|
|
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats |
Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
|
per lidia |
22 mar 2006
|
La campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya' s'ha presentat avui a les dotze al Col·legi de Periodistes de Catalunya. |
L'escriptor i periodista Xavier Borràs ha conduit l'acte en què s'ha fet públic el manifest, que posa sobre la taula la necessitat de posar a l'agenda política la necessitat de fer una consulta sobre la independència del Principat i proposa una manera de fer-ho a través del referèndum de l'estatut.
http://www.votaindependencia.org/
De fet, els membres de la campanya proposen que, al referèndum de l'estatut, els ciutadans del Principat hi votin amb una butlleta on hi hauria escrit 'Vull la independència de Catalunya'. Els vots, serien considerats nuls, però com que els vots nuls també es compten, això permetria convertir el referèndum per l'estatut en una consulta per la independència.
http://www.votaindependencia.org/
A la presentació també hi ha parlat Marc Belzunces, del Centre Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), i de Softcatalà, que ha presentat un estudi sobre la tendència del vot independentista; Toni Hermoso, de l'Institut de Biotecnologia i també de Softcatalà, que ha explicat el procés de creació de la campanya; Tomàs Mallafré; Lluís Estrada, del Col·lectiu 1714 i coordinador de la campanya 'Un país, una bandera'; Joan Grau, economista i empresari; Agustí Soler, antic regidor de l'Ajuntament de Barcelona; i l'editor Enric Borràs.
http://www.votaindependencia.org/ |
Mira també:
http://www.votaindependencia.org/ |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per un de l'EI |
22 mar 2006
|
és una bona idea, a veure si la resta d'independetistes posen seny i col·laboren encomptes de fer mal·labarismes per la cadira, què és el que han fet fins ara. |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per Estatut NO |
22 mar 2006
|
Si, i així deixeu tots que guanyi el si, em sembla imbecil deixar que surti aquest estatut per prejudicis imbecils que donen els caps del partit o per no coincidir amb el PP. Difícil si hi ha poques opcions.
A l'estatut un NO com una casa i deixeu-vos de tonteries, serà un fracàs si cadascú vol que surti la seva papeleta o no entendre que molts i moltes votarem No diguin el que diguin els partits i les campanyes. Deixareu que el PP monopolitzi el No previsible.
La cosa és facil voleu Estatut o No, no hi ha més preguntes el si però no o el no però si l'únic a que porten és a una altra presa de pel, i els dirigents d'ERc ja fan moviments per desmobilitzar el NO que hauria de sortir. Temps al temps però acabaran demanant una cosa ridícula com aquesta que no ens servirà per res, si volem imitar a Batasuna en aquest camí almenys hauriem d'entendre la disciplina de vot d'aquesta gent que ni molt menys és la de tot l'independentisme ni d'altres grups no indepes disposats a votar NO.
Vosaltres mateixos permetreu que surti el SI. Per una possibilitat que tenim de que guanyi el No em fa ràbia aquests intents de maquillar tota la merda que l'estatut ha suposat.
Cap estatut ens farà lliures |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per per Estatut NO |
22 mar 2006
|
La transició cap a la democràcia va donar-nos una constitució insuficient per a les aspiracions de Catalunya i es va acceptar, en aquell moment, com una tímida obertura.
És difícil esperar més de polítics reciclats de la dictadura, o de la poca experiència dels polítics emergents d´aquella època.
La constitució espanyola ens nega el dret a l´autodeterminació i ens permet tindre uns febles estatuts que en aquests moments es mostren insuficients per a Catalunya.
És cert que aquesta democràcia és esquifida i que hi ha nombroses qüestions que haurien de ser assumides pels polítics d´ara. Però, aquests, només són un reflex de la societat que els envolta.
La Sobirania només la pot fer possible el poble, però els catalans som colonitzats des de ja fa moltes decades. Ens han negat la història, ens diuen que no en tenim i que la nostra és la d´ells.
L´Estat espanyol seguirà colonitzant, aprofitant els nostres errors, divisions i febleses, per si més no retardar la nostra independència.
La gran feblesa dels catalans és la inèrcia del vençut.
L´estigma de l´esclau és parlar l´idioma dels amos. L´esclau convençut, el col·laboracionista, el botifler, no tolera, ni perdona, evidentment per enveja, que el company de cel·la surti i esdevingui un igual amb l´amo. Malgrat tot, cada dia som més els vençuts, no pas convençuts, que deixem de ser-ho tot traspassant la porta oberta per aquesta dèbil democràcia. Hi ha però un entrebanc, un guardià gelós del colonialisme espanyol, una llei injusta -la constitució espanyola- que cal canviar. Com podem fer-ho?. Doncs, ben fàcil, cal fer allò que fa el poble. Si les lleis no s´ajusten a les accions d´un poble, no és el poble qui ha de canviar, sinó que cal canviar la llei.
La llei està feta per a servir els humans, i no els humans per a servir la llei.
Hem de repensar-nos tots!
Hem de fer arribar a la societat civil arguments sòlids per a defensar els nostres drets nacionals d´una forma pacífica, solidària i democràtica.
En tot cas, cada circumstància política ens marcarà estratègies diferents per a defensar Catalunya i assolir la independència. La porta és oberta, a què esperem per abatre al guardià? |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per ny |
22 mar 2006
|
molt bona pensada "votaindependencia"!!!!
ara i sempre... |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per Dona. |
22 mar 2006
|
Si "l'escriptor i periodista Xavier Borràs" vol fer "una consulta sobre la independència del Principat" que encarregui una enquesta.
Un procès que pot portar a un canvi d'escenari s'ha obert.Només la maduressa política de la gent pot salvar-nos de tancar-lo en fals, per enèsim cop a la histlòria. Confio en aquest factor per combatir propostes com la de Xavier Borràs. |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per ece |
22 mar 2006
|
"Un Estatut és per definició una carta atorgada. No és, en canvi, la transferència del protagonisme polític al poble català. No hi ha cap prisma sota el qual es pugui votar favorablement en un procés consultiu sobre l’Estatut" (Anonim popular)
L’independentisme pensa i actua en clau independentista. O això ens dicta el sentit comú. El que passa és que aquells que se’n diuen, d’independentistes, combreguen amb rodes de molí. Van de bracet amb l’espanyolisme de sempre. Aporten estabilitat a un govern que, des d’una òptica rupturista, no deixarà mai de ser govern opressor. I preparen un Estatut que ens assegura més Espanya. Almenys en tenim per una generació més. L’Estatut que sigui, abans o després de sortir del Congrés espanyol, no és l’inici de confrontació amb l’Estat, com ens asseguren els estrategs d’ERC. No ho pot ser per raons d’estricte sentit comú de l’Estat ocupant.
Es tracta de la solidificació d’uns llaços que no hem escollit i que no compleixen les mínimes normes democràtiques. El text no ens permet, per exemple, exercir el dret a l’autodeterminació. Aquest és un dret del qual es parla sovint, però potser cal recordar que està reconegut per l’assemblea general de l’ONU. Només aquest dret avala el reconeixement dels drets col·lectius dels pobles. Tampoc se’ns hi reconeix com a nació, a l’Estatut. El terme de Països Catalans no figura enlloc. Ni tan sols, cal dir-ho, en el projecte d’Estatut del Principat sortint del Parlament.
Tal com estan les coses tampoc és de preveure que s’aturi l’espoli fiscal del nostre país. La promesa de gestió tributària descentralitzada té un límit, que és la Constitució espanyola. Així, les administracions públiques catalanes continuaran sotsfinançades i no serà estrany reviure casos que testimonien deixadesa o incapacitat en polítiques de cohesió social i d’obres públiques. Tot plegat ens dibuixa un futur ben poc esperançador. És un futur dissenyat pensant en termes no independentistes. No hi ha cap prisma sota el qual es pugui votar favorablement en un procés consultiu sobre l’Estatut.
Ara bé, respecte a aquest panorama ens trobem uns altres arguments: els dels possibilistes. Des de determinades opcions polítiques s’argumenta que la correlació de forces no serà mai favorable a la independència. O que ho serà d’aquí a una pila d’anys. Aquests independentistes «sincers» obliden, però, que el règim de les autonomies no fa altra cosa que accelerar l’alienació dels catalans. Ens fa ser espanyols i espanyoles a marxes forçades. Això és el camí que ens du a deixar de ser el que som. Nosaltres tenim una altra proposta. Consisteix a començar a organitzar-nos. Per acabar-nos dotant, les classes populars d’aquest país, de plena capacitat de decisió sobre el nostre futur. No ens hi posem per poc. En primer terme cal fer coincidir el nom amb la cosa. Els independentistes treballem per una estratègia de reunificació, d’independència i de socialisme. No per anar a parar la mà a Madrid cada cop que veiem que les infraestructures se’ns queden petites i aturen la capacitat de creixement. Proposem ser amos dels nostres recursos i deixar de ser el balneari de l’Estat espanyol (i francès!). |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per albert |
22 mar 2006
|
Cal votar NO. Votar sí, o permetre que guanyi el sí és equivalent a dir que ja ens està bé la constitució, el rei, les comunitats autònomes, els boicots i ser el pitu del serenu.
I si realment es vol la independència, l'estratègia és fer pinya perquè algun dia, un partit/moviment independentista tingui majoria absoluta al país i llavors cap negociació: proclamació d'independència i punt. |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per Vota independència |
22 mar 2006
|
Doncs jo trobo encertada la proposta. L'estatut s'aprovarà tant si com no, i el NO és opció populista, perquè la vistòria del NO no podrà reivindicar-la ningú. La dels vots nuls sí, i així ens estalviem la indecendència de votar SI, o la nebulosa de votar NO. |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per albert |
23 mar 2006
|
Posar NO serà populista i posar un missatge a una papereta és elitista. És dir, "Dieu bestieses i només jo se de que parlo i dic la meva".
Perquè no a més de posar "Vull la independència", posem també "...i l'estat socialista", o "35 hores setmanals", o "aturem la ERE a ONO", o "no a la guerra", "menjar per tothom", "nobel per Casaldàliga" o "Barça campió!", slògans tots ells que poden crear força simpatia.
Com algú ha dit. Si es vol coneixer l'estat de la qëstió, més val fer una enquesta.
I no està tan clar que s'aprovarà. Dir que l'estatut s'aprovarà tant sí com no, és futurologia. De fet, les enquestes que es veuen donen coma més probable que guanyi el no.
Cal dir NO. I qe els polítics es quedin amb el cul a l'aire. Almenys, que el pais desmostri dignitat.
I si coincideixo amb el vot d'un del PP, doncs m'és igual. No deixaré de fer una cosa només perquè un del PP faci la mateixa. Jo pixo (i més d'un cop) cada dia, per dir-ne només una. |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per Jo NO |
23 mar 2006
|
Em sembla ilús pensar-se que guanyaran els nuls o els blancs, l'única possibilitat és el NO, la resta és dividir. |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per REPUBLICA |
23 mar 2006
|
El comitè de la Campanya Unitària per l'Autodeterminació de Barcelona ha convocat un seguit d'actes a Barcelona els dies 25 i 31 de març i el 1 d'abril.
Dissabte 25 de març a Barcelona, a les 12h al Pla de Palau, davant la Delegació del govern, acte previ a la ciutat de Barcelona de cara a les mobilitzacions convocades per la Campanya Unitària per l'Autodeterminació als ajuntament de pobles i ciutats dels Països Catalans el proper dia 1 d'abril.
Divendres 31 de març, concetracions davant les seus dels districtes, a dos quarts de nou.
Dissabte 1 d'abril, concentració a la Plaça Sant Jaume, a les 18h.
Som una nació: Autodeterminació! |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per aurve |
23 mar 2006
|
PAÃ?SOS CATALANS PAÃ?SOS CATALANS PAÃ?SOS CATALANS
stop regionalisme |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per Aplisia |
23 mar 2006
|
Completament d'acord amb DONA.
S'ha d'aclarir un punt: el sí ha de guanyar al total de vots vàlids emesos, o sigui, el Si ha de superar la suma dels Blancs i dels No. Per tant, dividir entre Blanc i No, no és dividir, sinó sumar.
I sobretot, si us plau, per favor, no ens dividim!!!!!!!!!!!
Es faci el que es faci, ho hem de fer plegats. Que s'evitin propostes fetes per quatre persones voluntarioses, però desvinculades del moviment independentista actual. Moviment que passa necessàriament per les dues iniciatives populars: La plataforma pel dret a decidir i la campanya per l'autodeterminació.
Seny! Xavier Borràs, seny, tingueu seny, coordineu-vos amb el moviment. Aquí TOTS som independentistes, no és una qüestió de més o menys pragmatisme, sinó que és estratègia.
I no sols hem d coordinar-nos entre catalans, també ho hem de fer amb els bascos. L'objectiu és tocar la Constitució, ells ja s'hi han dirigit. Nosaltres ens cal retirar l'estatut, com sigui. Una vegada retirat, encara que sigui amb l'excusa de tornar-lo a negociar, ens durà al costat dels bascos, junts, davant la constitució.
Seny! |
Re: Es presenta la campanya 'Vota Lliure, Vota per la Independència de Catalunya'
|
per Aplisia |
23 mar 2006
|
Em quedava afegir el següent:
Aquesta iniciativa parteix de la premissa que el referèndum no es podrà guanyar. O sigui, és una proposta sense horitzó, suïcida.
El referèndum es pot guanyar, però només si s'aconsegueix unir aquestes dues opcions: el vot independentista i el vot de la gent que desitja retirar l'Estatut per tornar-lo a negociar de nou. Aquestes dues opcions, sumades, són clarament majoritàries entre els catalans.
I retirar l'Estatut per tornar-lo a negociar significa molt més que això. Significa mantenir el procés obert, i per tant anar de bracet amb els bascos per tocar la Constitució, i demanar el dret d'Autodeterminació i el dret de federació d'Autonomies (com voleu, sinó, unir la nació catalana?).
Una proposta és fer confluir el vot obertament independentista en el NO (campanya per l'Autodeterminació), i el vot negociador en el Blanc (ERC i la plataforma pel dret a decidir).
Les dues opcions sumarien. I potser guanyarien. |
|
|