Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: corrupció i poder : criminalització i repressió : especulació i okupació
El "marquesito de santa isabel & Cia" volen el desallotjament immediat de can ricart
11 des 2006
del periódico del psc:

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idn

El propietari de Can Ricart acredita la propietat i confirma que vol que es desallotgi

1. • L'amo de més de la meitat de la zona edificable de l'antiga fàbrica del Poblenou es persona davant el jutge

EUROPA PRESS
BARCELONA

El propietari de més de la meitat de la zona edificable de l'antiga fàbrica de Can Ricart i marquès de Santa Isabel, Federico Ricart, ha acreditat davant el titular del Jutjat d'Instrucció número 27 la propietat dels terrenys ocupats des de fa dues setmanes pels joves desallotjats de La Makabra.

Ricart ha evitat fer declaracions, però sí que n'ha fet el gerent de l'Associació de Propietaris del Parc Central, Manel Miret, que ha explicat que l'organisme al qual representa preveu realitzar un projecte urbanístic --que engloba la fàbrica ocupada-- dins del barri barceloní del Poblenou.

Miret ha manifestat que la seva associació exigeix que se'ls reconegui com a propietaris i ha demanat al jutge instructor, Emili Soler, "que actuï com més de pressa millor". No obstant, després de les declaracions de Ricart davant el jutge, ha assegurat que "s'ha d'esperar, ja que no s'ha pronunciat".

Possibles accions

Després d'escoltar el propietari de Can Ricart, el jutge instructor pot optar per continuar el procés per la via penal per un presumpte delicte d'usurpació de la propietat o arxivar la causa i suggerir al propietari que presenti una demanda civil de "desnonament per precari" per instar al desallotjament dels okupes, que és el procediment que se segueix habitualment en aquestes situacions.

Sobre això, Miret ha assegurat que els és indiferent si el cas es porta per la via penal o civil. "Això ho ha de decidir el jutge", ha dit, encara que aquest de moment no hagi fet "cap comentari". No obstant, Miret ha destacat que utilitzaran "tots els camins legals". A més, ha desitjat que tot el procés acabi "al més aviat possible perquè es pugui portar a terme el desallotjament". "Tornar a veure aquest espai ocupat és dur", ha dit.

També ha criticat que el projecte "s'ha venut com a pura especulació", malgrat que només 2.000 metres quadrats dels 83.000 del Parc Central es destinaran a crear lofts i pisos. "El procés és de millora per a la ciutat", ha recalcat, i ha dit que "continuarà tal com està".

----------

de la vanguardia del poder:

http://www.lavanguardia.es/gen/20061211/51296036775/noticias/los-propiet

Los propietarios de Can Ricart piden al juez el desalojo "inmediato" del recinto ocupado

11/12/2006 | Actualizada a las 14:52h
Barcelona. (EFE).- Los propietarios de Can Ricart pidieron al juez que actúe "lo más rápido posible" para desalojar "de inmediato" este recinto del Poblenou, ocupado desde el pasado 2 de diciembre por parte de miembros del colectivo "La Makabra".

El propietario mayoritario de Can Ricart, Frederic Ricart, compareció hoy ante el titular del Juzgado de Instrucción número 27 de Barcelona para acreditar la propiedad de las fábricas ocupadas y manifestar su deseo de que se desaloje a los okupas.

De esta manera el juez podría pasar a identificar a los presuntos autores de la ocupación para imputarles, por la vía penal, un delito de usurpación de la propiedad, aunque lo habitual es que el caso se archive para que el propietario lo tramite por la vía civil.

Pese a la insistencia de los periodistas, Frederic Ricart, marqués de Santa Isabel, evitó pronunciarse sobre la situación de Can Ricart tanto a la entrada como a la salida de los Juzgados.

En su nombre y en el de los de más de una decena de propietarios del recinto habló el gerente de la Asociación de Propietarios de Can Ricart, Manuel Miret, quien exigió el rápido desalojo de los okupas. "Los propietarios se sienten muy lesionados en sus intereses", señaló Miret, quien subrayó que, "por lógica", el recinto "tendría que desalojarse de inmediato", ya que con la ocupación los titulares de la finca "están perdiendo dinero". "Espero que el desalojo sea lo más rápido posible, aunque esto depende del juez. Pero ojalá fuera mañana, que sería lo justo", remarcó el gerente de la asociación.

Manuel Miret criticó la facilidad con que se puede ocupar un recinto y la dificultad que entraña conseguir que se desaloje, por lo que anunció que los propietarios utilizarán "todos los caminos legales" a su alcance para lograrlo. "Es duro pensar que una cosa que está vigilada se pueda ocupar y no desocupar", manifestó.

Miret negó también que los vecinos del Poblenou tuvieran el permiso de la propiedad para celebrar una fiesta en Can Ricart, lo que facilitó la entrada de los okupas, pues los Mossos d'Esquadra que ese día custodiaban la manifestación evitaron frenar la ocupación.

Can Ricart fue ocupado el pasado 2 de diciembre por miembros del colectivo "La Makabra", que habían sido desalojados dos días antes de la fábrica que ocupaban desde hacía seis años en el Poblenou, en la que realizaban actividades culturales y que servía como local de ensayo para músicos, bailarines y artistas circenses.

Los okupas ya han empezado a limpiar y acondicionar el nuevo recinto para poder retomar sus trabajos relacionados con el mundo del circo y otras artes escénicas.

This work is in the public domain
Sindicat