Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: educació i societat
Crònica de la Manifestació contra Bolonya
10 mai 2007
Manifestació d'avui contra el Pla Bolonya i la LOU.
Ha tenido lugar una manifestación que ha recorrido el centro de Barcelona para protestar en contra de la reforma universitaria que se está aplicando a través del plan Bolonia, y en contra de la recién aprobada Ley Orgánica de Universidades.

En la mañana de hoy, 10 de mayo, ha tenido lugar una manifestación que ha recorrido el centro de Barcelona para protestar en contra de la reforma universitaria que se está aplicando a través del plan Bolonia, y en contra de la recién aprobada Ley Orgánica de Universidades.

La manifestación ha sido precedida por una jornada de lucha que se ha desarrollado en la gran mayoría de las universidades barcelonesas a lo largo de toda la semana, a través de las cuales se ha tratado de movilizar y concienciar a lxs estudiantes acerca del proceso de privatización encubierta de la universidad que está teniendo lugar a través de esta reforma de la educación superior.

La manifestación, convocada por la Plataforma Movilizadora en Defensa de la Universidad Pública, la cual está conformada por los sindicatos SEPC y AEP, y por asambleas de facultad, dio comienzo pasadas las 12:30 del mediodía desde Plaza Universitat.

A lo largo de la marcha, a la que según cálculos realizados por la haine han acudido alrededor de 1.200 personas, se han gritado consignas como “ Contra la universidad neoliberal, lucha social�; “No a Bolonia, no a la LOU, no a la privatización�. Asimismo, se han realizado un gran número de pintadas en contra de Bolonia y la LOU llevadas a cabo por activistas en entidades bancarias, las cuales están saliendo muy beneficiadas por la reforma universitaria; así como en numerosos edificios públicos, y establecimientos comerciales.

Cabe destacar que la presencia policial ha sido notable, aunque en ningún momento han tenido lugar episodios de tensión. Sin embargo, numerosas furgonas de los mossos se han ido mostrado a lo largo de todo el recorrido cortando los accesos a Portal del �ngel, a la plaza de la catedral , así como el acceso a la Plaza de Sant Jaume, imponiendo un nuevo recorrido al que ya habian decidido los estudiantes.

La manifestación ha pasado por Plaça Catalunya, para pasar posteriormente a Via Laietana, y finalizando en la Plaça del Palau, al lado de la subdelegación del gobierno. Una vez se ha llegado al final del recorrido se ha leído un comunicado realizado por la PMDUP, y se ha desconvocado la manifestación sin ningún incidente.

Sin embargo, unos minutos depués, en Via Laietana a la altura de la sede de los sindicatos CCOO y UGT, sin ninguna justificación, un grupo de agentes de paisano y uniformados han parado a 6 asistentes a la manifestación, amenázándoles con ser detenidos. Además han dejado claro que la retención era totalmente política, puesto que han realizado comentarios como "vamos especialmente a por tí y a por otros como tú"; " ya nos encontraremos solos". La persona que ha recibido estas amenazas pertenece al colectivo Alerta Solidaria, organización que denuncia sistemáticamente todos los abusos policiales. Tras estar 30 minutos retenidos y debido a la acumulación de activistas que se ha personado en el lugar, los mossos han dejado irse a las 6 personas, y por el momento se tiene constancia de que al menos a una de ellas se le imputarían delitos de desórdenes públicos y resistencia a la autoridad.

Desde la haine hemos entrevistado a un miembro de la PMDUP que nos ha declarado que considera que “la manifestación ha sido alegre, aunque muy pequeña. Teniendo en cuenta que nos han colado la LOU justo antes de Semana Santa, de puntillas, saliendo en la página 50 de los periódicos, movilizar a la comunidad universitaria, con poco tiempo ha sido una tarea bastante complicada. La LOU es la aplicación del proceso de Bolonia y hacer llegar esto a la gente, cuando lo que han asimilado es un discurso en contra de Bolonia desconectado de la LOU, también resulta complejo. Lo que está claro es que no tenemos un solo enemigo, puesto que la reforma se está llevando a cabo a través de muchas medidas y no hay manera de atacarlo totalmente. Por lo tanto, se hace evidente que hay que trabajar el discurso, puesto que para que la gente se movilice primero tiene que interiorizarlo, y para eso hace falta mucho trabajo de base en las asambleas�.

Asimismo, también hemos realizado una entrevista a un miembro de la asamblea libertaria de la facultad de historia y antropología de la UB, que han asistido a la convocatoria a pesar de no formar parte de la PMDUP, que nos ha declarado que “ Bolonia es algo ya imparable, pues lo estamos viviendo en la universidad día a día. Lo que se pretende es que la gente se limite a ir a la universidad para absorber conocimientos y entrar directamente al mundo laboral. No se busca el desarrollo personal, ni la universidad es un lugar donde se desarrolla el pensamiento, sino un espacio donde se crean trabajadores�. Asimismo, nos ha declarado que “es importante que se creen colectivos y asambleas libertarias y autónomas, a través de las cuales se vaya formando una conciencia para reforzar nuestros espacios día a día. Un primer paso puede ser el encuentro de asambleas y colectivos libertarios que tendrá lugar en la facultad okupada de la universidad complutense dentro de un mes�.

Cabe destacar que esta movilización está encuadrada dentro de unas jornadas de lucha europeas en contra de la aplicación del proceso de Bolonia, que se han convocado para contrarrestar la cumbre de ministros europeos que tendrá lugar el próximo día 16 de mayo en Londres, en la cual tomarán medidas para seguir avanzando en este proceso que supone la privatización encubierta de la universidad pública y la transformación de la universidad para servir exclusivamente a los intereses del mercado.

Reportaje gráfico: http://www.lahaine.org/index.php?p=22372




Perdoneu que no estigui en català pero la noticia està treta de LaHaine.org i el corresponsal que ha seguit la convocatoria sembla que no és d'aquí. Si algú pot que la tradueixi. SAlut

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
10 mai 2007
ENDAVANT AMB LES ASSEMBLEES LLIBERTARIES A LES UNIVERSITATS!!!

la propera vegada si pot ser tradueix-ho al català que es més fàcil d'entendre, de qualsevol manera el llenguatge està per comunicar-se i ja va bé aixi, pero sha dentendre la realitat social catalana, i que moltes persones som catalnoparlants.
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
10 mai 2007
Aquí tens una pàgina que et servirà d'ajuda.

http://www.internostrum.com/

El text ja t'el tradueixo jo però a partir d'ara a poder ser utilitza'l per traduir els textos:

Manifestació d'*avui contra el Pla *Bolonya *i la LOU.

Ha tingut lloc una manifestació que ha recorregut el centre de Barcelona per a protestar en contra de la reforma universitària que s'està aplicant a través del pla Bolonya, i en contra de la *recién aprovada Llei Orgànica d'Universitats.



En el matí d'avui, 10 de maig, ha tingut lloc una manifestació que ha recorregut el centre de Barcelona per a protestar en contra de la reforma universitària que s'està aplicant a través del pla Bolonya, i en contra de la *recién aprovada Llei Orgànica d'Universitats.



La manifestació ha estat precedida per una jornada de lluita que s'ha desenvolupat en la gran majoria de les universitats barcelonines al llarg de tota la setmana, a través de les quals s'ha tractat de mobilitzar i conscienciar a *lxs estudiantes sobre procés de privatització encoberta de la universitat que està tenint lloc a través d'aquesta reforma de l'educació superior.



La manifestació, convocada per la Plataforma *Movilizadora en Defensa de la Universitat Pública, la qual està conformada pels sindicats *SEPC i *AEP, i per assemblees de facultat, va donar començament passades les 12:30 del migdia des de Plaza Universitat.



Al llarg de la marxa, a la qual segons càlculs realitzats per la *haine han acudit al voltant de 1.200 persones, s'han cridat consignes com “ Contra la universitat neoliberal, lluita social�; “No a Bolonya, no a la LOU, no a la privatització�. Així mateix, s'han realitzat un gran nombre de pintades en contra de Bolonya i la LOU portades a terme per activistes en entitats bancàries, les quals estan sortint molt beneficiades per la reforma universitària; així com en nombrosos edificis públics, i establiments comercials.



Cap destacar que la presència policial ha estat notable, encara que en cap moment han tingut lloc episodis de tensió. No obstant això, nombroses *furgonas dels *mossos s'han anat mostrat al llarg de tot el recorregut tallant els accessos a Portal de l'Àngel, a la plaça de la catedral , així com l'accés a la Plaça de *Sant Jaume, imposant un nou recorregut al que ja *habian decidit els estudiants.



La manifestació ha passat per *Plaça Catalunya, per a passar posteriorment a *Via *Laietana, i finalitzant en la *Plaça del Palau, al costat de la subdelegació del govern. Una vegada s'ha arribat al final del recorregut s'ha llegit un comunicat realitzat per la *PMDUP, i s'ha desconvocat la manifestació sense cap incident.



No obstant això, uns minuts *depués, en *Via *Laietana a l'altura de la seu dels sindicats *CCOO i UGT, sense cap justificació, un grup d'agents de paisà i uniformats han parat a 6 assistents a la manifestació, *amenázándoles amb ser detinguts. A més han deixat clar que la retenció era totalment política, ja que han realitzat comentaris com "anem especialment a per *tí i a per uns altres com tu"; " ja ens trobarem sols". La persona que ha rebut aquestes amenaces pertany al col·lectiu Alerta Solidària, organització que denuncia sistemàticament tots els abusos policials. Després d'estar 30 minuts retinguts i a causa de l'acumulació d'activistes que s'ha personat en el lloc, els *mossos han deixat anar-se a les 6 persones, i de moment es té constància que almenys a una d'elles se li imputarien delictes de desordres públics i resistència a l'autoritat.



Des de la *haine hem entrevistat a un membre de la *PMDUP que ens ha declarat que considera que “la manifestació ha estat alegre, encara que molt petita. Tenint en compte que ens han colat la LOU just abans de Setmana Santa, de puntetes, sortint en la pàgina 50 dels periòdics, mobilitzar a la comunitat universitària, amb poc temps ha estat una tasca bastant complicada. La LOU és l'aplicació del procés de Bolonya i fer arribar això a la gent, quan el que han assimilat és un discurs en contra de Bolonya desconnectat de la LOU, també resulta complex. El que està clar és que no tenim un solo enemic, ja que la reforma s'està portant a terme a través de moltes mesures i no hi ha manera d'atacar-lo totalment. Per tant, es fa evident que cal treballar el discurs, ja que perquè la gent es mobilitzi primer ha d'interioritzar-lo, i per a això fa falta molt treball de base en les assemblees�.



Així mateix, també hem realitzat una entrevista a un membre de l'assemblea llibertària de la facultat d'història i antropologia de la UB, que han assistit a la convocatòria a pesar de no formar part de la *PMDUP, que ens ha declarat que “ Bolonya és alguna cosa ja imparable, doncs ho estem vivint en la universitat dia a dia. El que es pretén és que la gent es limiti a anar a la universitat per a absorbir coneixements i entrar directament al món laboral. No es busca el desenvolupament personal, ni la universitat és un lloc on es desenvolupa el pensament, sinó un espai on es creen treballadors�. Així mateix, ens ha declarat que “és important que es creuen col·lectius i assemblees llibertàries i autònomes, a través de les quals es vagi formant una consciència per a reforçar els nostres espais dia a dia. Un primer pas pot ser la trobada d'assemblees i col·lectius llibertaris que tindrà lloc en la facultat *okupada de la universitat complutense dintre d'un mes�.



Cap destacar que aquesta mobilització està enquadrada dintre d'unes jornades de lluita europees en contra de l'aplicació del procés de Bolonya, que s'han convocat per a contrarestar el cim de ministres europeus que tindrà lloc el pròxim dia 16 de maig a Londres, en la qual prendran amidades per a seguir avançant en aquest procés que suposa la privatització encoberta de la universitat pública i la transformació de la universitat per a servir exclusivament als interessos del mercat.


No acaba de traduir del tot però ajuda bastant! Per cert diria que la HAINE ha agafat aquesta notícia de la web d'Alerta Solidària i li ha afegit un tros al final, perquè diria que és el mateix text.

Apa Salut i segur que ens veiem demà xDD
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
10 mai 2007
Disculpas por no traducirlo? Me parece muy bien escribir en cataà, pero estoy en contra de traducir salvo cuando es estrictamente necesario... (català a castellano para no catalanoparlantes, ingles-francés-esperanto-ruso-... a català/castellano para aquí,...)
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
10 mai 2007
o siguí, que a Catalunya ho hem d'escriure tot en castellà no¿? ja que mai serà "estrictament necessari" perque tots els catalans sabem castellà, (bé almenys el del sud)
MOLT BE, MOLT BE, gran idea kk si seguissim els teus consells, el català el parlarien alguns pastors del pirineu i un lloro que els ha sentit.
i desprès dieu que no us diguin nacionalistes espanyols...doncs mireuvos-ho pq nacionalista no només és el qui porta una bandera...
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
11 mai 2007
un, ets una mica tonto, no has de generalitzar contra els anarquistes sense saber la ideologia d'aquest tal KK,

AZNARQUISTES SEMPRE!
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
11 mai 2007
Lo de sempre, les/els anarquistes considerem les llengues eines necessàries per la comunicació, però això no vol dir que no defensem el català com a llengua, perque les llengues són cultura i nosaltres volem cultura per tothom. El nostre model no és nacionalista (ni català ni espanyol) però això no treu que ens estimem la llengua catalana!
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
11 mai 2007
Increible i indignant l´actuació de certs membres d´AEP i la seva utilització moviment estudiantil
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
11 mai 2007
Estudiant, en això no s'escapa ni deu. La SEPC s¡apropia de tot el moviemnt estudiantil i sembla que fora d'ells no hi hagi res. Que pot ser veritat si ens fixem qui està PMDUP però aquests no ens resprestan a tots ni molt menys. Estic ja fins a la polla que les estudiants siguem utlitzats per tothom!!
I la SEPC diu que 1500 estudiants ahir!!jaaaaaaaa.Ni de conya arribavem a 1000 ja!
Mai més m'utilitzaran d'aquesta manera,mai
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
12 mai 2007
doncs organitxa tu la mani a veure quanta gent et bé, no et negaré que el SEPC s'hagi apropiat de molta gent, però serà perquè és l'unica mare meva, els anarquistes ho fan ben sovint i de fet tothom ho fa no ens enganyem, tothom intenta tirar cap a la seva banda i negar-ho seria d'estupids.
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
14 mai 2007
realmente la discusión del idioma me parece algo bizantino, desde una persona que viene de fuera realmente me ha parecido algo muy pobre lo que se ha hecho, por ejemplo, en la UAB, si no estabas dentro de algún grupo no te enterabas de nada... je y lo del catalán cada vez se parece a lo de Franco en su día... el nacionalismo separa a los pueblos en función de los intereses del capitalismo burgués y terruñero... así que trabajadores del mundo... si vivís en cataluña, hablar en catalán y haceros troskistas ó pasarán de vosotros tres pueblos...
Re: Crònica de la Manifestació contra Bolonya
14 mai 2007
totalmente de acuerdo
Sindicato Sindicat