Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: especulació i okupació
El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
14 des 2006
El Mercat del Born será mañana, jueves 14 a las 19:00h, el escenario en que el colectivo de la Makabra desalojado hoy representará la toma de un espacio a inaugurar. Los espectadores de esta actución serán los asistentes al acto en el que el ICUB presentará su Pla Estratègic de Cultura 2006: "Nous acćents".
Hace tres semanas -el 20N- se desalojó la antigua Makabra, un espacio de circo, de creación libre, de crítica a la especulación. Era la despedida de Montserrat Tura y el preludio de la llegada de Joan Saura.

Después de dos semanas ocupando el espacio público, la Makabra ocupa la propiedad privada del recinto de Can Ricart. Tras 11 días de trabajo colectivo, de rehabilitación de un espacio, de gestación de projectos críticos con la participación ciudadana del Ajuntament, llenos de ilusión y creatividad; la “Marca Barcelona� vuelve a actuar. El día 13 de diciembre se desaloja a la Makabra de Can Ricart. Es el desalojo y la censura de la cultura popular que el Ajuntament de Barcelona lleva practicando abiertamente desde el Forum de les Cultures.

Las fuerzas del orden llegaron ayer miércoles por sorpresa a las naves del marqués de Santa Isabel (futuros lofts en el PERI Parc Central del Ajuntament para el recinto de Can Ricart). El desalojo no había sido notificado y los motivos que se usan para justificarlo son falsos. Ante la falta de argumentos reales, el marqués de Santa Isabel y la administración fabrican el argumento de que la ocupación se realizó con uso de la violencia por parte de los miembros de la Makabra. No hubo uso de tal violencia en la ocupación. La violencia ha sido la aplicada por los responsables políticos de la especulación y por los defensores de la propìedad privada y de la cultura muerta que reviste el escaparate de la ciudad de Barcelona.

El decorado de este escaparate se presenta hoy en el Mercat del Born, donde el ICUB presenta “els nous acćents� de la cultura de Barcelona: la cultura del mercado. La cultura que es un negocio. El desalojo de la Makabra es parte de la censura de los espacios de creación libres que ya habían vivido en Can Ricart (centenares de artistas independientes expulsados de sus talleres). La Barcelona de las culturas que no permite el uso del espacio público. La Barcelona que privatiza la cultura (ICUB) y la gestión del espacio (22@). El quiste que podía nacer en Can Ricart no era otro que el de la cultura crítica en una Barcelona enquistada en la especulación. El verdadero cáncer de esta ciudad está provocado por las administraciones públicas que fomentan la especulación y criminalizan a los que expropian las viviendas y espacios vacíos y en desuso.

La ocupación de Can Ricart, como muchos otros proceso de luchas en eta ciudad, había reabierto el debate sobre la cultura en Barcelona, sobre el diseño de la ciudad al margen de sus habitantes y sobre la vivienda; la respuesta ha vuelto a ser la misma -sin disimulo-: la represión. La Makabra quería seguir con el proceso de recuperación de la memoria histórica del recinto de Can Ricart y la del barrio de Poble Nou, repleta de Ateneus populares. Quería sumarse a la reivindicación de una vivienda digna, continuar dando a lo habitantes de la ciudad de Barcelona un espacio de creación, libre y autogestionado con el que seguir demostrando que la cultura no está muerta y que hay otra Barcelona que rechaza y condena la especulación.


¡Can Ricart és de totes! Una casa desalojada, un mercado okupado

This work is in the public domain

Comentaris

Re: El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
14 des 2006
Tot el nostre suport a la makabra i el nostre agraiment sincer per tant bona feina com han fet.
convocatories:
dissabte 12h porta de can Ricart.
dissabte 17h pça universitat.
Re: El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
14 des 2006
Anims a la gent de la Makabra, que no podran amb vosaltres ni els putos politics, jutges, marquesos, mossos i capullos com el de adalt. Aquesta ciutat es una farsa, un engany per quatre fills de puta que volen fer una ciutat "guay" per a la gent amb pasta.
Re: El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
14 des 2006
supongo que lo del Mercat de Born no será tal, pues sería muy imprudente publicarlo por indymedia horas antes del acto. No hacia falta especificar que se iba a hacer, solamente podias haber convocado para un acto de denuncia. Creo que ha sido una cagada, pero espero que vaya bien.
Re: El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
14 des 2006
En el Mercat del Born pel que sé està previst aixecar una biblioteca municipal i una mena de museu per les restes de la Barcelona de 1714 que s'hi van descobrir.
L'okupació del Born està injustificada, no es planeja enderrocar l'antiga estructura del mercat, ni fer lofts, ni oficines. En tot cas un parquing al costat.

Millor okupeu un local menys simbòlic però més estable.
Re: El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
14 des 2006
a la seva web també ho pubiquen:

http://www.lamakabra.org/joomla/
Re: El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
14 des 2006
Per què mereixen ser conservades les runes del Born de 1714 i no la tipologia urbana de barris obrers i populars com el Poblenou o el Xino?
Re: El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
14 des 2006
Tots dos són bàsics per entendre l'evolució social i urbanística de Barcelona, Can Ricart es veia sentenciat a l'enderrocament per això una okupació estava justificada. En canvi no es preten tirar a terra el Born.


I per acabar un apunt històric per a l'impertinent: la zona del Born era el barri de Ribera l'any 1714. Un barri de pescadors que foren expulsats de casa seva amb el que duien posats per construir la Ciutadella, un baluard militar per controlar Barna.
Re: El Mercat del Born: nuevo espacio para el colectivo de la Makabra
15 des 2006
si i ara ens construeixen un baluard economico-tecnologico-cultural (22@), pq les empreses puguin exercir el seu poder, imposant macroestructures de ferro i ciment que fan adonar-se de la petitesa de l'individu davant el supersistma capitalista que ha arribat a totes els racons del planeta.

No hi ha diferència entre voler conservar les ruïnes de la Ribera, com els edificis de Can Ricart, com el habitatges(encara vius i amb habitants) de la Colònia Castells a les Corts, un autèntic barri obrer en ple cor de la metròpolis, que resisteix tot i estar envoltat de màquines constructores de les estructures de progrès i de futur (recordem que es tracta d'un projecte del nostre estimat alcalde Hereu quan era regidor en cap del barri de les corts, on tots recordem el seu "talant" i "diàleg" amb els veïns

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more