Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
Enguany són prop de 60 les Candidatures d´Unitat Popular (CUP) que es presenten a les elccions municipals bàsicament en pobles i ciutats del Principat de Catalunya, independentment dels resultats electorals que s´obtinguin el 27 de maig del present any 2007, ja és un gran èxit que en 60 localitats, moltes d´elles capitals de comarca, s´hagi aconseguit crear un nucli decidit a presentar-se, cosa que demostra que l´independentisme revolucionari camina cap endavant.
I en tot aquest procès la gran capital, Barcelona, queda absolutament despenjada ja que, per motius evidents, a dia d´avui és encara massa agosarat intentar presentar una CUP a la gran ciutat.
I és que potser sigui aquest el secret de l´èxit d´aquesta petita gran explossió de CUP´s arreu del territori ja que, històricament, les grans crisisi en el si de l´independentisme han vingut de Barcelona ciutat, potser per què des de la capital es veuen les coses d´una altra manera, més etnocentrista, i no ens enganyem, el centralisme barceloní que tant de mal ens ha fet a moltes comarques del nostre país, és un factor que també s´ha manifestat històricament en l´esquerra independentista.

El fet és que mentres el fenòmen de les CUP´s,així com els casals, col.lectius, centres socials...etc, s´han extès amb una força considerable en els darrers anys i han començat a consolidar un espai propi per a l´ei, les organitzacions nacionals com Endavant, Maulets o l´MDT ja fa anys que han entrat en un estancanament que no sembla tenir fi, potser la CAJEI, coordinadora de més recent creació en sigui l´excepció en l´àmbit juvenil.

I aquestes organitzacions que, en teoria, haurien de ser l´avantguarda del moviment, aquell nucli fort que fes avançar el MCAN (Moviment Català d´Alliberament Nacional), s´estan convertint cada dia més en organitzacions marginals que no fan més que traspassar els seus "piques" interns i els piques que tenen entre elles a molta gent que està treballant en àmbits com pot ser una CUP, un Casal,un col.lectiu...etc, i al conjunt de l´independentisme, amb la qual cosa aquestes organitzacions, incapaces de posar-se d´acord per constituïr un únic referent per a tota l´ei, acaben sent més un destorb que un impuls per al conjunt del moviment, amb tots els respectes per a molta gent que està treballant amb totes les ganes del món per la independència i la revolució,
i gran part d´aquesta mala maror prové sempre de Barcelona ciutat, cosa que explica bastant el perquè de l´èxit en l´expansió de les CUP i el perquè de l´estancament d´organitzacions com Endavant OSAN per exemple, que sembla haver entrat en una situació d´estancament i fins i tot de retrocès respecta a fa uns anys o a l´època de la PUA.

És només una reflexió personal però crec que molt compartida per gran part de la base social de l´ei.

Salut!!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
ESPERO KE NO FEU COM ERC. ESPERO QUE EM SORPRENGUEU I NO FEU COM ELLS.
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
Crec que ets una miqueta agossarat tot i que algunes de les coses que dius les comparteixo.

Si a Barcelona no hi ha una CUP és per un motiu ben sencill i és que degut al sistema electoral de la ciutat, els barris i vil·les que hi són a dins, molts cops escuarterats en "districtes", no hi poden concòrrer de manera pròpia. Ara per ara la candidatura s'hauria de fer a l'àmbit de Barcelona, i montar una plataforma electoral en una ciutat amb centenars de milers d'habitants és difícil...
Si que és cert que a Barcelona a vegades tenim una visió centralista, volguda o no, del país i el territori, però sinceramet crec que cada cop més aquest argument està deixant de ser veritat per esdevenir un tòpic. Justificar l'empenta de les CUP amb un "secret" miraculos que rau en la no presència d'una CUP a Barcelona.... que vols que et digui...
Per acabar dir, que no comparteixo la teva anàlisi sobre la situació de les organitzacions de l'EI. Aquestes no entorpeixen la feina de la "base social de l'EI", perquè han estat concebudes pensades i de fet són en gran mesura l'EI. Figues d'un altre paner serien la divisió interna històrica en el si de l'EI i la manca d'un referent unitàri. Tot i els seus errors aquestes organitzacions tenen una importància pel moviment i des de la crisi dels principis dels 90,a on va quedar ben poca cosa han sabut tornar a posar les bases per bastir l'EI altre cop. S'ha intentat vuscar la unitat en diverses vegades però de moment s'ha entès que ara per ara no és possible. Per altra banda s'ha madurat i s'estant buscant espais comuns a on cercar l'anhelada unitat i una d'aquestes eines, entre d'altres han de ser i són les CUP's.

Bé aquí us deixo la meva humil opinió.

Xalut i una forta abraçada, company
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
l'autor d'aquest article demostra un desconeixement total (com a mínim en l'actualitat) de l'EI.

Em pots explicar on és el pike actual entre Maulets, Endavant i CAJEI?

És una visió procupera i antiorganització... quan en realitat són les organitzacions qui mouen i creen el discurs i la pràctica de l'EI (sinó fixa't amb les últimes plataformes i campanyes...)

Res, aquest article triomfalista de la via electoralista de l'EI no fa cap bé al conjunt del moviment!

Visca la terra!
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
és cert que hi haurà CUP a València?

és curiós perquè, si és així, allà es fa ben bé el contrari: començar pel lloc més "difícil" (però també el més necessari possiblement), en comptes de pels pobles o ciutats mitjanes.
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
A València hi ha un grup de persones k fan treball municipalista sota les inicials de la CUP però no es presentaran aquest any, tot arribarà!!

Pel k fa al tema de Barcelona, creia k havia deixat calr k el motiu per no presentar-se la CUP a BCN era el tema demogràfic, crec k keda clar en l´article.
Pel k fa al tema de les organitzacions només una reflexió, com expliques que les CUp hagin crescut i avançat al amtexi temps k les organitzacions abans esmentades estiguin encallades o fins i tot retrocedeixin, maulets o endavant per no parlar de l´MDT han perdut nuclis en els darrers 5 ó 6 anys, és un fet evident,

llavors k passa, segons la meva òptica és evident k en els darrers anys l´ei ha crescut però al marge de les organitzacions nacionals, cosa k demostra k des de fa moooooooolt de temps akestes no estan assumint el paper k en teoria els hi pertocaria, k són les de fer motor dinamitzador de tot el moviment polític.

El tema dels pikes, mira, no serè jo ki comenci a fer un llistat de tots els mals entesos i discussions estèrils hi ha hagut entre organitzacions de l´ei, i sinò k algú m´expliki pk les diades nacionals en els darrers 10 anys per posar una xifra han sigut ben pokes vegades unitàries,

bé deixem´ho correr pk encara ens deprimiriem

el k vull dir jo és k molts militants, una part de l´independentisme, cansat d´akesta situació, fa temps ja k s´ha començat a autoorganitzar al marge de totes akestes organitzacions, de les 50 i picu CUP´s em podeu dir en kuantes d´akestes localitats hi ha assamblees d´Endavant per exemple?

espero k se m´entengui i k ningú es pensi k busco tres peus al gat, simplement el k busco és despertar les consciències dels militants per veure si caminem d´una puta vegada cap a la unitat i plantem cara als reptes k tenim davant dels nostres morros abans no sigui massa tard i ens governi una coalició del PP i Ciudadanos i tinguem el País Valencià i les Illes definitivament perduts òstia!!!
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
estancament a Maulets, MDT i endavant? a on vius?
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
quin anàlisi més tendecios, potser el que s'ha estancat és el món d'on tu vens ,quin escrit més primari l'únic que comparteixo és que le scup creixen i ho fan perquè no tenen els debats infantils tradicionals de certs nuclis de l'independentisme.
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
no se´n diu anàlisi tendencios(a), se´n diu opinió, i té tot el dret a expressar-la.
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
clar és k s' ha ekivocat, endavant, maulets i MDT en els darrers anys han doblat el nombre d' assamblees i s´han extés arreu del territori, OI K SI?
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
Al rerafons d'aquest article hi ha o bé una persona amb una profunda crisi d'informació (fruit de la seva desconexió amb l'esquerra independentista organitzada, ja siguin organitzacions, sectorials, casals o fins i tot les cup), o bé una persona ben informada, intentant fer descarrilar un tren imparable, la unitat d'acció de tota l'esquerra independentista. El que no ha calculat bé, és que amb escuradents no es fan descarrilar trens, com a molt es farà mal a les genives...
L'esquerra independentista organitzada, resumint Endavant, Maulets, Cajei i en menor mesura, MDT i altres corrents, són el motor de qualsevol iniciativa que afecti a la totalitat del moviment, i el cas de les CUP no són cap excepció.
Tu, que tant informat estàs, saps quants militants del secretariat de les CUp te doble militància? saps quin és el projecte de les organitzacions? Saps si es prioritaria l'expansió de les organitzacions o la consolidació? saps si la consolidació de les cup és gràcies a un bluf, una bareta màgica o la feina de militants d'organització?
Saps si aquest argument fàcil de la centralitis barcelonina, és real? Saps on s´han fet les dues ultimes mobilitzacions unitàries més grans de l'esquerra independentista? 11 febrer mani de la CUA, 11 de setembre, diada unitària, i per rematar-ho al cap de pocs dies, contra-cimera a girona altre com amb mani unitària... A València mani unitària per mostrar la solidaritat als presos politics catalans, i en breu comprovaràs que aquest treball unitàri comença a caminar amb unica direcció.
Sobre el tema de la CUP a Barcelona... És típic de la gent que pensa més en poltrones que no pas en lluita social, proposar CUP´s allà on la feina real a fer és una altre, la de consolidar moviments populars, de lluites socials, de formació politica... etc, que en un futur ens permeti aglutinar massa crítica, que faci possible una candidatura, i aquesta esdevenir corretja de transmissió entre una institució de l'estat espanyol, i les classes populars. Una institució que no hem de conquerir, sinó derrotar!
I tu en quin món vius?
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
molt d'acord amb en màrius.
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
doncs aviam si és veritat ke en breu comencem a caminar tots junts com tu dius, ja tinc ganes de veureu-ho, però continuo pensant k en els darrers anys les organitzacions nacionals han fet més mal ke bé per a la consolidació d´ un espai polític per a l´ei, i k molta gent ha acabat cremada per les dinàmikes de dites organitzacions k no em posaré analitzar ara, però si tan ficat estàs en l´ei com dius ho deus ben saber això, si no coneixes a una bona llista de militants k han acabat pirant d´endavants, maulets entre d´altres per estar cremats de moltes històries k poc tenen a veure amb la política i molt tenen a veure amb infantilismes i personalismes estúpids.

Potser no estic tan ben informat com tu, no ho sé, però tu saps k això és una veritat molt persistent en el si l´ei des de fa ja massa temps.

Salut i Unitat!!
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
18 mar 2007
Buf que pobre l'article, amunt les CUP, la CAL i el SEPC!
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
19 mar 2007
una opinió és una opinió, però dir q les organitzacions de l'ei estan estancades és directament una mentida
mai hi havia hagut tants militants organitzats a l'MCAN i a nivell d'extensió territorial mai s'havia arribat a tante comarques i, sobretot, més enllà de la Catalunya interior
a més a la majoria de les viles on trbem CUPs fortes, trobem tb una assemblea de maulets, endavant, mdt o cajei treballant-hi
la CUP encara no ha arribat al país valencià (amb força), les illes i la catalunya nord (a diferència d'altres organitzacions de l'ei). Esperem q hi arribi aviat, però segur q no ho farà abans q les altres organitzacions, pq ja hi són treballant allà.

Informa't, perquè una opinió es pot cmopartir o no, però les mentides han de desmentir-se

endavat amb la CUP!
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
19 mar 2007
Independentment de la meva opinió, jo el que trobo patètic és que s'ofereixi tota aquesta informació a "l'enemic", quan tots/es som cinscients que corre per aquí.

Potser tant el que iniciat aquest fil com els que opinen al contrari que ell es creuen gent molt formada, etc. Per a res, senyors/es, no s'equivoquin, parlar de certs temes en fòrums públics, facilitar dades, anàlisis interns,etc. Per a mi aquesta gent és totalment PRESCINDIBLE, afusellable.

Si us plau, una mica de seriositat i parem de facilitar la feina. Si volen info, que almenys s'ho currin.

Endavant amb les CUP i endavant amb l'Esquerra Independentista!
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
19 mar 2007
indymedia no és lloc de fer aquests debats. Qui realment cregui en fer feina, no ho xerra tot per aquí!
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
19 mar 2007
PAREU AQUEST DEBAT!!!

Aquest no és el lloc per debatre-ho, per favor!!!!!

no contesteu aquest posts, sempre que hi ha algun penjat que va d'aquest rollo hi han merders... així si que fomentem mals entesos...
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
19 mar 2007
És evident que endavant no serveix per res més que autocomplaures...
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
19 mar 2007
Totalment d'acord amb "disciplina".
Que algú tanqui aquest fil si us plau.
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
19 mar 2007
de la picabaralla eterna en lloc del debat obert al santiago y cierra españa i callat la boca, quina cultura d'esquerres
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
19 mar 2007
sí: calla la boca, disciplina i escamots d´afusellament

espero que siguin trolls perquè si no, anem bé...
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
20 mar 2007
postivem això:

potser no són trolls i són simplement la demostració que l'ei és l'única part de l'esquerra revolucionària que disposa de militància més enllà de les universitats. perquè després alguns diguin ;)
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
20 mar 2007
esquerra revolucionària? jajajajaja
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
20 mar 2007
no m'heu entés, és clar que s'ha de debatre, i la meva cultura d'esquerres no la demostro a internet... algú creu que aquest es un bon lloc per debatre AQUEST TEMA EN CONCRET??? encantat de parlar sobre el país vasc, o irak, o temes sobre els que tinguem molt a aprendre...
Re: Les prop de 60 CUP esdevenen un dels principals motors de l´esquerra independentista revolucionària als Països Catalans.
05 abr 2007
INDEPENDÈNCIA, oi que és el que tots volem??

Doncs sumem-nos i vencerem!
Sindicato Sindicat