Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: corrupció i poder : criminalització i repressió : immigració
Se nterpone una querella criminal contra el alcalde J. Clos
17 jul 2006
Los detenidos en la protesta contra el CIE de Zona Franca interponen una querella criminal por calumnia contra el alcalde Clos

El alcalde J. Clos ha sido denunciado por calumnias tras las declaraciones
públicas en las que imputaba a los detenidos de Zona Franca diversos
delitos con conocimiento de su falsedad y temerario desprecio a la
verdad. No aceptamos que Joan Clos se valga de su cargo para cometer el delito y criminalizar la disidencia.

A las detenciones ilegales producidas tras una acción simbólica en el CIE en construcción de Zona Franca, les siguieron unas declaraciones del alcalde de Barcelona Joan Clos, el 26 de junio, en las que que imputaba a los detenidos los disturbios en las fiestas de Gràcia. Es decir, Clos imputaba la comisión de varios delitos sin prueba alguna que sosteniera tal afirmación.

Estas declaraciones calumniosas pretenden limitar el ejercicio del derecho a la libertad de expresión y pretenden criminalizar cualquier acto de protesta, perfectamente legítimo.


La protesta del sábado 24 reclamaba el cierre de los Centros de
Internamiento para Extranjeros. Los CIEs son cárceles étnicas que han
sido definidas por organismos de defensa de los derechos humanos como verdaderos agujeros negros ajenos al estado de derecho. En ellos, los migrantes son encerrados hasta 40 días sin haber cometido delito alguno.
Es la propia construcción los CIEs lo que debería constituír un delito;
protestar contra ellos es un acto legítimo.

El alcalde J. Clos no tiene derecho a abusar de su condición pública y
valerse de su cargo para criminalizar impunemente esta protesta, ni
ninguna otra de las que se produzcan en Barcelona. En nuestra ciudad no hay “200 violentos que la arman con cualquier excusa�, como dice Clos, sino políticas de exclusión social, apartheid e injusticia que generan un lógico malestar entre la población. Este malestar se manifiesta en el descontento y el rotundo rechazo ante la situación de los migrantes, la vivienda, la ordenanza cívica, etc.

Los CIEs de toda europa han recibido numerosas denuncias de organismos de defensa de los derechos humanos. Destacan entre ellas las realizadas por el propio comisario para los derechos humanos de la Comisión Europea, Alvaro Gil Robles, que criticó con especial dureza las condiciones de La Verneda por las condiciones en las que se encuentran allí los migrantes y por el trato que reciben por parte de la policía. Ni J. Clos, ni ninguna administración, tiene legitimidad para erigirse en inquisidor de los ciudadanos que protestan contra la construcción de nuevas cárceles administrativas para migrantes.

Mientras las políticas migratorias europeas, españolas y catalanas sigan
alimentando la creación de nuevos campos de concentración, la protesta siempre será legítima.


http://communia.org/caravana

This work is in the public domain

Comentaris

l´alcalde és denunciat per calumnies,,,
17 jul 2006
Més de la meitat dels detinguts el passat mes de juny durant l’ocupació del futur centre d'internament d'estrangers de la Zona Franca han denunciat l’alcalde de Barcelona, Joan Clos. La querella, presentada aquest dilluns al matí als jutjats de guàrdia de la capital catalana, acusa a Clos d’un delicte de calúmnies. Els activistes, que ja en el moment dels fets van denunciar una actuació policial “desproporcionada i violenta� pel que, segons ells, era “un acte simbòlic�, consideren que l’alcalde barceloní els va atribuir els disturbis com els ocorreguts en les festes del barri de Gràcia “amb ple coneixement de la falsedat d’aquestes acusacions�.




El passat dissabte 24 de juny, un grup de 120 persones van ocupar el nou Centre d’Internament d’Immigrants en construcció a la Zona Franca de Barcelona. Era una acció de caràcter pacífic en protesta contra aquestes instal·lacions i les polítiques d’acollida del Govern. L’acte, però, va acabar amb una seixantena de detinguts, entre ells dos periodistes, i amb acusacions, per part dels activistes, d’agressions i tractes vexatoris que els haurien infligit la Policia Nacional.




Aquell dia, l’alcalde de la ciutat, Joan Clos, va fer unes declaracions on, citant a la Policia Nacional com a font, vinculava als activistes detinguts amb d’altres aldarulls com els de les festes del barri de Gràcia, els del “macrobotellón� del passat mes de març o els de les celebracions de les victòries del FC Barcelona.




La querella manté que Clos ja sabia que la vinculació entre uns i altres fets era falsa i denuncia a l’alcalde per no haver desmentit les seves paraules “un cop la pròpia Policia va declarar els participants en la protesta de la Zona Franca no tenien antecedents d’anteriors disturbis�.




Per tot això, doncs, 38 dels 59 activistes detinguts el passat mes de juny recolzen la denuncia per calúmnies; segons els querellants “Clos va plantejar les seves acusacions amb una temeritat que no és digne d’un alcalde� i va utilitzar la seva influència sobre la opinió pública per a “ferir greument l’honorabilitat i la imatge dels detinguts�.
Re: Se nterpone una querella criminal contra el alcalde J. Clos
18 jul 2006
La excusa de los 200 personas que generan altercados es una forma de Joan Clos de no sentirse/hacerse responsable de la degradación a la que ha llevado su ejecutivo (civismo hitleriano, forum 2004, etc, etc.).
Re: l´alcalde és denunciat per calumnies,,,
18 jul 2006
Excel·lent la reivindicació que en el seu dia vau fer. Excel·lent la denúncia interposada.
Un cop més quedarà demostrada la professionalitat i imparcialitat dels "jutges" (veure "De nens" de Jordà) la honestedat dels "periodistes" i el bon funcionament de la "democràcia". Perdò per usar paraulotes tan gruixudes.
A veure que passa amb la denúncia. Sort.
Re: Se nterpone una querella criminal contra el alcalde J. Clos
18 jul 2006
olé....!
Sindicato Sindicat