Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: especulació i okupació
80 vecinos se suman al entierro simbólico del barrio de la Barceloneta
31 mar 2007
A pesar de la ausencia del allcalde Jordi Hereu unos 80 vecinos hemos participado hoy en el entierro simbólico del barrio, como escenificación de lo que supondrá el "plan de los ascensores" una vez se aplique.
A las 11 de la mañana ha llegado la comitiva fúnebre al nuevo mercado de la Barceloneta. Con un féretro que representaba el barrio, una corona de flores y 20 personas de luto, se esperaba la llegada del alcalde Hereu para que inaugurara el mercado.
Pero, de nuevo, la cara pública del Ayuntamiento ha evitado encontrarse con la protesta vecinal.

Se ha rodeado el mercado, acompañados por música fúnebre, y se han ido sumando más vecinos.
Hacia las 11:45 la comitiva se ha dirigido a la playa a enterrar al futuro difunto. Tras el entierro simbólico del féretro, se ha regresado al marcado; donde el acto ha finalizado con un baile de despedida.

El plan actual contempla la eliminación de viviendas para instalar ascensores. Su aprobación provisional fue el pasado 23 de febrero, en la cual no se incluyeron las alegaciones presentadas por als diferentes entidades vecinales.

Los vecinos reivindicamos:
- un proceso de participación real,
- que se conserve el barrio como patrimonio histórico,
- que no haya ningún vecinos que tenga que marcharse del barrio.
- que se tengan en cuenta las alternativas al ascensor existentes para mejorar la calidad de vida de las
personas con problemas de movilidad.

Actualmente, un 20% de los afectados tendrá que dejar definitivamente el barrio. Este plan no satisface las necesidades que haye en el barrio, sino que convierte la Barceloneta en el próximo paraíso para la especulación en la ciudad de Barcelona. Con este plan, el Ayuntamiento deja toda la iniciativa en manos privadas, lo cual quiere decir que el conflicto que pueda suponer la aplicación del plan se dará entre los vecinos. Esto implica que el Ayuntamiento no asume sus responsabilidades y las deja en manos de vecinos e inmobiliarias que ven en el plan una oportunidad para comprar inmuebles, remodelarlos y alquilarlos o venderlos a los precios inasequibles que son comunes en esta ciudad. La aplicación del plan se realizará si un 50 %+1 de los propietarios de los edificios afectados están de acuerdo. Con esto se niega la voz a las personas en régimen de alquiler.

A su vez, hay espacios en el barrio en los que se podría recolocar a la gente que tiene problemas de movilidad,



Cap veí fora del barri
Un altre pla és possible.
Farem que l'Ajuntament ens escolti

Plataforma de Veïns en Defensa de la Barceloneta i AAVV de l'Òstia

This work is in the public domain

Comentaris

Re: 80 vecinos se suman al entierro simbólico del barrio de la Barceloneta
31 mar 2007
vinga companyes!..ni un pas enrera! que es vegi clarament la oposició dels veïns del barri als plans-farsa que ens té acostumats l'ajuntament..
enterrament de la barceloneta
31 mar 2007
DSCN0074.jpg
DSCN0053.jpg
DSCN0089.jpg
DSCN0134.jpg
_MG_0354.jpg
_MG_0375.jpg
DSCN0087.jpg
_MG_0388.jpg
_MG_0385.jpg
movilització a la barceloneta per demanar que s´aturi el pla urbanistic que afectarà al barri
enterrament de la barceloneta
31 mar 2007
DSCN0113.jpg
_MG_0391.jpg
però la resucitarem...aupa barceloneta!!
Re: 80 vecinos se suman al entierro simbólico del barrio de la Barceloneta
01 abr 2007
Veïns de la Barceloneta es manifesten contra el pla municipal del barri



EL PUNT. Barcelona.
Un grup de veïns de la Barceloneta, es van manifestar ahir contra el pla municipal que preveu instal·lar ascensors a molts edificis del barri. Una mesura que l'Ajuntament de Barcelona va aprovar el 23 de febrer passat. El representant de la Plataforma de Veïns en Defensa de la Barceloneta, Emili Llorca, va denunciar que el consistori no ha tingut en compte les repercussions que té aquesta iniciativa per als veïns, que es veuran obligats a abandonar casa seva, a més de les despeses relacionades amb el trasllat. «Els especuladors tindran carta blanca per desfer-se dels inquilins», va assegurar Llorca.
Re: 80 vecinos se suman al entierro simbólico del barrio de la Barceloneta
01 abr 2007
Veïns de La Barceloneta es manifesten contra el pla municipal per al barri
elperiodico digital

Un grup de veïns de la Barceloneta, dos-cents segons els convocants i una quarantena segons la Guàrdia Urbana, s'han manifestat avui en contra del pla municipal per instal·lar ascensors en molts edificis del barri, que l'Ajuntament va aprovar el 23 de febrer passat per millorar l'accessibilitat de les vivendes.

El projecte és una prova pilot que pretén rehabilitar els edificis de la Barceloneta, un barri on el 26,4% de la població té més de 65 anys, perquè l'accés a les cases sigui més fàcil i còmode.

Contra l'especulació

Segons ha declarat la representant de la Plataforma en Defensa de la Barceloneta (PDB), Emília Llorca, "l'Ajuntament ho posa molt fàcil a les immobiliàries i a les promotores, però no soluciona els problemes del barri".

Emília Llorca denuncia que el consistori no ha comptat amb les repercussions que té aquesta iniciativa per als veïns, que es veuran obligats a abandonar casa seva, a més de les despeses relacionades amb el trasllat i les obres que, de moment, hauran d'assumir.

La representant de la plataforma veïnal creu que els grans beneficiats no seran els veïns, sinó els especuladors, "que tindran carta blanca per poder desfer-se dels inquilins de contracte indefinit i vendre o llogar a preus desorbitats els nous pisos". Per això, reclama respecte per als veïns: "No hi ha cap llei que contempli el desallotjament dels veïns per posar ascensor a les vivendes".


http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idn=
Re: 80 vecinos se suman al entierro simbólico del barrio de la Barceloneta
01 abr 2007
Arriba los y las que luchan!!

www.kaosenlared.net
l'Òstia
02 abr 2007
ESQUELA.pdf
ESQUELA.pdf (63,5 KiB)
Esquela que se repartio entre el vecindario en el entierro del barrio
Sindicato Sindicat