Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: antifeixisme
Per un 1º de Maig Llibertari.
16 abr 2007
Pensamos que la sociedad actual está dominada por una pequeña oligarquía de personas que por un derecho histórico conquistado a base de causar dolor, sangre y sufrimiento a la mayoría de la humanidad, tienen el poder por la fuerza. Poder para dirigir como deben ser nuestras vidas, poder para decidir lo que es delito, lo que es el bien y el mal, lo que es correcto e incorrecto.
Manifestació per un primer de maig llibertari a Barcelona: 17h, Jardinets de Gracia.( Metro diagonal línea 3)
26_cartel_01.jpg
Comunicado:

Hace ya algún tiempo, en los medios de comunicación oficiales, se viene hablando del movimiento anarquista. La información que recibe la población sobre este ideario es que se basa en acciones de terrorismo y violencia como fin en si mismo, tachándonos así de delincuentes peligrosos para la población civil. No vamos a transmitirles un mensaje victimista diciendo que eso no es cierto. Decimos que sí; sí que el movimiento anarquista utiliza la violencia pero no como fin en si mismo, si no como método de defensa, en unas ocasiones, y como método de protesta en otras puntuales. Con esto queremos decir que la violencia no es innata al anarquismo, no es su esencia, aunque a lo largo de su historia han habido muchxs compañerxs que la han utilizado, la auténtica esencia del anarquismo es la búsqueda de la libertad expresada en su máximo grado.

Pensamos que la sociedad actual está dominada por una pequeña oligarquía de personas que por un derecho histórico conquistado a base de causar dolor, sangre y sufrimiento a la mayoría de la humanidad, tienen el poder por la fuerza. Poder para dirigir como deben ser nuestras vidas, poder para decidir lo que es delito, lo que es el bien y el mal, lo que es correcto e incorrecto… Han conseguido que la gran mayoría de subordinadxs piense que el sistema capitalista actual es la panacea de la libertad. Llaman libertad a trabajar durante una jornada laboral determinada donde del esfuerzo de nuestro trabajo, unxs pocxs, lxs dueños de las corporaciones empresariales, sacan un beneficio para ellos muy superior al que consigue quien vende su fuerza de trabajo. Llaman libertad a poder consumir lo que nosotros mismo producimos pero a un precio de mercado que es muy superior a su valor real, generando más beneficios todavía a esta pequeña oligarquía. Llaman libertad a poder contratar una hipoteca para poder acceder una vivienda que del precio que se paga, esta oligarquía, igualmente saca otro beneficio desproporcionado. Llaman libertad a aceptar una leyes que han sido pensadas y preparadas por unxs pocxs legisladores afectando a la totalidadde la población. Leyes que caen en la sociedad como el baremo con el que se mide lo que es bueno y malo. Curiosamente las leyes cambian si perjudican a los que estan en el poder. Lo que un día se considera legal, es decir bueno, por la ley, al día siguiente se convierte en delito, es decir, malo. Así, ilegalizan lo que no les interesa que exista y legalizan aquello de donde el control les permite sacar beneficio. Lo peor de esto es que mucha gente no se da cuenta que con esto lo único que están haciendo es modificar las conductas y pensamientos de la mayoría de la población que es, la que por medio de sus votos, la que legitima a esta oligarquía para que nos gobierne. En fin, en esta sociedad no existe libertad, existe sumisión y borreguismo crónico, una vida que no la vivimos como queremos si no como quieren ellxs y un claro ejemplo es el descontento generalizado evidente de la mayoria de la población, o no es cierto que la inmensa mayoría de gente dice: ¿Por qué he de pagar tal impuesto o tal hipoteca? ¿porqué he de levantarme para trabajar?... y nadie en su sano juicio nos podrá negar esto a no ser que forme parte de esta oligarquía que domina la sociedad.

Para nosotrxs, lxs anarquistas, todo esto no es libertad ya que el sistema actual se basa en la dominación de unxs pocxs a una mayoría. La única forma de poder caminar hacia una sociedad libre es practicar la solidaridad entre individuos y no la competencia que se vive en la actualidad. La competencia lo único que consigue es desigualdad entre iguales. Una sociedad fracturada en que las condiciones socioeconómicas predestinan el rumbo de las vidas de las personas, perpetuando las relaciones asimétricas de poder entre aquellos que controlan los recursos y los que no, destinados éstos a la sumisión. Impera así la brutal ley del más fuerte, siendo estas diferencias las que limitan las posibilidades de proyección de los individuos. Nosotrxs, lxs anarquistas, creemos en relaciones horizontales, donde unx no es libre si no lo somos todxs. Libertad individual y colectiva deben ser indisolubles. En la sociedad que queremos no existiría propiedad, cadacual debería realizar según sus posibilidades y recibir según sus necesidades. Necesidades para ser libres y estar en armonía con sus semejantes. Las necesidades de unxs serían cubiertas por otros mediante relaciones basadas en un intercambio de bienes colectivos que potenciaría el apoyo mutuo y la solidaridad, así no existirían privilegios y por lo tanto no habrían delitos, sinó una colaboración entre iguales y a partir de aquí todo se verá. Así, ¿para qué necesitaremos que nos gobiernen? Viviremos en un orden sin gobierno. Cuando podamos vivir libres entonces pensaremos como queremos desarrollarnos, si en comunidades o individualmente pero, eso sí, el respeto será un pilar básico de la vida anárquica.

La anarquia no es una utopía: es una realidad para ser libres.

Por último decir que para conseguir este ideal seguiremos organizándonos, seguiremos creando y seguiremos luchando por todos los medios a nuestro alcance.

Desde aquí recordar a todxs lxs compañerxs que han caído a lo largo de la historia y a los que ahora mismo se encuentran en prisión por luchar por la anarquía, una larga lista de nombres sin rostro. Os queremos de nuevo en la calle libres y salvajes.

SALUD Y ANARQUIA
Mira també:
http://youtube.com/watch?v=hSHLuXAjadI

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
16 abr 2007
PER UN PRIMER DE MAIG ANTICAPITALISTA!

millor...
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
16 abr 2007
els llibertaris també parlen català i saben defensar la llengua i la cultura del país on viuen.
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
16 abr 2007
Voldreu dir per un 1 de maig espanyol no?
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
16 abr 2007
Es diu "pel final de..." per comptes de "pel fi de", que significa "per la finalitat de". I no es diu "per a què", es diu "perquè". Heu de vigilar quan traduïu del castellà. Ah, i aquí li hem dit sempre "persones" a les individualitats, però això ja no sé si és qüestió de traduccions o de móns paral·lels. Salut!
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
16 abr 2007
Humilde opinión... un poco cutre, ¿no?
[29 d'Abril/El Prat] 1r de Maig Unitari al Baix Llobregat
16 abr 2007
Actes:

[Els actes es faran tots a El Prat de Llobregat. A la Plaça Pau Casals.]

A les 11h Montada de Paradetes dels diversos col·lectius que conformen la jornada.

A les 12h Taula Rodona amb companys i companyes d'empreses en lluita (Iberia, SAS, Mercadona, Bocatta, Sintel, Braun i Seat)

A les 14.30h Dinar popular. Botifarrada i alternativa vegetariana (5€)

A les 18h Manifestació. Sota el lema: Treballadors/es, recuperem la consciència! Aturem els sindicats Traïdors.

Un cop finalitzada la manifestació, projecció de la pel·lícula "El efecte Iguazu" al Kasal Okupat d'el Prat - Alta Tensió (davant la RENFE).



Enllaç al cartell:
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/299568/index.php
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
17 abr 2007
és veritat, que aquí el català està perseguit per telemadrid i els anarquistes en veritat som periodistes camuflats per enfonsar la nostra gran pàtria i nació catalana, que ens dona una llengua, una gastronomia, els castellers, les sardanes i el pa amb tomàquet(inclòs dins la gastronomia, per cert).

Aiii, som uns espanyols i no sabem com dir-ho...de fet, jo a casa meva no tinc penjada una bandera negra, sinó una bandera negra amb una bandera rojigualda al mig, per demostrar que abans que anarquista, espanyol.

foteu pena, feu-vos-ho mirar, sincerament.

Aniràs predicant amb l'exemple catalanista-socialista (típic per cert) i en el fons ets el més nazi de tots
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
17 abr 2007
sempre akaven iguals les discusions a indymèdia. Us reventa als indepes que els anarkistes puguem expressar-nos, no obstant això ho seguirem fent. La llengua no es defensa deixant posts estúpids a articles escrits en castellà mamarratxos!
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
17 abr 2007
Kina tonteria, sobretot això de 1er de maig espanyol. No veig la diferència entre aaquest comentari i la rajada del senyor poeta a "IMC es una mierda" o quelcom similar (la diferència és la llengua que per tant no implica res en aquest cas).
Estic d'acord amb que millor anticapitalista, però llibertari és l'única sortida per tal que no hi hagui pseudo carroses i coses similars (tothom és anticapitalista, fins i tot regidorets dels puestos, jejeje),
És un meravellòs intentant per trencar amb la dinàmica fiestera i festiva dels May Day. El 1er de Maig és una jornada de lluita no festiva i això ho evidencià el text i el cartell.
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
17 abr 2007
Voldreu dir per un 1 de maig espanyol no? SI SI ESTA CLAR, QUE EN VERITAT AIXO ES UN COMPLOT ESPANYOLISTA PER MENJARNOS A TOTS ELS INDEPES... Foteu pena i fastic desgraciats, sou uns putos matats. 1 PATRIOTA, 1 IDIOTA
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
17 abr 2007
m,estimo l.anarkia, pero aquesta no vindra per estar organaizats, el moviment llibertari com tal no te organitzacio, i als llibertaris, no ens fa falta un l de maig per lluitar, cualsavol dia potr ser l de maig. pode4m en un moment donat fe una junta o un comite pero mai organitzacio, aquesta fa que la anarkia desapareixa per tenir una societat ideal que es mentida, asi que mori el anarquisme i viska laanarkia. i als ignorants que es pensan que barcelona i catalunya no son anarkistas, que sapigen que mai en la historia la anarkia ha brillat i se ha manifestat amb tanata forza com a barcelona i catalunya. asi que viska viska catalunya anarkista.
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
17 abr 2007
¡¡YO TENGO LA RAZÓN!! ¡¡QUE NO, YO!!! ¡¡NO, YO!!! GRRRR... GUAU, GUAU. La mierda de vida que llevamos nos ha hecho volvernos como ell@s, violent@s y autoritari@s, con independéncia de ideologias. Si entre nosotr@s no hay una minima complicidad,... mejor plegamos, un minimo de compañerismo, de afecto, de comprensión... lo contrario de esto es la traición, la humillación y la imposición, y si en una guerra no te fias de quien tienes a tu lado,... os acabareis matando!!!
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
17 abr 2007
¡¡YO TENGO LA RAZÓN!! ¡¡QUE NO, YO!!! ¡¡NO, YO!!! GRRRR... GUAU, GUAU. La mierda de vida que llevamos nos ha hecho volvernos como ell@s, violent@s y autoritari@s, con independéncia de ideologias. Si entre nosotr@s no hay una minima complicidad,... mejor plegamos, un minimo de compañerismo, de afecto, de comprensión... lo contrario de esto es la traición, la humillación y la imposición, y si en una guerra no te fias de quien tienes a tu lado,... os acabareis matando!!!
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
17 abr 2007
sort que no tots els indepes son com els 4 mamarratxos de per aquí que l'unic que fan es dir gilipollades per indymedia...

Potser si que hagues estat millor dir per un 1er de Maig anticapitalista i fer alguna cosa unitaria, pero nomes heu de mirar els anteriors 1ers de Maig, on ha quedat la lluita? suposo que per això s'ha fet aquesta manifestació, per trencar amb la dinamica que portem...
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
18 abr 2007
Si no es fa en català, dieu que per què no s'ha fet alguna cosa en català.

Si es fa en català i alguna cosa en castellà, dieu que el bilingüisme és una estratègia per acabar amb el català.

Si es fa en català, critiqueu les faltes d'ortografia (i a vegades ho feu incorrent en faltes d'ortografia) i que són uns espanyolistes.

I si es fes tot en una català normatiu, diríeu que qué esteu fent, que no us adoneu que l'anarquisme és dolent per a la independència de Calalunya, que desistim de ser anarquistes, que estem equivocats.

Ep, però no teniu quelcom més important a fer que anar donant carnets de catalanitat i d'independentisme?

Per cert, són molt relatives les opinions sobre quines expressions són més catalanes que d'altres, perquè comporta coses diferents dir "persones", "individus", "individualitats" (aquesta última paraula, és evident, té una tradició dins de la història de l'anarquisme). I per què "pel final de..." i no "per al final de..." o "per a la fi", o "per a l'acabament"...?
Re: Per un 1º de Maig Llibertari.
01 mai 2007
A tots els que discuteixen sobre tonteries en comptes de fer un debat seriós sobre la criminalització que s'està fent al moviment anarquista i a qualsevol disidència.
Ja no deixen ni sortir del metro, que hi ha policia antiavalots identificant als "sospitosos".
No pots ni participar per la pressió i repressió policial.
Parlem d'això?? O voleu corretgirme les faltes d'ortografia?
Salut i anarquisme
Sindicat Terrassa