defensava, des del Govern o des de l’oposició. Ho ha perdut. I, en el marc de la mundialització, ens has fet mal a tots. Heus ací la teva misèria.

Ja no parlem de la guerra de l’Iraq. Això ja t’ho diran d’altres. I, si cal, se’t pot valorar la recerca de la pau a Irlanda.

Llarga vida, Tony Blair, però ben lluny de la vida pública. No hi tornis més.

Antoni Ferret
_______________

¡OJAL� NO HABERTE CONOCIDO!

Enhorabuena por la retirada, Tony Blair, aunque demasiado tarde. Pero bien mirado, mejor fuera que nunca hubieras empezado. Que no te hubiéramos conocido. Por todo el daño que has hecho.

Desvirtuaste un partido, el Partido Laborista, haciendo como que lo «modernizabas». Este partido no era ninguna maravilla, pero era el partido, obrero y socialista, de la gran mayoría de los trabajadores británicos. «Modernizarlo», pobre modernización, consistió en quitarle buena parte del carácter social que tenía. Ya no se trataba de defender la justicia social en el marco de las relaciones de trabajo —no digamos transformar el sistema, porque esto el laborismo ya no se lo planteaba. Se trataba de emparejar, por una parte, un alto (?) nivel de servicios sociales, y, por la otra, unas relaciones laborales de corte netamente capitalista. O sea: dejar vía libre a la explotación social y compensarla después indirectamente. Esto último en teoría, claro está.

Tu pobreza mental concibió como «más moderno» adaptarse a los intereses dominantes de la burguesía. Como si la justicia fuera una cosa pasada de moda. Y ello suponiendo que andaras de buena fe. La lástima es que, aunque con dificultades, muchos te creyeron. Pero tú eras brillante... Sabías confundir. Te había preparado el terreno tu despreciable predecesora. Pero en ella era algo normal, porque era de los otros. Tú no. Tú hiciste la tarea escalofriante de valerte de tu prestigio, de tu oratoria, e incluso de tu juventud para convencer a la izquierda de que debía cambiar, de que los valores de siempre estaban desfasados, de que hacía falta ir hacia donde iba la sociedad (en vez de querer cambiarla). El término «moderno» lleva una carga deslumbrante que hace mucho mal.

Te dirán que, gracias a modernizar el partido, lo has llevado a tres victorias electorales consecutivas. Y es verdad. Pero, ¿a qué precio? La desnaturalización del partido, y de la política misma. La clase obrera británica tenía un partido que la representaba, con unos valores morales. Que la defendía, desde el Gobierno o desde la oposición. Lo ha perdido. Y, en el marco de la mundialización, nos has hecho daño a todos. He ahí tu miseria.

Ya no hablemos de la guerra de Irak. Esto ya te lo dirán otros. Y, si hace falta, se te puede valorar la búsqueda de la paz en Irlanda.

Larga vida, Tony Blair, pero lejos de la vida pública. No vuelvas más.

Antoni Ferret

This work is in the public domain
Sindicato Sindicat