Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: especulació i okupació
Europa press moviment okupa
16 des 2006
Els Verds instan a las administraciones a ceder a los 'okupas' espacios rehabilitados por este colectivo


La formación Els Verds Esquerra Ecologista de Catalunya instó hoy a las administraciones a ceder a los 'okupas', 'mediante acuerdos de cumplimiento de normativas concretas', los espacios abandonados que hayan sido 'recuperados y rehabilitados' por este colectivo y que se han convertido en 'centros sociales y culturales'.

La formación ecologista apuntó que las administraciones deberían afrontar el fenómeno 'okupa' 'siguiendo el ejemplo de otros países europeos' como Holanda, Alemania y Inglaterra, donde los ayuntamientos de ciudades como Berlín o Amsterdam han llegado a acuerdos con el colectivo 'okupa'.

En este sentido, la formación consideró que casas 'okupadas' en Barcelona como Can Masdeu, Can Vies y la Kasa de la Muntanya, que calificaron de 'centros sociales' y 'punto de referencia para las entidades y para el vecindario', podrían ser 'las primeras' en cederse al movimiento 'okupa'.

PUENTES DE DIÃ?LOGO.

El portavoz de 'Els Verds', Antoni Garcia, subrayó que este sería 'un primer paso' para encontrar 'puentes de diálogo' entre la Administración y el colectivo 'okupa' y lo justificó en el hecho de que el colectivo 'okupa' 'ha recuperado y rehabilitado un espacio abandonado por parte de las administraciones con un objetivo social y cultural abierto a la ciudadanía'.

Los ecologistas explicaron que Can Masdéu, una finca abandonada desde hace más de 50 años y que es propiedad de la Fundación Hospital de Sant Pau, la Generalitat, el Ayuntamiento de Barcelona y la Iglesia, se ha convertido en un 'centro social abierto' donde 'se promueven actividades como la educación ambiental, huertos comunitarios y coloquios', entre otras.

Por otro lado, aseguran que la casa de Can Vies, propiedad de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), se ha convertido en una 'casa de entidades del barrio de Sants 'en respuesta a la 'falta de espacios para realizar actividades de carácter cultural y político', mientras que la Kasa de la Muntanya, que en 1989 era propiedad de la Guardia Civil ,en la actualidad desarrolla actividades como cursos de catalán y diferentes talleres.

El portavoz de Els Verds participará esta tarde en la concentración convocada por la Federación de Asociaciones de Vecinos de Barcelona (FAVB) en la plaza Sant Jaume contra el desalojo del colectivo 'okupa' de La Makabra de la antigua fábrica de Can Ricart.

LLAMADA A LAS ADMINISTRACIONES A FRENAR LA ESPECULACIÓN.

Por otro lado, el portavoz de la formación ecologista instó también a las administraciones, y en particular al consistorio barcelonés, a destinar 'sus energías' a promover 'políticas activas de vivienda pública, erradicar la especulación urbanística y el mobbing inmobiliario en lugar de criminalizar al colectivo 'okupa''.

'Existirá el movimiento 'okupa' o plataformas más amplias como la de 'Por una vivienda digna' mientras una vivienda sea un lujo', apostilló Garcia.

Garcia animó también a promover un 'pacto sin exclusiones' entre los diferentes agentes políticos, sociales y vecinales para desarrollar 'políticas activas' y destinar 'más recursos' para frenar la especulación urbanística e inmobiliaria 'que hace que en la actualidad muchos ciudadanos tengan graves dificultades para acceder a una vivienda digna'.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Europa press moviment okupa
16 des 2006
a veure si van en seriu i algun partit fa alguna cosa
Re: Europa press moviment okupa
16 des 2006
amb la Mayol no aneu a cap lloc, deixeu aquesta pija.
Re: Europa press moviment okupa
16 des 2006
alba llegeix
Re: Europa press moviment okupa
17 des 2006
Per començar... Els Verds no es el mateix que ICV dels Saura-Mayol. És més crec que no tenen ni representació politica de cap classe, per això potser fan aqueste s declaracions.
Per altra banda m'agradaria remarcar el fons del debat, que sería la legalització de l'okupació. Els Verds parlen de que a altres paissos ja exiteixen centres socials okupats que han sigut cedits perl'administració però el que no diu, i que qualsevol que hagi conegut experiencies okupes per Europa ho habrà vist, aquest procès de legalització a l'unic que afavoreix és a la classe política, doncs cedeixen un espai a canvi d'unes normes imposades. Aquesta postura politica del "bon rottlo" hipocrita, fa que existeixi una forta vinculació amb l'administració i serà aquesta la que imposi noves normes, i no dialogui, de manera que fa perjudicar l'essència de l'okupació: crear alternatives en paral.lel a l'administració, sense cap dependencia economica ni política. Una forma de fer desde la base, sin complicitat amb els politics. Sóc dels que penso que la legalització de l'okupació portarà a l'autodestrucció del "moviment okupa", en la que els politics empren les seves eines per desmobilitzar al jovent "antisitema" o "altersistema", amb paraules bonsonants que no es creuen ni ells mateixos i que a més no compleixen mai. Per qué? Perqué l'únic que volen es estar al poder, mantenir la butaca i no anar a les arrels dels problemes.
Ara bé, la classe politica aprofita les bones intencions de determinats centres socials okupats com Miles de Viviendas, Can Masdeu, Sala Bahía, Kasa de la Muntanya, que son "mites" de l'okupació a Barcelona, que porten un rotllo més "alternetiu", per a fer declaracions legitimant la okupació, però sempre pensant en aquests espais mites de BCN. No volen saber res dels altres projectes que poden haver a la ciutat, perquè potser porten una politica més directa contra l'administarció, i per tant no els interessa gens "dialogar". Aquest debat sobre la legalització de l'okupació arribarà al conjunt de partits politics, doncs es el que s'ha fet i s'està fent a Europa, però a l'únic que ens perjudicarà serà a nosaltres, persones molt properes a l'okupació i als moviments socials de la ciutat de Barcelona i del seus voltants com Hospitalet, Cornellà, el Prat, Santa Coloma...
Cal evitar el que està passant a altres paisos europeus, on la gent propera a l'okupació s'està adaptant al sistema i això comporta la desmobilització dels moviments socials.
No a la legalització de l'okupació!!
Per la despenalització de l'okupació!!
No necessitem cap autorització ni permís, i menys d'una colla de parasits politics que l'unic que fan es cobrar-nos impostos, crear una ciutat per a turistes, criminalitzant als que no pensem com ells.
Obrim els ulls i no ens deixem enganyar...

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more