|
|
Notícies :: corrupció i poder : ecologia : especulació i okupació |
Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
|
per mafies point |
11 nov 2006
|
Sota el lema “Es riuen de nosaltres a la caraâ€? s'han reunit avui més de 2.000 persones a la manifestació pel tancament del Barcelona Meeting Point. Malgrat que grans grups medià tics (Grup Godó-La Vanguardia, TV3, Cinco DÃas) fossin patrocinadors del BMP, el rebuig a aquesta fira dels especuladors del planeta ha estat més ampli encara que l'any passat. Les lluites en defensa del territori, contra els camps de golf, en defensa dels barris i pobles, per l'habitatge, afectats per grans infraestructures, projectes urbanÃstics o mobbing immobiliari, etc. han plantejat tota una setmana de rebuig que ha culminat amb una manifestació plena de color i soroll. |
|
Abans de la manifestació ha tingut lloc una trobada de diferents plataformes i col•lectius que han mostrat les seves exposicions i explicat els seus conflictes a aquelles persones encuriosides en veure tanta corbata. Pintades contra la mà fia immobilià ria, cartells de les diferents lluites, revistes explicatives, fulls volants, una pancarta penjant de la 8ena planta de de l'hotel Plaza, una representació teatral i el joc del monopoly on un jove precari patia els abusos immobiliaris.
El poder medià tic no ha pogut silenciar les lluites organitzades per denunciar el BMP doncs les diferents accions durant la setmana han mostrat la forta oposició a la reunió i han animat la presència a la manifestació d'avui. Penjada de pancartes a la obra de Les Arenes, encadenament amb un bidó de ciment i als fanals del Palau de la Generalitat, roda de premsa, xerrades, clausura de la fira per atemptar contra els drets fonamentals, segellament nocturn d'immobilià ries i penjada de pancartes a un arbre a l'entrada del torneig de golf oficial del BMP han estat alguns dels reclams a la participació i eines de denúncia de diferents conflictes.
Els objectius de les diferents accions que s'han succeït durant la setmana eren denunciar el “crim organitzat de les mà fies immobilià ries� i avui s'ha anat a la seva fira a cridar que ja n'hi ha prou, que les lluites en defensa del territori i contra l'especulació estan vives i que les mobilitzacions contra aquesta situació insostenible no s'acaben Algun dia, tancarem el Meeting Point. |
| | | | | |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per El_Presi |
11 nov 2006
|
aquí podeu llegir (en castellà) un lleguer anàlisi que he fet dels diversos artícles que han sortit als mitjans de comunicació a internet sobre la mani del meeting point
http://vdevivienda.megaslibres.com/viewtopic.php?t=1509
No ho posso aquí directament perque no se com posar les fotos y els textos subrayats a indymedia |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per anarko |
11 nov 2006
|
a mi em sobraben els tambors i en general l'ambient festiu, hi ha hagut massa gent que ha anat en plan paxanga, i això no es per riure joder, una manifestació es una eina reivindicativa, no un passatemps.
sense anim d'ofendre a ningú, no m'ha agradat massa la manifestació.
salut |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per jove |
11 nov 2006
|
La gent dels tambors no els ha dut l'organització.. |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per anarko |
11 nov 2006
|
no se qui els ha dut, pero se'ls podrien haver estalviat |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per XXX |
11 nov 2006
|
jajaja no mextraña ke es riguin a les nostres cares despres del circ ke eu montat.... les manis son koses series i reivindicatives no un simple pasatemps on las juventuts sociatas van a fer el show |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per jja |
11 nov 2006
|
"anarko", ets un secreta (no molt discret...= l'any q ve surrarem als mossos, i a secretes com tu. això t'agradarà més |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per j.r.b. |
11 nov 2006
|
felicitats a tots/es els que us heu manifestat, amb tambors o sense. els demés (tots els demés) no fan res. vosaltres us mobilitzeu per un bé comú. no he pogut assistir per causa d'una llarga jornada laboral en ple dissabte. però no faltaré a la propera. gràcies per fer-nos sentir que no estem sols. fins a la victòria. |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per anarko |
11 nov 2006
|
el que em faltava per sentir, que soc un secreta xDD creus que algun poli es dignaria a escriure en qualsevol lloc d'aquests? no, l'unic que fan es observar tot el que fem i despres, al carrer si de cas rebenten les manis, pero fotres a escriure per aquí es una perdua de temps per part seva, a ells els hi importa una merda el que pugeum comentar sobre aquesta mani, doncs aquesta ja ha passat, ara si de cas es centraran en futures convocatories.. no trobes? en fi, cuanta paranoia |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per anarko |
11 nov 2006
|
ah, me'n oblidava, tot aquell que fa una critica es o un kostra o un poli, no? visca la llibertat d'expressió.. collons, amb gent com tu se't treuen les ganes de comentar res |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per lectora |
11 nov 2006
|
som capaços d parlar i debatir sense insultar i menysprear?
jo voldria... serie un acte d maduretza! |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per un0kesaburre |
12 nov 2006
|
doncs io krek k esta be akest "ambient festiu" d la mani, aixi potser saconsegueix ke mes gent sinteressi per el tema, enkara k en un principi es fixin en els tambors, jo krek k fer coses com el joc del monopoly o allo k van fer dels esclaus, son coses k stan molt be, animen a la gent i donen un toc d gracia ala mani |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per anarko |
12 nov 2006
|
pero, es divertit no tindre pis? jo crec que no. una manifestació es un acte reivindicatiu. que després s'organitzin altres coses en centres socials o al carrer com obres de teatre em sembla molt bé, però dins de la manifestació...
a mi personalment em va fotre molt quan van dir tancarem el meeting point! i acte seguit diuen, ens veiem l'any que ve, desconvoquem la manifestació i siusplau torneu tots cap a casa... doncs quina manera de tancar el meeting point.. això i no fer res es el mateix, potser si que hi haura gent que ens haurà vist al carrer, però quina ha sigut la finalitat de la mani? donar a coneixer la nostra opinió sabent que no ens fotran ni puto cas? jo crec que si no fem pressió no ens escoltaran, i jo ahir no vaig veure massa pressió que diguem |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per un0kesaburre |
12 nov 2006
|
ja, aixo de tancarem el meeting point sobrava pq am els monus akells alla, impossible, pero io no trobo malament fer la mani una mica mes "alegre", ja se ke no es cosa x riure, pero millor riure k plorar |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per No somos nada |
12 nov 2006
|
Em sap greu veure com ens fotem canya entre nosaltres per qualsevol xorrada.
Un company amb experiència em va dir que una mani al matí estava abocada al fracàs. Que la penya dormia a les 12. Això és "algo" no?
A més, cal preparar amb totes les organitzacions la propera mani de desembre, on cal que hi vagi tothom, no només els més compromesos i valents. |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per anarko |
12 nov 2006
|
si, millor riure que plorar, pero encara millor lluitar que riure |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per un0kesaburre |
12 nov 2006
|
si, com el lanzacohetes del forat, no? jo no apoiu aixo a una mani, lu unic kesfa es perdre el respecte d la gent k potser si k sapuntaria ala protesta, el k es t d fer, es aconseguir k la gen sinteressi x aixo, com va passar am lu d la guerra dirak, keren milers d persones a totes les ciutats, a barcelona va arribar a un milio, i dafectats ni ha milers e |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per comunista |
12 nov 2006
|
estic d'acord amb tu anarko, hi ha altres maneres d'incentivar a la gent que gairebé no es mobilitza en actes més festius anteriors a la mani, però a vegades arriba a ser patètica la imatge d'anar a una manifestació a passar-ho bé, ballar, fumar porros, beure...
i era completament estalviable el lema: tancarem el meeting point...
bé, crec que cada cosa ha d'estar en el lloc que li pertoca... i no poder ni contemplar la idea d'un pis on viure dignament... no és per riure.
salut! |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per tancarem el meeting point |
13 nov 2006
|
El meeting point no es tancara amb una manifestació de 100, de 1000, ni tansols de 10.000. Em sembla que esteu confonent les coses. Esteu dient que el dissabte podiem haver tancat el meeting point? Crec que el meeting point no el tancarà únicament una manifestació sino quan la pressió social sigui prou evident, quan les accions es multipliquin contra aquest esdeveniment durant tots els dies en que es fa l'acte, quan la manifestació enlloc de 2000 reuneixi més milers i es pugui crear un nivell generalitzat d'indignació que porti a que s'hagin d'amagar a una altra banda, i això s'aconsegueix implicant cada any a més persones i col·lectius a aquest acte, perque els afectats som milers, i en aquest sentit crec que de l'any passat a aquest s'ha millorat prou. Perque tancar el meeting point és un procés a llarg termini i molt complexe i no una qüestió d'un dia per molt que ens agradés a tots.
No és per tant desencertat el lema de tancarem el meeting point perque marca l'objectiu d'aquesta mobilització, el problema és si teniem capacitat per tancar-lo dissabte o aquest any, cosa que alguns sembleu pensar, jo crec que tots sabem que el dissabte era impossible tancar el meeting point ni ningú s'ho pensava, però això no ens farà deixar de cridar la nostra intenció de fer-ho. A mi també em va fer ràbia veure el cordó de mossos blindant l'entrada i potser el cos em demanava marxa en aquell moment, però que haguessim aconseguit? Per moltes hosties que la gent es fotés amb els mossos l'únic que s'acabaria tancant aquell dia és a unes quantes persones en una comissaria i no el meeting point. D'altre debat seria si alguns pensen que amb detinguts i avalots millorem les coses, em sembla que no és el debat.
El que cal veure és que d'un any a un altre la gent que ha participat s'ha multiplicat per molt i aquest hauria de ser l'objectiu per l'any vinent, que encara sigui més gent i no només en una mani sino en les accions descentralitzades. No reduim tot a una manifestació ni tampoc ens quedem únicament amb les coses de la manifestació que no ens han agradat, una cosa és criticar i una altra es veure tot al voltant d'uns timbals, perque crec que avui dia la protesta contra aquesta fira s'ha fet pública de moltes formes i ha arribat a molta més gent que fa un mes ni sabia que era això del meeting point. En aquest sentit ha donat un toc d'atenció que farà que l'any que ve si es treballa bé es puguin arribar a multiplicar els actes i la gent participant, i potser estarem més aprop de tancar-lo.
Personalment a aquella manifestació jo no anava amb un caràcter festiu i crec que la majoria de gent tampoc, ni tampoc a riure sino a denunciar que ells es riuen de nosaltres. Si algú vol veure les manifestacions com a festives és problema seu, jo no estic d'acord en aquesta visió però la batucada és una anècdota en tot el que ha suposat aquest any la protesta contra el meeting point, i els que van venir amb timbals ho van fer pel seu criteri i no cridats per ningú. Reduir també a tota la gent present a balladors, fumaporros i borratxos és fals i així no va anar la mani, no va ser un mayday modernillo i les diferències van ser evidents. Erem gent de molts pelatges i ideologies i estic segur que moltes coses que uns fan els altres no els hi acaba d'agradar. Segurament a algú no li han agradat algunes accions o que es pintessin les parets, que es fes una representació teatral al final, la batucada espontania, la forma de tancar l'acte, alguns lemes, etc. Les crítiques estan bé però una mica de realisme i d'humiltat tampoc aniria malament.
Tancarem el meeting point!! Algun dia el tancarem. |
Re: Les lluites en defensa del territori i contra l'especulació es manifesten contra el Barcelona Meeting Point (BMP)
|
per anarko |
13 nov 2006
|
Jo per part meva no he dit que el dissabte puguessim tancar el meeting point, el que si he dit es que per exemple no em va agradar com va acabar tot, amb una obra de teatre que van poder veure les 4 persones que hi havia al davant i amb la lectura d'un petit manifest on al final el tio en questió va dir: Tancarem el meeting point!!!! i acte seguit desconvoca la mani i demana que cadascú se'n torni a casa. Osti, coherencia...
No estic dient que m'hagues agradat acabar a osties, pero un cop a plaça espanya davant dels gossos de cuadra no es va cridar cap consigna ni res, ni es va fer un cordó humà pacífic que avançes cap a la policia, i que encara que no l'hagessin travessat doncs hagúes sigut una cosa molt més reivindicativa i vistosa que una obra de teatre que per una part poca gent la va poder veure i que per una altra es pot fer qualsevol dia a les rambles, no se si m'explico. |
|
|