Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: @rtivisme : indymedia : mitjans i manipulació
indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
un comentario /critica constructiva sobre la noticia de columna central 'No volíem aquest estatut'
Me ha sorprendido que desde Editorial de Indymedia hayan colocado, en columna central, la noticia ' No volíem aquest estatut'. Creo que es una manera de posicionarse /decantarse políticamente por una de las opciones (la de erc?). Me parece que en el resumen no se recoge ninguna postura a favor del sí al estatut, que me consta que ha aparecido en algunas noticias en la columna derecha.
Se de la dificultad y del trabajo voluntario de los /las de editorial... pero creo que se deberia ser un poco más neutral y recoger la diversas opiniones que aparecen en una publicación abierta como es indymedia.
No es que este a favor o en contra del estatut, pero de entrada, da la sensación que sea solo la posición de ERC la que se recoja en el resumen central y esto no ayuda a la excelente herramienta de comuninación /contrainformación que es indymedia.
salut i endevant.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Estic totalment en desacord amb "un". Crec que és un gran encert la columna central i felicito a la gent d'Indymedia, que un cop més serveix d'altaveu als centenars de col·lectius socials que estem treballant dia a dia per a que el 18 de febrer el No a l'Estatut sigui un altra de les fites del combat contra el neoliberalisme a Catalunya. La Campanya Diguem No i la Plataforma pel Dret de Decicir, entre d'altres, agrupen moltíssima gent a banda d'ERC. Em sembla que és lògic que Indymedia prioritzi espai per aquestes inciatives socials, i no per les del Si, defensades per partits polítics, patronal i dubtoses plataformes, com la d'Estatut Jo si. El dia 18 NO, el 19 Autodeterminació!
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Robert ets un il·lús
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Tu sí que ets un il·lús. Els moviments socials s'han posicionat obertament pel No. Que ERC i el PP ho hagin fet, m'és indiferent pel que fa a Indymedia.
El dia que Indymedia deixi de posicionar-se obertament a favor dels moviments socials i les seves reivindicacions, malament anirem.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
No tienes bastante con el posicionamiento a favor del si, como les han mandado sus propietarios, de todos los medios de comunicación oficiales? Hemos de hacerles un favor y que Indymedia sea "neutral"? O Indymedia de ser el altavoz que rompa la censura interesada que se impone sobre una parte importantisima de la sociedad catalana, sobre numerosos y sólidos argumentos en contra de este estatut regionalista y de derechas?
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
em sembla la mar de normal que l'altaveu dels moviments socials alternatius es posicioni tal i com ho fan la majoria d'aquests. parlo de moviments socials alternatius i no d'estructures cristiano-catòlico-subvencionadesperladiputació.

de fet, no vaig veure que ningú es queixés quan indymedia es va posicionar pel "No" al referèndum sobre la consitució europea. tampoc veig que ningú es queixi quan es posiciona en favor dels espais alliberats o contra les deslocalitzacions. seguint la mateixa lògica, és normal que indymedia es posicioni contra l'opció estratègica de l'oligarquia capitalista, és a dir, aquest estatut, i també ho faci a favor d'un dels drets més fonamentals de qualsevol poble del món: el dret a l'autodeterminació.

felicitats pel compromís i la valentia, indymedia!
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
indymedia no és res més que una eina de comunicació i informació. El contingut de l'eina el decideixen els individus /col.lectius que l'utilitzen. La columna central és un resum que s'organitza des de editorial per facilitar l'accés o destacar certs temes. La columna central es decideix en assamblea. Crec que hi ha gent d'esquerra, alternativa, de moviments socials... opinions que també han sortit a col. dreta que no queden reflectides a central.Ara, L'assamblea d'indymedia de tot el dret de posicionar-se per una postura o altre. Jo hagés preferit una postura més informàtiva però no hi era a l'assamblea.
salut i endevant
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Jo també ho veig lògic i evident, no ho veuria tant si tingués aquest prejudici d'atribuir el No únicament a ERC, que és en el que crec t'equivoques. ERC s'ha autoconvidat tard i malament a una opció que ja havia estat adoptada anteriorment per molts col·lectius afins a diferents moviments socials. Que ERC no sapiga on va i al final les bases hagin hagut de rentar la cara a la direcció, que està clarament possicionada perque surti l'estatut, no és una qüestió que esquitxi als que fa molt de temps defensen el No des de possicions rupturistes i alternatives. Són infinitat els col·lectius i des de molts ambits diversos, no únicament independentistes, els defensen el NO.

De fet indymedia en aquests dies s'ha convertit en un dels pocs mitjans on els moviments socials han pogut dir la seva, davant el decantament evident dels mitjans oficials. Crec que indymedia simplement tradueix el que ha estat una tònica aquests dies i si es possiciona pel No, no està fent cas a una sigla política com alguns voleu fer entendre.

Crec que la política editorial d'indymedia ha donat suficients mostres de la seva validesa, tot el meu recolzament i no perque en aquest cas coincideixi amb el que jo penso votar, sino perque quasi mai erren en els temes que resalten a la columna central, estigui jo d'acord o no en molts d'ells.

Molts ànims.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
No als estatuts!!!!!

AUTODETERMINACIÓ!
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
El "no" d'ERC??? va home va..

Campanya Diguem NO:

Acció Solidària-IGMAN
Alerta Solidària
ANDALUCIA LIBRE
Asociació Cultural Bullangues
Assemblea d'Unitat Popular Riudebitlles
Assemblea de Joves de la Vall del Ges
Assemblea Independentista de Perafita
Assemblea LA VOLTA (Figueres)
Assemblea Nord-Catalana (A.N-C)
Assemblea pagesa (Maresme)
Assemblea Revolucionària d'Artés
Associació Catalana de Premsa Jove i Comunicació
Associació Cultural 18 de Setembre
Associació cultural L'Alou (Vic)
Associació Cultural l'Esquellot de Cardedeu
Associació Cultural La Fornal
Associació Fòrum Català Global 1714 (FOCG1714)
Associació Joves de Tarragona
Associació Racó Català
Associació universitària Sin Vergüenza
Ateneu Art i Cultura (l'Escala)
Ateneu de Barberà
ateneu la polvora Moià
Ateneu Popular La Pioixa (Bordils)
BAS Ràdio
Bloc d'Estudiants Nacionalistes (BEN)
BonRotllo.Cat
Brigada Catalana Venceremos
C.I.V "Col.lectiu independentista de la Valldigna"
CAJEI
Cal Moià
calldetenes.com
Campanya Unitària per l'Autodeterminació
Candidatura d'Unitat Popular (Nacional)
Casal Fèlix Cucurull (Mataró)
Casal Despertaferro de Reus (Baix Camp)
Casal Independentista de la Garrotxa
Casal Independentista El Forn (Girona)
casal independentista el solc
Casal Independentista l'Ocell Negre (Lleida)
Casal Independentista Manel Viusà (Vic)
Casal La Gallineta (Mollet del Vallès)
Casal La Gallineta (Mollet)
casal moragues
Casal Pere III - ATeneu de Balaguer
Casal Popular Bullangues
Casal Popular de Manlleu BOIRA BAIXA
Casal Popular de Tarragona, Sageta de Foc
Casal Popular i Independentista Quico Sabaté
Casal Popular Independentista La Sega, 1640
Casal Popular l'Esquerda (Granollers)
casal popular la fadulla(manresa)
Casal Popular La Guitza (Sant Cugat del Vallès)
Casal Popular La Traca de Cardedeu
Casal Popular La Traca de Cardedeu
Casal Popular LA TRACA de TONA
Casal Popular La Turba de Valls
casalpanxoberga
CATALUNYA 1640
Club Esportiu Despertaferro de Reus (Baix Camp)
Col-lectiu Aleixarenc Torre Regina
COL.LECTIU A LES TRINXERES
Col.lectiu de Suport de Celrà
Col.lectiu l´EINA Llinars del Vallès
Colla bastonera Quico Sabaté
Colla de Capgrossos de Perafita
Colla Grallera de les Corts
COL·LECTIU CULTURAL LES RIERES MONTGAT
COL·LECTIU CULTURAL LES RIERES TIANA
Col·lectiu d'Estudiants Contra la LOE
Col·lectiu Destorb ( Lliçà d´Avall )
Col·lectiu Ecologista de la Vall de Calonge (Ateneu Popular de Calonge)
Col·lectiu l'aixada-torroella de montgrí
col·lectiu la falç del pla de l´estany
Coordinadora d'Associacions per la Llengua catalana (CAL)
Coordinadora de Casals Tio Canya
COORDINADORA OBRERA SINDICAL (COS)
Corrent Roja
Cullera Republicana
DIARI MATARÓ
elsud.org
En Lluita
Endavant-OSAN
Escamots Catalans //// Supporters Països Catalans
Escampillem
Espai Jove de la Intersindical-CSC
Esquerra Republicana de Catalunya
Esquerra Unitària d'Argentona
Estat Català
Estelada 2014
ESTUDIANTS EN ACCIÓ
Exèrcit del Fènix
Federació Nacional d'Estudiants de Catalunya (FNEC)
Fes-Ho-Cat
FocNou.Org Portal de Recursos de l'Esquerra Independentista
Fòrum Faustí Llaverias
FÒRUM REPUBLICÀ DEL GES
Funcionarios Sin Fronteras ; Funcionaris sense Fronteres ; fonctionnaires sans frontieres ; civil servants without borders ; ambtenaar zonder grenzen
Fundació Jordi Cases i Llebot
Geganters del carrer de la Riera (Vic)
Gràcia Viva i Combativa
GRILL Grup Rural Independentista Llacunenc
Heràldica Catalana
Independents per Mollet ( IxM)
Ã?ndex de blogs independentistes
Intersindical-CSC
JIM - Jovent Independentista de Malilla (València)
jovent independentista de l'altiplà (moianès)
Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya (JERC)
Joventuts Isard
Joves valencians per la llengua
Kaosenlared
La Guineu d'Ocata
La malla comunitària
La Torxa - Zitzània Cultural
Les Corts, Cultura i Progrès
Lillet Rebel
llucmajorpoble.com
Lluita Internacionalista
Lobby perl aindependpencia
MAPA - Moviment Arenyenc per a l'Autodeterminació
Maulets el jovent independentista revolucionari
Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de Catalunya
Moviment de Defensa de la Terra (MDT)
Olla de Grills
Pareras Parelladas
Penya Golfus de Roses
plataforma de l'altiplà pel no a l'estatut (moianès)
Revolta Global
revolucio.org :: Contrainformació
Rojos/Roges d'EUiA
Sindicalistes pel NO
Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC)
Societat d'Ensenanyants de matemàtiques del Garraf
Solidaris amb Euskal Herria-PP.CC
Somiseremcatalans.tk
Terra i Llibertat
USEC/Federació de Serveis de la Intersindical-CSC
Vigatans 1705
Web Catalunya 1714
WEB STAP la Web del Poble de Sant Andreu de Palomar
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
A indymedia hi ha molts que ens hem posicionat per l'abstenció.

Al referèndum per la Constitució europea el No era més majoritari entre els comentaristes d'indymedia.

No els facis el joc, al referèndum ABSTENCIÓ, que vegin que a la majoria de la població l'interessa altres temes.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
votem no ara més que mai

UN NO ECOLOGISTA I D'ESQUERRES DE DEBÒ!!!!
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Los temas que mas interesan a los catalanes -trabajo, lengua, infraestructuras, financiación, emigración, etc.- estan en el estatut o mejor dicho estaban hasta que el pacto entre Mas y Zapatero los ha reducido a poco más que nada. A cuatro anuncios en la tele y mucha propaganda pero ningun argumento. Al contrario de todo lo que se ha ido publicando aqui en Indymedia, que demuestra que este estatut impuesto desde Madrid gracias a CiU no ayuda nada y además nos perjudica.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Jo també ho veig lògic i evident, no ho veuria tant si tingués aquest prejudici d'atribuir el No únicament a ERC, que és en el que crec t'equivoques. ERC s'ha autoconvidat tard i malament a una opció que ja havia estat adoptada anteriorment per molts col·lectius afins a diferents moviments socials. Que ERC no sapiga on va i al final les bases hagin hagut de rentar la cara a la direcció, que està clarament possicionada perque surti l'estatut, no és una qüestió que esquitxi als que fa molt de temps defensen el No des de possicions rupturistes i alternatives. Són infinitat els col·lectius i des de molts ambits diversos, no únicament independentistes, els defensen el NO.

De fet indymedia en aquests dies s'ha convertit en un dels pocs mitjans on els moviments socials han pogut dir la seva, davant el decantament evident dels mitjans oficials. Crec que indymedia simplement tradueix el que ha estat una tònica aquests dies i si es possiciona pel No, no està fent cas a una sigla política com alguns voleu fer entendre.

Crec que la política editorial d'indymedia ha donat suficients mostres de la seva validesa, tot el meu recolzament i no perque en aquest cas coincideixi amb el que jo penso votar, sino perque quasi mai erren en els temes que resalten a la columna central, estigui jo d'acord o no en molts d'ells.

Molts ànims.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Jo trobo a faltar la posició de la joventut comunista que van publicar en la columna dreta...Però bé, els qui curreu sabreu el que us feu.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
jo ho trobo conseqüent i us felicito. I el que és més penós és la falta de respecte que teniu algunes persones quan identifiqueu el No amb ERC. Hi ha molt més món després d'ERC i que està fent una feina molt digne i amb els recursos i el temps de la pròpia gent de carrer.
I pel que fa a l'anterior comentari, sobre el posicionament de Joventut Comunista: què difereix molt de la manca de criteri propi d'ICV o EUiA? va home, unitaris sí però amb qui és conseqüent amb el que diu defensa, amb vosaltres no. Us recomanaria que en comptes de fer cartells amb el lema "el jovent diu sí a l'estatut", per honradesa, del que sou i representeu, ho canviéssiu per "jovent diu sí a l'estatut", no us atorgueu tot el jovent, això ja us desacredita molt.
Més fort que mai: No a l'Estatut!!
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
A Indymedia no sè, pero al pueblo que respira por la herida, los estatutos de naciòn por arriba, se la traen floja por abajo.
Ahora bièn los controladores trabajan su parte en el reparto del pastel del tinglao nacional del mundo global donde un pescador de Camerùn viene a Barcelona en cayuco a comer los restos de pescado de un señorito independentista, nacionalista catalan o español.
Manda carallo con los estatutos y las constituciones!
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Los catalanes tambien somos pueblo y la gran mayoria somos currantes que nos estamos el dia arriba y abajo para poder comernos este pescado que dices. Usar a este "pescador de Camerun" contra nosotros es bastante lamentable, aunque sea sólo porque en Catalunya hay tanta gente metida en organizaciones solidarias de todo tipo que por población somos de los más solidarios de Europa. Asi que mejor te callas la boca antes de decir lo que le interesa o no al pueblo. Al pueblo que en gran parte esta desinformado y apatico pero que cada vez más esta tomando consciencia de como funcionan las cosas aqui en los Països Catalans y en el mundo, por eso tanta gente va a votar NO este domingo.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Éso , pues pronunciate contra la Constitución española , señorito anarquista .
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Un anarquista siempre esta al lado del derecho de autodeterminación, del Dret de Decidir por el que cientos y cientos de miles de personas tomamos las calles hace pocos meses, no puede estar al lado de un estatut impuesto desde Madrid con la ayuda de la derecha regionalista obedeciendo las órdenes de la patronal española en Catalunya.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
No se perquè es queixa la gent de falta de participació en l'elaboració de l'Estatut, què no us en recordeu del bus que va muntar Saura per passejar-lo pels pobles, va ser tot un exemple de participació ciutadana i no dubto de que a l'estatut es va recollir aquest sentir popular. Ja, ja, ja.

L'habitatge, l'atur, l'explotació laboral, l'educació i la sanitat pública,... què importa si amb el debat de l'estatut tenim entretingut al personal?

El que si dubto és de que faré diumenge, depén dels temps, si surt sol a la platja, si surt núvol a sobar a casa. A mi no em faran còmplice d'aquesta farsa.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
<i>L'habitatge, l'atur, l'explotació laboral, l'educació i la sanitat pública</i> tot entra al estatut que havia de ser l'eina per garantir-nos de poder gestionar nosaltres això en benefici de tots els catalans que en la seva gran majoría no som precisament milionaris. Si vols anar la platja perfecte, pero llavors sí que seràs còmplice d'aquesta farsa.

La gent es prenia seriosament l'estatut fins que el PSCiU se'l van carregar, llavors la gent va respondre prenent massivament els carrers exigint respecte pel nostre Dret de Decidir sobre tot això que esmentes i que tant ens afecta front una colla de venuts dretans que no els importa més que seguir al poder.

Per cert, en Saura que tothom coneix com l'eco dels socialistes és dels que votaràn si. Mal exemple has fet servir, no t'ho sembla?
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
El pueblo catalan, gallego, vasco, andaluz, murciano, español es un cuento de los de arriba para dividir por abajo.
PUEBLO solo hay uno, EL DE ABAJO, que no tiene nombre ni rostro aunque hable distintas lenguas y los estatutos, las constituciones de las naciones inventadas por arriba les son ajenas por mucho que os emocionen pardillos de izquierda nacional socialistas, utilizados por los dueños de la finca.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
13 jun 2006
Suposo que critiques igualment els cartells de la campanya diguem no de gràcia que diuen "Gràcia diu No a l'Estatut".
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
14 jun 2006
Pobre Ascaso que no se ha enterado todavia de que ese pueblo abstracto es en la realidad plural, quizas demasiada compleja para su dogmatismo. Ese pueblo es en realidad muchos pueblos. Todos juntos formamos un mismo pueblo, la Humanidad, y nuestro objetivo es que convivan en libertad y en igualdad.

Lo que pasa es que confundes igualdad con uniformidad cuando, como sabras, no es lo mismo. Las libertades individuales son lo mismo que las colectivas, porque los colectivos estan hechos de la suma de individuos. Los colectivos nacionales tambien tienen derechos, derecho a ser libres de cualquier imposicion por otro colectivo nacional bajo la forma de estado o cualquier otra forma. Incluyendo un pseudo-anarkismo que es totalmente contrario al pensamiento libertario que siempre ha respetado el derecho a la autodeterminación de las naciones.

Y si no que se lo pregunten a los anarquistas checos [Jaroslav Hâsek], ucranianos [Makhno], coreanos, catalanes, etc. que han luchado por la independencia de sus naciones contra quienes les negaban el derecho a existir y a decidir por si mismos. Derechos que cualquier anarquista honesto sólo puede defender.
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
14 jun 2006
A mi m'hagués semblat millor "No volíem CAP estatut" enlloc de "No volíem aquest estatut".

Per la independència i el socialisme!
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
14 jun 2006
Doncs, peronalment a mi em sembla perfecte que la gent que trebballa per aquest projecte de contrainformació faci el que cregui convenient. Només faltaria!!! A més, el tema del referendum és un tema prou important!
Re: indymedia se posiciona por el No al estatut?
14 jun 2006
No distorsionem avui per avui Indymedia desmostra que encara que tingui una forma de pensar esta obert a tots els pensaments menys als fatxes i secretes encara que s,infiltrin.Personalment votare no al estatut,encara que en general no voto pero en aquest cop ens juguem molt ,encara que crec molt en els pensaments de Salvador Segui.I tambe m,he asseguray el vot de la meva mare de 84 anys amb dificultats per caminar,amb un No grandios.Ja son dos vots mes.El meu pare s,ha cregut els de la campanya dels mentiders del sI, i no he pogut fer res mes,aixo que als dos els he volgut sobornar amb bombons,pero un no ha cedit.Salut i autodeterminacio dels pobles,i si no son fatxes com Croacia,millor
Sindicat Terrassa