Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Anàlisi :: laboral
Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
Reportatge fotogràfic i un video, dels actes realitzats el passat dilluns 01-05-2006 a Barcelona
parlament1.jpg
parlament2.jpg
parlament3.jpg
parlament4.jpg
parlament5.jpg
paradeta1.jpg
paradeta2.jpg
paradeta3.jpg
paradeta4.jpg
paradeta5.jpg
manifestacio0069.jpg
manifestacio0072.jpg
manifestacio0076.jpg
manifestacio0082.jpg
manifestacio0085.jpg
manifestacio0090.jpg
manifestacio0094.jpg
manifestacio04.jpg
manifestacio05.jpg
manifestacio09.jpg
manifestacio16.jpg
manifestacio26.jpg
manifestacio29.jpg
manifestacio37.jpg
manifestacio41.jpg
manifestacio42.jpg
manifestacio43.jpg
manifestacio47.jpg
manifestacio49.jpg
manifestacio52.jpg
manifestacio57.jpg
manifestacio65.jpg
paella.jpg
Parlaments, parades d'autogestió, manifestació i dinar.

Per a veure el video:
https://video.indymedia.org/es/2006/05/367.shtml
Mira també:
http://www.cnt.es/1mayo/
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/255329/index.php

This work licensed under a
Creative Commons license

Comentaris

Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
la mítica Cnt del 36 feia les coses a Bcn, en català.o sigui que, en català sisplau...
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
??? A què ve el comentari?
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
Per cert, en català, si volem... a veure si ens has de venir a dir com hem de fer les coses, com si ho volem fer en esperanto.
Ni amo, ni patró.
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
Se podedes, poñedeo tamben en galego
Felicitoos por "retocar-lle" a cara à xente, xa era hora..

Ni dieu , ni maitre !!
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
sempre tan respectuosos amb la cultura propia i tan espanyolitzants...el comentari ve a que sempre ho feu tot en espanyol i si això fos Madrid o Jaen doncs no estaria malament (i si fos a Galiza doncs en gallec); però com sou així i passo que doni peu a un debat sobre voluntat/llibertats individuals i dictaments externs (debat absurd), feu lo que volgueu com ja feu ara.a, i gràcies per equiparar l'idioma que parles (potser nomes a un forum) amb un idioma creat (respectable)com l'Esperanto.ja us ho fareu.salut i fins un altra.
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
"per ." si quieres una sociedad socialista, en libertad y justa, comienza a no descalificar a nadie e imponer posturas, precisamente a personas que llevan sólo meses en barcelona, como es el caso de lxs trabajadorxs en huelga de Mercadona.

Intenta ganarte a la gente con ideas y mano izquierda, con insultos no vas a llegar a ninguna parte, y menos imponiendo a personas que están detrás de una pantalla, que no conoces de nada, una lengua que tampoco conocen porque trajeron a esas personas hace poco tiempo, como a vacas, de sus países para explotarlas en Barcelona.

Dime tu que es más importante si el hambre o la cultura, lo primero es el hambre, y si encuentras en una empresa como Mercadona trabajando mínimo 45 horas semanales de lunes a sábados, con bajas constantes, depresión, ansiedad, abortos por culpa de la tortura psicológica, ¿cómo vas a enseñarles algo que no es su primera necesidad?, lo primero es que los trabajadores se organicen y reconquisten lo que les han robado, ya lo hagan en francés (más de un comunicado he visto en Andalucía en el ejido en francés), en catalán, o en castellano.
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
joder kon el catalan de los kojones... cada uno abla komo le sale de los webos!!
un 10 a los de la CNT!!
saludos!
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
"mínimo 45 horas semanales de lunes a sábados":Però això no passa només al Mercadona,no?
D´altra banda,sí,la CNT hauria de hauria de proliferar.se en CATALÀ,almenys als PC.
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
sembla que són fotos de Madrid, no??
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
No, que son els "cidadanos de cataluña"!!
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
"mínimo 45 horas semanales de lunes a sábados":Però això no passa només al Mercadona,no?
D´altra banda,sí,la CNT hauria de hauria de proliferar.se en CATALÀ,almenys als PC."

Eso pasa en Mercadona y en otras muchas empresas, las del transporte por carretera por ejemplo. En Mercadona como en muchas otras empresas, en los centros logísticos se echan hasta 12 y 13 horas de jornada, igual que en el transporte, según el día.

Luego, Raça Humana, en CNT hay gente de todas partes, en este caso hay hasta compañeros que sólo saben hablar frances, y muchas notas las hacen en castellano porque las escriben ellos, llevan poco tiempo. No se te olvide que son las secciones sindicales quienes dirigen su actividad en el sindicat, por tanto si sólo saben hablar en Arabe lo harán en �rabe, estén donde estén. Nadie en el sindicato le va a dar a nadie una clase de castellano ni de catalan, eso que se lo busquen ellxs cuando tengan tiempo.

Y a "ffff", refunfuñea, ya me gustaría verte tan chulo delante de la Guardia Civil en Sant Sarduní d´Anoia por la noche. O es que prefieres que te metan el porrazo los mossos? ¿le darás las gracias a los mossos por no haberte pegado la Guardia Civil? ¿quien te gusta más cuando te pegan la Guardia Civil o los Mossos?

En la lucha nos vemos
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
Escolta xato, no ens hem de justificar de res. Els que vam disfrutar d'un 1 de maig combatiu des d'Arc del Triomf erem gent de tota Catalunya, pancartes en castellà i en català, megafonia en català i en castellà i punt.

Si tant us agrada la idea d'una CNT que xerra més en català és ben fàcil: us hi afilieu i agafeu el megàfon per a defensar els companys en vaga en català.

Si haguessis asistit a alguna de les manifestacions que anem fent per Barcelona quasi a diari, t'hauries adonat que xerrem de tot: català, castellà, anglès, etc. És més, els companys en vaga, que són pràcticament tots de sudamèrica, sovint són ells mateixos qui demanen que parlem en català pel megàfon.

La cultura està molt bé, i ningú diu que no la defensem... Però no tothom dins a CNT és catalano-parlant, i ningú es posa les mans al cap ni els discrimina ni els imposa parlar en català.

Salut.
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
els companys estan en vaga i vosaltres "super catalans" discutint que perquè no es posa en català... que cadascú s' expresi com li doni la santisima puta gana.

a cagar catalanonazis

jo parlo en català i m' importa ben poc en l' idioma que es posi, molts dels companys de la vaga son sudamericans, i com diu l' anterior post, criden pel megàfon en català moltes vegaades, amb la de problemes que hi han, heu de treure els problemes en l' idioma que s' utilitza per aquí.
Foteu fàstic i pena

salut i anarquia, sense diferencies d' idiomes, ni paisos catalans ni tonteries
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
04 mai 2006
Soy catalán y español por ley y no tengo ninguna patria más allá de mi libertad, y lo que sigue lo voy a escribir en castellano para que se me entienda correctamente por todos, y para que se atragante quien se tenga que atragantar.

He entrado en esta noticia porque desde hace semanas se de la huelga que está haciendo CNT por el asunto de Mercadona. De hecho si no recuerdo mal ya es el segundo o tercer conflicto que se tercia con esa empresa y CNT en España, pero que yo sepa es el primero en Cataluña.

Esta marcha y estos actos si no voy mal fijado son también la continuación de una movilización que se hizo el sábado pasado en el centro de Barcelona, y que como era de esperar no tuvieron ni siquiera unos segundos de información en la Televisión Pública que pagamos todos los catalanes.

Lo que se está denunciando desde CNT no sucede solo en el Mercadona si no en todos los grandes almacenes, y me atrevería a decir en la inmensa mayoría de empresas que contratan personas jóvenes. Pero esto por ser conocido no desmerece importancia, más cuando desde los grandes sindicatos nada se está haciendo para terminar con la precariedad laboral, los accidentes laborales, los eternos horarios y los sueldos de hambre.

Más cruel si cabe es todo esto cuando los afectados son nuevos llegados, que como quien dice llegan con una mano delante y otra detrás, estando muchos pendiente de una regularización de sus papeles. Son usados como mano de obra esclava por este tipo de empresas, sin tener siquiera posibilidad de afiliarse a un sindicato a comunicarse con sus compañeros, por desconocer una lengua en común.

El gobierno, la patronal y los sindicatos han elaborado una nueva reforma laboral. Lo substancial es que a quienes durante años les hacían contratos temporales, ahora les harán de indefinidos. También que el despido será más barato. Lo bien cierto es que más allá de un reajuste nada va a cambiar. En Francia por mucho menos –muchísimo menos- han paralizado el país, en Bolivia por tres cuartos de lo mismo, el gobierno ha tenido que nacionalizar los hidrocarburos. ¿Y aquí que cojones está pasando? ¿Qué unos inútiles –porque no pueden tener otro nombre- ante una protesta digna de CNT –que dentro de sí simboliza muchísimo más- se ofenden porque se usa una lengua en lugar de otra? Dais puta pena.

La CNT desde sus inicios en Cataluña es cierto que usaba el catalán pero también el castellano. Entre otras cosas porque muchos de sus afiliados eran nuevos llegados que desconocían el catalán, y quien mantenga lo contrario lo convoco a que lea y estudie un poco. Quizá si tanto os preocupa la lengua catalana y una pretendida construcción nacional, os tendrías que preguntar como es posible que unos inmigrantes maltratados no hayan encontrado ningún tipo de ayuda en los grandes sindicatos, que en loor de la normalización lingüística hablan buen catalán. Y aquí lo vamos a dejar.

Salud
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
05 mai 2006
1er de maig collonut!
Cada cop més organitzats/ades!

sense complexes!

Visca la CNT!
Visca la classe obrera!
VIsca la lluita, visca la vaga, visca la solidaritat obrera!
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
05 mai 2006
>Per cert, en català, si volem... a veure si ens has de venir a dir com hem de fer les coses, com si ho volem fer en esperanto.
Ni amo, ni patró.

Sí, sí: Ni amo, ni patró i en castellà.

Només cal parar l´orella i escoltar que el castellà és la llengua dels anarquistes. En fi, que encara són més ET´s.
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
05 mai 2006
Pues cada vegada tenim mes clar dins CNT de les zones de parla català, que hem de reivindicar i lluitar per una cultura popular tremendament castigada. Es per això que les nostres publicacions, els nostres cartells i les nostres pancartes s’escriuen en català, i també a vegades, en altres idiomes com son el Castellà, l’anglès, l’alemany etc. Ara bé, son els propis treballadors que tiren cap endavant les seves lluites i si aquests treballadors no saben escriure en català es normal que ho facin en castellà.
Aquest enfrontament per mirar cap una altre banda, quan estem davant uns fets prou greus, no es gaire profitós.
A seguir lluitant, la CNT cada dia mes forta i hem mes ganes de donar canya.
Ah i dins els sindicats si que es donen classes de Català, al manco dins el meu.
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
05 mai 2006
Tedes razon en que as xornadas laborais excesivas non se fain namais en MERDA.DONA, temos exemplos en todos os sectores laborais, mirei as condicions de traballo nas pequenas empresas de Hosteleria..pero é lóxico que se fale de Merda.dona xa que se esta facendo unha folga contra os despidos desta empresa.

Na CNT o catalan nunca tuvo unha acollida especial. A CNT é anarcosindicalista, non nazionalista, e a pocedencia dos seus militantes, en xeral, é dos diversos puntos do pais e do planeta. Falase pra entenderse, pra comunicarse. Cada un no idioma que quere ou que millor entende. O que importa non é o medio, senon o mensaxe.

Hoxe tamen é Primeiro de Mayo!
(que ninguen o esquenza)


18 h Pl Espanya MANI CONTRA MERDA.DONA
Un supercatala com cal
05 mai 2006
Aqui teniu un supercatalà de debò, que surt al carrer amb el cartellet i tot.

(Foto d'arxiu. Girona, 11-12-2006)

supercatala_girona20051211.jpg
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
05 mai 2006
Si, quan un "supercatalà" escriu en francès és de debò, en canvi els que utilitzen el castellà són els pitjors. Aneu a fer la mà, qui fa les accions i les convocatòries i tot el curro sabrà en quin idioma vol fer les coses, si a sobre encara no entenen el català ni el parlen només amb el respecte es pot fer veure que estem a una terra on la seva llengua es troba en recessió clara i cal emprar-la en tots els àmbits com deia el company anterior. Ara, si arriba un provocador només per tocar la moral a identificar i fer el simplisme de dir que si els anarquistes només utilitzen el castellà i aquestes tonteries se li ha de fer el mateix cas que a qualsevol provocador.

No sóc de la CNT, em considero anarquista però no combrego gens amb el sindicat, el català és la meva llengua però la repelència de mirar el dit i desviar l'atenció principal del problema de Mercadona amb aquest tema, em fa posar-me del costat de la CNT en aquest cas.

Felicitats per l'1 de maig i felicitats per plantar cara en el cas de Mercadona i en d'altres
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
05 mai 2006
Un saludo a l2s compas de Barcelona, cada años salimos mas gente a la calle, haber si despertamos de una mardita vez y empezamos a callar esas malas lenguas enviadas por el estado!!!

Un abrazo Y VIVA LA CONFEDERACIÓN COMPAÑER@S!
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
06 mai 2006
sobre el Català, ¿ya nadie se acuerda que los obreros catalanes se alfabetizaron, con el Castellano? o no hemos leído ninguna "soli" de los años 30. Toda la propaganda se editaba en castellano, por lo menos en su gran mayoria. Los abuelos tenían las cosas mas claras y no se dejaban llevar al huerto con el discurso de los políticos nacionalistas de izquierdas y derechas, ese debate no interesa, ¿no os daís cuenta?
Otra cosa, ¿a quien le molesta que la CNT, realice un 1º de mayo, con actos propios y con su propio carácter anarcosindicalista? para la cnt, el primero de mayo es un día mas, y lo hace donde quiere y con quien quiere, solo faltaba. Estamos todo el año en solitario, sin la solidaridad del supuesto movimiento libertario, y ahora estamos obligados a tomar nuestras decisiones como quieran los demas; de eso nada chavales. Nosotros somos 4, ¿no?, pues nada que cada uno siga su camino y ya nos encontraremos al final. Pero sin atajos, currandose la página cada día, y si es verdad todo lo que decimos que somos, no habrá problema, seguro que nos encontraremos en la lucha. Unidad si, pero con los que se lo curran con responsabilidad y respeto, no con los parasitos.

Salud, y viva la CNT, aunque algunos busquen excusas para que no sea así.

Pd. el primero de mayo en Barcelona, cojonudo, por los menos de dicen cosas con argumentos, y se ve un trabajo continuado en las cosas. Lo mejor no es ser mas solamente, sino mejores.
Re: Primer de Maig de CNT-AIT a Barcelona [foto i video]
06 mai 2006
No fa falta continuar amb el tema, que critiquin el que vulguin, si amb això es creuen mes "catalans" alla ells.
Vull dir que era la primera vegada que assistia a un 1 de maig. No soc de la CNT encara però fa temps que simpatitzo amb aquest gran sindicat. Va ser una experiencia molt positiva, vaig veure que encara existeix la solidaritat i la conciencia de lluita de la classe treballadora. I es va demostrar que la unitat fa la força. Un treballador sol si te conflicte no pot fer res sol, en canvi, amb la unitat es pot plantar cara i aixo és el que es va demostrar.
Espero que la CNT anem creixent cada dia més per fer front a les injusticies d'aquest sistema que patim directament els treballadors.
També remarcar l'acceptació i suport de bona part de la gent que no tenia res a veure amb la manifestació.
Ara més que mai unitat i acció.
Ara mes que mai lluita al treball per els drets dels treballadors, per els drets de tothom.
SAlut i amunt la cNT
Sindicato Sindicat