Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: laboral
El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
11 oct 2006
Antes de ayer apareció en Europa Press unas declaraciones de prácticamente todos los políticos apoyando a Juan Roig, Pte. Mercadona, por haberle dado la Generalitat de Valencia una medalla, como a la Duquesa de Alba, por tratar bien Mercadona a sus trabajadores. Pues bien, nos hemos puesto manos a la obra, y así en contacto con ese grupo político para aclarar la otra cara de Mercadona.
Pues bien, nos hemos puesto manos a la obra, y así en contacto con uno de esos grupos políticos para aclarar que gracias a la censura se da lugar a cierta equivocación, pues la desinformación causa estos malos entendidos.

Hoy, Joan Ribó, representante de este partido en las Cortes de Valencia, nos ha escrito personalmente para darnos todo el apoyo de su partido en Valencia, algo que desde luego les honra, pues lo cortés no quita lo valiente y rectificar es de sabios, y como ya decimos: les honra, ojalá otras organizaciones políticas no se lo pensaran tanto a la hora de solidarizarse con los trabajadores y a su vez no hacer caso omiso a los problemas cotidianos en Cataluña, como son los despidos, la carestía de la vida, las vulneraciones de derechos fundamentales, la explotación de inmigrantes, o pedir su voto sin antes preocuparse por otros problemas como son este que tenemos ahora, etc. Y ESTAMOS HABLANDO DE CATALUÑA, no de VALENCIA.

La clase política no ha entrado en razón, a más de medio año de lucha Izquierda Unida de Valencia ha sido el primer partido político en solidarizarse con esta causa. No es de recibo que en Cataluña, encima de no solidarizarse, nos pidan el voto a los/as inmigrantes y luego nos carguen las tintas contra los trabajadores mediante el silencio, desprestigio, represión, desinterés, etc.

Finalmente, conociendo realmente los tratos de Mercadona hacia sus trabajadores, al tratarse de una empresa Valenciana, IU en Valencia nos ha indicado además “que insta a otras organizaciones sociales o políticas, a que se solidaricen con estos empleados�. Según nos han comunicado al ser esta empresa valenciana y ellos por proximidad conocer de primera mano lo que sucede en Mercadona (ahora para colofón también la parte negativa), pueden tener garantía de que el apoyo de IU en Valencia, puede y esperan, que sea el inicio de la cadena de la solidaridad de, como ya nos indican, de solidaridad activa y pública a estos empleados y esta causa desde organizaciones políticas y sociales, tanto en Valencia como en Cataluña, que dé definitivamente la mano a una solución favorale a los intereses de estos empleados inmigrados.

A continuación, el comunicado de apoyo del grupo político de Izquierda Unida desde las Cortes de Valencia.

Recolzament vaga Mercadona de San Sadurní d’Anoia

En nom del Gurp parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa i en el meu propi, vull expressar-vos la solidaritat del nostre Grup a la vaga que esteu realitzant des de fa ja molts mesos en el centre logístic de Mercadona de San Sadurní d’Anoia. Teniu tot el nostre suport i recolzament a les reivindicacions que justament defenseu.

Volem expressar el nostre rebuig a les actuacions de la direcció d’aquesta empresa de les que hem tingut coneixement. La llibertat sindical és una part imprescindible de qualsevol sistema democràtic. I ho és més encara quan es tracta de defensar els drets de persones que, per no haver nascut en Espanya, tenen moltes més dificultats per a poder defensar-se contra les arbitrarietats patronals.

En el País Valencià, Mercadona apareix amb una altra cara, potser “maquillada� adequadament pels mitjans de comunicació. Fem vots i exigim a aquesta empresa valenciana que es comporte amb tots els seus treballadors, siga quin siga el seu origen o el lloc o­n treballen de la manera que presumeix fer-ho en la nostra Comunitat.
Rebeu una cordial salutació
Joan Ribó Canut
Síndic Grup parlamentari Esquerra Unida, Verds, l'Entesa
Corts Valencianes

http://barcelona.cnt.es/?p=444
Mira també:
http://barcelona.cnt.es
http://www.cnt.es/mercacoso

This work is in the public domain

Comentaris

Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
12 oct 2006
Disculpeu però quin tipus d'anarcosindicalisme és aquest? Parlar amb partits polítics? No deixareu de sorprendre'ns amb tanta hipocresia mai? S'aneu superant...
Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
12 oct 2006
Jo soc tambe militant de CNT i tampoc estic a favor de parlar amb cap partit politic, cony som anarcosindicalistes per algo no??? nosaltres mateix@s ens hem de llaurar el nostre propi cami i no cap partit de merda.
Fare suport a la vaga pero d'aixo estic completament en contra, i si algun dia ve cap politicucho a una mani el burxare igual que si fos un madero, i fins i tot m'anire.
Ho sento companys del comite de vaga pero ahi no heu encertat per res, porteu molt temps de vaga sent autosuficients i ara no tireu per sorra tot els vostres esforços.
Amunt la vaga! Amunt la cnt independient i autogestionada!
Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
12 oct 2006
Tienes algún problema con que los compañeros reciban de manera positiva cualquier muestra de solidaridad venga de quien venga?, yo no tengo ningún problema, y entre otras cosas porque sé muy bien donde estoy y cuales son mis ideas y finalidades. Y también respeto las decisiones de los compañeros en huelga, las decisiones que toman en asambleas.

Los compañeros de Mercadona piden solidaridad,a quien la quiera dar, y es algo a respetar. CNT siempre ha hablado con políticos, con partidos, etc., y de eso mejor que no te quepa la menor duda.

Por último, no sé en que tipo de sindicato estás tu, desde luego tu forma de actuar no es la que pertenece en la CNT, donde las cosas se deciden de abajo a arriba, no al contrario, y si los compañeros deciden que son bienvenidas todas las muestras de solidaridad hay que respetarlas, y quien no las respete se tendrá que encarar bajo el procedimiento asambleario estipulado en el sindicato.

En CNT deciden los trabajadores-as, impera la accíon directa, la democracia desde las bases, etc. Si no te gusta esa libertad mejor que no estés en este sindicato, pues quienes deciden son los de abajo, no los de arriba. Leete los estatutos porque no te va a venir mal.
Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
13 oct 2006
Una cosa es la solidaridad y otra muy diferente esto: "Pues bien, nos hemos puesto manos a la obra, y así en contacto con uno de esos grupos políticos"Y luego, que en cnt las cosas se deciden de abajo hacia arriba no te lo crees ni tu. ¿Acción directa hablar con partidos políticos? Pero ¿te crees que la gente es imbécil? No des consejos de leer estatutos porque el que no sabe donde esta eres tu (o lo sabes demasiado bien y por eso mientes)
Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
13 oct 2006
Autobusos sabotejats a Barcelona: http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/257343
Pintades a tot arreu, com a Madrid ( http://barcelona.indymedia.org/newswire/display_any/263620) i, en alguns casos, amb detinguts com a Elx ( http://www.alasbarricadas.org/noticias/?q=node/3576 )
Tenda reventada a Valladolid: http://www.lahaine.org/index.php?p=17594
Furgonetes boicotejades a Alacant: http://www.lahaine.org/index.php?p=17684
Actes "vandàlics" a una tenda de Madrid: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona.htm#vandalossolidarios
Tenda apedrejada a Leganés: http://www.lahaine.org/index.php?p=17710
Piquets a la sortida dels busos a Barcelona: http://barcelona.cnt.es/?p=442

El dia 7 d'octubre jornada de lluita amb més de 50 concentracions simultanies:

A Madrid: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#cronicaguerra
A Guadalajara (3 concentracions): http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#guada
A Segovia (2 concentracions): http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#segovia
A Palencia: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#palencia
A Ciudad Real: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#ciudadreal
A Zamora: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#zamora
A Getafe: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#getafe
A Móstoles (2 concentracions): http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#mostoles
A Tres Cantos: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#trescantos
A Getafe: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#getafe
A Fuenlabrada i Parla: http://www.cnt.es/fcs-villaverde/spip.php?article154
A Valladolid (5 concentracions): http://www.amoryrabia.org/cntvalladolid/article.php3?id_article=250
A Toledo: http://www.cnt.es/noticia.php?id=2729
A Sonseca: http://www.cnt.es/sovmadrid/boicot_mercadona2.htm#sonseca
A Saragossa: http://www.cnt.es/aragon/?p=172
A Terol: http://www.cnt.es/aragon/?p=187
A Vigo: http://www.cntgaliza.org/?q=node/241
A Pontevedra: http://www.cntgaliza.org/?q=node/240
A Màlaga: http://www.cnt.es/noticia.php?id=2723
Mentres els vaguistes es manifestaven a Barcelona: http://barcelona.cnt.es/?p=441


I com us podreu imaginar això és només la punta de l'iceberg, i tot despres de ja ni es sap quantes manifestacions, piquets i concentracions.


A mi em sembla que una cosa tan petita com aquesta del comunicat de IU no és res despres del desplegament d'acció directa que s'està realitzant.
I que no és per tant! Que uns companys hagin tret una rectificació pública d'un xupopter de IU-PV després de haver alabat publicament al feixista de Joan Roig ( http://www.europapress.es/noticia.aspx?cod=20061009135627&ch=175 ), encara és més merda damunt de Mercadona.

I nosaltres a lo nostre...
Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
13 oct 2006
gent de la CNT, no us sorprengau gaire de les critiques que per aquí us faràn. Hi ha molt de pijo per aquí que no sap que és patir pel teu lloc de treball i acceptar ajudes de qui faci falta.
Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
13 oct 2006
Pijo? Acceptar ajudes? DE QUI FACI FALTA!!! Això no és anarcosindicalisme... podeu excusar-se si voleu, però haureu d'acceptar les crítiques, malgrat que us fotin per ser vertaderes...
Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
18 oct 2006
Em sembla una "critica" de lo més estúpida. Com han dit companys anteriorment, la CNT sempre (en la seva història) ha parlat amb partits i sindicats, i organitzacions, per la senzilla raó que la CNT sap que està inmersa en un sistema social on existeixen aquest organismes.
Anar a parlar amb un alcalde o amb un partit polític per solucionar un tema X o per exigir que es posicionin públicament ÉS ACCIÓ DIRECTA, de la mateixa manera que ho és moltes altres coses abans mostrades.
ACCIÓ MEDIADA seria basar tot en els judicis, en les interpelacions parlamentaries, etc.
Aquesta "critica" basada en un purisme estúpid demostra que poca experiència en problemes laborals, en conflictes grans tens, si no t'ho guardaries a la boca i veuries que és totalment lògic el plantejament.
Precisament això demostra que la CNT és una organització que lluita però que no té un component sectari i autorreferencial, sino que la lógica dels fets i de la realitat la porta a actuar com ho fa.
Re: El grup parlamentari d’Esquerra Unida del País Valencià, els Verds, l’Entesa y Joan Ribó con la huelga de Mercadona y apoya a los huelguista
18 oct 2006
Em sembla una "critica" de lo més estúpida. Com han dit companys anteriorment, la CNT sempre (en la seva història) ha parlat amb partits i sindicats, i organitzacions, per la senzilla raó que la CNT sap que està inmersa en un sistema social on existeixen aquest organismes.
Anar a parlar amb un alcalde o amb un partit polític per solucionar un tema X o per exigir que es posicionin públicament ÉS ACCIÓ DIRECTA, de la mateixa manera que ho és moltes altres coses abans mostrades.
ACCIÓ MEDIADA seria basar tot en els judicis, en les interpelacions parlamentaries, etc.
Aquesta "critica" basada en un purisme estúpid demostra que poca experiència en problemes laborals, en conflictes grans tens, si no t'ho guardaries a la boca i veuries que és totalment lògic el plantejament.
Precisament això demostra que la CNT és una organització que lluita però que no té un component sectari i autorreferencial, sino que la lógica dels fets i de la realitat la porta a actuar com ho fa.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more