Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: globalització neoliberal : laboral
CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
17 abr 2006
Des de CGT i seguint la nostra política d'informació lamentem haver d'informar-vos que els sindicats CCOO i UGT van donar el seu compromís a l'empresa per a signar l'expedient de regulació d'ocupació i acomiadar a 785 treballadors/es.
El 22 de març va ocórrer una cosa per la que encara no tenim qualificatius, doncs en qüestió de 20 minuts, tenint ja la decisió presa de no arribar a un acord i per tant mantenir la unitat sindical, canvien d'opinió i li fan un últim oferiment a l'empresa. Tres dies més d'indemnització han bastat per a això. Tot això va ocórrer a última hora i quan molts dels delegats de la taula ja s'havien marxat. Posteriormen els sindicats Sindicato de Trabajadores de Comunicaciones (STC) i la Asociación de Profesionales Libres de la Información (APLI) també firmarien l'ERO.

L'empresa en cap moment va facilitar la relació de llocs afectats i com comprendreu sense això no es pot entrar a valorar la necessitat o no dels acomiadaments. Aquests sindicats accepten rebaixar la xifra sense saber com ni a qui, sense adonar-se que no es tracta d'una mera xifra sinó de 785 famílies que es queden en el carrer. Tampoc l'empresa va dir quins serien els criteris amb els que es designarien els afectats i sembla que als sindicats signants els dóna el mateix això si, han aconseguit rebaixar la xifra des de 987 empleats quan hem pogut comprovar que solament per censos hi ha ja un desfasament de 200 treballadors, hi ha un nombre d'empleats temporals similar i a més des de novembre de l'any passat fins a avui han sortit de l'empresa més de 200 persones, arguments que no han volgut utilitzar per a reduir veritablement la xifra d'afectats en el triple del que s'ha baixat això sense entrar en altres arguments.

No sabem on queden els seus comunicats, les seves paraules i la seva vaga, que per cert van convocar sense contar amb els altres tot i pressumir d'unitat sindical. Vaga que per cert després van desconvocar sense contar amb ningú i contradient les seves pròpies paraules.Únicament els ha importat la indemnització per a tirar a la gent al carrer. Dita sigui de passada que la indemnització si bé supera el que per llei correspon no suposa per descomptat una quantia que permeti una sortida des del nostre punt de vista esplaiada amb el difícil que està el mercat laboral. Indemnització: 33 dies per any treballat + 1500 euros per any d'antiguitat (aquesta última quantia no es pagarà als treballadors que guanyin més de 50.000 euros a l'any tret que tinguin més de 52 anys)

Valoració de CGT sobre l'acord de l'ERO d'Ono

Des de la Confederació General del Treball CGT, lamentem que s’haja firmat l’Acord de l’empresa amb els sindicats: Comisiones Obreras (CC.OO.), Unión General del Trabajo (UGT), Sindicato de Trabajadores de Comunicaciones (STC) i la Asociación de Profesionales Libres de la Información (APLI), pel qual s’acorden els acomiadaments de 785 treballadors.

Després de diverses reunions, que no poden considerar-se de negociació, s’han limitat a vore tots els treballadors que anaven al carrer i de quant era la indemnització. Per a CGT això no és acceptable ja que ni s’ha pogut comprovar la necessitat que al·lega l’empresa per a ni un sol dels acomiadaments, ni tampoc hem disposat de la documentació necessària per a proposar alternatives de reubicació o solucions als acomiadaments.

Tant és així, que l’acord final suposa un verdader xec en blanc, i els firmants no poden respondre a res ni garantir res, llevat que es va a despedir a 785 companys i que els donaran una indemnització ridícula.

La CGT actuant en conseqüència no ha firmat. Cadascú que analitzi i comprovi:

1.- Amb aquest acord el que firma no sap quins llocs o treballadors seran afectats, i per tant és impossible que els representants dels treballadors garantim la regulació que corresponga.

2.- Tampoc s’arreplega cap criteri a què s’haja de cenyir l’empresa per a designar als afectats, amb el que tampoc no es podrà garantir res en eixe aspecte. Despediran als que vullguen.

3.- La xifra d’acomiadaments no respon a cap argument conegut. Xifra acceptada pels sindicats firmants i que no sabem en base a què. No ens van poder respondre. CGT no pot firmar aquest document sent conscients que l’informe del nostre gabinet jurídic/econòmic argumenta i conclou que no hi ha necessitat de despedir. Tot el contrari, per als projectes que l’empresa indica en la documentació es requerix més personal.

4.- La voluntarietat queda a costa de l’empresa que en cada cas decidirà acceptar o rebutjar la sol·licitud del treballador.

5.- Es parla d’un pla de recol·locació, però no s’assumix cap compromís.

6.- La indemnització és molt inferior a l’establida en anteriors Expedients de Regulació d’Ocupació i no té en compte a les persones amb jornada reduïda, ni tan sols en el cas de guarda legal o cuidat de fill. La partida econòmica que l’empresa preveu per a indemnitzacions és inferior al cost en publicitat d’enguany.

7.- Respecte al tema de l’IRPF, està exempta de tributar la quantitat que no supere el mínim legal. Això és, 20 dies per any, amb un límit de 12 mensualitats. La resta tributa en la renda, si bé al generar-se en més d’un any té una reducció del 40%. Això suposa que pujarem la base imposable i per consegüent un increment de la tributació. El despedit haurà de pagar més a la Hisenda Pública.

8.- La Direcció de l’empresa es compromet a no presentar un ERO fins a setembre del 2009 en el grup Ono, llevat que hi hi haja acord amb els sindicats.

En breu la Confederació General del Treball, presentarà l’informe sobre la negociació i la regulació d’ocupació a la Direcció General de Treball, expressant-tot allò que no estem d’acord.

Com a conclusió, això no ha sigut una verdadera negociació, sino més aviat un mercat en què s’ha comercialitzat amb el treball de tantes i tantes famílies. Han anat a l’acord fàcil, amb total menyspreu pels què formem la plantilla de la Nova Ono.

CGT ha firmat que NO i l’ha argumentat des del principi. Aquest Sindicat ha demostrat amb dades que l’ERO no cal i que s’ha aconseguit una mala indemnització. L’empresa no ha trobat cap tipus de resistència, només una aturada de quatre hores, i quan ens créiem que anàvem a més, desgraciadament quatre sindicats han firmat. Aquests mercaders ens han venut. Això és el que tenim a Ono. Aquests que han estampat la signatura en el xec en blanc per als acomiadaments en l'empresa són els que ens representen. Això ha de canviar i tu tens la solució. No et deixis comprar, no et deixis vendre. L'únic camí és el treball, la serietat, el compromís, la lleialtat amb els companys/as i en definitiva que CGT treballa per a defensar el treball que el teu realitzes. CGT-Ono sols diu una cosa: "no sobrem ningú"

Més informació: www.cgt-ono.com

Secció Sindical CGT-ONO

This work is in the public domain

Comentaris

Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
17 abr 2006
Prou demagògia. No en tinc ni idea de com han anat aquestes negociacions, però en qualsevol cas, aquest comunicat, com tants d'altres és demagògia.

Doncs el comunicat també podria ser:

"La CGT no aconsegueix evitar ni un sol acomiadament"

Ja podeu firmar que "NO", tants cops com volgueu, que acceptant o rebutjant, els acomiadaments s'executen igual. El dia que la CGT eviti acomiadaments, tant signant com sense fer-ho, jo ho aplaudiré; però mentre la seva gran victòria sigui firmar que no, sense salvar cap lloc de treball, seguiré escèptic com fins ara.

I en el fons sabeu perfectament que qui despedeix és la patronal. Dir que un sindicat "acorda acomiadaments", és totalment tendenciós, i segurament ho sabeu. Podeu criticar més o menys la seva estratègia. Podeu posar en dubte els seus interessos. Però així tansols manipuleu, i no enfortiu el sindicalisme d'aquest pais.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
Comuniska eres un pobre desgraciodo, tu si que eres demagogo,sabes que en el 2005 bajo en un 80% el tiempo perdido por huelgas y paros? sabe lo que quiere decier eso? que esos tus sindicatos han firmado la paz social, y así se firman eres, se firman despidos, etc.
Pocos eres habras visto tu firmar con la oposición de los sindicatos, los eres se firman un 90% con el visto bueno de UGT Y CCOO.
Arriba los que luchan
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
Está claro que te cuesta justificar el papel de la CGT, y es normal. Lo dicho por Comuniska: tanto si se firma como sinó los despidos son despidos.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
I quan han cobrat aquest cop els sindicats per a fer les "negociacions" amb l'empresa? Recordem que és una pràctica estesa per CCOO i UGT cobrar els "serveis" de negociació per a fer acomiadamnets de l'empresa (normalment uns quants kilos de les antigues pesetes.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
D'acord amb Comuniska.
Prou demaògia, CGT. A qui voleu covèncer, als crius?

L'aplaudiment de la patronal i dels capitalistes, això és el que aconseguiu!!!
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
Hasta cuando vais a aguantar a los fascistas de UGT y CCOO...pura mierda,vividores,sanguijuelas...arriba los demagogos.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
Cabría mesurar la utilización de la palabra fascista, para aplicarla a quien realmente lo es.

Que hay corruptos en UGT y CCOO no cabe duda. Que los hay en la CGT, tampoco.

Pero no por ello vamos a criticar toda la estructura y todos los que se desloman por que mejoren las cosas para los demás.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
d'acord amb la mesura de les paraules. millor fer servir la de "traïció", "mediocritat", "apoltronats", "llepaculs", etc. Em semblen unes paraules més acuradament definidores de la realitat.

Comuniska: com pots tenir la barra de seguir defensant les signatures d'acomiadaments? No es tracta només de poder evitar els acomiadaments, es tracta de, com a mínim, plantar una miqueta de cara i d'incentivar als companys a fer-ho també.

Si no es poden evitar els acomiadaments, almenys fem que tothom sàpiga què està passant i que almenys, altres treballadors es comencin a preparar perquè potser ells, si els agafa amb una mica més de temps si que puguin preparar adequadament l'estratègia. No evitem el conflicte perquè sí.

Tu pots titllar els crítics d'esquerranosos, com fas sovint, però això no impedirà que aquells qui han hagut de treballar amb aquestes màquines burocràtiques ara ja, al servei de l'estat, sapiguen que tenen tants interessos vinculats a l'status quo (administracions locals, autonòmiques, estatals, patronals, etc) que ja no poden enfrontar-s'hi de manera clara, diàfana i directa, que és el que molts treballadors els reclamem (i molts hi hem estat afiliats).

La resta d'argumentacions, molts ja no ens les creiem. Ens semblen una simple excusa per evitar el conflicte, conflicte que posaria en perill el funcionament de part de la gran gestoria en la que s'han convertit. Els mateixos que haurien d'organitzar vagues i mobilitzacions són amics de patrons i alts buròcrates, viuen d'assistir a reunions i reunionetes, s'intercanvien favors, etc. No tenen cap interès, ni col·lectiu ni personal en un enfrontament, moltes vegades necessari, altres evitable. Però és que no n'hi ha mai d'enfrontament! Sempre hi ha pacte, i sempre perdem els mateixos. Si els pactes servissin per alguna cosa, però no traieu ni les engrunes.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
A mesurar:

L'Estat gairebé no existeix. Per tant, la crida a destruïr-lo, com feu els anarquistes, no té sentit i és com fer el joc al gran capital.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
Ara ja al servei de l'Estat? Trenta anys al servei de l'Estat, recordem els Pactes de la Moncloa?

Comuniska desvia l'atenció del greu de l'assumpte carregant contra la nul·la eficàcia de la postura de CGT davant d'aquest tema: és desviar l'atenció cap a baralles partidistes, es podrien invertir els termes de la comparació i estaríem en les mateixes. La CGT fa demagògia? Potser, però i què? A qui importa això tret de les burocràcies amb ànsia de representativitat? Al marge de sigles, aparells sindicals i baralles pel control del mercat de treball, el fet és que 785 treballadors i treballadores queden al carrer, i això és indiscutible. I és una derrota.

Cúpules sindicals traïdores totes. Si ningú treballa per tu que ningú et representi, collons.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
S'ha de tenir molt poca vergonya o ser estúpit o simplement un grandíssim miserable, per defensar allò que no es pot defensar com fan aquest de CCOO i UGT i els seus basalls. Ah! i sí esteu al mateix nivell que el patró que acomiada, clar que sí.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
L'Estat no existeix? Qui legisla doncs? Perquè lleis sí que n'hi ha, i encarregats armats de fer-les complir també. Que cada cop hi hagi menys sector públic no significa que no hi hagi Estat, ni que aquest serveixi pel que ha servit sempre: per protegir la propietat privada i els interessos de l'oligarquia local , això és cert, cada cop menys local. Així que menys subnormalades, que l'Estat existeix, legisla contra els treballadors i els sindicats s'hi avenen.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
aquest es un fil sobre un comunicat de la CGT i trobo raonable opinar respecte al mateix comunicat. Si el comunicat es limites a ser una critica de l acord justificant que era possible una altra solucio pel grau de conscienciacio dels treballadors de l empresa i la capacitat de determinar la decisio de la patronal, llavors podria entrar al debat, doncs amb mes o menys encert, tindria com a objectiu defensar els drets dels treballadors.

quan la unica forma de defensar el dret dels treballadors es equiparar a una part d aquests (molt mes gran quantitativament de la que la cgt representa) amb la patronal, significa que s ha perdut el nord.

en el fons es molt senzill

(segueixo sense accents)
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
On has llegit en el text de "mesurar" que s'hagi de destruir l'Estat? On ha dit que sigui anarquista? On ha parlat de quelcom que no sigui la defensa dels interessos obrers? Se't veu el llautó, i desvies el tema.

Per comuniska: qui diu que l'única forma de defensar dels interessos dels treballadors sigui equiparar els afiliats dels sindicats majoritaris amb la patronal? No són pas tots els afiliats els que pacten, ni s'acusa a tots els afiliats de res (aquest argument teu també és demagògia, nano). Molts de fet estan afiliats només perquè així i gràcies a pactes de vergonya tenen el lloc de treball més segur.

Un sindicat que només vetlla pels seus afiliats no és un sindicat, és una màfia. Les organitzacions haurien d'estar al servei dels treballadors, i no pas a l'inrevès.
Llamamiento a solidarizarse con los afiliados de CCOO de CATSA represaliados por el aparato del sindicato
18 abr 2006
En Catsa han puesto una Gestora en la Sección Sindical, durante años y en varias ocasiones han intentado injerir en la sección pero los plenos de afiliados echaban atrás cualquier intento.

En Catsa han puesto una Gestora en la Sección Sindical, durante años y en varias ocasiones han intentado injerir en la sección pero los plenos de afiliados echaban atrás cualquier intento.

Desde la sección siempre hemos criticado los métodos y la política sindical de la dirección del sindicato. Hemos luchado contra el fraude de ley en la contratación, sin apoyo del sindicato. Hemos criticado la firma de convenios sin consulta a los trabajadores y gestados en reuniones secretas de la patronal y el sindicato. Nuestro método ha sido siempre la democracia tanto en asambleas de trabajadores como en asambleas de afiliados.

En el último año la sección de CCOO en unidad de acción con las otras secciones convocando como Comité de empresa hemos realizado varias huelgas y movilizaciones contra Catsa y contra Sogecable, huelgas aprobadas en asambleas de trabajadores y con una participación de más del 80%.

Esto ha chocado con la forma de actuar de la dirección de Comfia. Por ello se han saltado el pleno de afiliados, los estatutos de la confederación y el reglamento. Han impuesto una Dirección Provisional

más info: http://kaosenlared.net/noticia.php?id_noticia=17413
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
Pues no esperes solidaridad de los "anarquistas" que verán en tí a un mafioso de CCOO.

Caña a las direcciones y a la patronal!!!

No al sindicato!!!
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
18 abr 2006
Su en CGT queda algun compañero anarquista, no se que espera a venir-se a la CNT.
Me gustaria que fuese possible el entendimiento para luchar conjuntamente pero no es posible ya que en CGT que se dicen anarquistas hay gente que vive del sindicato y de las subenciones del estado.
Por minimas que sean no se puede morder la mano del que te da de comer.
Viva la lucha, ahora mas que nunca Anarcosindicalismo.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
19 abr 2006
Con gente como tu en cnt, no es aconsejable que ningun anarquista de cgt vaia con vosotros.
Tambien para (A)
19 abr 2006
No sé de dónde te sacas eso de que con CGT no se puede luchar conjuntamente compañero, yo también soy de CNT y puedo afirmar lo contrario. Si se puede colaborar o no depende de empresas, sectores y/o localidades. No se puede generalizar. Y a los hechos me remito: CNT ha convocado mocilizaciones y huelgas con CGT en Sanidad de madrid, en Minit Colors, en CATSA, en Correos... y eso sin contar temas sociales como la huelga general contra la guerra de Irak, las normas ciudadanas de Cáceres o Valladolid, los accidentes laborales en Burgos...
En fin, que no confundamos deseos con realidades, compañero.

Que cada cual luche donde crea conveniente y en el camino nos encontraremos.
Re: CCOO i UGT acorden amb l'empresa ONO acomiadar a 785 companys
20 abr 2006
¡Grocs y comunistes fills de la gran puta corruptes!

Mori la patronal

Visca la lluita de la clase obrera!
Sindicato Sindicat