Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats : especulació i okupació
Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
L'AJLC ha alliberat un espai a les Corts
Avui dia 26 de desembre a les 24 hores l'Assemblea de Joves de les Corts, dins la Coordinadora d'Assemblees de JOves de l'Esquerra Independentista ( CAJEI ), ha okupat un local al carrer Morales núm 10. Aquest ha estat triat per proporcionar ajuda a la Colònia Castells, actualment atacada per un pla urbanístic que vol enderrocar una de les parts més emblemàtiques de les Corts per tal de construïr edificis de luxe. Aquest pla urbanístic està promogut per l'Ajuntament i l'empresa INCASOL. Estarem les 48 hores necessàries per la okupació rehabilitant el local i a partir del dijous s'obriran les portes per qui vulgui venir a col.laborar o visitar-nos. Tot i així durant aquestes 48 hores caldria que s'acostés gent a donar-nos suport. Serà un espai social, okupat, autogestionat i alliberat necessari al nostre barri, les Corts, degut a la inexistència anterior d'un local d'aquestes característiques. Així, l'assemblea podrà dur a terme els actes corresponents. Farem un nou comunicat el dia de la inauguració. Esperem despertar interès a tota aquella gent que veu mancat el barri d'un espai d'aquest tipus. Evidentment, el casal estarà obert tant per la gent del barri com per persones d'altres viles o ciutats. Salut i lluita!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
Amb aquest nom no crec que hi participi molta gent a l'espai okupat. Perquè no feu una assemblea més oberta. Jo no soc ni independentista ni jove, ja no hi puc participar a aquest espai?
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
Bé en principi dubto que algú tant tancat de mires com tu li interessi treballar amb d'altres sensibilitats, potser el problema es teu, a Sants barri vei (des del qual saludem aquesta iniciativa), no tenim cap problema per compartir espais i treball gent de diferents edats i proscedències politiques.
Potser el sectari i curt de mires ets tu! no t´ho has preguntat mai?
Salut corsencs que el sectarisme dels qui no estan disposats a fer res no apagui les vostres ganes de treballar! anims i a co0ntinuar lluitant!
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
Jo també soc de Les Corts i crec en la necessitat d'un "espai social, okupat, autogestionat i alliberat", però crec que s'ha de donar cabuda també a altres moviments no necessàriament independentistes.

Salut
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
Que ho ocupin independentistes no vol dir que no hi pugui participar gent no independentista, els països catalans estan ple d'exemples com aquest en que gent independentista i d'altres tendències treballant plegats.

Molts ànim a la gent de les Corts!!
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
totalment d'acord amb un. Posaria la mà al foc que no serà tan sols per a independentistes
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
d'acord amb els 1 i 2,
sembla que us ompliu la boca tant sols per criticar... no teniu cap fundament per a dir el que dieu... així que millor ens pensem dos cops els que escrivim (o pensem... pensem???) abans de ficar la pota.
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
molta sort als cortsencs!!
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
Jo també estic dacord amb un
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
Conec personalment als propietaris del local i com afèrrim defensor del moviment llibertari, crec que aquí s'han vulnerat uns quants drets i deures de ciutadà:

-La casa no té cedula d'habitabilitat i està MOLT afectada per la húmitat: no és una casa segura.
-Els diferents desperfectes que presenta la casa, no es poden arreglar amb diferents obres concretes, s'ha de enderrocar la casa.
-El pla urbanístic no permet realitzar obres en cap del edificis afectats.
-Els propietaris han intentat parlar repetidament amb els joves de l'espai okupat i no han rebut resposta ni explicació dels futurs plans.
-Membres de la pròpia associació veïnal en contra del pla de la Colònia Castells, s´han mostrat disconformes amb la nova okupació.
-En el moment de l'okupació no es va realitzar la pertinent trucada a la gúardia urbana per declarar el local com a okupat.
-I a títol personal crec que la bandera que hauria d'estar penjada en el carrer entença seria la okupa i no l'estalada. El moviment llibertari ha d'estar per sobre de qualsevol ideologia política.

És per tot això que crec que aquest no és el local més adeqüat per a realitzar una futura tasca social del barri.

Salut i força!!!!!!!!
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
bé, primer enhorabona a l'AJLC. Jo i uns amics vam estar okupant la finca del costat a la que estan okupant per a fer-hi una llibreria. el mateix dijous anirem a parlar amb vosaltres per mirar si es pot fer algo. Compteu amb el nostre ajut.
KOMANDO ARTISTICO-EL JARDI DE L'ANARQUIA
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
-La casa està prou bé per fer les tasques que ha de fer. Si els amos la deixen abandonada i malmesa allà ells.
-Els joves han contestat a tothom qui volia parlar amb ells.
-El pla urbanístic només desitja l'enderrocament de les cases afectades, i no la seva conservació.
-Els afectats de la Colònia Castells, donen per perduda la colònia, ara sols miren per la casa nova que tindran.
-L'estelada roja es mereix ésser penjada ja que estem als Països Catalans, i la okupa també hi és, potser des del carrer no es pot veure.
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
ànims a la gent de l'AJLC en el seu nou projecte a Les Corts, on hi havia gent treballant en altres àmbits, però ningú havia creat un espai okupat al barri! Ja feia falta un espai okupat amb vocació política, no el fumadero priveé que tenim a Numància...

Salut!
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
-La casa no es segura: està pendent d'enderrocament ja que ha estat considerarda no habitable i perillosa per un pèrit especialitzat. Les bigues que aguanten el sostre no són segures i estan MOLT deteriorades. És un local molt perillos per realitzar qualsevol activitat.
-La irresponsabilitat no és del amos sinó de l'ajuntament que no concedeix CAP permís d'obra.
-Els propietaris de la casa han estat 3 hores a les portes del local esperant algú en representació de l'AJLC i només ha pogut parlar amb amics dels mencionats a aquests se'ls ha explicat les condicions particulars del pis així com del'estat de salut de la propietaria i no han rebut resposta alguna.


Reitero que no crec que sigui el local adeqüat per a realitzar la tasca mencionada.

Salut!!!
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
El k no dius es k els propietaris venien acompanyats "dels de blau" i k el millor k podien fer els de dins era no identificar-se. I en kuant a lo de trucar els urbanos per declarar l'espai km a okupat....no cal fer-lis la feina a sobre, ja es molestaran ells a averiguar-ho.
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
I tu com és que saps tantes coses? És sospitós...
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
Primer de tot m'agradaria que no es pujes de to la conversa. Només em dedico a explicar una versió diferent i no crec que s'hagi de faltar el respecte a ningú.
Els propietaris van estar 15 minuts de rellotge esperant a que sortis algú avans no van trucar a la guardia urbana per que prengués part de lo que havía succeit. En tot moment van demanar siusplau que sortís algú per poder-hi parlar i evitar la compareixença de la policia.
-El procediment utilitzat normalment per declarar un espai okupat és trucar a la guàrdia urbana per que en tingui constacia i així ho fant la majoria de colectius llibertaris.
-"Els de blau" van venir a informar als propietaris sobre el camí legal a seguir, en cap moment van dirigir a ningú de l'interior de la vivenda ni els joves que estaven a fora. Els urbanos van estar 5 minuts parlant amb els propietaris i despres van desapareixer, de manera que podia haver sortit algú de l'AJLC.
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
De sospitós res: tot el que explico és veritat i ho se de ben cert.
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
De sospitós res: tot el que explico és veritat i ho se de ben cert.
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
www.ajlescorts.tk
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
m'alegro molt de la fiablitat de les teves fonts. digue'ns quines són i així serem tots coneixedors de la realitat.
recolzo totalment l'ajlc. potser el lloc no és tan segur kom la generalitat però segur que ho és més que les cases del carmel. a part, pel que he llegit aquesta és la millor manera per fer front a l'especulació que es viu al barri. si tens queixes sobre la solidesa dels edificis, adreça les keixes a l'ajuntament.
enorabhona ajlc, endavant amb la lluita
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
"potser el lloc no és tan segur kom la generalitat però segur que ho és més que les cases del carmel".Això es pura demagogia.No crítico la okupació en si que em sembla necessaria per a les reivindicacions veïnals, sinó la inadeqüació del local escollit. No crec que hagi de dir res més, però que sapigueu que en tot el que he dit no hi ha ni un sola paraula que no sigui certa i la gent de dins ho sabrà. Gràcies pel temps dedicat, de debó i recordeu que la pluralitat d'opinions és la base de la democràcia.

Un llibertari de Barna.
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
vine dijous a la casa i ho parlem tots :), de bon rollo també
Re: Espai okupat a Les Corts
27 des 2005
un paio que justifica que els propietaris teuquin a la urbana nop és àcrata, o és un pringat de l'ajuntament amb massa temps lliure o un estúpid que va molt despistat.

sempre diuen el mateix: que està en runes, que nosequè...

a Gràcia n'hem ocupat que en teoria estaven a punt de caure i que van durar anys

ni cas al suposat 'acra'

ànims i endavant AJLC i la nova okupació de les corts!
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
Xaval, no en tens ni idea... no se si ets infiltrat o el k osties siguis, però no li foteu ni cas!
Endavant amb la lluita de les corts!
Tot el meu suport!!!!
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
no crec que tots aQUESTS TEMES S'HAGIN DE PARLAR PER AQU�... hi ha massa gent dolenta k s'entera de tot per aquí... en fi... salut i mutis!
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
Felicitats per l'okupació!
Ah! I no feu cas dels Refors, envejosos, anarquistes de saló (o de PC), trolls etc... que corren per aqui! La majoria de vegades no val la pena parlar-hi!
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
El tema de que es truca a la urbana quan s'okupa és ciència ficció. En més de deu anys d'okupació en la meva vida he trucat a la guardia urbana, una altra cosa és que s'avisi als propietaris directament i aquests ho facin saber a la urbana, si fas bé l'okupació ja saps on els tens als pocs minuts sense necessitat de trucar-los.

Un altre tema serà les condicions de l'edifici, en aquest cas jo dels membres del AJLC faria venir alguna entitat independent com Arquitectes sense fronteres o algun conegut que sapiga d'aquests temes perque us el revisessin i diguessin que els sembla, més que res per sortir de dubtes ja que pel que es veu algú intenta intranquilitzar-vos i potser és veritat o potser mentida, però jo no em quedaria tranquil del tot i més sabent que les declaracions de runa i d'inhabitabilitat van molt lligades als interesos especulatius. No seria el primer ni l'últim cas que declaren una vivenda inhabitable simplement perque volen tirar-la a terra i no per les condicions reals del mateix. S'han donat casos per desallotjar vivendes okupades en la que propietaris i ajuntaments declaren el lloc en runa i informes d'arquitectes independents ho neguen.

Tampoc crec que totes les consideracions que diu acra s'hagin de dir aquí, suposo que aquí també hi ha una assemblea on comentar-ho tot i poder xerrar aquestes coses. I si ets llibertari com dius hauries de dirigir-te allà on saps.

Si teniu dubtes a Barcelona funciona bastant bé l'oficina de l'okupació que us pot assessorar en molts detalls.

Felicitats per l'okupació i que duri.
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
felicitats!!
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
A veure... Aquest tal Acra només es dedica a donar aquell dubte supsosadament raonable per fer caure tota opinió diferent de la d'ell. Anem al gra: aquest home és el típic que, o és l'amo o n'és molt proper, de manera que li interessa que no ocupin un espai del qual ell o un altre està desaprofitant o especulant. D'aquesta forma, es presenta com la típica persona que va de psicòleg ultra-professional, dient que comprèn els "ocupis" (paraules textuals) i que no està en contra de la ocupació, però... sempre hi ha aquest però. Només dir que és molt hipòcrita això de dir que estàs a favor de la ocupació però a casa meva no. I no ens deixem enganyar si usa altres mots, que tots entenem el que un nét pijo vol d'uns terrenys que en molt poc temps heretarà, per molt que ens ho negui sempre hi ha problemes en ocupar. I, per últim, dir que AJLC no és llibertària però que no es tanquen a res (www.ajlescorts.tk)
Apa res més (i tot de bon rotllo, si algú vol alguna cosa que es passi dijous! ;)
Salut i força
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
Certament la casa té una part afectada per l’aigua, que des de dins han intentat reconduir una mica i l’aigua que anava rajant, al menys des de que han entrat, ha parat de rajar. De totes maneres es posaran en contacte amb alguna organització o gent coneixedora del tema que els pugui donar la viabilitat necessària per conèixer l’estat de la casa (no tenen prou amb saber que el pla urbanístic hagi dit que no es poden fer obres). Mal que pesi, aquesta casa no ha de durar molts anys i per tant, tota una vida tampoc és necessari que ho aguanti...Intentarà resistir el que pugui!

D’altra banda, el que dius de que els propietaris han intentat repetidament parlar amb els joves de l’espai okupat i no han rebut resposta és completament fals. Quan el propietari va donar senyals de vida i va anar a parlar amb els membres que habitaven dins la casa, cosa que considero del tot correcta per part del propietari, va ser respost a l’instant i va donar 2 opcions: que sortim o que avisava a la policia, sense voler escoltar cap futur pla ni voler entrar en cap tipus de diàleg, valent-se fins i tot de tòpics generats arran l’okupació. Posteriorment amb els de la casa no va tornar a parlar-hi tot i que els va oferir que sortissin a parlar. El propietari va parlar amb gent que formava part d’aquesta okupació com poden ser els mencionats amics, però per motius de seguretat no van dir directament que hi formaven part. En cap moment ningú es va tancar al diàleg i sempre vam mostrar-se oberts a qualsevol cosa, però sense contemplar la opció d’abandonar la casa.

Membres de l’associació veïnal s’han mostrat en contra i altres membres s’hi ha mostrat a favor, mai una okupació té el 100% del recolzament veïnal, tot i que amb el temps (si els deixen) els veïns al conèixer el projecte podran fer-se més la idea abans de criminalitzar.

Just en el moment de la okupació es van enviar cartes als veïns alhora que es penjaven comunicats anunciant la okupació. Potser haurien d’haver avisat a la urbana, però dubto que en el moment que van okupar no ho haguessin sabut. De totes maneres el matí següent tothom coneixia l’okupació realitzada.

La bandera independentista que oneja al carrer entença havia d’anar acompanyada de la bandera okupa. Tot i això en el moment que es penjava la bandera la urbana els va veure i els va xiular, amb la qual cosa van preferir penjar-la en un altre moment. La bandera actualment està a un lloc que no es veu des de fora, però tard o d’hora hi serà.

D’altra banda acr, elles/ells et conviden a parlar el dia que obrin portes, de la mateixa manera que pot venir el propietari. No pretenen cap enfrontament, només volen que se’ls respecti la rehabilitació del local on mai no s’hi hagués fet res, i poder alliberar l’espai. En el moment que, havent contactat amb qui creguin oportú els diguin que la casa està en perill de caure hauran d’abandonar-la.
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
anim companys, fins a sa victoria sempre!!!!!!!!
Re: Espai okupat a Les Corts
28 des 2005
aixo s'ha de tirar endavant! Les cases del carmel tenien el certificat d'habitabilitat? Jo crec que si.
Visca les Corts!
Re: Espai okupat a Les Corts
03 gen 2006
Doncs no hi han problemes ni res en la societat d'avui en dia com per centralitzar la teva actuació en una idea tant tanca da de mires i excloent com la independència. Crec que cometeu el mateix error que aquells que crítiqueu: confondre la classe política de la resta d'Espanya amb el conjunt de la ciutadania. Per mi és un orgull pertanyer a un país amb aquestes diferències culturals, no crec que posar fronteres sigui la millor solució per arreglar els problemes de la societat actual. La globalització social ha d'obrir noves portes cap a la tolerància i el civisme i no mesures restrictives que pretenen diferenciar als ciutadans amb carnets i etiquetes.

Abaix les fronteres!!!!!11
Re: Problemes reals
06 gen 2006
Doncs no hi han problemes ni res en la societat d'avui en dia com per centralitzar la teva actuació en una idea tant tanca da de mires i excloent com la independència. Crec que cometeu el mateix error que aquells que crítiqueu: confondre la classe política de la resta d'Espanya amb el conjunt de la ciutadania. Per mi és un orgull pertanyer a un país amb aquestes diferències culturals, no crec que posar fronteres sigui la millor solució per arreglar els problemes de la societat actual. La globalització social ha d'obrir noves portes cap a la tolerància i el civisme i no mesures restrictives que pretenen diferenciar als ciutadans amb carnets i etiquetes.

Abaix les fronteres
Re: Espai okupat a Les Corts
15 gen 2006
Un propietari que deixa en desús una propietat, mentre altres persones tenen manca de locals o vivendes davant el meu parer mereix ser expropiat. En la greu situació d'impossibilitat d'accés a inmobles en que ens trobem, trobo l'okupació totalment justificada. Les coses no són de qui es té si no de qui les necessita!
Re: Espai okupat a Les Corts
19 gen 2006
totalment d'acord amb tu "aii amics" ... els independentistes q tant ansieu la revolució haurieu d'entendre que es necessària tant a Catalunya com a la resta d'España i el nacionalisme es tota una traba per l'unitat de l'esquerra. A part d'admetre tambe que a Catalunya "vivim millor" en termes generals que a la majoria d'España...
D'altra banda la casa en qüestió va ser des-okupada el passat dia 17 al matí quan no hi havia ningú.
Sindicat Terrassa