Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: @rtivisme : especulació i okupació
mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
25 nov 2006
He trobat això navegant per internet de les diferents agencies. Saura amb els mossos i els seus socis que trinant.

Els Verds piden al Gobierno PSOE que despenalice la ocupación


Els Verds Esquerra Ecologista de Catalunya, organización coaligada con IC, ha instado al Gobierno socialista a despenalizar la ocupación de viviendas abandonadas y que son rehabilitados con un objetivo social o cultural
Els Verds consideran que el movimiento okupa, con su actuación, únicamente denuncia la vulneración del derecho constitucional a disfrutar de una vivienda digna, así como la especulación urbanística y la precariedad laboral que hace que muchos jóvenes no se puedan ni plantear tener una vivienda para independizarse.

La formación ecologista ha elogiado el trabajo realizado por los jóvenes okupas en el centro La Makabra -una antigua fábrica de Barcelona desalojada la semana pasada- o el que se está desarrollando en diferentes centros sociales ocupados, como Can Masdéu, Can Vies o la Opera, 'que se han convertido en un referente social y cultural'.

El portavoz ecologista Antoni García ha instado a los poderes públicos a tomar conciencia de la problemática de la vivienda y ha pedido más recursos económicos porque 'no puede ser que los jóvenes del Estado Español sean los que más tardan en independizarse de los de la Unión Europea'.


EUROPA PRESSEls Verds (ICV) pide despenalizar parcialmente la 'okupación' y critica el desalojo de 'La Makabra'


Els Verds-Esquerra Ecologista --de la coalición ICV-EUiA, que asumirá en pocos días la conselleria de Interior de la Generalitat-- pidió hoy al Gobierno central suprimir el apartado 2 del artículo 245 del Código Penal, según el cual 'El que ocupare, sin autorización debida, un inmueble, vivienda o edificio ajenos que no constituyan morada, o se mantuviere en ellos contra la voluntad de su titular, será castigado con la pena de multa de tres a seis meses'.

En cambio, no pidió eliminar el otro apartado, el 1, por el cual 'Al que con violencia o intimidación en las personas ocupare una cosa inmueble o usurpare un derecho real inmobiliario de pertenencia ajena, se le impondrá, además de las penas en que incurriere por las violencias ejercidas, una multa de seis a dieciocho meses, que se fijará teniendo en cuenta la utilidad obtenida y el daño causado'.

El portavoz de Els Verds, Antoni Garcia, defendió en un comunicado no penalizar 'la ocupación de los inmuebles que están abandonados y que son rehabilitados con un objetivo social o cultural', y alegó que el movimiento 'okupa' 'únicamente denuncia con la ocupación y recuperación de espacios abandonados la vulneración del derecho constitucional a disfrutar de una vivienda digna', así como 'la especulación urbanística y la precariedad laboral'.

El portavoz de la formación ecologista que pertenece a ICV aprovechó para 'elogiar el trabajo cultural y social' que se hacía en el espacio barcelonés recién desalojado 'La Makabra' y en los actuales 'centros sociales ocupados como son Can Masdéu, Can Vies o L'Opera', que 'se han convertido en un referente social y cultural'.






También ha reclamado más políticas activas para las personas con dificultades económicas y ha instado a que se modifique la ley de Arrendamientos Urbanos para acabar con el 'mobbing' que sufren las personas mayores que tienen alquileres a bajo precio.

En su opinión, el problema no son los jóvenes okupas sino 'la especulación urbanística que hipoteca a los jóvenes' y ha expresado el apoyo de Els Verds a los actos que se convocarán el próximo 23 de diciembre en toda España para reclamar el acceso a la vivienda

This work is in the public domain

Comentaris

Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
25 nov 2006
Bé ja era hora pensabva que a iniciativa només hi havia eco pijos
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
25 nov 2006
Trobo lamentable tot l'espectacle aquest de la Makabra..ells s'ho curraven? val, d'acord. Però no hi ha altres okpues que també ho fan? no fan circ però fan tallers, concerts "alternatius", xerrades.

És odiosa aquesta doble barra de mesura entre els okupis bons i okupis dolents
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
25 nov 2006
no es tracta d'okupes bons o dolents es tracta de lluitar contra l'especulació, per un nou model de societat però amb ganes de sumar i no restar.
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
25 nov 2006
mentida, malauradament si que es tracta d'okupes bons i de dolents...

el que passa és que la makabra no era un espai on es treballes activament per transformar la realitat, i això s'ha fet palès amb la resposta dels seus okupants. Demanar a l'ajuntament que els hi doni un espai demostra que amb nosaltres sols compatreixen el mètode (l'okupació), res més.
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
25 nov 2006
anem a veure, més veus critiques a icv o AMB icv? com ens agrada jugar amb el llenguatge... pel que fa el tema okupes bons i dolents, pf! hi ha el que hi ha i els malparits dels medis de comunicació parlen més dels okupes que de com estàn de cars els pisos. TOTS A OKUPAR! A PENDRE PEL CUL AMB EL SISTEMA!
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
25 nov 2006
Parole, parole, parole...

VOLEM FETS!!!
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
25 nov 2006
Ens volen fer empassar,els Saura i els seus aillats,que estan a favor dels alternatius.
No sisplau.Que a la coal.lició,hi ha diferents pensaments de com fer-los desapareixer o integrar-los al sistema,es una altra cosa.
Ara la lluita mediatica,sembla,que la volen portar aquí,per quedar com a bones persones.
Que l´any vinent,hi ha eleccions municipals,i dins de la "gran familia",hi ha disputes,de com caçar el vot "alternatiu"
mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
26 nov 2006
El tancament de la Makabra és una burrada com tantes altres. No em sembla gens bé. La qüestió, però, és quants okupes reals hi ha i quants n'hi ha d'aquests que okupen però la roba la renta la mama a casa. Un debat no ha d'afectar l'altre. El tancament de la Makabra és un error provinent d'una visió autoritarista de la societat catalana com ho són molts altres desallotjaments d'altres cases okupes. Tot i així cal un reciclatge profund de molts okupes d'estar per casa.
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
26 nov 2006
quin joc és aquest de criticar la 'visió autoritarista de la societat catalana' i tot seguit demanar 'cal un reciclatge profund de molts okupes d'estar per casa'?! qui coneixi una mica als de la makabra saben que l'inmensa majoria d'ells tenen la mama molt i molt lluny. ara necesiten el nostre caliu, la nostra amistat, la nostra solidaritat incondicional. més respecte a les persones i a les sevas opcions.
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
26 nov 2006
El futur conseller d'Interior (IC-EUiA), afirma en una entrevista a La Vanguardia d´avui diumenge que continuarà la tasca de l'encara consellera d'Interior (PSC).

Sobre el desallotjament de el C.S. La Makabra, Saura contesta:

" El Govern no entrarà en el debat sobre l´ús i la propietat. Això ho decideix la justícia i la llei està per a complir-se. Crec que l´actuació dels mossos va ser correcta. La seguretat ha de garantitzar la llibertat i els drets dels ciutadans. És imprescindible la política policial per la seguretat, però no és suficient. Un carrer mal il.luminat provoca inseguretat i un barri urbanísticament mal ressolt o degradat, també".
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
26 nov 2006
per el "b", aixo ke dius k ells nomes tenen en comu am vosal3 era lokupacio, no eh.
ells no demanen un lloc a lajuntament i prou, ells demanen un lloc, per poder autogestionarse com han fet fins ara, tenir una makabra cedida x lajuntament, poguent fer tot el k feien abans
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
27 nov 2006
Alba no pensis que hi ha més veus dins d'ICV a favor de l'okupació, aquests d'Els Verds-Esquerra ecologista són tres, però tres vol dir tres persones
Re: mes veus critiques a IC-EUIA a favor de la makabra
27 nov 2006
si je je ic són el saura i tots els seus parents del matrimoni amb la Mayol i a euia són cinc cinc comunistes o almenys que van de comunistes pijos
Sindicat Terrassa