Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: educació i societat
Estudiantes de todo el Estado se oponen a la nueva LOU
18 des 2006
Rueda de Prensa en Madrid 2.jpg
rueda de prensa en madrid.JPG
Esta semana, “Estudiantes en Movimiento� , quienes se definen como un Punto de Encuentro en el que trabajan 14 colectivos estudiantiles “en defensa de la universidad pública�, de 14 universidades distintas, celebró una rueda de prensa para exponer su postura ante la reciente aprobación en el Congreso de los Diputados de la reforma de la Ley Orgánica de Universidades. Clara Alonso, miembro de Estudiantes de Izquierdas en la Universidad Complutense de Madrid, expresó que “Estudiantes en Movimiento pretende ser un espacio donde intercambiar información y opiniones acerca de las políticas educativas actuales, así como coordinar campañas conjuntas para luchar por una universidad verdaderamente pública, gratuita y universal�, a lo que añadió además “nuestro andar comenzó con el primer encuentro en diciembre de 2004 en el Foro Social de Málaga y siguió con posteriores encuentros en Barcelona, El Escorial, Valladolid, Madrid y Sevilla en los años 2005 y 2006, teniendo como referencia las movilizaciones contra la LOU en el año 2001�.

Otro integrante de Estudiantes en Movimiento en la Universidad Autónoma de Madrid, Miguel Umlauff, se quejó de que a pesar del intento llevado por Estudiantes en Movimiento para participar en la modificación de la ley, desde el Ministerio de Educación “no se ha hecho nada para contar con las asociaciones universitarias que participan en Estudiantes en Movimiento�. Miguel expresó que “desde Estudiantes en Movimiento consideramos que existen los mismos motivos que hace 5 años para que la Comunidad Universitaria se levante contra la LOU�.


La autonomía universitaria, la democracia en los órganos de gobierno, el modelo de financiación de la universidad, la facilidad para crear universidades privadas, y el papel de los estudiantes en la reforma, son alguno de los puntos sobre los que enfatizaron durante la rueda de prensa. Juan Guijarro, miembro de Alternativa Universitaria de la Universidad de Valladolid, explicó que “el Consejo Social debe ser un auténtico vínculo entre la universidad y la sociedad, no debe ser un órgano con sobrerrepresentación empresarial para beneficiar los intereses privados de las empresas�. Desde Estudiantes en Movimiento “nos oponemos también a la creación del consejo de representantes universitarios�. Exigen, respecto a la democracia en las universidades, la supresión de la representación del 51% doctores en los órganos, y el establecimiento de unos mínimos para todos los cuerpos, que en el caso de los estudiantes deberían alcanzar el 35% de representación en los órganos de gobierno de la universidad. Respecto a la financiación, siguen echando en falta una ley de acompañamiento de financiación, creyendo que dicha reivindicación“fue uno de los caballos de batalla del PSOE hace unos años y ahora parece olvidada por los mismos�.

El miembro del Colectivo Estudiantil Alternativo de la Universidad de Salamanca, Roberto Cilleros, expresó que la reforma de la LOU presentada por el Ministerio de Educación “es una ley de mínimos y no satisface las exigencias por las que los estudiantes salimos a la calle en el 2001� , como recuerda que “el PSOE fue uno de los muchos que participaron en el consenso llegado en las movilizaciones del 2001, donde participaron multitud de colectivos y movimientos sociales de todo el Estado, y que ahora desde el mismo Partido Socialista no han sido capaces de elaborar una nueva ley contando con el espíritu que llevó a las movilizaciones del 2001�. Concluyó que “el Gobierno no solo ha incumplido su promesa de derogar la LOU del PP, sino que además, ha realizado una modificación de la misma que supone una reafirmación de la LOU, e incluso un empeoramiento en alguno de sus puntos más conflictivos�.

Estudiantes en Movimiento finalizó haciendo un llamamiento para la absolución de los cargos presentados a los detenidos durante las movilizaciones contra la LOU, y mostró toda su solidaridad “con los compañeros condenados con penas de hasta 3 años y medio de cárcel, Dani, Manu, Marcos e Isra, durante un proceso judicial lleno de irregularidades�.
En el Punto de Encuentro Estudiantes en Movimiento participan:
Eraldatu (Universidad Pública de Navarra), Associació d´Estudiants Progressistes (Universidades Catalanas), Foro Estudiantil Independiente (Universidad de León), Alternativa Universitaria (Universidad de Valladolid), Colectivo Estudiantil Alternativo (Universidad de Salamanca), Estudiantes de Izquierdas (Universidad Complutense de Madrid), Coordinadora de Estudiantes (Universidad Autónoma de Madrid), Asociación de Jóvenes Extremeños - Estudiantes Progresistas (Universidad de Extremadura), Bloc d´Estudiants Agermanats (Universidades Valencianas), A Contracorrent-Joves d´Esquerra Unida de Valéncia (Universidades Valencianas), Universitarios Progresistas (Universidad de Alicante), Asociación de Estudiantes de Izquierdas por Otra Universidad (Universidad de Murcia y de Cartagena), Otra Universidad es Posible (Universidad de Málaga) y la Asamblea de Estudiantes de Gran Canaria (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria)

Más información en: www.estudiantesenmovimiento.org
Mira també:
http://publish.indymedia.org/es/2006/12/877003.shtml

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Estudiantes de todo el Estado se oponen a la nueva LOU
18 des 2006
i això què carai ens importa a natros?

espanyolitos no pengeu merda a indymedia.
Re: Estudiantes de todo el Estado se oponen a la nueva LOU
18 des 2006
La cosa és de riure, com veieu a la foto els cartells no poden ser més cutres. La versió en català és però delirant. Igual tarduït al català per algú que no l´'usa ja que fica una "Y" enlloc d'i, fica els guions malament, la capital de l'Alacantí enlloc de dir-se Alacant li diuen Alicante....
Re: Estudiantes de todo el Estado se oponen a la nueva LOU
18 des 2006
que en el cartell surt un altre signant que aquí no inclouen, el Consell d’Estudiants de la UIB. S'hauran enterat a la web del sepc o als diaris que el seu president és militant del PP?

Comunicat davant la clausura per part del Consell d’Estudiants del local del SEPC-UIB.
Universitat de les Illes Balears
Dimarts cinc de desembre, coincidint amb l'inici d'una campanya de denúncia contra el president del Consell d’Estudiants de la UIB es produeixen els següents fets entre els que hi destaca la clausura de la seu de l'organització d'estudiants de la universitat. El SEPC ha denunciat els fets i segueix intensificant la campanya per demanar la dimissó del president del Consell d'Estudiants i la convocatoria d'eleccions.







Comunicat davant la clausura per part del Consell d’Estudiants del local del SEPC-UIB:



Dimarts cinc de desembre, el mateix dia que el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) engega la campanya de denúncia contra Joan Enseñat (president del Consell d’Estudiants de la UIB), es produeixen els següents fets:

- La clausura de la seu on es reuneix el SEPC per part de la secretària del Consell d’Estudiants, Maria José Morales, al·legant, en tot moment, que actuava com a representant del Consell d’Estudiants.

- Desaparició del material de la campanya crítica contra Joan Enseñat, la qual es trobava dins el recinte prèviament a la seva clausura.

- Retirada de tots els cartells que es trobaven a dins i a fora de la seu alterant, d’aquest mode, l’espai físic on es reuneixen els membre del SEPC.

Aquesta acció és duta a terme per l’abans esmentada secretària del Consell d’Estudiants, María José Morales.


A conseqüència, el SEPC valora aquests fets de la següent manera:

- Un atac a la llibertat d’expressió.

- Una vulneració de la privacitat dels documents que pertanyen al SEPC.


El SEPC denuncia:

- Les actituds autoritàries i prepotents dels membres del Consell d’Estudiants, Joan Enseñat i María José Morales. Per la qual cosa, demanam l’obertura d’expedients del president del Consell d’Estudiants, així com de la seva secretària a causa de l’abús de poder que van cometre com a representants del Consell d’Estudiants.

També demanem un nou procés electoral al Consell d’Estudiants.


Sindicat d’Estudiants del Països Catalans (SEPC)
Desembre de 2006


Més informació: uib(at)sepc.cat





Retall de premsa:


El Consell d'Estudiants expulsa el sindicat catalanista de la seva seu

L'organització ho titlla d'«antidemocràtic» i propi de Las Generaciones


LAURA MORRAL.Palma.
El Consell d'Estudiants de la UIB irrompé el 5 de desembre passat dins la seu de la Delegació d'Alumnes de Filosofia i Lletres de la Universitat, i n'expulsà alguns dels membres del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) que, en aquells moments, hi realitzaven activitats vinculades a la seva associació. La Junta del Consell, definida pel SEPC com una corretja de transmissió del PP, no tan sols exercí per la força el seu poder com a òrgan de representació dels estudiants que és, sinó que qualificà el sindicat d'entitat amb ideologia «proetarra», quan en realitat es tracta d'una organització nacionalista, que lluita a favor de la llengua catalana i proclama la unificació dels Països Catalans. La secretària del Consell d'Estudiants, María José Morales, justificà que aquests membres no disposaven de l'acreditació reglamentària. «Una comissió permanent del Consell gestiona el funcionament de les delegacions dels estudiants i hem de vetlar perquè es compleixi el reglament», afirmà. En canvi, tot seguit afegí que la Junta es repensarà si concedeix els permisos al SEPC, els membres del qual relaciona amb ideologies properes a la banda terrorista.

Segons el portaveu del SEPC, Edgard Ginard, el Consell d'Estudiants, a banda de fer-los fora i de prohibir-los després l'entrada, també confiscà «indiscriminadament» material i documentació d'aquesta organització. El portaveu atribuí aquest gest a una maniobra d'«agressió antidemocràtica i injustificada» impròpia del que hauria de ser una institució (el Consell d'Estudiants) que representa part de l'alumnat de la UIB. Segons Ginard, aquests atacs ideològics del Consell freguen la via penal. El SEPC havia penjat a la paret un retall de la notícia d'un diari gratuït del dia que es declarà la treva d'ETA. Però casualment i, segons el portaveu, el SEPC havia engegat aquests dies una campanya, veritable rerefons de la qüestió, per demanar la dimissió del president actual del Consell d'Estudiants de la Universitat, Joan Enseñat, el mateix que fou nomenat a dit pel PP com a subdirector de l'Hospital d'Inca.

En canvi, Morales negà que el gest de desallotjar els membres del SEPC de la seu i precintar l'entrada d'aquesta delegació, on el sindicat té un despatx per realitzar-hi la seva tasca diària, tingués relació amb la campanya d'«incompatibilitat de càrrecs» que duen a terme els «nacionalistes». Un concepte, el de nacionalisme, que per Morales és entès com a «proetarra». De moment, el SEPC ho denunciarà a la Sindicatura de Greuges i intensificarà la campanya de dimissió del president del Consell. «Tenim el suport del Deganat i de centenars d'estudiants, indignats, també, per aquesta actuació», destacà.





(Divendres, 8 de desembre del 2006. Edició N. 3007)

www.diaridebalears.com
Re: Estudiantes de todo el Estado se oponen a la nueva LOU
18 des 2006
Ikasle Abertzaleak, Agir, SEPC, ACME.. a Europa, i els del Partit "Comunista" d'España i quatre més com el BEA tancats a Espanya.
No a la LOU i no a l'EEES resposta popular: un poble un resposta! Els Països Catalans diem no a la LOU!
Re: Estudiantes de todo el Estado se oponen a la nueva LOU
20 des 2006
A veure.. això es tracta de la presentació d'aquesta agrupació d'estudiants per l'universitat publica. L'EEES és una de les principals raons d'aquesta "unió". Però, la LOU es va aprovar dos dies abans de la presentació i aquesta llei es la principal via d'implantació de l'EEES a tot l'estat. Lluitar contra la LOU és lluitar contra la regularització legal de l'EEES. Els estudiants que creiem en la universitat publica hem d'estar units siguem internacionalistes o nacionalistes. Aquest problema no sap pas de banderes.

Visca la Universitat Publica!!

(perdoneu si el meu català no es tan perfecte com us agradaria. Sóc madrileny)
Re: Estudiantes de todo el Estado se oponen a la nueva LOU
20 des 2006
totalment d'acord però no cal treballar a nivell espanyol si aquest marc és una imposició més, i més quan la dinamica del moviment estudiantil català és cooperar amb la gent dels estats espanyol i francès i la resta d'Europa sense passar per l'embut de "l'imperi".
Sindicato Sindicat