Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: altres temes
Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
12 gen 2006
Algú de vosaltres s'informa una mica? Algú de vosaltres llegeix diaris? Algú de vosaltres consulta els mitjans de comunicació? Algú es creu la vigència d'aquesta nova llei pretesament anti-tabac?

Realment la llei anti-tabac és anti-tabac? Realment aquesta llei persegueix la producció i venta de tabac? Jo no soc fumador, però intento pensar una mica i em sembla que l'Estat Español continua produïnt i venent tabac. Em sembla que aquesta llei és un parche més, una gran mentida mediàtica més, un joc visual sense fons ni forma concreta que enganya a uns ciutadans cada cop més amants de la seva falta de llibertat. L'Estat "paternalista" que pretén que ens protegeix i que vetlla pel nostre benestar (però que apuja preus i abaixa sous) ens diu que posa a la nostra disposició un producte anomenat tabac que ja no és sols tabac perquè aquest tabac està contaminat amb altres substàncies quimiques tant o més nocives que el pròpi tabac afegides expressament amb la finalitat d'augmentar la sensació d'addicció en el cos garantint així la continuitat del negoci. Però aquest tabac "enriquit" cada cop és més car i cada cop enriqueix a poques mans que cada cop tenen més diners a costa de la salut de tots els fumadors i de bona part dels que no ho som, però aquest suposat "Estat benefactor" continua produïnt aquest tabac i venent aquest tabac tot dient-nos "no deixeu de comprar-lo, un cop comprat, però, no us el fumeu, però no deixeu de comprar-lo". I per si no fos poc, resulta que del que aquest "Estat Benefactor" treu de posar a la nostra disposició un verí a terminis, dedica bona part a finançar La Sanitat Pública que molts de nosaltres utilitzem. Cal afegir que a banda dels impostos del barí tabacaler també financien la sanitat els impostos de l'alcohol. És a dir que quan vosaltres aneu al metge de la seguretat social no oblideu de demanar la copa i el puru, tot dient a la recepcionista que us els cobri amb la visita. Jo no soc fumador, però tampoc soc tonto, les falses persecucions no solucionen res. A més prohibició més clandestinitat.

I seguim amb la represió, perquè del tabac anem al civisme i a aquesta normativa que il.legalitze la pobresa i l'us lliure de l'únic espai públic que tots compartim, el carrer. Ser jove i sortir de festa estarà prohibit. No es pot veure al carrer, no es pot fumar als bars, no es pot anar sense samarreta pel carrer, no es pot dormir al carrer, no es pot exercir la "mendicitat agresiva", com si el capitalisme que genera aquesta pobresa fos menys agresiu en les seves formes i el seu fons, no es pot fer espectacle als trens, però curiosament, es pot anar despullat pel carrer. No ho oblideu, sortiu despulladets i despulladetes al carrer però poseu-vos una samarreta i no us podran dir res. I si decidiu de vomitar al carrer, no oblideu de dur la recepta del metge que digui que teniu algun tipus d'enfermetat que els propiciin, tinc entès que només en aquest cas, el vomit no constitueix delicte. Vivim en una ciutat "racional" cada cop més irracional, on cada cop tenim menys llibertats però cada cop vivim més feliços abraçats a la nostra esclavitut. Ja ho dèia Goya, "Los sueños de la razón producen monstruos".

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
12 gen 2006
(PERDONEU..L'ANTERIOR TENIA ERRORS)


Algú de vosaltres s'informa una mica? Algú de vosaltres llegeix diaris? Algú de vosaltres consulta els mitjans de contra-informació ? Algú es creu la vigència d'aquesta nova llei pretesament anti-tabac?

Realment la llei anti-tabac és anti-tabac? Realment aquesta llei persegueix la producció i venta de tabac? Jo no soc fumador, però intento pensar una mica i em sembla que l'Estat Español continua produïnt i venent tabac. Em sembla que aquesta llei és un parche més, una gran mentida mediàtica més, un joc visual sense fons ni forma concreta que enganya a uns ciutadans cada cop més amants de la seva falta de llibertat. L'Estat "paternalista" que pretén que ens protegeix i que vetlla pel nostre benestar (però que apuja preus i abaixa sous) ens diu que posa a la nostra disposició un producte anomenat tabac que ja no és sols tabac perquè aquest tabac està contaminat amb altres substàncies quimiques tant o més nocives que el pròpi tabac afegides expressament amb la finalitat d'augmentar la sensació d'addicció en el cos garantint així la continuitat del negoci. Però aquest tabac "enriquit" cada cop és més car i cada cop enriqueix a poques mans que cada cop tenen més diners a costa de la salut de tots els fumadors i de bona part dels que no ho som, però aquest suposat "Estat benefactor" continua produïnt aquest tabac i venent aquest tabac tot dient-nos "no deixeu de comprar-lo, un cop comprat, però, no us el fumeu, però no deixeu de comprar-lo". I per si no fos poc, resulta que del que aquest "Estat Benefactor" treu de posar a la nostra disposició un verí a terminis, dedica bona part a finançar La Sanitat Pública que molts de nosaltres utilitzem. Cal afegir que a banda dels impostos del verí tabacaler també financien la sanitat els impostos de l'alcohol. És a dir que quan vosaltres aneu al metge de la seguretat social no oblideu de demanar la copa i el puru, tot dient a la recepcionista que us els cobri amb la visita. Jo no soc fumador, però tampoc soc tonto, les falses persecucions no solucionen res. A més prohibició més clandestinitat.

I seguim amb la represió, perquè del tabac anem al civisme i a aquesta normativa que il.legalitze la pobresa i l'us lliure de l'únic espai públic que tots compartim, el carrer. Ser jove i sortir de festa estarà prohibit. No es pot veure al carrer, no es pot fumar als bars, no es pot anar sense samarreta pel carrer, no es pot dormir al carrer, no es pot exercir la "mendicitat agresiva", com si el capitalisme que genera aquesta pobresa fos menys agresiu en les seves formes i el seu fons, no es pot fer espectacle als trens, però curiosament, es pot anar despullat pel carrer. No ho oblideu, sortiu despulladets i despulladetes al carrer però poseu-vos una samarreta i no us podran dir res. I si decidiu de vomitar al carrer, no oblideu de dur la recepta del metge que digui que teniu algun tipus d'enfermetat que els propiciin, tinc entès que només en aquest cas, el vomit no constitueix delicte. Vivim en una ciutat "racional" cada cop més irracional, on cada cop tenim menys llibertats però cada cop vivim més feliços abraçats a la nostra esclavitut. Ja ho dèia Goya, "Los sueños de la razón producen monstruos".

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
12 gen 2006
Totalmente de acuerdo en que el estado vive de la venta de una substancia tóxica tanto por los impuestos como por las acciones de tabacaleras que tiene. Son unos hipócritas ( nada nuevo bajo el sol de los políticos ).

Pero esta lei no es una lei anti-tabaco ni para cuidar la salud de los que fuman, sino para defender la salud de los que NO FUMAN y tienen que soportar el humo de los demás.

Ahora saldrá gente diciendo que un estado no debe prohibir, etc.. y estoy de acuerdo, pero por desgracia somos muchos los que agradecemos esta ley. No es nada divertido tener que abandonar reuniones y asambleas por la densidad de humo.

Nos rasgamos las vestiduras todos los días porque no se respetan cientos de derechos ( muy importantes todos ), pero mientras encendemos nuestro palito de humo y que se joda el prójimo porque "Estoy en mi derecho de fumar!". Y yo me pregunto: Cómo nos lo montamos para que ninguno vea lesionados sus derecho.

PD: se que alguno me dirá que soy una marioneta del estado capitalista por distraerme con cosas como el humo de un palito y no preocuparme por los coches y demás... les diré lo mismo que siempre: No estamos hablando de contaminación, estamos hablando de respeto. Ah! y si tuviera coche, nunca lo pondría en marcha en una habitación donde hay gente que le molesta el humo.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
12 gen 2006
Aquesta llei és totalment intolerable, intransigent i poc respectuosa!

Perquè?

Perquè com a fumador que soc m´impedeix provocar malformacions de fetus a les dones no fumadores que m´envolten, m´impedeix provocar l´impotència als meus veïns, m´impedeix estendre el càncer als meus companys de feina, m´impedeix proporcionar feina als doctors/es, en definitiva, m´impedeix PUTEJAR als i les que m´envolten.

Però de que van?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Veieu..us quedeu amb la superficie del debat. Jo no soc fumador i estic completament d'acord amb que el fum del tabac és molt molest i també amb que el seu fum perjudica la nostra salut. Però us demano que deixeu de viure a nivell de superficie i aprofundiu una mica en les coses. Aquesta llei és un cop mediàtic però res més. El tabac se segueix produïnt, se segueix distribuïnt i se segueix consumint. És cert que ara el consum es restringeix a àmbits molt concrets, és cert que ara ja no es pot fumar a tot arreu, però que no ens venguin la moto, aquesta no és una llei contra el tabac, és una llei contra determinada manera d'exercir el tabaquisme, no contra el tabaquisme en si. l'Estat no vol que la gent deixi de comprar i consumir tabac, l'Estat no vol que les grans corporacions multinacionals del tabac deixin de fabricar, distribuïr i vendre tabac al nostre país, NOMÉS FALTARIA, senyors, que ningú oblidi que aquest producte que a tots ens emprenya tant és ni més ni menys que qui està fent possible que tinguem una sanitat pública. Per tant casi us diria que quan conegueu a algú amb càncer de pulmó li doneu les gràcies per poder anar al metge a mirar-vos aquell mal de coll o aquella grip. El que se us està dient és que cap llei restrictiva soluciona res, que aquesta no és una llei veritablement restrictiva, que només és una cortina mediàtica de fum ( mai més ben dit) que només pretén provocar un efecte diriem que emocional sobre el públic que permeti captar vots per pròximes jornades electorals. Jo repto a l'Estat Central i a la Generalitat de Catalunya a prohibir la producció, distribució, venta i consum de tabac dins de l'Estat Espanyol i dins dels Països Catalans. I estic segur que aquest pas no es donarà mai. I no es donarà mai perquè aquest Estat que diu que ens protegeix del tabac en el fons necessita de l'existència i consum del tabac per poder sobreviure econòmicament.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Pero no crec que la prohibicio absoluta sigui bona. El tabac, com l'alcohol, el cafe, i altres drogues legals afecten la nostra salut, aixo es evident. Pero crec que l'estat hauria d'informar, educar, i que fos la responsabilitat individual a escollir si es vol sacrificar una mica de salut en canvi d'un plaer.
En el cas del tabac hi ha el factor fum que fa que la teva eleccio individual afecti als que estan al teu voltant, i en aquest sentit trobo que la llei no esta malament.
Soc fumador i visc en un pais on ja fa un any no es pot fumar en cap lloc public, i he de reconeixer que quan entres a un bar o restaurant s'agraeix. Es mes, quan torno a Barcelona i vaig a un bar em molesta l'olor de fum i entenc molt mes a la gent que no fuma.
Tot aixo no explica la incongruencia de vendre un producte (i beneficiar-se dels impostos generats) que despres dius que es dolent. Pero, repeteixo, no crec que la prohibicio sigui la sol.lucio. Perque per la mateixa logica hauriem de prohibir l'alcohol, la benzina, .......

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Sí, tens raó. És una gran cotradicció... ara bé, jo ja n'estava fins als pebrots del fum als espais públics i ara em sento molt millor.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Canvio la paraula pebrot per nassos, que és més adequada xD

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
És inútil, tot el que dieu és cert, però es restringeix al debat de superficie. Vivim en una societat d'esclaus feliços. Ningú pensa en profunditat. D'acord, ja no tenim fum, tampoc tenom "mendicitat agresiva" ni "espectacles als trens", ni prostitució pels carrers, ni gent que hi dorm pels preus abusius dels hotels, ni gent que beu al carrer perquè el preu de l'alcohol als bars és abusiu...si si...tenim menys fum i menys llibertat i gens de criteri, però som feliços, ens roben llibertats a diari i nosaltres donem les gràcies.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
El que aqui s'està demostrant és l'absència d'arguments reals. Passar de la permisivitat total que ens obligava als no fumadors a aguantar el fum dels fumadors sense poder queixar-nos a un fals prohibicionisme total que casi il.legalitza als fumadors pel sol fet de fer-ho és una estupidesa que demostra que ni hi havia arguments per la situació anterior ni n'hi ha ara per a la situació actual. Em sembla que aqui hi ha algú que ha participat que es pensa que la vida és una peli de vaqueros i indius en que uns són bons i els altres dolents i si una llei em va bé significa directament que és bona, és a dir que les coses són bones si em van bé a mi i són dolentes si em van malament a mi, així després s'expliquen alguns arguments. He de dir que aquest és un argument pobre. Jo em pregunto, perquè no ens centrem en l'educació? Perquè no es parla de forma realista del consum de diferents substàncies en les escoles. Perquè ningú parla de que en el procés de consum d'una substància el factor menys important és la substància en si? Perquè ningú diu que allò que és veritablement important és adonar-nos que en el consum d'una substància el més important és esbrinar quins motius porten a una persona a decidir establir una relació amb una substància? És a dir, dit d'una altra manera, el fet de que la gent fumi no es pot prohibir per la sola raó de que la veritable motivació d'aquest consum no es pot resoldre legislativament, s'ha de resoldre, psicològica, sociològica i culturalment. El consum de tabac té un paper importantissim socialment en la cultura occidental, el seu consum és una qüestió cultural i només es pot resoldre modificant la cultura i la cultura només es modifica mitjançant llargs i complexos processos d'evolució cultural a través principalment de l'educació però aquests processos són llargs i costosos i les eleccions són cada 4 anys i els poders necessiten cops d'efecte buits de contingut que els permetin perpetuarse en el poder. Però això no ho veu ningú perquè ningú pensa en profunditat.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
l'estat no te capacitat de legislar sobre l'economia, no pot interferir en la llibertat d'empresa.
es mes facil legislar sobre els 'usos i costumbres' de les persones, que obeeixen docilment.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Em disculparàs però si has llegit algun diari en les últimes setmanes, sabràs que per primera vegada en la història (ho dic sense estar-ne segur, però si no és la primera, deu ser una de les poques vegades que ha passat) d'un país de regim econòmic capitalista, el govern i la oposició intervenen en economia per intentar mediar en el tema de la compra d'ENDESA per part de la Companyia Catalana GAS NATURAL. Si això no és intervenció política Estatal en economia, que baje Diós y lo vea. Per tant no em diguis que el govern no pot intervenir en economia perquè els fets de les últimes setmanes demostren que no intervé quan els moviments econòmics no generen problemes polítics, però quan aquests moviments econòmics, per altra banda habituals, generen una crisi en una visió patrimonialista de l'Estat i d'aquells capitals claus en la seva "sacrosanta unitat", llavors aquesta base fonamental del capitalisme que és la no intervenció estatal en economia, es posa en dubte.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
si pugues intervenir en economia, podria fixar el preu maxim del m2 de vivenda, igual que el preu maxim del pa, com a productes de primera necessitat.
nomes era un dir.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Filòsof, no se a que profundidad quiere llevar el debate. Te repito que muchos nos alegramos por las consecuencias de la ley, pero no de la ley ni del gobierno. Triste o incoherente pero es así.

No estoy para nada de acuerdo con un estado que limita la libertades ni dicta dónde y cuando pueda la gente expressarse. Y que encima sea el propio estado el que se beneficio del tabaco ( e indirectamente nosotros fumadores o no, ya que algo de ese dinero, imagino, se invertirá en los ciudadanos ). En resumen, como tú dices, una tapadera para hacer creer a la gente lo que quieren y contentos. Como con la ordenanza civica, de la que sólo querían enesñar la patita y no todo el cuerpo. Y la gente contenta y felizmente esclavizada.

Pero como al principio decía, pese a ser cosa del estado, nos alegramos por poder fortalecer un derecho ( aunque sea con la ley ), el de no respirar lo que no queremos. Aunque por desgracia en asambleas y reuniones prevalecerá la postura del que se cree que por quebrantar la ley está atacando al estado y volverá a encender su palito de humo ( con el que está fortaleciendo al estado ).

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Què té a veure el porc amb la velocitat? Jo he dit en algun dels meus escrits que no estigui content de no haver d'empassar-me el fum de merda del tabac dels fumadors? Evidentment que me n'alegro, però em sembla que el veritable problema no són les conseqúències de la llei, que també, el veritable problema és la filosofia de fons, el problema no és allò que evidencia aquesta llei, si no allò que amaga però que realment motiva aquesta llei. Els processos complexes no es poden resoldre amb simplismes de forma ràpida, les realitats complexes exigeixen anàlisis complexes, temps i respostes complexes progresives però reals i contundents, autèntiques. Aquesta llei pretén resoldre un problema complexe en dos dies a cop de restricció i així no es resol res. I a més planteja una restricció que no és tal. Temps al temps, però aquesta llei durà més problemes dels que resol.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
que sembles un ex fumador

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Jo no em sulfuro...però tinc la sensació que la capacitat de reflexió en profunditat de la penya cada cop és més limitada. I soc exfumador...fa 14 mesos que ho vaig deixar, i n'estic molt orgullós.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
doncs llegeix be els comentaris, perque no tots son tant superficials com continues a dir, i hi ha algunes bones reflexions
apa, bon rotllo

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Sinceramente filòsof: no te entiendo. No sé a que nivel quieres que llevemos la conversación pero hay varios posts que reflexionan sobre la ley y su trasfondo. Cada uno tenemos nuestra capacidad de reflexión.

Te lo digo de buenas, no me malinterpretes, pero parece que si no nos ponemos a tu nivel no valen nuestros comentarios ( para ti ). Un saludo.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
Plantejem-ho filosòficament, a veure si m'explico. A finals del s.XIX es renuncia a la pregunta central de la metafísica, cosa que desplaça la filosofia com a dirigent de tots els sabers i se situa com un saber deslocalitzat. Es produeix una temporalització del pensament filosòfic i per això apareix la pregunta sobre "què és"?

Què és ser? Quines especificitats té? En la metafísica tradicional aquesta és la pregunta per l'ens suprem. Ara aquesta pregunta apareix també situada i això té conseqüències molt profundes. L'home apareix quan és investigat com allò no substancial, allò que no és universalitzable. L'home modern és posibilitat i per tant no és. En ell, allò fàctic és relatiu. L'home "pot ser" allò que no és. En ell el "no ser" és essencial. El que caracteritza a l'home en la modernitat, la seva essència és precisament que no té essència. No pot ser definit de forma definitiva. L'home té història però no té naturalesa. L'identitat de l'home és precisament el no tenir identitat. L'home és, en gran mesura, no ser. Buscar i afirmar essències és un intent de fugir del malestar, de l'angoixa existencial de la llibertat de l'home. El modus característic de ser de l'home té molt a veure amb la posibilitat, amb els objectius, tenir fins, no té facticitats, Nietzsche dirà que l'home és un etern imperfecte. L'home està sempre movent-se, sempre variant. Per això els deus no tenen història, perque són perfectes. L'incertesa és un sentiment habitual en l'home, res està determinat en l'home, res està ben encaixat, l'home és un ser desencaixat, l'home no té OYKOS, no té "casa", per això li interessen antropològicament totes les cases, no té el seu lloc per això pot adaptar-se a qualsevol lloc. Li interessen totes les especificitats perquè l'home és un ésser sense especificitats concretes. La seva única qüestió de ser és ser estant, moure's, variar, ser éssent.

AL final, allò que està en joc és el modus de ser d'un ens que "ha de ser". Allò que l'ésser humà té de no compacte és un "per a si". L'home és feina per si mateix. És lliure però no és lliure de ser lliure. En l'home la llibertat és una condemna. Entren en el joc els conceptes de permanencia i canvi i la relació entre ells. En tant que pot ésser, allò important és preguntar-se per el que pot ésser.

Ara anem a la qüestió essencial. EL TEMPS ÉS ESSENCIAL per a l'home perquè es juga quelcom de molt important en el terreny ontològic. L'home és temps, és història i per tant no és. El descobriment de la temporalitat ens situa devant d'una ontologia del no ser, d'allò indefinit, del buit. La necessitat d'avançar entesa com una necessitat d'excrutar el temps és una característica important de la modernitat. La temporalitat genera finalitats, objectius, feines. S'ha d'avançar. El temps situa realitat i comprensió en sintonia. El present mateix es problematitza. La filosofia mateixa s'encarrega de posar el propi temps en pensament, per això crea un problema perque podem preguntar-nos si el present coincideix amb allò que es diu que és. El present és "ha estat" i és devenir, és el que ha estat i el que pot ésser en el futur. El temps crea també possibilitats. I en aquesta mateixa cadena de temps estan situats els conceptes mateixos de la política, el concepte de conservadurisme i de progresisime refereixen al temps. Els projectes polítics estan sotmesos a aquesta mateixa temporalitat i depenen d'ella, d'aqui que es facin lleis inutils per solucionar problemes complexos. Els problemes complexos necessiten temps però els polítics no tenen temps i han de fer cops d'efecte inutils que els donen imatge però no solucionen els problemes. El temps condiciona els projectes polítics impedint pensar a llarg plaç, no tenim temps i volem solucions simples i inmediates encara que sospitem que no solucionaran els problemes.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Llei anti-tabac? o una mostra més de com estimem la nostra esclavitut progressiva
13 gen 2006
aquest post no hauria d'estar a la columna de fumadors?
Sindicato Sindicat