Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Octubre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* %sArticle
Notícies :: laboral
Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
Entrevista a José Sánchez, Secretario General de CNT de Badalona, acerca de la convocatoria lanzada por este sindicato para realizar una manifestación obrera el 11 de septiembre, invitando a participar a "todos los sectores laborales y sociales que hoy mantienen conflictos activos en Catalunya".
Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el camino"

x Mariano Pujadas - La Haine

Entrevista a José Sánchez, Secretario General de CNT de Badalona, acerca de la convocatoria lanzada por este sindicato para realizar una manifestación obrera el 11 de septiembre, invitando a participar a "todos los sectores laborales y sociales que hoy mantienen conflictos activos en Catalunya".
1. ¿Qué análisis de la realidad catalana hacéis para concluir que es necesario lanzar esta convocatoria?

No hay que remontarse muy atrás para comprender lo que se ha desatado en Catalunya, sólo desde navidades cuando se despidieron a los 660 de Seat hasta ahora, aunque podríamos remontarnos a más atrás (sólo en el grupo Seat hubieron 240 despidos, más 46 despidos disciplinarios en Martorell; en otras empresas ya habían habido despidos masivos con anterioridad que se silenciaron).

Hasta estos momentos podemos contar suficientes conflictos sindicales para concluir que hay un ataque directo del empresariado para rentabilizarse, si cabe más, a costa de poner trabajadorxs en la calle. El fenómeno deslocalizador es evidente y viene de más atrás, cuando no éramos un mercado saturado se asentaron en nuestras ciudades, con subvenciones y prebendas; ahora buscan otros mercados más rentables y lugares donde la mano de obra es más barata y no hay derechos laborales. Es el afán capitalista de no tener límites en los beneficios, porque estas empresas no tienen crisis, sólo ansias de ganar más. En otros casos es simplemente una excusa por parte de la empresa para difundir el miedo entre los trabajadores y negociar convenios a la baja que las grandes gestoras sindicales están dispuestos a firmar, y de paso acabar con la conflictividad en las empresas.

Nos encontramos y no es tampoco un caso aislado, en un ciclo de pérdida de los derechos laborales díficil de parar, porque los organismos que tenían que defender a los trabajadorxs, es decir los sindicatos, en referencia directa a UGT y CCOO, se encuentran más cerca de los empresarios que de los trabajadores. Estas gestoras sindicales ya no gestionan las luchas, si no que hacen negocio de ellas. Muchos trabajadorxs que no están muy enterados todavía confían en ellos, pero existe también un buen número de trabajadorxs que están actuando al margen de ellos, y están llevando muchas luchas de forma autónoma, como colectivos o redes, caso de la Xarxa contra el tancament (red contra los cierres). Estxs trabajadorxs son el tipo de Seat, Ibéria, y de otras empresas en las cuales ha habido problemas. El caso de Ibéria, polémicas aparte, tiene un fondo así, trabajadorxs que ya no obedecen a sus sindicatos y toman iniciativas propias, acertadas o no, pero es así.

Este es el contexto más cercano para la CNT, nosotros llevamos desde los famosos Pactos de la Moncloa anunciando que esto iba a pasar, y por fin muchos trabajadores se están dando cuenta, aunque hay mucho todavía que hacer porque para nosotros lo que falla es el modelo sindical que heredamos del franquismo, los trabajadores no podemos continuar confiando en que los comités de empresa deben gestionar nuestras luchas eso es nefasto y nos divide como trabajadores.

2. Desde CNT convocáis âsin ánimo de protagonismo y con mentalidad solidariaâ a esta movilización, cuya preparación se discutirá el día 2 de septiembre en una asamblea. Invitáis a participar a trabajadores de Braun, Seat, Iberia, de la Xarxa contra els Tancaments i la Precarietat... ¿os han confirmado participación? ¿Prevéis que el objetivo básico de la manifestación, que es aglutinar a los sectores en lucha de Catalunya, se va a conseguir?

Estábamos en pleno mes de agosto cuando lanzamos públicamente la convocatoria, mucha gente estaba de vacaciones y ya se sabe que toda la actividad baja. Se ha contactado con personas que están en estos colectivos, se les ha hecho llegar cartas con la convocatoria firmadas y selladas por CNT, y me imagino que muchos también son asamblearios y deberán discutirlo porque es lo lógico. De todas maneras en estos más de cinco meses de huelga en Mercadona, nos hemos ido viendo y muchos han asistido a las convocatorias; gentes de la Xarxa, de la CGT, de Seat y de otros colectivos a los cuales aprovecho para agradecerles su solidaridad. En la ayuda económica también hay mucho apoyo y estos colectivos también han estado ahí, en ocasiones de forma simbólica pero que nos da mucha moral. Por tanto, si en la asamblea del día 2 se acepta nuestra propuesta y nos ponemos a organizar la jornada de lucha esto se conseguirá.

Nuestra propuesta es muy clara, no tiene intereses ocultos, no pretendemos nada más que juntarnos los que tenemos conflictos en un día clave para hacer oir nuestra voz, no pretendemos ser protagonistas de nada, no queremos que se especule en los análisis; ni queremos abanderar nada, ni queremos dar guiños a la izquierda independentista, con la cual no compartimos nada por nuestro apoliticismo. Decimos esto porque el 11 de septiembre es la diada nacional de Catalunya, día en que salen los nacionalistas, pero eso no va con nosotros y, les guste o no, es así, en la CNT pensamos de otra manera, tampoco pretendemos âchafarâ? la convocatoria de nadie, no creo que sea el caso. Para la CNT es un día más en estos más de 5 meses, una manifestación más en las más de 40 que llevamos, pero con más compañerxs y compartiendo los problemas laborales entre todxs.

3. Profundizando sobre el tema de los contactos, ¿qué otros ejemplos de apoyo mutuo han existido en los últimos meses entre esos sectores en conflicto, de manera que ahora veáis viable hacer una manifestación conjunta? En definitiva, ¿se puede decir que se está forjando una embrionaria unidad âdesde la autonomía- de los sectores obreros en lucha?

Durante los últimos meses, nos hemos ido encontrando en la calle, en ocasiones hasta con otros sectores sociales, que no están en la órbita laboral como en caso de los inmigrantes o los padres que reclaman la paternidad compartida, pero muchos sábados en Barcelona hemos coincidido diferentes manifestaciones en el mismo momento. Con los sectores laborales en lucha ha pasado también, y cuando han convocado gente nuestra han acudido, y al revés. A las convocatorias de la Xarxa en Sants o de Braun en Sant Cugat, estuvieron compañeros nuestros y cuando en el 15 de Julio convocamos la manifestación a nivel nacional, pudimos verlos allí.

Sobre la autonomía de los colectivos u organizaciones, pensamos que irremediablemente debe ser así, cada organización hay que respetarla y debe respetar a la vez en sus decisiones y su conflicto, siempre y cuando no traicione a sus trabajadores, si ocurre eso todxs hemos de ser implacables con los traidores y solidarios con los afectados. Y para que eso no pase, no se debe dejar desarrollar cúpulas ni nada por el estilo. En la CNT y sirva de ejemplo nada más, todos somos la base, los comités gestionan las decisiones que les toca de la asamblea, y esa es la naturaleza del sindicalismo o del anarcosindicalismo.

Esto que hoy es una novedad, debería de ser el pan nuestro de cada día, en la historia del sindicalismo español, y sobre todo en las misma empresas, organizaciones históricas han ido de la mano, es el caso de la antigua UGT y CNT, llegando incluso a compartir la revolución de Asturias del año 1934.

Por otro lado, yo no diría que se está forjando nada, sería un poco pretencioso decirlo, pero no debe de sorprender que de aquí en adelante mucha gente se encuentre en el camino, cada cual por su verea, porque la ofensiva del empresariado neoliberal ya hace tiempo que ha empezado y los problemas se multiplican. Hoy sólo reclamar sindicación en una empresa equivale a despido; es el caso Mercadona, donde es imposible constituir un sindicato que no sea UGT.

4. ¿Qué continuidad se le pretende dar a esta campaña? ¿Creéis que puede servir de ejemplo de trabajo conjunto, de cara a romper la dispersión de la clase obrera?

Eso no es sólo cosa nuestra, de momento la CNT en Catalunya y en todo el Estado, tiene un conflicto abierto con Mercadona de Juan Roig, y con vistas a que será mucho más largo de lo que ha sido hasta ahora. Pero te voy a reponder tan claramente como solemos hacerlo, para la CNT la solidaridad es muy importante, no queremos dejar de lado a nadie que esté en lucha, porque sabemos lo solos que se van a ver muchos trabajadores en este desierto sindical. Pero la CNT no va a dejar de ver que existe un problema estructural, que es el marco de relaciones laboral que nos han impuesto y la gente sensible debe de romper con ello, dejar a UGT y CCOO cada vez más aislados en sus comités de empresa y sus elecciones sindicales, es lo mejor que puede pasar. Porque estamos seguros que la otra opción es el modelo de lucha en la calle y através de las secciones sindicales aunque más duro, es también más ficaz para resolver los problemas y relanzar este movimiento obrero hoy en letargo. La continuidad de todo esto está por construir si es que es el momento. Aunque suene a maximalismo, nosotros siempre decimos que: âla emancipación de los trabajadores será obra de ellos mismos, o no seráâ?, si es que es, la CNT estará allí, que nadie lo dude.

5. En países como Argentina o Venezuela, entre otros, el cierre de fábricas ha sido enfrentado por numerosos grupos de trabajadores con la okupación de estos centros y su puesta en funcionamiento nuevamente bajo control obrero. Teniendo en cuenta el galopante problema de la deslocalización en el estado español y los ejemplos de Catalunya, ¿qué opinión os merece este tipo de acción obrera?

La colectivización de empresas ha sido históricamente unas de las prácticas del anarcosindicalismo, si alguien en la historia ha socializado empresas han sido los anarquistas, porque no sólo es la solución ha problemas concretos, sino un paso más a la libertad. Racionalizar el trabajo, puesto que es imposible acabar con él, es la manera de garantizar una vida en Paz, en tranquilidad y un mundo mejor donde a la vez respetemos el medio. Un buen número de compañeros nuestros hace tiempo que montaron sus cooperativas, normalmente del campo y no trabajan para el capitalismo, por lo menos no directamente.

Lo de las empresas son otros cantares, aquí podría ser una solución, aunque creo que lo tenemos más díficil que en esos países, sobre todo en las zonas más industrializadas donde el capitalismo y la administración es muy fuerte, y se han de dar muchas condiciones. También falta convencimiento y que alguien empiece, pero seguro que si alguien da el ejemplo se puede producir un efecto dominó, aunque es bastante difícil en el contexto donde nos movemos.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
http://www.lahaine.org/index.php?p=16809
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
www.kaosenlared.net/noticia.php?id_noticia=22737
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
Ha de ser l'onze de setembre? potser soc una mica malpensat però, no es molta casualitat?

La CNT com sempre fent el joc a l'espanyolisme mès ranci
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
A muerte con el NAZI-ONANISMO!!!
Viva la Anarquia.
Viva la Dignidad de la Clase Trabajadora
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
dejadlo ya. todos saldremos el 11S.

¿Alguien tiene el monopolio de las fechas?

¿Por qué no recordamos las víctimas del golpe de Pinochet (del 11S)?
¿O por qué no reivindicamos la libertad de los presos de Guantánamo?

Quien quiera hacerlo que lo haga.
Total, la mayoría de la peña se va de puente... a nadie le importa ni la Diada, ni los derechos laborales. Así nos va.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
no comencem ja amb les discusions esterils de si nacionalisme cap alli, que si anarquisme cap alla que no porten enlloc (almenys en un forum, on sempre s'acaba amb els insults)
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
no ho entenc massa, si no es per fer la punyeta a tot el moviment independentista o per aprofitar el "tiron" mediatic de les manis de l'onze pq no es fa un altre dia?
potser un altre di afins i tot s'hi apunta gent k anirà a reclamar l'independencia el dia 11.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
Es el govern Catalá el primer en posar la bota sobre el coll dels obrers catalans així donks crec que l'onze es la data més coherent per tal de fer saber a aquest lladragots que seuen a les poltrones de la Generalitat que el moviment es viu ni més ni menys que mai pero hi serem al karrer pels drets socials , els ke hi siguin pels drets nacionals hem mereixen tot el meu respekte pero ke tampok vulguin monopolitzar les dates i el carrer , només amb la vaga de Marcedona CNT ha sortit més de 50 vegades al carrer només a Barna així que aquesta será una vegada més que tindrá un toc especial per que será en conjunt amb altres sectors en conflicte.
ah! i no et preukupis "ejem" que de resó mediátic cuan en volem en tenim sense silenciar o aprofitarnos de res ni ningú.

Salud i kanya!
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
La idea de manifestació obrera per totes les mogudes que han pasat em sembla excelent, la proposta de fer-ho el dia 11 te sentit tal i com ho plantejen. Pero crec que no s'hauria de solapar amb la manifestació de la tarda, hi ha molts més treballadors dels que us penseu que cada any surten en una data i una hora per demanar l'autodeterminació dels pobles.

No es tracta d'acusar a ningu ni de provocar el debat esteril dels dos comentaris del principi sino de respectar totes les lluites, hi ha molta gent que anem cada any a la manifestació de l'11 de la tarda que aniriem a aquesta convocatoria pq tambe som treballadors i perque tambe recolzem hem recolzat i recolzarem als companys de Seat, de Mercadona, de Braun i de qualsevol victima del terrorisme patronal.

Si ha de ser una convocatoria unitaria de tots els treballadors que ho sigui tambe per aquells que tinguin sensibilitat envers el tema nacional. I que consti que ni pertanyo a cap colectiu de l'esquerra independentista, ni ganes, ni vull atacar a la CNT. Sencillament vull fer constar que molts ens veurem obligats a triar a quina anar, cosa que no pasaria si no es solapesin les convocatories, es podria fer el migdia de l'11 per exemple.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
me parece muy bien que se lance una movilización unitaria,de lucha obrera,lo que no me parece tan bien es que parezca,segun los comentarios de la entrevista,que los responsables de todos los males de la clase obrera sean los comités de empresa entre otros,los comités son una herramienta de lucha más,no son la panacea de nada.Otra cosa es el uso que de estos hacen la burocracia sindical:legitimar los golpes del capital y matener su poder burocratico de representatividad,subvenciones etc,creo que si se quiere hacer una manifestación unitaria seria mejor dejar al margen los comités por que trabajadores de empresas que se citan en los escritos tienen delegados de comite que dan la batalla,( no todos).Tambien resulta absurda la polemica de la fecha y horas la calle es para quién quiera luchar
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
El dia 11, tots a la mani independentista!
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
Al meu avi, que era de la CNT dels anys 30 i va anar a la guerra, li vaig preguntar perquè portaven la N de Nacional a les sigles de la CNT si eren anarquistes. Ell em va respondre que no fes preguntes tontes i que "la CNT sempre sera la CNT". El meu avi tenia quasi 90 anys i jo 17. Però encara avui ningú m'ha respost a la pregunta.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
David, si alguien duda entre una mani u otra no es por "sensibilidades" como dices tú, si no porque quizás no tiene las NECESIDADES que tiene todo hijo de trabajador/a, quizás las políticas económicas neoliberales no les afecten tanto como a otras personas.
Siempre tendréis (los indepes) a vuestros papis para sacaros las castañas del fuego y enchufaros en la empresa. Se os ve el plumero, pero de lejos.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
31 ago 2006
a ver xavi, tu abuelo te dió la respuesta y todavía no te has enterado. Eso era la terminoligia de la época, no tenía la connotaciones que tiene ahora, lo de nacional equivalia a lo más amplio (igual es con internacional). Y tu abuelo te dijo que daba igual, porque en realidad lo dá, los anarquistas
no somos nacionalistas o independentistas para nosotros esas luchas no van a ninguna parte o acaban en Estados, por tanto son tontenrias como decía tu abuelo, es un debate esteril para nosotros , no nos interesa.
Paquillo, esto no es la convocatoria, es una entrevista al SG de la CNT, acerca de la convocatoria, es la opinión de la CNT sobre lo que pasa en el movimiento obrero hoy. En la convocatoria que esta en http://www.lahaine.org/index.php?blog=2&p=16738 hay no se dice nada de los comités, de todas maneras lo que esta haciendo el compañero, es una análisis global del panorama sindical, no se dice que haya comités que no se lo curren, pero es cierto que las estructuras albergan espacios de poder que se han usado por este para desmovilizarnos, solo las grandes empresas son un ejemplo de traición contínua.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
01 set 2006
Dues coses: el meu avi es referia a tonteria a la pregunta que jo li havia fet per que sabia sobradament de la meva intenció en la pregunta i, a més, ell tenia 90 anys i les havia vist i passat de tots colors. Per a ell l’anarquisme significava la fraternitat amb tots els treballadors i una lluita unitària contra l’explotador. Si bé l’anarquisme negava la concepció de l’Estat com element unitarista, i uniformitzador, aquest no posava en dubte el concepte de nació com una comunitat d'individus als quals uns vincles determinats, però diversificables, bàsicament culturals i amb una història comuna, donen una fesomia pròpia. Ell i com molts altres de la seva generació no van renuncia mai a defensar la llengua que parlava i la terra on havia nascut, que era Catalunya. Per a ell els conceptes de defensa de la terra i dels treballadors que la fan realitat no eren contradictoris ni cap tonteria.
La segona cosa. Parles d’internacionalisme i suposo que desde l’òptica de moviment proletari que propugna la unió internacional de totes les forces treballadores, objectiu dels moviments anarquistes, a diferencia de l’internacionalisme defensat pel socialisme i el comunisme.
El meu avi em va parlar molt de tot això i suposo que discreparia en moltes de les coses que, els que us definiu com anarquistes avui, dieu. Però això seria massa llarg d’explicar ...
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
01 set 2006
muy bien, pues no nos sentimos catalanes, pero saldremos a manifestarnos cuando nos salga de las pelotas y por lo que nosotras keramos y no por el independentismo, que es una p.. mierda
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
01 set 2006
T'agraeixo la teva sinceritat. Quatre paraules però clares. Et felicito.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
01 set 2006
cualquier anarquista es independentista a poco que, aparte de boquear, haya leído

os falta lectura

leed a bakunin de una puta vez
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
01 set 2006
Pero tu ciudadano tens idea de qui soc o a que em dedico? Doncs jo curro com tothom en un puto treball precari i a mi ja m'agradaria que el meu pare tingues una empresa, aixi no hauria de currar a la fabrica.

Aixo no va contra la CNT sino contra aquest subnormal i els seus prejudicis que es pensa que per parlar en catala ja soc un puto pijo vaya anarquista de postal que esta fet.

Sento el to pero he començat plantejant una cosa que em sembla del tot raonable i ho he fet amb bones maneres i ja em salten insultantme aquesta colla de pajilleros mentals que no es pot ni parlar amb ells.

Preferiria discutir el tema amb ANARQUISTES siguin de la CNT o d'on siguin i no amb quatre imbecils sectaris que es limiten a repetir les consignes d'algun grup de crostes sense tenir ni idea del que estan parlant.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
01 set 2006
No , el CIUdadano és l'únic currante que hi ha a indymedia , és el màrtir de la classe obrera i l'avanguarda revolucionària de TOTS els treballadors.

I com a tal , se sent amb el deure inel·ludible de sintetitzar la contradicció que representa per a tot lluitador en estat pur el fet de congeniar lluita per l'alliberament nacional amb la justícia social .

Contradicció que per altra banda no veu en l'actual estat espanyol , però insinuar que l'estat espanyol ha oprimit i oprimeix pobles és propi de fills de papi , tal com preconitza aquest intel·lectual de primer ordre .

Sort en tenim tots que hi hagin redemptors com ell.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
02 set 2006
http://www.youtube.com/watch?v=bI4H8VcyXSE

un video de la ciudad de Barcelona, de los muchos que hay de la huelga.
La noticia es la entrevista y lo que se dice en ella. No hay pretensiones por parte de CNT, ni de ir con indepes, que nunca hemos ido, ni de chafar la mani a nadie. Es una convocatoria que CNT iba a hacer de la más de 40 que venímos haciendo en estos más de 5 meses de huelga, pero extensible a otros sectores laborales con problemas y a la gente que quiera venir. Lo del nacionalismo no va con nosotros, ya tenéis vuestros actos y nadie nunca dice nada. Cada uno conduzca su lucha donde crea conveniente.

http://www.revolutionvideo.org/agoratv/secciones/luchas_obreras/escrache
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
02 set 2006
http://www.youtube.com/watch?v=bI4H8VcyXSE
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
02 set 2006
Estaria bé que aquests personatges que es declaren militants de la CNT i anarqyçuistes purs, aprenguessin una mica de la història de la seva pròpia organització ) si es que es pot considerar que l'actual te alguna cosa a veure amb la d'abans) i de pas es llegisin els capitols històrics de la revolució popular obrera més important que hi hagut a europa industrialitzada durant el segle 20, que curiosament va ser a Barna. Els canvis no sporgeixen del no res, ni molt menys de negar la historia de tot un poble i una relalitat cultural.

SALUT i responsabilitat
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
03 set 2006
Sou totes una colla de futurs votants de CIU!
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
03 set 2006
no he votado nunca, ni referendums, ni el resto. Tampoco voy a votar a CiU, ni a ninguno en un futuro, no se a que viene eso.
Y a mi me parece que la cnt se suele abstener activamente en todas las elecciones, parece que has "meaofueratiesto" bkn. y al Yuups que es muy listo, tú sabes donde se declaró por primera vez el comunismo libertario y quién lo hizo? pues no fue en Barna, amigo precisamente, fijate si leemos los de la cnt, y además de leer muchas de nuestras familias estuvieron allí. tu si que eres un personaje.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
03 set 2006
No sé si aquesta convocatòria és un encert o no, tot depèn de "totes les intencions" que hi ha al darrera i quan i on es vol fer.
Si es fa per remarcar que el tema laboral està fatal, evidentment bé
Si es fa per ajuntar esforços i col.laborar entre reivindicacions diverses però igualment alliberadores...Si és veritat, estaria genial trobar una bona fórmula per fer-ho. Hi ha molta gent que voldria ser a les dues, ho fareu possible?
Si és per aprofitar la crida mediàtica d'un 11 set? sep, sep. No sé si hi pot quedar amagat darrera...
Si es per fotre la mani indepe...cagada l'hemus, no crec que sigui ni constructiu, ni que ajudi a les persones treballadores, ni que ajudi als independentistes, ni que ajudi a ajuntar esforços en un futur, vaja...

Per cert, estaria bé saber l'hora...
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
04 set 2006
l'hora és a les 18 h a universitat
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
04 set 2006
en el comunicado ya dice que no se quiere fastidiar a nadie, esto es al margen de la convocatoria indepe. Es absurdo pensar que desde la CNT se tenga pretensiones de chafar a nadie una convocatoria, eso nunca lo hacemos.
Cada uno irá donde pensaba ir, yo p.e, no pensaba ir a la mani indepe, nunca voy, pero ahora iré a la de la CNT. Tb se dará el caso contrario, con lo cual ninguna mani se resentirá en nada.
salud y anarquía
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
06 set 2006
Si realment és a les 18h no em sembla un encert.
La mani 11set des de fa anys es a les 17h a pça urquinaona i ja està convocada segur.
Aquesta mani, urgent i necessària, a les 18h a pça universitat, no la veig gaire compatible. Com es pot fer que les persones que vulguin ser a les dues hi puguin ser?
Potser algú m'ho sap dir...
La hora? es va acordar aixi a l'assemblea que tocava.
06 set 2006
N'hi ha que es queixen molt de l'hora de la manifestació, però resulta que es va convocar una assemblea oberta per a tractar la convocatòria de manifestació, i la gent que es va presentar va ser la què va ratificar el dia i hora:
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/270836/index.php

..qui no va anar a l'assemblea a dir la seva, que no es queixi.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
06 set 2006
em sembla que ja està bé de aquesta discusió totalment absurda en que uns consideren que tot el que porti l'adjectiu català és algo bo i aquells que suposadaament defensen un mon lliure d'estats (que no nacions)quan els seus propis comités es divideixen per zones territorials (per que es més facil així). El que compta aquest 11 Set es deixar-li ben clar a la classe dominadora d'aquest pais que els treballadors comptem més que ells i punt, que la nostra veu es més potent i els nostres interessos son els que beneficien a la societat. Que només sortint amb una bandereta de tant en tant no ens serveixen per res, que els pobles es fen desde el poble i no desde despatxos a cop de talonari i subvenció. I aixó ho podem fer el dia 9 el 10 el 11 i el 12 no calenn dates significatives. tan en català com en castellà com en paquistanés perque de tota la vida els treballadors son de tot arreu i la llengua no te per que ser l'únic element unificador per un poble, només faltaria. una ultima cosa dona igual si defensem l'anarquia en català o en castellà ambdos valen per dur-la endavant. Prou discussions esterils, unitat d'acció antifeixista i respecte per les opinions dels diferents sectors dels moviments socials sino mai serem una alternativa posible a la Llei i l'Ordre de la dreta.
Salut i bones festes alternatives allà on les pogueu disfrutar. Festa si, Lluita també
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
06 set 2006
LA CNT FOT CAGAR!!

FORA ESPANYOLISTES!! AMUNT EL BLOC NEGRE!!

NO HEU TINGUT ENCARA ELS COLLONS DE DEIXAR EL VOSTRE ESTATALISME ESPANYOL I ARA VENIU L'11 DE SETEMBRE NO A SUMAR-VOS AL BLOC NEGRE NI A L'ESQUERRA INDEPENDENTISTA, SINÓ A FER UNA CONTRA-MANI ABSURDA QUE ESPERO QUE CAIGUI EN EL MAJOR FRACÀS POSSIBLE!
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
06 set 2006
clar, l'hora d'una mani la trieu en "assemblees obertes", també deveu fer un concurs de votació de lemes per la pancarta

ostia quina pena que foteu, ni esquerranisme és això teu
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
06 set 2006
el block negre no se suposa k és anarkista? no krek k s'ajunti amb els indepes...
buah mai havia vist una discursió tan llarga a indymedia.
jo vull dir una cosa: l'independentisme es una parida, lels nacionalismes no porten enlloc, és un problema menor. lo important és k hi ha gent k curra, gent k es mor de gana i alguns s'enriqueixen., deixeu-vos de parides independentistes! clar k és una mani per rifar-nos de vosaltres!
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
06 set 2006
A 'un'. No tens ni puta idea de res del que dius. I molta menys idea en tens sobre anarquisme.
Bakunin era el 1r independentista, així que tanca la boca ignorant!
Manifestacio contra la independencia
06 set 2006
Aquests indepes ja arriben a escopir de la mateixa manera que els dirigents del PP:

"Si no estás con nosotros, estás contra nosotros"

És a dir, que si l'Onze de Setembre no et manifestes per la independència/autodeterminació de Catalunya/PaïsosCatalans és que estàs atacant aquest dret.

Tot això és una reacció de por, però no n'haurieu de tenir gens de por, doncs no perdreu l'afluència de la gent que simpatitza amb l'independentisme.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
06 set 2006
a veure anarcosindicalista.
Si jo faig una mani el 1r de Maig una hora després que la del may day però la faig contra la violència de gènere.

Què en pensaràs?
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
06 set 2006
Pues que ole tus guevos!!!
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
07 set 2006
Si convocais una manifestación el 1 de Mayo, a eso de las 11 del mediodía. Personalmente pienso en muchas cosas:

  • Queréis madrugar
  • A algún independentista se le ha ido la cabeza en eso de hacer una manifestación en defensa de los derechos en el trabajo y en la conquista de más derechos, el futuro, etc. Lo lógico es que sea por la independencia (eso de los trabajadores siempre os queda lejisimos)
  • Os han entrado las ganas de luchar día a día y no un solo día como el 11-S
  • Os ha dejado de importar una mierda los conflictos en Cataluña (mientras pregonais eso de socialismo...), cierres, ERE´s, huelgas, derechos, reformas laborales, etc.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
07 set 2006
Doncs tot correcte, la CNT participarà en la mani de la Diada, aportant el seu missatge i les seves lluites. Res a criticar, la Diada és de tot el poble català i tots els que vulguin tenen dret de participar. El que sobta és perque els sindicats que s´autoanomenen catalanistes (ugt) no participen de la manifestació de la tarda, però si que van a homenatjar a l´estatua de rafel de casanoves, o a l´acte institucional del parc de la ciutadella. Bona Diada !
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
07 set 2006
Doncs a mi em sembla la mani d'uns treballadors lluitant pels seus drets laborals serà l'única cosa diferent a una paranoia ridícula que hi haurà aquest 11 de setembre.

Això que terra endins s'està explotant Catalunya no se sosté. Crec que serien, precisament, els altres pobles d'Ibèria els que s'haurien d'independitzar de Catalunya. Però no donaré raons perquè això és la cançó de l'enfadós de cada any.

De tota manera, potser l'opció més vivible en aquesta merda de món d'explotació laboral seria començar a intentar aprendre a sobreviure sense treball assalariat, i adoptar davant de totes aquestes pantalles mediàtiques que ens visiten cada any una actitud brasseniana: quedar-se al llit -si és possible ben acompanyat.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
08 set 2006
Y de extremadura nadie se acuerda???

No mezclemos la identidad con la lucha social.

Catalán, si. Pero primero OBRERX.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
08 set 2006
Pero no us doneu compte que no feu res mes que discutir tot el dia??? Com volem canviar el mon sino som capaços de posar-nos d'acord en un forum de merda... Quan ens haguem de possar d'acord en una assamblea de barri per portar un tema complicat a la federacio d'assamblees de barri que farem?? ens fotrem tots a osties??? si us plau, reflexionem!, ke aki si no cedim tots una mika no hi anirem a en lloc...
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
09 set 2006
exacto,,,, q pesaos ya. quien quiera ir a una mani irá y punto. no veo donde esta el problema.. un poco a mala ostia si que han convocao, o quiza no, y ni se lo plantearon, quien sabe. El caso es que esta hecho, el 11S a las 18h. sale cnt, una hora después de la mani unitaria de los catalanistas... yo la hubiera puesto por la mañana, pero bueno, ya esta hecho. para el xavi. ... Te explico aqui la historia de la N de la cnt: http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/272598/index.php
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
09 set 2006
vamos a ver, que esto nuestro de la CNT no es folklore, que es una lucha sindical, que queremos que la huelga que lleva más de 6 meses se potencie y a su vez potencie a otras luchas de trabajadores que tb tienen problemas. Muchos de ellos los hemos visto en estos meses.
La CNT, no va nunca al 11 Septiembre porque es una jornada nacionalista, y nosotros somos anarcosindicalista, como tampoco vamos al 12 de octubre, por ser un acto nacionalista también.
Por qué cojones pensaís que salimos, si no es por darle caña a mercadona, pero lo hacemos al margen. Como en el 1º de Mayo, también somos todos trabajadores no? pero no vamos juntos joder, sera por algo.
Que nos importa una mierda lo que hagan los demás, o es que tenemos que pedir permiso.
Estamos saliendo cada sábado como mínimo saliendo, desde hace 6 meses, y nadie ha dicho nada.
Qué pasa que no podemos salir el día 11S. Para muchos es un dia mas, no temenos ningún sentimiento nacionalista , ni patriotico , ni por catalunya , ni por España, ni su puta madre.
que sois unos palizas marxistas.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
09 set 2006
y por la mañana no sa puesto porque hay pensadas otras cosas, que todo hay decirlo.
Que si mala ostia en el horario, dejar a la gente ke haga lo ke kiera. Ke luego los dogmaticos son los de CNT, pero son los inpeds, y demás los siempre saltan por todo y son mas autoritarios.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
09 set 2006
¿que la CNT no ha ido nunca a los actos de la diada ?

fragmento del manifiesto cenetista en motivo de la Diada Nacional de Catalunya de 1937:

âLos catalanes de antaño peleaban en defensa de sus fueros tradicionales, de sus anhelos autonómicos y nosotros, los de hoy, damos el alma y la vida defendiendo esa misma libertad, los mismos anhelos, los mismos derechos ciudadanos, que la canalla fascista, la más sanguinaria y cruel que registra la Historia, ha intentado destrozar bajo sus pezuñas. La lucha es otra, pero el pueblo es el de siempre, aunque con una medida más ambiciosa y también más generosa de su poder, con una concepción ideológicamente socialista el que hoy guerrea, con una mentalidad no revoltosa sino revolucionaria, profundamente revolucionariaâ?.

I acabaven el manifest:

â¡Proletarios! ¡Viva la unión de los trabajadores! ¡Viva la Alianza Revolucionaria! ¡Viva Cataluña!â?

doncs això, Bona Diada!
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
10 set 2006
tio 1937, te hablo desde la mal llamada democracia.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
10 set 2006
La convocatoria de CNT se difundió a mediados del mes de agosto, y las razones entre otras son que tenemos un conflicto muy grande contra mercadona. La CNT tb ha ido a otros sitios a buscar la oportunidad de hacerse oir. No se entiende que la CNT deje de ir el o­nze de Setembre, o, a donde cree oportuno. Por otro lado no solemos ir con el Bloc negre nunca, me explico. El bloc negre sale normalmente el 1 de mayo y el 11S. La CNT al 11S, no va desde hace muchos años, contar mas o menos desde los 80, esa mani se convirtió en una mani nazionalista y allí nosotros no hacemos nada. Y sobre el 1 de mayo, que tb sale el bloc con el May day, pues es que hace tb unos 4 o 5 años que se convoca, y sin embargo CNT lleva 10 en arc de Trionf y nosotros nunca dijimos a nadie que tenían que ir con nosotros, o que nos iban a arruinar el acto, ni demás sandeces. Cuando el may day convocó la primera vez tb podíamos haber considerado que era un desproposito, y sin embargo nuestra postura fue respetar que cada uno haga lo que considere.
Por tanto no criticar tanto y ser más respetuosos con la CNT, que nosotros lo somos con todo el que se lo gana.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
10 set 2006
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/272147/index.php

esta es la noticia, y no la entrevista de la Haine al secre. eso era algo más

salud

http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/272147/index.php
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/272147/index.php
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
10 set 2006
A los del bloc negre: Antes que catalanes, vascos, madrileños... somos obreros y creo que deberiamos asistir a la manifestación de la CNT antes que dedicarnos a reclamar patrias y naziones.
Re: Manifestación obrera el 11 de septiembre en Catalunya: "La ofensiva neoliberal hace que los trabajadores en lucha nos encontremos en el cami
11 set 2006
Avui com fa 70 enrere. UN POBLE SOBIRÃ, ÃS UN POBLE INGOVERNABLE

Des de fa diversos anys, lâ11 de setembre ha comptat amb un Bloc Negre dins de la manifestació de la tarda. El que va començar dâuna forma informal, sâha anat poc a poc consolidant com a punt de trobada de diferents sectors, els quals, volem fer visible, especialment en aquesta data, el nostre rebuig als estats i a la delegació de la lluita en partits polítics i sindicats reformistes i, per afirmar que la llibertat dels Països Catalans, com la de tots els pobles, no passa per la consecució de cap estat ni la creació de més fronteres, sinó per la disolució de les existents i la creació dâespais horitzontals de contrapoder lliurement federats que substitueixin i deslegitimin els propis estats. Entenem lâ11 de setembre com una data significativa per aquest poble i o­n totes les reivindicacions poden tenir cabuda, és per això, que les persones de tendència llibertària o autònoma que hem conformat en aquest anys lâanomenat Bloc Negre també haviem dâestar-hi presents dâalguna o altra forma, al marge de sigles o inclinacions partidistes.

Aquest any, a diferència dels precedents, no podem passar per alt, ni deixar de mencionar amb sorpresa, la convocatòria paralâ¢lela que sortirà de la Plaça Universitat pràcticament a la mateixa hora que la del Bloc Negre, la qual ens situa gratuïtament en la molesta disjuntiva dâhaver de triar. Nosaltres continuarem trobant-nos en el Bloc Negre perque així sâha fet durant anys i perque no estem disposats a renunciar a la nostra autonomia ni estar a expenses del que decideixi fer una organització en concret. El Bloc Negre no es pas un bloc monolític, ni en té cap intenció de ser-ho, entre la gent que sâaplega al seu voltant, alguns formen part o simpatitzen obertament amb la corrent anarcosindicalista, i a dâaltres, els importarà âun raveâ? el que fagi o deixi de fer, la CNT federada.

No som ningú per dir a la gent a quina de les convocatòries ha dâanar, no entrarem en una baralla estèril per veure qui és més llibertari, ni titllarem de ser més o menys solidaris amb els treballadors per assistir a un lloc o un altre, com sembla que alguns intenten fer. No és en aquest dia que es demostra això sinó en la feina diària, com molt bé saben els companys de Mercadona amb una lluita exemplar que dura mesos, i tots els treballadors que lluiten dia a dia contra la patronal i per lâautogestió obrera, entre els quals molts de nosaltres hi som presents durant tots els dies de lâany.

Pels desmemoriats, dir que aquesta no és pas la primera manifestació obrera, o de caràcter laboral, que té lloc durant lâOnze de Setembre. La diada passada, per no anar gaire lluny en el temps, la Xarxa Solidaria contra el Tancaments i la Precarietat, ho va fer amb els mateixos objectius, punt per punt, que ara esgrimeix part de la CNT. Al nostre criteri, si dâun bon principi, els convocants sâhaguessin plantejat sincerament rebassar els estrets límits dels seus sindicats adherits, obrint-se a altres sectors laborals en conflicte (evitant, de pas, crear la impressió fugaç de ser una mena de contramani del 11). Sâhauria dâhaver fixat la convocatòria a la mateixa franja horària en que tradicionalment ho feia la Xarxa. Feliç coincidència, que de pas, hagués permès a molts de nosaltres, anar pel matí a prestar-vos el âsuport mutuâ? que es mereixen els companys de Mercadona, PC city, i la resta de treballadors en lluita.

El pensament llibertari no és patrimoni de ningú, ni de cap sigla ni de cap individualitat ni de cap poble escollit, sâequivoquen els que intenten apropiar-seâl i ser els únics representants, sâequivoquen els que vulguin esdevenir en avantguardes, sâequivoquen els que volen utilitzar-lo per enfrontar els pobles, sâequivoquen els que volen convertir-lo en una ideologia forània i estranya a la nostra terra i a la nostra cultura, sâequivoquen els que volen simplificar-lo en quatre eslogans, sâequivoquen els que separen les lluites antiimperialistes de les lluites socials o actuen com si aquesta no formés part de la mateixa lluita de classes que ho engloba tot.

Aquest any es compleixen 70 anys dâuna revolució llibertària, iniciada un 19 de juliol de 1936, que va donar a Catalunya les més altes quotes dâautogovern de la seva història contemporània, molt més que amb qualsevol govern, per molt ânacionalistaâ? que sâanomeni. Molts i moltes lluitadores van deixar la vida en aquesta lluita i en la posterior repressió feixista. El seu exemple i el de milers de treballadors i colâ¢lectius que avui dia continuen lluitant contra el sistema ens empeny a continuar sent presents un any més a lâ11 de setembre i els dies que calgui.



Ni imperialisme espanyol i francès, ni xovinisme català!
Visca la lluita de pobles contra imperis i dâobrers contra patrons!
Visquin uns Països Catalans lliures de qualsevol Estat!
Mani qui mani, anti-autoritaris sempre!

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more