|
|
Notícies :: corrupció i poder |
Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
|
per Be Mindful |
11 mai 2006
|
|
Quan penso en el que ha passat avui i en el que ha vingut passant des de l'inici dels treballs pel Nou Estatut, només em ve una paraula al cap: Fracàs!. Però fracàs de totes les formacions polítiques, de totes les agrupacions i associacions de caire civil i social, fracàs d'España i de Catalunya, fracàs dels catalans i dels Españols. Em cau la cara de vergonya. El primer govern "progresista i autodeterminista" des de l'època de la República no ha estat capaç ni tant sols d'acabar una legislatura. Quina vergonya. El més fàcil seria atacar només a ERC, sumar-se al carro del que ja s'està fent des de fa mesos des de la política i des dels mitjans servils, però jo demano calma, anàlisi profund i reflexió, perque aquesta situació exigeix una reflexió profunda per part de tots. Cal plantejar moltes coses, fer moltes preguntes. Ha fracassat el tripartit, han fracassat el PSC-PSOE, ha fracassat IC-V, ha fracassat ERC, ha fracassat CiU i ha fracassat el PP. Han fracassat tots i el que és pitjor, el seu fracàs ens arrossega a tots els catalans i catalanes a un abisme que no sabem exactament quina forma té. CiU em recorda avui al govern col.laboracionista de Vichy, que va vendre França als Nazis amb l'únic objectiu de mantenir-la unida. CiU és un partit que ha demostrat que no té cap més objectiu ni cap més ambició que aconseguir tocar, aconseguir, controlar i administrar ( i beneficiar-se) poder al preu que sigui, venent si cal el país al millor comprador. CiU ha viscut sempre de la eqüació Catalunya = CiU per tant si CiU i els seus membres es beneficien del poder, Catalunya es beneficia del poder. Però aquesta idea és, a més de falsa, totalment errònia. Però un cop més han venut el país per aconseguir poder.
Ha quedat clar també que no és possible caminar cap a una visió republicana i federal d'España entesa aquesta com una suma d'Estats Nació. La idea de l'España grande y libre, les hipoteques del franquisme continuen vives. Quina pena i quina vergonya.
Però tot aquest procés tragicòmic ha servit per una cosa, aquest esperpèntic procés polític ha tingut un efecte interessant, tota la nostra classe política tant la catalana com la Española, han demostrat de forma totalment concloent que no podem confiar en ells, que no tenen credibilitat ni intenció de tenir-la. Ha quedat clar que no hi ha visió ni idea ni projecte ni il.lusió de país. Ens han dit clarament que ni poden ni volen unir-se deixant de banda l'interès inmediat polític i econòmic pel bé del país, ha quedat clar que devant dels grans projectes, cada un tira cap al manteniment de la seva cota de poder. Per fi s'han tret la mascara i ens han ensenyat la seva cara de dèspotes maquillats, de demòcrates de fireta que estimen massa Madrid per a poder treballar seriosament per Catalunya. Quina pena. |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per penita pena mpagespa@hotmail.com |
11 mai 2006
|
Tens raó, quin fracàs més estrepitós de tot plegat i de tots, però la nostra classe política que reflexioni de veritat. Hem perdut i han perdut una oportunitat històrica de tenir un govern progressita i no l'han sabut aprofitar. Al final qui guanya, com sempre, torna i tornarà a ser CIU. I qui hi perd som totes i tots. pAixò si a l'octubre volen que tornem a votar, qui i per què? I després no entenen que l'abstenció sigui cada vegada més gran... |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per vols dir? |
11 mai 2006
|
Carrer: 1, Burocrates del poder: 0 |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per ruper |
11 mai 2006
|
Moltes gràcies Zp |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per via fora els adormits |
11 mai 2006
|
Que faran ara els pilotes d'en Miralles i companyia?? Recorre una altra vegada als moviments socials alternatius?? a pastar fang tots plegats |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per si's plau |
11 mai 2006
|
"la nostra classe politica" que carai es aixo? |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per tontitos |
11 mai 2006
|
Pero en que quedamos ? los fachas son el pp??¿?
o son los del psoe ciu e icv?¿ |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per tontazo |
11 mai 2006
|
pregunta-li als de la SEAT als de Bracons o al fabricant de porres pels Mossos (tu no saps qui erea en Noske, veritat?). Benvingut a un mon tridimensional, company tontolava |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per lectures recomanades |
11 mai 2006
|
dintre del mes ortodox marxisme, per exemple: Critica del Programa de Gotha (Marx), Tesis d'Abril i l'Estat i la revolucio (Lenin)
Altres: El sindicalisme revolucionari (DA) |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per encaparrat |
11 mai 2006
|
Qualsevol fracàs de la classe política és bo pel poble. Discutir qui té més o menys raó en aquest assumpte ho trobo tan llunyà com discutir si tenien més rao els falangistes o els carlins quan Franco els unifica com a FET-JONS. Em dona igual, no és el meu joc, ni tampoc crec que els moviments socials hagin de fer analisis polítics com els partits.
Els partits han fet el que saben fer, repartir-se el poder, barallar-se per ell i esperar que la gent del poble els vagi legitimant cada quatre anys, mentres fan veure que la culpa no és de la seva sigla sino la de més enllà. Em dona igual el que li ha passat al tripartit, per mi era la versió pijoprogre del capitalisme, d'un sistema de partits corrupte i d'una democràcia mancada en tots els seus aspectes.
No crec que a cap llibertari se'ns escapi el que realment succeeix ciclicament en aquest sistema, ara sembla que alguns obren els ulls perque els que han estat esquilats han estat les seves aspiracions de fer més simpàtic el sistema en que vivim. Ja fa temps que no tenen legitimitat, ja fa anys que se'ls veu el llautó i possiblement si té alguna cosa positiva això és que alguns veuran el que no volen veure, però és igual d'aquí res tothom s'haurà oblidat i tornareu a entrar a discutir quin partit ha de governar i perque és més simpàtica la porra A que la porra B.
Perque aquesta és la base, qui repartira el pastís i qui farà complir el que els grans interesos econòmics volen, potser ara cal fer-ho amb un somriure de progre i potser demà amb la mala cara d'Aznar, però sempre és el mateix joc, canvien els paiasos però el circ continua.
ERC es presentarà com a víctima, CIU voldrà que tothom s'oblidi que durant 23 anys han governat d'una forma fastigosa i presentarà el cataclisme en que ens han ficat aquests com una raó per tornar al de sempre, sense que se'ls caigui la cara de vergonya en veure que aquests també han fet el de sempre. IC que no pinta res més que ser una crossa del PSC continuarà amb la seva patètica trajectòria cap a la imbecilitat absoluta, el PP es fregarà les mans a les espanyes i aquí continuaran representant el que representen, el totalitarisme sense màscares, el mateix que el del PSC però aquests encara volen fer creure que canviaran alguna cosa, més del mateix, tota la puta vida igual, i d'aquí uns mesos a veure qui votem perque continui l'espectacle i a veure quants ens abstenim sense que serveixi de res, i qui dia passa any empeny.
No crec que ens haguem d'estirar dels cabells per una cosa que a la majoria de persones ni ens va ni ens ve, simplement ha estat una representació més esperpèntica del joc de sempre, molt divertida i risible, però que per desgràcia sembla que servirà per continuar any rera any legitimant aquesta merda. Tinguem una mica de memòria i recordem el que han fet aquests dos anys, anem més enllà i recordem el que van fer els altres, no siguem capullos i ens oblidem del que és el joc dels partits polítics.
Almenys en aquest referendum com en tots tindré el luxe de dir NO, un NO que ja pensava fer diguessin el que diguessin ERC o qualsevol altre, no servirà de res, però sembla ser que és el que més els pot fotre, un gran nombre de NO, i per això sempre estic disposat a col·laborar, per fotre, la llàstima és que encara que guanyés el NO de cabreig i indignació, continuaria el joc de sempre, uns i d'altres s'atribuirien el que molts no diem i el joc continuarà fins que reaccionem i els hi diem d'una punyetera vegada que així no volem continuar i que ja està bé de riures del poble, el que passa és que el poble encara no sap ni que ho és.
Show must go on |
Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per Be Mindful |
11 mai 2006
|
Encaparrat...estic bastant d'acord amb el que dius tot i que segurament faries bé d'elaborar una mica el discurs i introduir matisos ja que la realitat és complexa. Això que tu anomenes els moviments socials són la base del canvi necessàri, però de moment no han demostrat ser capaços d'elaborar una alternativa viable i creible i t'ho diu un que hi ha treballat força. Si els moviments socials ara per ara haguessin de resoldre els problemes del país, acabarien molt pitjor que el govern Tripartit. Animo a tots els membres dels moviments socials a pensar què està passant a tots els nivells i a elaborar una alternativa possible, viable, realista i realitzable i a poder ser, responsable i estructurada. |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per ... |
11 mai 2006
|
... i a més, amb urgència |
Re: Fracàs col.lectiu absolut. Maragall dóna per acabat el tripartit
|
per una de kaos |
11 mai 2006
|
Aquest govern era l'esquerra pero l'esquerra del sistema, dels capitalistes i dels botiflers.
www.kaosenlared.net |
|
|