Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
tarannà indepe
09 mar 2006
Un article per a la comunitat independentista en relacio a la creacio d'un nou partit politic fundat per intel.lectuals catalans:
http://www.avui.cat/avui/diari/05/jun/30/21479.htm

Si us plau, contesteu-me les preguntes de sota si teniu una estona, gracies.

1. Penseu que aquest article aporta res sobre els plantejaments que fa la plataforma "Ciutadans per Catalunya"? http://www.ciutadansdecatalunya.com/

2. Penseu que aquest tipus d'articles i articulistes deuen ser subvencionats per diners publics com els que sostenen l'Avui?

3. Creus que l'article beneficia la normalitzacio de la politica a Catalunya?

This work is in the public domain

Comentaris

Re: tarannà indepe
09 mar 2006
Aquest article és més antic que l´anar a peu, o sigui que treure a la llum un tema que ja ha eestat debatut mil vegades no te massa sentit.

1) No, no aporta res nou.Però no crec que algú com l´Oriol Malló hagi d´aportar res a aquesta plaatforma pq està a les antípodes ideologiques.

2)Aquest articulista no ha tornat a escriure a l´avui des de que va escriure això i penso que aquest és el camí i no pas censuar els articles abans de publicar-los.

3)La política catalana està d´allò més normalitzada, una altre cosa és que a tu amic pensalliure, no t´agradin els resultats que s´hi donen.
Mira també:
http://catalunyapersempre.blogspot.com/
Re: tarannà indepe
09 mar 2006
1) els seus plantejaments el sap tothom es un article d'opinio i ironic sino ho saps captar es que no ets gaire llest.

2) Igual que es subvencionen tots els diaris a Catalunya per cert l'AVUI ES EL QUE MENYS SUBVENCIONS REP FINS I TOT EN L'EPOCA DE CIU FA POC ES PASAREN ELS DOCUMENTS

3) LA NORMALITZACIO POLITICA ES L'iNDEPENDENCIA; LA REUNIFICACIO I PROGRESISME.

4. fas bastanta pena
Re: tarannà indepe
09 mar 2006
1- Descriu a la perfecció els components de la citada agrupació de persones: psicòpates fills de casa bona(i espanyolista) o aspirants a tals.

2-Pensem que s'haurien de deixar de subvencionar els articles d'aquells que menteixen i difamen, és a dir, els de qualsevol persona que afirmi, sense cap vergomya, que el castellà està sent perseguit a Catalunya.

3-Sí.
Re: tarannà indepe
09 mar 2006
Hem permeto de passar olímpicament deles preguntes, anar a la meva bola i dir la meva.
´He llegit el manifest de C de C, i he fet un cop d'ull a la pàgina, i em sembla que només hi ha un argument al voltant del qual gira tota la filosofia del partit. Pot ser això, la simplicitat els hi doni molts vots però, com a la resta de partits, provoca una mancança intelectual.
Re: tarannà indepe
09 mar 2006
Extracte de l'article (de l'estiu del 2005):

"(...)
Ja vau elegir bé, reputes, el Taxidermista! Voleu que els catalans, si encara en queden, se suïcidin en grup o abracin la fe espanyola. Perfecte. Però jo us demano coherència. Haver-ho dit durant la Segona República i haver-vos exposat que gent com jo, gent millor que jo, perdó, us fotéssim el tret de gràcia abans que vosaltres, sense collons de disparar, deleguéssiu en la xusma les ordres d'assassinar-nos. No delegueu més ni doneu lliçons de democràcia i de respecte. No exigiu els que els vostres mentors ens van negar. Digueu-ho clar, amics d'afables converses i visions magistrals, ens voleu exterminar, ara que sabeu, a més, que som pocs, covards i febles i que tothom us escolta amb temor reverencial. Doncs nosaltres també volem exterminar-vos. Que carai. Divertim-nos fins a morir que la guerra, a cara descoberta, potser ja ha començat.

--Oriol Malló"

Resposta a les teves preguntes:
1. sí
2. sí
3. sí

Molt bo l'article per cert, gràcies per recordar-lo.
Re: tarannà indepe
09 mar 2006
Boadella falangista, nen de casa bona?Per favor...
Com més importància li doneu més vots o recolzament tindran.
I la política catalana no està normalitzada, hi ha un gran distancia entre el poble i els polítics m'agradaria poder escoltar alguna vegada castella en el Parlmaent,llavor serà un mica més real.
L'article una puta merda d'un tiu sense cervell.
Re: tarannà indepe
09 mar 2006
L'article és illegible. Molt dolent.

"hi ha un gran distancia entre el poble i els polítics" crec que et quedes curt. Hi ha una distància abismal, dos camins introbables, dues realitats oposades que no tenen res a veure.

1.- Penso que articles com aquests són el que busquen CdC per obtenir vots
2.- Les subvencions són en bona mesura corrupció i amiguisme. No opino.
3.- Amb el primer comentari et contesto la tercera pregunta. I et felicito per plantejar qüestions sobre aquest nacionalisme omnipresent que planeja sobre XXX.

XXX = poseu el nom que més us agradi: espanya, españa, cataluña, catalunya, estat espanyol, països catalans, de bar en bar de salses a guardamar, etc.
Re: tarannà indepe
10 mar 2006
Gracies nois per les respostes, m'ajuden forca. La veritat es que jo anava en busca de critiques a CdC, de qui estic intentant formar-me una opinio. Pero l’unic llegible que he rebut es que "la política catalana està d´allò més normalitzada" i que "CdC només gira al voltant d'un argument".
Amb lo primer discrepo per lo mateix que els dos anteriors comentaris, i perque jo no puc votar a cap partit no nacionalista (caspa de pp exclosa) malgrat que conec molta gent que pensa, com jo, que en tenim i sobretot tindrem problemes molt mes reals que les senyeres. I malgrat que molta gent pensa tambe que la soberania la questionan els poder(oso)s i la paguem nosaltres amb impostos i amb victimes de guerra.
Amb lo segon discrepo perque a paisos amb mes curriculum democratic que nosaltres (n'hi han molts) es promouen partits enfocats a questions molt concretes com plans urbanistics, etc.
Respecte a la mancanca intelectual, nomes puc donar espai a la dubta, veient els noms que acompanyan CdC.
Pero gracies de nou i continuare pensant-ho.
Re: tarannà indepe
10 mar 2006
A etiquesNO - pensalliureSI. ui! si saps utilitzar la ironia! Com t'ho curras! Ara fes el favor de contestar aquestes preguntes, si et plau.
1. Si tan malament pensen els de CdC dels pp.polítics, per què monten un ells?
2. I per què no dirigeixen les seves ferotges, legítimes i justificades crítiques al tripartit i CiU, a la maquinaria ultranacionalista espanyola?
3. Si els de CdC es consideren una organització transversal, és a dir que aplega a gent de dretes o d'esquerres, assumeixen que en el fons son una colla d'oportunistes amb deliris de grandesa buides de contingut transformador, dissenyats eficientment per un grup de tècnics(és a dir, com la resta de partits polítics)?
Re: tarannà indepe
12 mar 2006
hh, la ironia esta nomes al teu cap, t'haig de dir. La ironia serveix per poc mes que fer riure i no he vingut a aixo. Com escrivia, he obert la discussio en busca de critiques a la iniciativa, i el meu 'gracies' es genui.
Respostes (tot i que no soc jo el mes indicat, clar, pero li fico imaginacio):
1. regla basica de funcionament democratic: creus que una forma de pensar no esta ben representada al teu parlament ==>> crees un nou partit.
2. per lo escrit a 1. Aquesta forma de pensar si esta molt ben representada al(s) parlament(s).
3. no l'entenc.
Sindicat Terrassa