Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: antifeixisme
Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
19 abr 2007
Reflexió sobre l'actitud del Moviment Popular de Sabadell amb els fets ocorreguts durant aquesta setmana (13-abril / 20 d'abril)
Fins ara no he volgut escriure res, perquè creia que aquest no era el lloc on discutir sobre el que ha passat aquests dies a Sabadell. Però vist com han anat les coses, tan aqui com a la ciutat, em veig, almenys amb la obligació moral, de deixar les coses clares.

Porto molts anys militant a Sabadell, però fins ara no m'havia trobat amb un panorama tan trist. Un pas enrera a les nostres aspiracions i conviccions

Prefereixo no dir la meva identitat, per tal de no veurem afectat per una política de confrontació que està duent l'MPS per dir qui és el bo i qui és el dolent, quan la poma està podrida (i de fa ja massa temps) per les dues bandes:


Ahir, els skins que van venir a la concentració, van ser gent que no van tenir cap merder amb gent de la CAJEI. És més, n'hi havia que ni tan sols van estar en cap baralla. Van venir en solidaritat amb el noi apunyalat, en capmoment a provocar.

Crec que la actitud que van tenir alguns dels asistents en contra d'ells va ser repulsiva. Pocs van ser els que els van anar a escoltar, i molts els que els van voler provocar, per així acabar de criminalitzar-los.

Jo, com molts militants, no els vaig ni anar a saludar. Des d'aqui els hi demano perdò, i quan tingui la oportunitat de fer-ho en persona, ho faré. Perquè no ho vaig fer? Per l'ambient de criminalització que s'està fent al MPS a tots aquells que els hi donen una mica de suport.

Recordem que els que estaven allà a la concentració, han estat militants o són encara militants del MPS. I en especial dues persones que porten casi tants anys com jo fotuts en el "fregao".

Si és cert que ALGUNS dels que estaven allà van tenir una petita baralla amb una persona. Però pel que sé, ho van anar a parlar amb ell per arreglar-ho i demanar disculpes. I em sembla ser que així va ser. Però en cap moment es van barallar amb cap membre de la CAJEI, i molt menys van tenir res a veure amb la punyalada.

En cap cas són apolitics, doncs així demostra la seva militància, la seva resistència, el seu saber estar en la concentració (tot i les provocacions). Són militants compromesos desde fa molt de temps amb la seva ciutat i amb la seva terra.

En moltes ocasions han estat ells els únics que han tingut valor a la nostra ciutat d'enfrontar-se amb els Nazis, mentre d'altres (i m'incloc jo mateix) corriem o ens amagavem. Heu pensat que potser per això, els nazis ja no toquen tant els pebrots?

Som els primers en queixar-nos de que els mitjans de desinformació generalitzen i manipulen els fets per tal d'arraconar-nos. Però nosaltres estem fent el mateix amb molts d'ells, que no en tenn cap culpa.

El seu error? Juntar-se amb algunes persones que potser no són les més adequades. Però nosaltres mateixos els em donat la empenta cap allà, ja que moltes vegades hem volgut ridiculitzar als skins i no els hem acceptat.

Però quantes vegades ens han ajudat a muntar actes? quantes vegades ens han ajudat a recollir? Quantes vegades han estat en Centres Socials també ajudant? Quantes cerveses hem fet junts? I a mi encara no m'han mossegat.

El problema es que el MPS ha dut el tema d'una manera molt equivocada. Primer en el dicurs, generalitzant i sense aclarar les coses... Interesadament!

Ha estat la ocasió perfecta per a alguns militants per arremetre contra tots ells, sense distinció... I sobretot per personalismes. Sobretots dos membres del MPS, dels que s'en podria dir "Liders d'opinió" dins el moviment. I ho han aprofitat per treure'n un rèdit personal, ja que algun d'aquests militants els han qüestionat varies vegades, i no els hi ha agradat. Es deuen creure Marx i Lenin. Intocables...

No s'ha volgut deixar els fets clars des de bon principi, per tal de desacreditar-los i deixar-los com a apestats. Error Fatal. S'està polaritzant la lluita antifeixista a Sabadell, i no ens convé. No podem fer bona cara quan estem sols amb ells, i quan estem amb altra gent, fer com que no els veiem o criticar-los per l'esquena. Jo ho he fet, i ara després de reflexionar, crec que m'he equivocat.

La única cosa que estem aconseguint és demostrar als ciutadans de Sabadell que el moviment popular està dèbil, i que mentim intencionadament, pq a hores d'ara les investigacions policials (tot i que sabem que els mossos no són amics precisament) estàn anant per un altre camí, que no pas el que diu el comunicat. I ho sabem desde fa dies. Però prioritzem altres intencions.

Estem dient als Nazis del Vallés que tornen a tenir impunitat per venir a buscar-nos. Perque ho vulgeu o no ho vulgeu veure, amb ells estavem protegits. Sempre, sols o no, han estat ells els que han plantat cara als nazis, i els que els han mantingut allunyats dels nostres centres socials i dels nostres actes. Perque molts de nosaltres hem corregut espantats... Ells s'hi han enfrontat directament.

Faig una crida a tots aquells militants, que coneixem a aquestes persones, a ajudar a calmar els ànims per una banda i per la altra. No ens convé a ningú tenir males cares entre nosaltres.

Estem donant una imatge equivocada d'aquesta gent fora de Sabadell. Si que en ocasions la han cagada, i ben cagada, però quantes vegades ho hem fet nosaltres mateixos també. Se'ls ha de fer entendre que s'han equivocat, se'ls ha de castigar... Però en cap cas se'ls ha de criminalitzar com estem fent ara. És un error de tots plegats.

UNITAT ANTIFEIXISTA JA!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
19 abr 2007
no sé ni vull saber quin vincle t'uneix a les "persones" a qui fas referència. només vull dir-te que raonis una mica i que facis memòria. recordo les cares de gent que va intervenir a les que tu malanomenes baralles i moltes d'elles les vaig haver de tornar a veure a la concentració. i si, malgrat l'evidència, mantens que la seva presència dimecres no havia de ser presa en tant que provcació (cosa de què discrepo, com ja deus haver imaginat)pren-te com una provocació la seva actitud. no conec la realitat de sabadell i de fet m'és ben igual: sé què vaig veure i a qui vaig veure el divndres i m'importa un rabe si la gent que va atunyinar indiscriminadament a companys són penya amb qui feu birres o col·laboren a l'hora de muntar concerts. l'ambient tens que es va crear va tenir unes conseqüències que haguessin pogut ser fatídiques. amb això em quedo. respecte i decència, si és que encara hi som a temps.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
20 abr 2007
Jo només diré: els draps bruts es renten a casa! I no entro a valorar el contingut del text.

Qualsevol intent de debat públic a indymedia i similars és, senzillament, obrir les portes a la participació de la brigada d'informació.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
20 abr 2007
estic amb el que diu "...".
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
20 abr 2007
Cert, estic d'acord amb "..." discutiu això a casa vostra que és on hi ha el problema.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
20 abr 2007
ídem que ...
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
20 abr 2007
que coi és l'MPS???
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
20 abr 2007
L'unic problema que veig jo al "MPS" es que als seus concerts s'hi dediquen anar quatre micos retornats a un estat primitiu a liarla.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
20 abr 2007
tornem a dir, eren els apolítics i rudes i no feixistes espanyols, no cal manipular tant, les batalletes es rentan a casa.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
21 abr 2007
nefast, manipulador i demagògic el comunicat inicial.
no només pq aquest no és el lloc, sinó pq els teus vincles personals et fan fugir de la realitat.
ni ens an protegit mai, ni els hi devem res.
Si s´ha arrivat a l´apunyalada és pq els hem deixat pujar-se durant 3 anys, liant-la sempre sense que ningu els hi parés els peus. al revés, molta gent, pels seus vincles personals els amparava i justificava, com ara fas tu.
adeu.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
21 abr 2007
nefast, manipulador i demagògic el comunicat inicial.
no només pq aquest no és el lloc, sinó pq els teus vincles personals et fan fugir de la realitat.
ni ens an protegit mai, ni els hi devem res.
Si s´ha arrivat a l´apunyalada és pq els hem deixat pujar-se durant 3 anys, liant-la sempre sense que ningu els hi parés els peus. al revés, molta gent, pels seus vincles personals els amparava i justificava, com ara fas tu.
adeu.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
21 abr 2007
Les agressions del passat divendres són el resultat d’un seguit d’incidents que s’estan produint a la ciutat en els darrers temps protagonitzats pels mateixos individus.

Així doncs, la gravetat d’aquest últim episodi i les greus conseqüències que ha comportat han estat la gota que ha fet vessar el got de la nostra paciència.

A Sabadell aquest grupuscle violent es troba exclòs de la majoria d’espais d’oci degut a la seva actitut i estètica. Així, com que l’oci dels moviments socials es caracteritza per ser menys excloent s’han aprofitat de de la nostra manera de resoldre els problemes per la via del diàleg i de les segones oportunitats.


Ens trobem doncs, que aquest grup han boicotejat nombrosos actes organitzats pel Moviment Popular de Sabadell o per l’entorn més proper. Un clar exemple d’això serien les nombroses baralles protagonitzades per aquests mateixos personatges a les passades Barraques de la festa major. En aquesta mateixa línia cal destacar les agressions que han produit a centres socials de la ciutat, que van des de pintar les parets fins a tirar pedres per rebentar vidres. Ja per últim, cal esmentar les múltiples agressions i amenaces personals.

Alhora, a tota aquesta problemàtica s’hi ha sumat la passivitat dels mossos d’esquadra, ja que malgrat s’ha denunciat a alguns d’aquests agressors les forces de l’ordre no han propiciat l’inici d’actuacions judicals fermes.

Així doncs, des de l’MPS volem i creiem necessari denunciar la violència gratuïta i sistemàtica que exerceix aquest grup així com informar al poble de Sabadell i molt particularment als nostres simpatitzants que estem prenent mesures d’ordre intern per evitar que aquestes individus tornin a fer-se sentir als nostres espais col·lectius i s’aixopluguin sota les nostres sigles. Alhora, volem donar tot el nostre suport als companys agredits i la nostra disposició, que s’està fent ja efectiva, de treballar colze a colze amb tots ells, especialment amb el company de gràcia, per evitar per tots els mitjans que aquestes accions es puguin tornar a repetir.
Moviment Popular de Sabadell[1], Sabadell 17 d’abril de 2007
[1] L’MPS és una xarxa de col·lectius sabadellencs que treballem coordinadament. En formen part: Endavant (OSAN), Casal Independentista i Popular Can Capablanca, Justa Revolta, Assemblea de Joves del Sud, Assemblea de Joves de la Creu Alta, SEPC, Radio Trama, Assemblea d’Okupes de Sabadell.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell (nanu això t'ha superat)
21 abr 2007
L'MPS no ha manipulat res. Llegiu el manifest i si no l'enteneu, torneu-lo a llegir. ser antifeixista no vol dir pegar nazis, vol dir lluitar contra el feixisme i la gent que va cometre les pallisses tenen actituds feixistes i ja fa temps, els parxes no fan res ni el kolegueo. I akest kapullo ke diu ser militant ke vagi a la permanent proposi el debat, parli amb el seu representant, en definitiva que maduri (si fa tan temps que milita) i fagi les coses bé. Unitat antifeixista sí- que se'ns riguin a la cara i ens apallissin no.
Que prou greu és tot per estar dient segons quines tonteries.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
22 abr 2007
mira nanu kom a minim ets el germa dun d'akets desgraciats, aquest no es el lloc per discutir del tema. Si tants anys portes al moviment sabras que desde fa dos anys, aquesta colla de brètols porten agredint tant a persones vinculades al MPS com a gent proxima al nostre entorn, és més, han tirat pedres a cases okupades, centres socials.... Sobren les raons tots sabem que sota la màscara de skin heads antifas s'amaguen una colla de violents, sexistes, és més FEIXISTES ho han demostrat dia rere dia am les seves formes i actituds, els hi hem donat 1.000 oportunitats d'arreglar les coses. Aquets hem agut de sentir algun traidor o poruc del moviment com tu, dient ''no hem de començar una guerra'' doncs jo et dic que la guerra la van começar ells, SI VOLEN GUERRA EN TINDRAN! Ni nazis ni apolitiks SKINS fora de SBD!

P.D. SI fossis antifa estarias als carrers combatin aquesta gent, no fent el notas escribint sobre aquest tema aqui,millor que ningu sapiga qui ets, TRAIDORS FORA DEL MOVIMENT!!
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
22 abr 2007
el que ha escrito esto es una puta rata, pero una rata de cloaca. no te crees ni tus estructuras de organizacionn, vete a casa a jugar ser antifascista delante del ordenador. por culpa de gente como tu se perdio la guerra.como dicen algunos: mas vale solo que mal acompañao, y tu, seas quien seas, eres una rata, no tienes ningun respeto ni por el compañero apuñalao ni por la resta de tus compañeros que se estan dejando los cuernos para que venga el tipico subnormal que se cree que esta por encima del bien y del mal a decir q somos tal q somos cual. que quieres convertir el movimiento en la prensa rosa? eres una rata, una puta rata
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
22 abr 2007
Ja n'hi ha prou d'aquest color. Raons on toqui, i aquí no és pas el lloc.

MADUREM!
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
22 abr 2007
Sort que això tampoc ho llegeix massa gent... que si no... El text fa pena. No es pot fer un text "polític" dient opinions de caire sentimental i demanant perdó a una colla d'esbojarrats. Potser no son feixistes, però quan portes tants anys guanyant-te una imatge t'ho has de fer mirar.

Espero que l'MPS aixequi cap, que madurem tots plegats i que ens deixem d'històries. Sinó, sempre passarà el mateix. Els que vulguin participar de la lluita, que siguin consequents i responsables, i que es deixin de jugar a l'skinhead. I qui no, si us plau... tenim temes més importants a tractar!
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
23 abr 2007
mira squad, el que em fa més ràbia és que gent com tu s'aprofiti de la situació. com a mínim així no es parla de la merda que els paràsits com tu entreu al moviment no?que fàcil és jutjar quan tu no ets l'objectiu. doncs no temptis la sort pq tu tb tens per parlar... speed??? ejemejem... treballa i calla, o com a mínim dona la cara...
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
23 abr 2007
Squad lo de apedrejar una casa okupada et refereixes a apedrejar (juntament amb altres membres de la Asamblea d'Okupes de Sabadell) un local de bruts i fastigosos raveros que no mereixen un altre destí que acabar morint sota un pont al costat dun gos (mes digne del meu respecte que gent com tu)? tu encara, que sempre tindràs una caseta al centre de sabadell gràcies als bunyolets i pastisets que prepara la teva mareta marona estimada, a la que tant trobes a faltar cuan set planta un nazi al davant.

esque si no em falla la memòria no se ki es aki el feixista o ki el antifa de postal com tu, segur que xerres molt de nosaltres pero no vaciles de que et fots a correr davant els nazis cuan 10 d'ells rodejen al teu estimat amic brut semisidós anomenat kapi i l'ha danar a salvar un "apolitic" "feixista" i "sexista" com tu dius.

Suposo que sabràs que ara a les nits ja no podras conciliar el son tan bé com abans (i no u dik per tot l'speed guarro que et puguis fotre per la tocha de usurero de merda, hipocrita asqueros) ja que tots sabem qui ets oh gran squad pijo reprimit de merda que parles un argot tipic de nen de l'escola la vall o algo per l'estil... "eh tio! quin jari! me deixat la jacket al casual!!!!! buah tio quin poc buenri! aixo no es gens de wailers!" pues sapigues que traiem mes foc pels queixals que cinc MPS's juntes i que no ens fa falta netejar el nom davant de asquerositats com tu.

Sexistes? jajajajaja! nomes fa falta veure els teus amics babosos! jajaja

Putu postalero de merda, aqui qui ha perdonat mes de 1.000 vegades som nosaltres pk no se kom enkara tem perdonat tant la vida, que ets un primo de merda que ni els teus amics okupes et volen al seu costat (i això ho sap tot sabadell de bona tinta), l'únic bo que podries fer (i no em remou la consiencia ni ami ni a ningu dels meus al desitjar-ho) es morirte d'un "chute" de caball que et vengués algun dels teus amics guarro i que t'aguessis pagat am la paga que et donen els teus pares, que chabal, no se que auran fet en un altra vida per tenir un fill com tu, un fill que es el "azmerreir de una ciutat de 200.000 habitants, una ciutat en la que tu sobres, i pot ser que ara, com dius tu sempre "flipis una mica tiuuu", però cuan surtis al carrer (cosa que jo sincerament si fos tu no ho faria) potser entendràs el perquè d'aquestes paraules...


SKINHEADS SABADELL = SKINHEADS ANTINAZIS I ANTIGUARROS VOMITIUS YONKIS


putu sunormal, abans de parlar de polítiques socialistes treute les "arnette" del cabezón aquest que portes retrasat
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
24 abr 2007
tot això és patètic. de veritat ke algú d'aquí milita?no anem bé
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
24 abr 2007
mira pallaso (squad, dj mamasalles). fot gracia que un cagat com tu digi aixo de q "si fosis antifa estaries lluitant contra aquesta gent", i aixo altre de q s'ha dacabar amb els skins a sbd. t dic amb el cor a la mà q aixo no es la tipica vacilada per internet, tipica d les teves, sino q taviso q t pensis dues vegades per quins carrers pases. a part de la teva patètica i cobarda opinio has de saber q ens has insultat dientnos desgraciats nomes començar el comentari. totes les acusacions, expeculacions i insults q has comes te les menjaras multiplicades. has de saber q tota la gent q has volgut aludir t vol fer pagar el q has dit.

aixi doncs, nomes t puc aconsellar q estiguis preparat per lenfrontament pq com be as dit el feixisme es combat als carrers, al igual q els pallassos com tu. has aconsaguit provocarnos i pagaras cares les consequencies.
per ultim et dic q espero q et creguis aixo q has dit de la guerra... pq esperem amb moltes ganes trobarte pels carrers, espero q estiguis a laltura de les circumstancies i q siguis igual de valent cara a cara q per internet. no ens agradaria haver de perseguirte,no et fotis a correr com els porucs dels q parles eee...
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
25 abr 2007
ei squad, em volia afegir a lo k diuen els meus companys. La "guerra" k vols amb nosaltres et sortira molt cara . Anar de valent i radikal per internet es molt facil, pero no sempre estaras radere la pantalla i el dia k estiguem cara a cara veurem si parles tant, nomes ets un puto cobard pero ja t'arribara el teu moment...
Ens veiem per sabadell squad!!!!

Skinheads sempre Antinazis
Warriors Sabadell
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
26 abr 2007
em sembla lamentable aquesta discusió, i més per aquí. Només dir que els últims tres comentaris reflecteixen exactament la situació a Sabadell i l'actitud clàssica dels provocadors. Això és el que hi ha i ells mateixos ho han demostrat. Aneu a cagar.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
26 abr 2007
l'expressió correcta seria: "Aneu a cagar a la via"...
moltes gràcies
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
27 abr 2007
A veure el comentari del MPS de que no els deixem entrar per l'estètica és patètica, d'acord que hi ha gent que només diu ser antifa skin per justificar la violència però també hi han skins que són bona gent i no es poden jutjar per la seva estètica! Jo no estava allà per tant no puc opinar sobre si ells eren amic o estaven provocant amb els que van apunyalar. Si que hi han apolitics que l'han liat molt, ara passa que els grans ja no la lien tant i els petits estan a l'època xunga però suposo que ja s'els hi passarà. El que tampoc em sembla bé és que s'els hi digui nazis, poden actuar violentament, però la violència la utilitzat sempre tant la dreta com l'esquerra, i que consti que jo soc d'esquerres.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
27 abr 2007
lamentable, es veu el fenomen típic dels skinets q per falta de neurones acudeiexen a amenaces, skinets madureu i no aneu tots contra l'squad de manera violenta, si voleu q us respectin dons argumenteu. No sou mes q una tribu marginal, madureu.
Re: Sobre els fets ocorreguts a Sabadell
02 mai 2007
prefereixu ser d'una tribu marginal a la que tu estas anomenant els skins que no pas ser un hippie de merda pollos que nomes sap defendres quan va amb grups de 50 i que igualment son uns jiñats. no se que es pitjor que la gent acusi injustament o que, com tontos com lsquad( el carapastis) aprofiti la situacio per intentar fotre el maxim. Ara be, quan hi han nazis el primer en correr en direccio contraria es aquest ciberhippieokupaalternatiuradikalpollosgrenyut que esta fet el carapastel.
aqui l'unic feixista que hi ha ets tu i tots els com tu que nomes saben que fer falses acusacions i nomes sabeu que intentar increpar a gent que no en te la mes minima culpa.

i mira fill de pastel jo vui guerra i com et vegi millor que facis com sempre i correr perque no tindràs als teus papis pastissers que et paguen les festes.

Que molts de vosaltres aneu de: " ei tio k io sok alternatiu i m'autogestiono! visk a una okupa bruta pero es igual perke sok el mes okupa de tot i si ho haig de demopstrar anant am rastes o deixanme la part de derrere del kap am kabell u fare i si esta brut enkara millor! Vaig a manis antirepresives i antifeixistes pero si bek a un pork tink po :S i a mes eskrik amb k enlloc de la c i a les O i faig el signe okupa i a la a l'anarkista per ser el mes chungu" i quan mes d'una persona va veure apreixer a l'okupa que no citare el nom com parava un mercedes, surtia el papiokupa i donava una carmenyola i una bossa de roba neta a un okupa k kom diu ell i e demostrat k es fals "s'autogestionava"

enfi company salles, com tu has dit si vols guerra en tindras...I SINO TAMBE!!

pd: ara booreu el komentari pk no se sapiga la opinio de totom nomes la dels alternatius

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more