Envia per correu-e aquest* Article
|
Notícies :: especulació i okupació |
: Mobilització a Madrid per habitatge digne
|
|
per L...)A |
22 mai 2006
|
|
Cobertura en La Haine: Mobilització a Madrid per habitatge digne. 21M
x La Haine
Fotos x Quieres Callarte
http://quierescallarte.ourproject.org/article.php3?id_article=99
Videos x Youtube
http://www.youtube.com/results?search=vivienda+sentada+segunda&search_ty
Actualització de la informació: Ens informen que sobre les 22.00 es van ajuntar al voltant de 200 persones en la plaça enfront del museu Regna Sofia per a debatre en assemblea, la qual va ser molt curta i de seguida van marxar per els carrers (tallant-los) fins a la plaça d'Antón Martín. D'aquí van anar a la de Jacinto Benavente i van baixar pel carrer Carretas per a reprendre de nou Sol, però just abans d'arribar a la plaça va aparèixer un grup molt nodrit de policies que va començar a pujar cap als manifestants.
Aquests es van replegar no sense abans formar diverses barricades amb tanques i contenidors per a ralentir l'avanç policial. El grup es va dirigir cap a la Plaça Major, on corejava consignes com "Palau real, centre social" o "Avui anem a dormir a palau". La policia no va entrar en la Plaça. I d'allí van continuar per els carrers cap al Palau Real. En un dels carrers les furgones van tallar el pas als manifestants, els policies van carregar i els van perseguir durant diversos carrers.
Al final un grup d'unes 50 persones va aconseguir arribar al Palacio Real. Però després d'escassos minuts van aparèixer furgones pertot arreu i van carregar des de diverses adreces, dispersant-los i perseguint-los per dintre dels jardíns de la Plaça d'Orient. Allí els antidisturbis van copejar amb escuts, porres i puntades a diverses persones en el sòl i van detenir a entre 4 i 6 persones (almenys 3 noies i 1 noi, però possiblement més). Els van tenir diversos minuts emmanillats i en el sòl, i després els hi van dur, suposen que a Moratalaz. Uns turistes i uns xavals que caminaven per ahi patinant van ser també apallissats entre diversos antidisturbis
Així mateix ens informen diversos testimonis que en la retirada des de Cibeles fins a Atocha pel passeig del Prat va haver també diversos ferits i potser algun detingut doncs la policia va aconseguir tancar en un carrer perpendicular al Passeig a diverses persones. La gent que estava prop es va encarar i va esbroncar als policies però no van poder fer molt més. Algunes fonts, com EuropaPress, parlen de fins a 20 detinguts en total.
22.25: S'havia corregut la veu d'una nova convocatòria en La Porta del Sol, per a aquesta nit, però ens confirmen que no hi ha suficient gent per a realitzar-la, pel que la mobilització s'ha dissolt definitivament.
22.00: En la Glorieta d'Atocha han apallissat violentament a dos manifestants que portaven una pancarta. Quan els antidisturbis van arribar i van baixar del furgó carregant, per a recuperar l'espai que ocupaven els manifestants han apallissat a manifestants i transeunts que passaven per aquí. Hi ha diversos contusionats. La presència policial segueix sent abundant. Ja no queden practicament manifestants.
21.53: Han arribat 4 furgones pel carrer d'Atocha, els antidisturbis es van baixar corrent en el semàfor on s'estava produint el tall i van carregar immediatament. Alguns manifestants han rebut cops. Van buidar el carrer d'Atocha i la gent es va replegar cap al museu Regna Sofia i la Ronda de València.
21.45: Els manifestants han tallat l'altre carril del carrer d'Atocha. Estan cridant als viandants "Vosaltres, també, esteu hipotecats" i "Ho criden democràcia i no ho és". Acaba d'aparèixer una furgona.
21.40: Les furgones han donat sobtadament la volta cap a Cibeles. En aquest moment els 150 manifestants que estaven en Atocha han tallat un carril, el qual ve des de Tirso de Molina cap a la Glorieta. La gent crida "Que passa, que passa, volem una casa" i "No ens miris, uneix-te".
21.30: S'ha acordat una nova concentració en Atocha. Grups de manifestants marxen cap a aquesta glorieta. Una desena de furgones d'antidisturbis es dirigeixen també cap a allà, a gran velocitat pel passeig del Prat, per a intentar arribar abans que la gent.
21.15: Els manifestants s'estan dispersant. La policia comença a deixar circular a la gent. Es rumoreja que va a haver dues noves convocatòries, però ja queda molt poca gent.
21.07: Segons diversos testimonis la càrrega es va produir perquè la policia va retenir a una activista amb rastes. La van agarrar i la van llençar al sòl, i els manifestants van reaccionar per a defensar-la, en aquest moment es va iniciar la càrrega. S'observen diversos manifestants contusionats i almenys un policia ha rebut una puntada en l'esquena. Han arribat tres furgones més d'antidisturbis. Segueix havent volta d'un centenar de manifestants en el cantó del Banc d'Espanya, que és on s'ha produït la càrrega. No se sap si l'activista amb rastes va ser detinguda.
21.00: Els antidisturbis acaben de tornar a carregar, amb major intensitat aquesta vegada per a intentar dispersar a la gent. Han perseguit als manifestants uns 100 metres, quan la gent estava cridant "Volem una casa" i "Assassins". Quedaven unes 150 persones en el cantó del Banc d'Espanya i unes 50 en la de la Caserna General de l'Exèrcit, quan va haver alguns forcejaments i es va produir la càrrega.
20.50: Hi ha uns 200 manifestants en els cantons de la Caserna general de l'Exèrcit i Banc d'Espanya, en Cibeles. Fa uns minuts els un grup de persones ha tallat el carrer d'Alcalá en el pas de vianants que uneix ambdues cantons, i la policia ha tornat a realitzar una càrrega. Ara mateix hi ha unes 8 furgones ocupant un carril d'aquest carrer, cap al Banc d'Espanya.
20.35: Fa una mitja hora va començar a córrer el boca a boca que hi ha una nova concentració en Cibeles a les 20.30. En aquest moment un nodrit grup de manifestants es dirigeix cap a aquesta plaça, i els antidisturbis acaben de pujar corrent a les furgones i s'estan retirant de la Porta del Sol. Se suposa que també es dirigeixen cap a Cibeles, van pel carrer d'Alcalá a tota velocitat amb les sirenes posades. S'ha escoltat comentar a un antidisturbis que van a fer identificacions.
20.25: La gent s'està dispersant. Queden molt pocs manifestants, grups petits estan intentant sortir de Porta del Sol en adreça cap a la Carrera de San Jerónimo i Montera, però la policia, en estat d'evident tensió, no ho permet.
20.15: Hi ha unes 100 persones enfront dels antidisturbis en el carrer Arenal, cantant i increpant als policies que es troben just abans que comenci el carrer. La resta dels manifestants es troba dispersat per la Porta del Sol, sense possibilitat de sortir a causa de els corts, que cada vegada tanquen més el perímetre de la plaça.
20.06: Queden entre 200 i 300 manifestants en Porta del Sol. Quan la gent ha respost abans a les càrregues, es notava als policies desconcertats i nerviosos, degut al fet que el personal aguantava sense espantar-se. Totes els caps de carrer de Sol estan tallades, amb els policies amb les porres en la mà, escuts i escopetes de bales de goma. La gent de dirigeix cap al carrer Arenal i els antidisturbis reforcen aquesta zona.
El País20.00: Van 3 càrregues dels antidisturbis, i la gent aguanta a ferma. Els manifestants han intentat dirigir-se a la Plaça Major. En el carrer Major els antidisturbis han tallar el pas, i van deixar lliure Preciados. La majoria dels manifestants va començar llavors a córrer per Precidos per a burlar el dispositiu policial. Un centenar ho ha aconseguit, però la policia va córrer i va carregar directament contra els que es trobaven allí, per a tallar el flux de gent. Va haver uns minuts de tibant calma, i el centenar de persones que havien aconseguit trencar el cèrcol ha tornat en solidaritat amb els quals estaven en Sol. La policia va quedar tancada entre dos grups de manifestants i va carregar en dues ocasions, cap a la Porta del Sol. Els manifestants han aguantat les dues càrregues, a crits, amb molta ràbia i llançant-li els pocs objectes que trobaven. Els han llençat una paperera de metall que va impactar en un policia i algunes pedres. La gent s'ha dispersat un poc, però segueixen dintre de Sol aguantant les càrregues.
19.52: El que han fet abans els antidisturbis va ser en realitat un amago de càrrega i un tir de salva, per a espantar al personal, cosa que no van aconseguir. Ara mateix la gent segueix increpant als policies en el carrer Montera, alguns grups de manifestants criden a canviar el recorregut. Segueix havent unes 500 persones, molt escampades. Hi ha desconcert, perquè la policia ha tallat tots els accessos a Porta del Sol. És el que ells busquen, desgastar als manifestants.
19.48: El dispositiu policial que estava en el carrer Carretes és el que ha sortit a tallar abans que la gent pogués entrar en la Carrera de San Jerónimo. La multitud ha intentat donar la volta a les obres que hi ha en la Porta del Sol en direcció a el carrer Montera, per a vorejar Sol i poder dirigir-se al Congrés, però en el mateixa carrer Montera altre cordó d'antidsturbis, amb els cascos posats, ha tornat a tallar el pas. La gent va seguir xiulant i va començar a donar la volta i va intentar dirigir-se cap al carrer Preciados, quan els antidisturbis han tallar aquest carrer també.
19.45: Sembla que els antidisturbis han carregant des de lel carrer Montera, comencen les carreres. S'escolten tirs pilotes de goma. Volen tancar a la gent i desgastar-la, acorralar-la fins que es vagi la majoria i carregar sobre els últims que quedin. La majoria de la gent ha aguantat i està tornant A Montera amb les mans aixecades, cantant "Aquestes són les nostres armes"
19.37: La gent ha començat a cantar "Això, això això, ens anem al Congrés" i ha començat a caminar cap a la Carrera de San Jerónimo. Un cordó d'antidisturbis acaba de tallar el pas. La gent els xiula i els esbronca, i canta "Ho criden democràcia i no ho és". De moment la marxa està detinguda.
19.30: L'ambient és festiu. Hi ha més de 1 000 manifestants. La presència policial comença a fer-se notar: hi ha 3 furgones en el carrer Major, dos en el carrer Arenal i alguns grups d'antidisturbis a peu al voltant de la concentració, en els caps de carrer que donen a Porta del Sol.
19.25: Diversos activistes han penjat pancartes en l'edifici de la presidència de la Comunitat de Madrid. Un posa "Rebels sense casa", i altre, col·locat per okupes de La Kasika de Móstoles en record de la manifestació del pròxim cap de setmana, diu "Manifestació per l'ocupació. La Kasika no es toca. 27 de maig. 19 hs. Renfe de Móstoles".
19.15: Ja ascendeix a 800 el nombre de persones concentrades. Per la megafonía han dit que "Estem aquí per a demostrar que estem molt cabrejats, la joventut té molts problemes amb l'habitatge, hi ha companys que viuen a casa dels seus pares, entre uns altres, i volem proposar un calendari d'accions que ho hauríem de discutir entre tots perquè això no acabi aquí en aquesta concentració". AL final del discurs la gent ha cantat "Tots units, sense banderes", "Què passa, que no tenim casa" i "El poble, unit, mai serà vençut". Un grup ha cantat "Sindicat d'Estudiants, sindicat de mangants".
19.10: Hi ha dues pancartes, una encara tancada d'una cooperativa d'habitatges i l'altra del Sindicat d'Estudiants que posa "Per un futur digne per a la joventut". Hi ha un activista amb un megàfon parlant als concentrats. La mobilització del diumenge passat va ser prou important per a aquest tipus de convocatòria, però el més important va ser la combativitat de la gent allí reunida.
19.00: En aquest moment hi ha unes 300 persones reunides en la Porta del Sol. Estan cantant "Volem un piset, com el del Principet", "Més habitatge, menys M-30", en al·lusió a la via de circumval·lació de Madrid i "Si som el futur, perquè ens donen per cul". Grups de manifestants coregen "El poble, unit, funciona sense partit", en relació que la mobilització no ha estat convocada per cap organització si no a través de cadenes d'e-mail. |
Mira també:
http://www.lahaine.org/index.php?p=14801&more=1&c=1 |
 This work is in the public domain |
Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more