Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Comentari :: altres temes
La culpa del Govern central
31 des 2006
És molt lamentable, però cal di-ho: una bona part de la culpa de la represa dels atemptats per part d'ETA és del Govern central. Per la seva passivitat, per la seva falta d'iniciativa a fer passos de col·laboració i d'avanç.

Hi ha el problema de la localització dels presos (que és il·legal). Hi ha el problema de la il·legalització irregular del partit (Batasuna). El problema de la mesa de partits per dialogar sobre Euskadi. Hi ha encara el problema del setge judicial a l'entorn abertzale, que s'hauria d'haver desestimulat (això, en principi, no és responsabilitat del Govern, però hi ha maneres de compensar-ho).

S'han deixat passar 9 mesos, sense moure un dit. S'ha perdut el temps. Potser s'ha buscat una rendició sense condicions. Però fent això s'ha jugat amb foc. S'ha deixat podrir el procés, i, pensant malament, era d'esperar que acabés passant el que ha passat.

No cal dir que una bona part de la culpa també l'ha tinguda el Partit Popular, que, amb el seu sabotatge al procés, ha condicionat molt l'actitud del Govern.

Ara cal: reconeixement per part del Govern que s'ha fallat; una nova declaració d'alto el foc d'ETA; passos immediats de distensió.

Cal tenir en compte que el Govern, més o menys, ens representa (o ho hauria de fer) i ETA no. Podem demanar a ETA, però al Govern li podríem exigir.

Antoni Ferret

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La culpa del Govern central
31 des 2006
pues yo creo que si sólo matan a dos ecuatorianos no consiguen nada, que descarrilen el AVE, saboteen el metro (bueno, allí también hay mucho inmigrante).

ah, y de dar palizas a los del PNV o así como que no, que los fusilen después de hacer un juicio sumarísimo.

y por supuesto, felicitar al PP, se salieron con la suya, van por buen camino.
Re: La culpa del Govern central
31 des 2006
D'acord amb l'Antoni. Ara! l'analisis de "lo carraco" l'ha tret del noticiari d'antena 3 d'aquest migdia.
Re: La culpa del Govern central
31 des 2006
Queridos amigos, pues yo pensaba que la culpa era de ETA, pero ahora resulta que las bombas las ha puesto Rubalcaba.

Hecho mucho de menos, sinceramente, un cambio en la linea de las columnas centrales de los nodos indymedia en el estado español (que raro se me hace no poder decir españa por ser politicamente correcto, con lo mucho que esa palabra me suda a mi la polla).

El hecho de que los asesinatos de ETA hallan pasado asi de desapercibidos, con apenas referencias en las columnas centrales, como si se tratara de una anecdota mas, me parece vergonzoso para una red de medios que entre otras cosas se llena continumente la boca con los "derechos humanos", como si el derecho a la vida no fuera el mas basico de ellos.

Este ejercicio indignante de doble rasero quiza tenga que ver con la extraña simpatia que despierta en la izquierda peninsular la banda de "patriotas" asesinos , producto a su vez, entre otras cosas, de la incapacidad de separar el problema territorial (como problema historico susceptible de ser resuelto por vias democráticas), del problema del terrorismo, que no es mas que el problema de una ideologia totalitaria que desprecia continuamente la vida humana.

En esto, por cierto, los distinto patriotas no se distinguen entre si. Igual que la gente del PP han sacado las banderas de España frente al atentado -esto no es españa contra los antiespañoles, es democratas contra asesinos-, los abertxales se empeñan en conceptuar su propia violencia en terminos del resultado inevitable de un conflicto politico.

Es decir, es una absoluta e infantil evasion de la responsabilidad. El mejor ejemplo es ver a batasuna lamentando las muertes de ciudadanos (trabajadores o no) de un pais cualquiera, cuando hubiera sido mas sencillo no poner la bomba. Sin embargo, no son las leyes que rigen la historia las que aprietan el gatillo, la bomba no se pone sola, y, en la medida en que ya nos sabemos la doctrina de los daños colaterales (nos ha parecido siempre asquerosa, no??), debemos exigir a los asesinos su responsabilidad.

Al fin y al cabo, esta gente de ETA, que en ocasiones reivindica el nombre de "ejercito del pueblo vasco", debiera recordar que la batasuna tiene aproximadamente los mismos votos en Euskadi que el PP (y los votantes del PP tambien tienen derecho al voto... no?)... y todo esto a pesar de que como nos hemos cansado de repetir los que criticamos la ilegalizacion de Batasuna "la izquierda abertxale es mucho mas amplia que ETA", argumento, como veis, de doble filo, pues esto le resta mas legitimidad aun a ETA como representante de los vascos (a los que en general les parece una organizacion repugnante).

Finalizando, y como resumen del espiritu de este breve articulo, una observación: el título del articulo principal "la culpa del Govern central" a mi me recuerda mucho a esa asquerosa frase machista, cuando se produce el asesinato de una mujer, de "algo haría".

No es solo horrible porque se comete la inmoralidad de querer hacer a los asesinados, encima, por asesinos (de si mismos), sino porque se disculpa a los asesinos, y se contribuye a legitimar su ideologia de la violencia.
Re: La culpa del Govern central
31 des 2006
El ultimo interesado del triste desenlace de esta acción (nada original por cierto, observar el proceso de paz de Irlanda) era precisamente ETA.

La intención era sacudir con un atentado espectacular i de fuerte impacto en el tejido económico, al “inexistente� proceso de paz.

Dentro de tu texto hay un pasaje interesante para calificar el conflicto vasco "problema histórico susceptible de ser resuelto por vias democráticas", de esto creo que habla el articulo en cuestión.

Dejando al margen a ETA i accionares que no nos gustan.

Apoyar objetivos como el respeto a la libre voluntad del pueblo vasco por el gobierno español es apoyar es ser de ETA?

Defender los derechos civiles i denunciar los montajes es ser de ETA?

Mas allá del chantaje armado que establece el articulo 8 de la constitución, hay vías pacificas para hacer efectivo el derecho de autodeterminación?

El preció a pagar por ella, no vale la pena para la inmensa mayoría del pueblo vasco, les queda el pataleo. Pero podemos llamar a esta situación democrática?
Re: La culpa del Govern central
01 gen 2007
La guerra de guerrilles és un sistema de confrontació d'un conjunt de civils armats contra un exèrcit militar, La lluita guerrillera es caracteritza per no existir fronts de combat delimitats i per un tipus d'accions més assimilables al sabotatge.
Re: La culpa del Govern central
01 gen 2007
para el ciego: no, no veo los informativos de Antena 3.

y siguiendo el hilo...

evidentemente defender los derechos civiles y la denuncia de los múltiples montages policiacos, mediáticos i justicieros (¿es justicia lo del código penal?: no, es venganza), no es ser de ETA, ni siquiera significa que una pueda ser abertzale, ni tan sólo hace falta ser vasco.

si planteamos el derecho de autodeterminación, habría que ver qué población en Euskal Herria desea que sea reconocido, y en segundo lugar qué medios estiman adecuados para conseguirlo.

no tenemos muchas formas para hacer dichas estimaciones, existen las encuestas (TODO search google), pero tenemos datos bastante fiables, "democráticamente" hablando, en las distintas votaciones habidas en todo Euskal Herria:

En Euskadi los nacionalistas vascos y los españoles salen técnicamente empatados ganando unas veces unos u otros en función del tipo de elección, faltaría ver a quién sumamos la abstención, por supuesto que no creo que en modo alguno pueda añadirse a la izquierda abertzale, exceptuando alguna ocasión.

En Navarra gana el PP (UPN) y el PSOE en segundo lugar, la proporción del voto es españolistas 4'5 - vasquistas 1.

No tengo datos de lo que pasa en Iparralde, pero visto lo visto no parece que la gente que está por la identidad de una Euskal Herria independiente sea una mayoría social en dichos territorios.

Es igual, no importa, la democracia también es respeto a las minorías (¿incluída la abstención?).

Supongamos que preguntamos a ésa, que yo creo que es, minoría qué métodos estiman adecuados para conseguir no ya la autodeterminación, sino simplemente su reconocimiento como un derecho de lo que algunos creen que es el pueblo vasco.

Aquí tenemos que mientras en Euskadi ganan los pacíficos de PNV o EA, en Nafarroa ganan los pacifistas de Batasuna (recordemos que no todos los batasunos apoyan a ETA), ¿alguien con datos de Iparralde?

Resumiendo, 200.000 votos en Euskadi y 40.000 en Nafarroa parece que son suficientes para decidir sobre la vida o la muerte, para formar ejércitos (aunque sean de guerrillas), para amenazar, torturar, etc.

Unos miles de votos son suficientes para, en defensa de UN derecho de una SUPUESTA nación, violentar los derechos que a unos POCOS dirigentes les sale de las pelotas.

felicidades, liberadores de patrias, vuestra lucha me da más razones aún para declararme apátrida.
Re: La culpa del Govern central
01 gen 2007
La guerra de guerrillas es una táctica consistente en hostigar al enemigo en su propio terreno mediante ataques rápidos y sorpresivos, voladuras de instalaciones, puentes y caminos o AEROPUERTOS
Re: La culpa del Govern central
02 gen 2007
La culpa és d'ETA. La bomba no l'ha posat el Govern Central, qui tampoc ha mort els dos ciutadans equatorians. Les accions d'ETA no tenen cap justificació i són fruit d'una ideologia nacionalista extremista que poc suport hauria de comptar entre els navegants d'Indymedia, un medi que aboga pels drets humans i l'internacionalisme.
Re: La culpa del Govern central
02 gen 2007
Molt bé, Gio, t'hi has lluit, un comentari molt original i que va a fons de la qüestió. Has suat molt, no?
I per lo carraco: curiosament, no poses en dubte la SUPUESTA nación española i la seva imposició pels tancs de l'exèrcit franquista. Com és això?
Re: La culpa del Govern central
02 gen 2007
MAJORITARIAMENT, els habitants d'Euskal Herria consideren que són una nació. Amb això n'hi ha prou. Ls nacions existeixen per voluntat popular, mal que els pesi als anarcoespanyolistes i als cosmopolites urbano-capitalistes .
Re: La culpa del Govern central
02 gen 2007
En lo que a mi respecta, el mequetrefe asqueroso que se hace llamar GIO, se pude ir directamente al cuartel del todo por la pasta-patria. No voy a justificar nada, me limito a constatar la hipocresia de algunos que solo intentan sacar provecho de unos hechos tragicos mientras callan o ponen sordina a otros por que estos ultimos no sirver a sus intereses para seguir manteniendo sometida a Euskal Herria.

Al final llegas a la conclusion que hablar con gentes que solo se mueven entre las cuatro paredes de su cuadriculada cabeza cuartelera de una grande y libre es perder el tiempo. Ah y lo de --nacionalista extremista-- muy ilustrativo de las mentes que han alumbrado la historia de los españoles con sus colonias. Asi les fue. Bandoleros, terroristas ,desalmados, locos, seres inferiores, fueron los portugueses,argentinos, chilenos, uruguayos, cubanos, filipinos y otros muchos. Claro que eso fue mientras permanecieron bajo la bota española. Luego se independizarón. Igual que un dia Euskal Herria mañana sera independiente y socialista! Adelante! jarrai bietan!
Resposta a lo carraco
02 gen 2007
"Lo carraco" sembles no haber compres un concepte bàsic: Tenir un dret, accedir a un dret, no ha de suposar forçosament que aquest s’haguí d'exercir.

Defensar que els pobles del Estat Espanyol puguin accedir lliurament al seu dret inherent a l'autodeterminació, es defensar el dret a que la voluntat popular en aquestes nacionalitats, siguin respetades, i no pas manipulats pel xantatge al monopoli violència.

Tota la resta... defensar, per acció o omissió, "el demòcrata" article 8 de la constitució (no aprovada pels bascos, per cert), el mateix que consagra la unitat d'Espanya, als pacífics Tancs de combat de la Brunete.

Personalment no em provoca ni fred ni calor, estar sotmès a una estructura de dominació com és un estat, es digui aquesta espanyola o basca o catalana. Però el que no faré mai es defensar l'actual “status quo� administratiu, per que això es ras simple i curt. Ranci nacionalisme espanyolista.

Que el bascos i les bascos siguin lliures per fer el que els hi roti! Si a la autodeterminació! I si al dret de les actuals CC.AA del estat a federar-se entre elles si així ho desitgen els seus habitants en referemdum!!!! Espanya no és dogma de fe!!!!

Prou hipocresia, amb el simple reconeixement d’aquest dret, demà mateix la pau seria una realitat, això es tan difícil de comprendre???, això és compartir “l’objetivos políticos� d’ETA???









Amb treva i sense, exigim pels presos bascos i no bascos, polítics o socials, exigim-ho per que simplement és de justícia,:

- Fi de les tortures i fi de la llei antiterrorista.

- Derogació immediata de la llei de partits.

- Fi del càstig col•lectiu al conjunt de familiars del Presos Bascos, fi de les mesures il•legals de dispersió.

- Excarcelació de TOTS els malalts terminals en compliment de la legislació vigent.

- Excarcelació en compliment de la legislació vigent dels presos que ja han complert la condemna o han complert les ¾ parts i estan sota l’anterior codi penal.

- Fi de la impunitat, mesures d’amnistia encobertes, i el greuge comparatiu amb el GAL, investigació fins al final dels responsables polítics del GAL i processament del seu cap últim. La “X� del GAL, el sr. Felipe G.
Re: La culpa del Govern central
03 gen 2007
Primer, si es plantegés un referèndum d'autodeterminació a tot Euskal Herria per la seva independència guanyaria el no d'una forma clara i contundent. Només has de veure quins són els partits més votats a Àlava, Navarra, Lapurdi i Zuberoa.
Segon, qui critica el nacionalisme d'ETA no és automàticament un espanyolista com alguns volen plantejar com a dicotomia. Tampoc he negat en cap cas els efectes destructius i genocides que va suposar l'històric imperialisme castellà.
Tercer, no es pot comparar el règim d'explotació i control que patien les colònies antigament i pateixen els països del Tercer Món actualment al d'un país que en la seva part sota sobirania espanyola gaudeix d'un alt grau d'autonomia i d'una riquesa superior a la resta de regions i nacions de l'Estat. Quins drets manquen a un basc que no tingui un castellà, per exemple? On és el greuge? On és la "submissió"?
Blasfemo ets agressiu, dogmàtic i veus la realitat en blanc i negre, sense els matisos que caracteritzen a una situació complexa. L'autodeterminaciò hauria de ser un dret però reitero que la violència ha de ser l'últim recurs i no té cap justificació en l'actual marc, provingui tant del costat espanyolista com d'ETA i el cert és avui en dia el terror el protagonitza clarament aquesta organització criminal, que ens està desviant dels problemes reals que crea el sistema mundial al que estem tots sotmesos.
Re: La culpa del Govern central
03 gen 2007
Malgrat que la bomba l´ha posat eta o alguna facció oposada a la negociació d´eta, està clar que el govern central no ha mogut cap pres a euskal herria, continua ordenant als jutges (sí, "ordenant" ningú es creu la independència judicial quan et poden processar pel motiu que els hi doni la gana) que processin a tot aquell que parli euskera en la intimitat...

A més, no entenc que si van avisar una hora abans de l´explosió, la policia (i n´hi havia molta pel sol fet de ser un aeroport en dates clau) no comprovés si quedava algú al parking (???).

Potser part d´eta no vol negociar, però em dóna la sensació que la majoria de presos i els sector més vell d´eta sí que volen acabar amb la lluita armada. Feia molt de temps que no moria cap persona, però també feia molt de temps que el govern donava llargues. No sé, però és molt possible que si el presos haguéssin tornat a esukal herria, això no hagués passat... Però no, durant mesos el govern va estar marejant la perdiu i detenint, encausant i prohibint tot allò relacionat amb els abertzales... Joder, què s´esperaven, que part d´eta no es mosquegés ?!

I el govern espanyol, un cop més, demostrant la seva incompetència o mala fe.

Estic en contra de la lluita armada, i a la fi la bomba l´ha posat gent d´eta i són els culpables, però que no ens venguin la moto que el govern volia negociar... O que és negociar per al PSOE: Que ETA digui "o sí, ZP, ets els millor deixem les armes immediatament a canvi de la "voluntad"...".

Vaja, com va fer el PP en l´altre "procés de pau"... que va detenir fins i tot als negociadors d´eta...

En fi, que sí uns han posat la bomba els altres no han fet ni una merda per avançar en el procés de pau.
Re: La culpa del Govern central
03 gen 2007
segurament guanyaria el No, El No a ser propietat de l´estat espanyol. La resta del que escrius literatura barata. adew;;;
Sindicat Terrassa