Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: sense clasificar
Els Mossos desactiven una carta-bomba dirigida als jutjats
08 abr 2006
Barcelona
És el tercer paquet-bomba detectat en un mes    
       
Els Mossos desactiven una carta-bomba dirigida als jutjats    
       
   
Marta Aznar (laMalla.net)
Barcelona
És el tercer paquet-bomba detectat en un mes    
       
Els Mossos desactiven una carta-bomba dirigida als jutjats    
       
   
Marta Aznar (laMalla.net)            
       
Els Mossos d'Esquadra han desactivat, aquest dissabte, una carta-bomba a la central de classificació de Correus situada al passeig Josep Carner de Barcelona que anava dirigida a un jutjat de Barcelona, segons fonts de la policia autonòmica. La carta-bomba ha estat localitzada pel personal de Correus i desactivada pel grup Tedax. Segons els Mossos d’Esquadra, “es desconeix l’autoria i no s’ha descartat cap possibilitat en les línies d'investigació obertes".    
   

Fa un mes, dos paquets-bomba més van ser descoberts i desactivats a dues oficines de Correus de Barcelona i dirigits a la Subdirecció General de la Policia Autonòmica i al Centre d'Iniciatives per a la Reinserció (CIRE).

Llavors, la policia autonòmica va dir que la principal hipòtesi de l'enviament dels paquets bomba se centra en grups antisistema i anarquistes i podria tenir relació amb la detenció el mes de febrer passat de dos joves acusats de llançar a finals de l'any passat còctels molotov contra un caixer automàtic i contra el CIRE.

Aquest dissabte, però, els Mossos no han volgut explicitar quina és la línia principal de la investigació.
   
       
   
Publicat 8/4/2006 - 19:33h
Mira també:
http://www.lamalla.net/canal/noticies/localia/article.asp?id=189931

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Els Mossos desactiven una carta-bomba dirigida als jutjats
08 abr 2006
Desactivada una carta bomba a la Central de classificació de Correus
    08/04/2006
   
   

La Policia de la Generalitat ' Mossos d'Esquadra ha desactivat una carta bomba aquest matí a primera hora, després de rebre un avís dels treballadors de Correus. La carta ha estat localitzada per personal de Correus a les dependències de la Central de classificació de Barcelona.

El Grup TEDAX de la Policia de la Generalitat ' Mossos d'Esquadra ha arribat al lloc i ha desactivat la missiva sense cap mes incident. La carta anava adreçada a un Jutjat de la ciutat de Barcelona.

Es desconeix l'autoria d'aquest artefacte i no es descarta cap hipòtesi.


Àrea de l'Oficina del Portaveu
Barcelona, 8 d'abril de 2006
El Periódico.com
08 abr 2006
Los Mossos desactivan un paquete bomba en Correos dirigido a un juzgado de Barcelona

efe

Barcelona. -- Los Mossos d'Esquadra han desactivado esta mañana una carta bomba en la central de clasificación de correos de Josep Carner que iba dirigida a un juzgado de Barcelona, según han confirmado fuentes de la policía autonómica.

La carta se ha desactivado sin mayores incidentes a las nueve de la mañana de hoy, después de recibir un aviso de los trabajadores de correos.

La carta ha sido localizada por personal de correos, en la dependencias de clasificación y el grupo Tedax ha desactivado la misiva.

Según portavoces de los Mossos, "se desconoce la autoría y no se ha descartado ninguna posibilidad en las líneas de investigación abiertas".

Hace un mes otros dos paquetes bomba fueron descubiertos y desactivados en dos oficinas de Correos de Barcelona y dirigidos a la Subdirección General de la Policía Autonómica y al Centro de Iniciativas para la Reinserción (CIRE).

El pasado mes de marzo los Mossos d'Esquadra investigaban entre entornos anarquistas sobre la autoría de estos paquetes, pero hoy no han querido explicitar cuál es la línea principal de la investigación.

Otro paquete bomba descubierto hace un mes

El primero de los paquetes bomba también fue descubierto hace un mes precisamente en la oficina de Correos de la calle Josep Carner, la misma en la que hoy se ha interceptado la carta bomba, y su destinatario era la Subdirección General de la Policía Autonómica de la calle Bolivía de Barcelona.

El paquete del pasado mes, de fabricación casera, estaba compuesto por una pequeña cantidad de explosivo, posiblemente dinamita, y llevaba unos cables y una pila que despertó las sospechas de los funcionarios de Correos.

Este paquete estaba remitido por un tal Francisco Ortiz, con domicilio en la plaza de la Resistencia, un nombre que corresponde a un activista anarquista que falleció en la cárcel de Badajoz hace tres años.

Esa misma semana, en otra oficina de correos de la ciudad de Barcelona, se recibió otro paquete de características similares pero dirigido al CIRE, un organismo dependiente del departamento de Justicia de la Generalitat.

En los casos anteriores, fuentes de los Mossos d'Esquadra señalaron que la principal hipótesis del envío de los paquetes bomba se centra en grupos antisistema y anarquistas y podría tener relación con la detención el pasado mes de febrero de dos jóvenes acusados de lanzar a finales del año pasado cócteles molotov contra un cajero automático y contra el CIRE.
Re: Els Mossos desactiven una carta-bomba dirigida als jutjats
08 abr 2006
Llastima!
Re: Els Mossos desactiven una carta-bomba dirigida als jutjats
10 abr 2006
Ara que es refreden els aires al Pais Vasc potser als serveis d'inteligència els interesa criminalitzar moviments anarquistes a Catalunya.
Sindicato Sindicat