Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Novembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Accions per a Avui
19:00

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: un altre món és aquí : globalització neoliberal : ecologia : educació i societat : mitjans i manipulació
MOLT IMPORTANT. El món ha arribat al zenit del petroli
04 feb 2007
Ho ha afirmat ni més ni menys que Matt Simmons, ex-asessor de Bush, banquer i director de Simmons & Co. International amb seu a Houston, una de les entitats financeres més grans del món quant a inversió del sector energètic
El Món podria haver passat el zenit de la producció de petroli, segons Matthew Simons

Durant l'últim segle hem basat el nostre progrés tecnològic, econòmic, demogràfic i social en l'energia fàcil i barata que ens han proporcionat els recursos fòssils com el petroli. En l'actualitat, la demanda d'energia segueix creixent a escala global, a pesar que les energies fòssils són finites i no renovables.

El zenit del petroli és el moment en el que la demanda d'energia a les societats modernes segueix incrementant-se a pesar d'arribar al sostre de producció petrolera imposat per les circumstàncies geològiques i tècniques. A dia d'avui, consumim 4 barrils de petroli per cadascun que descobrim i cada vegada és necessari invertir mes energia per a obtenir la mateixa quantitat de petroli.

Segons Matthew Simmons, banquer i director de Simmons & Co. International amb seu a Houston, una de les entitats financeres més grans del món quant a inversió del sector energètic, ha afirmat en una entrevista al canal d’informació econòmica Bloomberg que el “subministrament global de petroli ha passat ja el zenit de producció? i que el preu del petroli es podria disparar fins als 300 dòlars.

L’expert afegeix a més, que el declivi pronunciat de la producció als jaciments de Cantarell (Mèxic), del Mar del Nord, Regne Unit i Noruega, i la impossibilitat d’augmentar la producció a Orient Mitjà “llencen per terra tots els guanys de la nova producció que es volia afegir al mercat properament?. Simmons diu estar “completament convençut de que en el curs del proper any o dos, l’assumpte del petroli reemplaçarà les preocupacions sobre el calentament global?.

L’entrevista, que ja ha estat qualificada d’històrica, està sent comentada a les webs de referència sobre la crisi energètica arreu del món, i podria donar un tomb a les previsions que assignaven el zenit del petroli per l’any 2010.

Fonts:

Resum:
http://www.crisisenergetica.org

Entrevista: http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aKqRJICqhhrgç

Vídeo de l’entrevista:
http://www.youtube.com/watch?v=4IwtAQzrfiw
Mira també:
http://www.crisisenergetica.org
http://www.sostenibilidad.com.es

This work is in the public domain

Comentaris

Re: MOLT IMPORTANT. El món ha arribat al zenit del petroli
04 feb 2007
Diario electrónico "finalcial sense" también refleja un análisis de Saif Lalani, comentado en The Oil Drum, y que se aproxima a las cuentas de Simmons.

http://www.financialsense.com/fsu/editorials/2007/0124.html

En el artículo habla de la baja producción por parte de BP y Chevron, y la previsión de que la producción de Noruega, durante el año 2007, bajará un 13%.

Comenta el autor que "si la producción alcanza ese margen de descenso anunciado, la reducción en la producción puede alcanzar los 700.000 barriles con respecto a lo que se esperaba sólo unos meses atrás. Eso es alrededor de la mitad de la nueva producción que se espera entre en el mercado en el año 2007. Es muy alarmante cómo de rápido están declinando las zonas más productivas del mundo. Noruega es uno de los mayores exportadores y noticias como ésta deberían hacer redoblar la resolución del mundo para ir rápidamente hacia las fuentes renovables de energía y comenzar esfuerzos de ahorro.

Volviendo a Arabia Saudi, recientemente escribí un artículo acerca de su capacidad excedentaria,

Ahora, con la producción de Arabia Saudí cayendo de nuevo, algunos sugieren que el país ha llegado al cenit. Otros dicen que la extraordinariamente alta capacidad excedentaria del país ha hecho que bajen los precios. Estoy en desacuerdo con ambas explicaciones (...)

No creo que Arabia Saudí haya llegado al cenit. Creo que la última caida de la producción de Arabia SAudí no es geológica. Creo que la única razón por la que ellos están reducciendo la producción es para dejar descansar a sus agotados "caballos de batalla".

El autor considera, en síntesis que Arabia Saudí está trabajando al máximo nivel en cada uno de sus proyectos. Para él, "creo que Arabia Saudí, puede aún incrementar unos pocos de cientos de miles de barriles más su producción en relación con lo que hoy produce".

Para finalizar, se pregunta Lalani de donde vendrá el suministro. "Creo que cualquier incremento de la producción de Rusia se destinará al consumo doméstico, y por lo tanto no se añadirá a las exportaciones. Noruega podria declinar al menos en 250.000 barriles al año de aquí al fin de 2007. Las noticias que llegan desde el yacimiento del Reino Unido en el Mar del Norte y del complejo de Cantarell en México parecen extraidas de una novela de Stephen King. (...)

Con los actuales precios, la demanda se podría acelerar y sospecho que antes de fin de año la OPEP estará bombeando al máximo y culpando de nuevo a los especuladores de los altos precios.
Re: MOLT IMPORTANT. El món ha arribat al zenit del petroli
05 feb 2007
Vaya...ahora resulta que nos creemos a los ex asesores de Bush...Cuanta contradicción...es decir..cuando dicen o hacen algo que no nos gusta, lo que hacen o dicen es falso y no merece credibilidad y cuando dicen algo que reafirma las propias tesis, entonces son portadores de verdades absolutas...qué cosas verdad...

En mi opinión aqui al compañero el mundo y sus energías le importan un carajo, pero mola ver que personajillos importantes del mundo le dan la razón a uno...reafirma el propio ego, lo importante no es que el mundo se vaya al garete, lo importante es que el tal bulet vea reafirmadas sus teorías por voz de personajes a quienes normalmente critica acusándoles de mentir, pero ahora les cree. Él siempre tan ególatra.
Re: MOLT IMPORTANT. El món ha arribat al zenit del petroli
05 feb 2007
Que ho diuen per justificar(-se) les guerres pels recursos d' Irak, afganistán i preparar(-se) el terreny per Iran.

Avants de que s´acavi el petroli,el canvi climátic i les guerres ens auràn matat a tots.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more