Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: xarxa i llibertat
Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
24 nov 2006
Declaració de la Secretaria de Comunicació del PSUC-Viu en relació amb el desallotjament per la força del centre social La Makabra
Que Barcelona es territorio de especulación constante, por parte de un puñado de grandes propietarios que presionan a toda la población trabajadora, sólo suele ser noticia cuando surge el conflicto.

En este caso, La Makabra -revoltoso centro social okupado del viejo y entrañable Poble Nou, en donde se practicaban las artes escénicas- acaba de ser desalojado porque uno de esos propietarios quiere hacer su negocio del siglo, con la constructora de turno. Para ello, ese propietario ha necesitado influir políticamente empleando a los agentes de seguridad pagados con el dinero público de todos los contribuyentes. Como siempre en este sistema económico: el dinero público al servicio de los intereses privados: los Mossos d'Esquadra -muchos de ellos lo saben, porque son de clase trabajadora- no deberían estar para servir a los ricos, sino para proteger a los débiles siempre que estos hagan un bien social (como lo son unos talleres públicos de circo y arte).

El PSUC Viu apoya a la Barcelona que intenta organizarse de manera solidaria en medio de un sistema que fomenta la codicia y la agresividad, en donde conocidas publicaciones de masas alaban la ley del más fuerte y aprovechan cualquier circunstancia para atacar a la izquierda y, por la parte que nos toca, a los comunistas.

El partido apoya la lucha de La Makabra y, en general, la del mundo de la cultura libre. El PSUC Viu apoya a los vecinos del Poble Nou que velan -con gran esfuerzo- por la conservación del patrimonio de ese barrio, diezmado y en peligro a causa de agresivos planes urbanísticos centrados en la demolición total de una parte esencial de la arqueología industrial de los siglos XIX y XX. Reordenar un antiguo barrio industrial no es destruirlo ni entregarlo a empresas del sector terciario, sino dignificarlo con espacios y actividades que mejoren la calidad de vida de sus habitantes, la mayoría de ellos, trabajadores.

El PSUC Viu quiere dejar claro, finalmente, que apoya las luchas por el acceso a una vivienda digna que están brotando de la sociedad civil, iniciativas que van mucho más allá de las reivindicaciones del movimiento okupa y que atañen a toda la población, incluida aquella que se dice de derechas y se deja engañar por unos medios de comunicación al servicio de los grandes grupos económicos que, pese a todas las evidencias en sentido contrario, siguen proclamando el dogma de que el mercado es el mecanismo más justo de distribución de la riqueza. Llamamos a todos los militantes y amigos a que participen al máximo en las movilizaciones por una vivienda digna, movimiento que toca una de las fibras más sensibles de la sociedad, poniendo en evidencia la naturaleza profundamente injusta de la economía de mercado, que invoca una abstracta libertad de empresa para acabar coartando la libertad real y concreta de la gran mayoría.

Barcelona, 21 de novembre de 2006 Secretaria de Comunicació. PSUC-Viu
Mira també:
http://www.psuc.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
24 nov 2006
que se lo digan a su camarada Saura... señor Oscuro de Mordor
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
24 nov 2006
"El PSUC Viu quiere dejar claro, finalmente, que apoya las luchas por el acceso a una vivienda digna que están brotando de la sociedad civil, iniciativas que van mucho más allá de las reivindicaciones del movimiento okupa y que atañen a toda la población, incluida aquella que se dice de derechas y se deja engañar por unos medios de comunicación al servicio de los grandes grupos económicos que, pese a todas las evidencias en sentido contrario, siguen proclamando el dogma de que el mercado es el mecanismo más justo de distribución de la riqueza."

Esconde el rabo que te asoma debajo de la chaquetilla, diablo!!

Se os ha vuelto a ver el plumero.

Especialmente en:

"que apoya las luchas por el acceso a una vivienda digna que están brotando de la sociedad civil, iniciativas que van mucho más allá de las reivindicaciones del movimiento okupa y que atañen a toda la población"

O habeis olvidado a Marx o nunca le entendisteis, mentirosos. No recordais ya aquel vago concepto de "vanguardia política"... que no estava NUNCA en el partido, sino que habia que organizar el partido en torno a ella. Algo que ha quedado sobradamente demostrado que es falso. Y bien, parece que los "autoproclamados" marxistas (mira, como la Vanguardia, hablo) no entienden a Marx, mientras que los que aborrecemos su legado de mezquindad y oportunismo sí entendimos a qué podría estar refiriendose... En fin, paradoja de la mente coja.
O algo asín....

Ladran, luego cavalgamos... y a ninguna parte vamos si hemos de ir de la mano de los esclavos acomodados.

MAI ENS FAREU CREURE
I AIXO ENS FA MES LLIURES QUE ELS DEUS
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
24 nov 2006
i per cert,

i que quedi clar, els okupes no reivindiquen sino que OKUPEN inmobles i per tant, avui per avui: entren en les cases buides sabent que cometen un delicte i per tant desafiant la llei i el seu esperit regulador, molesten a les inmobiliaries i als especuladors directament en els seus negocis, etc.

NO hi ha per tant més enllà de les "reivindicacions" del "moviment" okupa pel que fa a questions d'injusticia social referida a la vivenda (col·lisió dret popietat/dret vivenda, mercat inmobiliari versus comunitats veinals, qüestió municipal-representació/lliure expressió... en fi).

Les problematiques que la okupació politica ha posat en solfa s'avançen entre 5 i 10 anys a l'actualitat "ciutadana" en sentit abstracte. Es a dir, la okupació apunta a esdeveniments i estrategies que es manifesten en la seva crudesa sobre la "ciutadania" i el poble gobernat passats aquest anys.

No faré ara una crítica política del "moviment" per una vivenda digna perque no en tinc ganes, ara, i a més, a qui li interessa de veritat, que no es certament el PSUC (ni viu ni mort), ja sap de que va i qui esta inflant el globus que despres farà pufffff....
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
24 nov 2006
Viuren temps estranys: Saura com gran caporal del mossos i la seua bicoalició d´oposició.
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
24 nov 2006
El Saura i els seus col.legues a Interior,a fer la feina bruta,com només ells saben fer,des de
"la esquerra".Aixó vol dir en termes historics,academics i populars,que venen mals temps.Ja que el PSOE-PSC,no ho ha pogut conquerir,la desaparació dels alternatius,l´última jugada es fer-ho en "clau d´esquerra",per allunyar-los dels votants i de les seves masses domesticades.El partit de l´ordre(Stalin-maig 1937)
D´altra banda els seus satelits PSUC-Viu,EUIA,etc,jugant a la bicefalia.No es aixó..I així tots contents.Com la corrent d´esquerres de CCOO.I mentrestant, a sobreviure tots plegats
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
24 nov 2006
buah, el poli dolent desallotja i el poli bo vé després a fer comunicadets

apa va!
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
25 nov 2006
A vera, deixeu la demagògia. Saura és d'ICV -del "PSUC-mort", efectivament, els que contralaràn Interior i els Mossos.

Tot i així els qui truquen els Mossos per a castigar i reprimir tinc la sensació que són més aviat votants de CiU i lectors de La Vanguardia i La Razón. Els Mossos actuen massa autònomament, aquest és el problema. Cal regular aquest cos.

Els polis dolents també ens peguen a nosaltres i als nostres, la classe treballadora, obrera i estudiant.
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
25 nov 2006
Demagogia?A veure si en Saura,i l´Inma Mayol kuan va fer fora als inmigrants de la pça.Catalunya,pk donavan mala imatge als turistes rics,no té res a veur amb els Mossos?.Al cap i la fí,segons vosaltres,qui manará a Interior,en realitat,serán CIU,PP i PC(per molt regulat,que ho feu.Au vinga,que dels comptes que em llegien de petit,eren molt millors
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
25 nov 2006
Els que heu de deixar la demagogia sou vosaltres

1. M'estàs intentant dir que no teniu res a veure amb IC o amb EUA?
2. Es pot estar al govern i a l'oposició a la vegada?
3. Una cosa es qui truca als mossos, que no són només gent de CIU i lectors de La Vanguardia, i una altra és no voler assumir que el comandament dels mossos el tindrà Saura
4. El dia en que us vinguin a pegar de veritat enviats pel vostre cap llavors parlem
5. Desallotjaments hi han hagut, hi han i hi hauran i veurem fins on arriba aquesta solidaritat o si és només amb aquells que veieu que podeu treure redits polítics perque mediàticament és un tema que ha tocat més que d'altres.
6. En llocs on IC governa també hi ha desallotjaments i detencions, el cas més visible al Prat on l'altre dia van detenir a sis i encara s'està esperant que algú tan solidari com vosaltres digui alguna cosa. La solidaritat va per barris?
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
25 nov 2006
El PSUC Viu, rebent pals d'ICV...i dels ultraesquerranonos (secretas) vestits de revolucionaris...

Mentrestant, nosaltres seguim defensant els nostres.
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
25 nov 2006
O més que de secretes -ja voldrien ells- de convergents enrabiats.

Fa ferum a CiU això de " es pot estar al govern i a l'oposició alhora?". Pq el PSUC viu no està al govern, primer, i perquè un govern ideal ha de ser gvern i oposició, alhora.

US falta capacitat per l'autocrítica.
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
25 nov 2006
No sóc convergent, no t'inventis tonteries, i no fa falta ser secreta per preguntar-vos el que us preguntava, una altra cosa és que no tingueu respostes. Em presentaré: no voto cap partit, em considero llibertari i estic en aquests moments okupant fora de la ciutat de Barcelona i participant a un centre social en una població governada pels vostres aliats d'IC, on en dotze anys d'okupació hi ha hagut molts desallotjaments i fa dues setmanes sis detinguts i on mai l'okupació ha sigut dels vostres com diu tono hipòcritament, sino els vostres enemics.

Segons us definiu els del psuc-viu a la vostra pàgina web: "El Partit Socialista Unificat de Catalunya és un partit nacional i de classe que te com a projecte estratègic Esquerra Unida i Alternativa, el referent d'Izquierda Unida a Catalunya".
http://www.psuc.org/contentid-60.html

Pel que sembla alguns intenteu dir-nos que EUA no està al govern? És això? I amb qui està coaligat EUA en aquests moments? No serà amb IC?

Us penseu que som imbècils?

Per tant et repeteixo si es pot estar al govern i a l'oposició alhora, si Saura podrà desallotjar i després vosaltres criticareu els desallotjaments, i quan vulguis em contestes la resta de preguntes, no només la segona que sembla que t'interessa per fer el vostre numeret de víctimes i intentar-vos disfressar del que no sou. Les úniques respostes que sabeu donar són evasives i hipocresies vàries.

I per cert crec que a indymedia els partits polítics no haurien de publicitar-se com ho esteu fent, ja no se quantes notícies he llegit sobre el mateix. Per mi aquesta és una pàgina dels moviments socials i vosaltres no ho sou. Ni sou dels nostres, almenys dels meus.
Re: Declaración Secretaria Comunicació PSUC Viu sobre La Makabra y acceso a la vivienda
26 nov 2006
Per al demagog... a banda de ser demagog ets un ignorant. Si estiguessis més informat, o bé si parlessis amb menys mala fe, sabries que el PSUC-Viu ha estat, DES DE SEMPRE, contra l'aliança electoral ICV-EUiA. Però bé, aquí alguns només es dediquen a predicar des de la seva pseudocoherència sectària. Més formació política, si us plau!! Pels comunistes els okupes no són els enemics sinó uns companys de lluita. Això sí, si la lluita dels okupes és la de la classe obrera que em sembla que encara està per veure... Molt ecopijo hi ha també al moviment okupa, ehh.
Sindicato Sindicat