|
|
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats |
A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
|
per independentista llibertari |
24 des 2005
|
Sóc militant de l´esquerra independentista des de fa anys i crec que ja era hora de que tota l´EI i els diferents MM.SS. que estan en la seva òrbita uníssim esforços per denunciar aquesta autèntica farsa que suposen les reformes estatutàries als Països Catalans. |
Hem d´estar a l´alçada de les circumstàncies i pensar que si no ho fem nosaltres ningú denunciarà aquest nou procés de renúncies socials i nacionals a que ens estan portant els "nostres" polítics, on fins i tot partits que es reclamen hereus del catalanisme progressista com ERC o IC-V estan absolutament dominats pel joc dels sistema capitalista i constitucional expanyol.
És per això que demano un esforç a tota la base social de l´EI i dels MM.SS. a què no caiguem novament en el sectarisme o el personalisme que tan de mal han fet històricament a l´independentisme català i portem a terme aquesta campanya "Som una Nació! Autodeterminació!" amb el màxim de respecte entre els diferents sectors i organitzacions i que aquest experiència serveixi per portar-nos una mica més a prop la unitat que tants i tantes militants ha anant cremant al llarg dels anys, és l´eterna lluita de l´EI, del Moviment Català d´Alliberament Nacional (MCAN) molts i moltes s´han cremat en l´intent, en l´intent d´arribar a aquesta unitat, i no ens ho podem seguir permetent.
En els darrers 10 anys, després de la duríssima repressió i criminalització que vam patir la primera meitat dels anys 90, han anat sorgint projectes, iniciatives arreu del país, multitud d´experiències en ciutats, barris, pobles, viles, comarques...etc, que han anat revifant la lluita independentista i revolucionària, parlo d´inciatives com els molts Casals, Ateneus i Centres Socials que s´han obert, les Candidatures Municipalistes que s´han anat creant i consolidant , la multitud de col.lectius locals que han anat sorgint, Plataformes en defensa del territori, Coordinadores Antirepressives, la multitud d´iniciatives que han sorgit en tants i tants àmbits com el feminisme, l´ecologisme, l´antimilitarisme, el dret dels i les homosexuals, des de la defensa de la nostra llengua i cultura... des d´una òptica revolucionària i independentista, distribuidores de material, discogràfiques, centres de documentació...etc,
Tots ells són projectes que demostren que l´esquerra independentista gaudeix de bona salut malgrat la manca d´unitat, existeix un sector de la nostra societat amb una clara consciència social i nacional i que no està disposat a què el Capitalisme expanyol acabi amb les aspiracions del poble català, només cal articular-lo i preparar-nos per convèncer a la resta del nostre poble de que la Revolució és ja més que una necessitat, és una urgència!! |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per A |
24 des 2005
|
UNITAT UNITAT UNITAT UNITAT
UNITAT D´ACCIÓ REVOLUCIONÀRIA!!!
ELS PAÃ?SOS CATALANS...ENDAVANT!!! |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per apolitic |
24 des 2005
|
pero l'estatut d'ara encara k el rebutgeu, pregunto jo el seguent:
es millor k l'actual de 1978'?
gracies per contestar |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per un |
24 des 2005
|
Es rebutja el sistema estutari (per tant l'anterior estatut, aquest estatut i tots els que puguin sortir dins del marc constitucional espanyol). Nous estatuts sols són per intentar aliviar la crisi estructural de l'estat espanyol, i nosaltres no podem col·laborar en això, el que hem de fer és agreujar-la.
Salut i unitat! |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per basicament... |
24 des 2005
|
...crec que l'Estatut de la transicio era millor que aquest en una cosa de primera ordre: per mes minso que fos es respirava tota la força dels moviments populars antifranquistes en el suport que tenia
El nou projecte, per mes que si te articulats mes clars en algun aspecte (nacio, llengua, financament del virregnat, drets socials) ha estat un gran desconegut per la societat catalana, negociat pels politics burocrates de torn, un cop el moviment independentista, principal força antiespanyola i insubmissa a l'estat actual de coses des del punt de vista nacional, ha estat domesticat, marginalitzat, reprimit o integrat dins el sistema. Es el gran moment de la classe politica catalana que amb aquest neoaustriacisme preten que s'enterri la falç d'anys passats i aixi poder continuar xuclant de la mamella (en el sentit ramader del terme) d'Espanya, que , a fi de comptes, els la que els ha engreixat sempre, des de Feliu de la Penya a Jordi Pujol, passant per Balmes, Capmany, Cambo, Samaranch, Serra o Joan Clos. 20 anys mes de negoci mes o menys controlat pels mateixos de sempre.
I a diferencia de l'anterior, el suport popular feia que al pais vei ningu es veies autoritzat per atacar-nos sense titllat de franquista. Ara fa basarda. Tot plegat perque aquest nou Estatut, retallat o no, que s'acosta sigui rebut com el menys pitjor dels mals possibles durant 30 anys ben bons.
mes o menys.., |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per ... |
24 des 2005
|
frikis |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per Josep |
24 des 2005
|
de debó creieu que amb la que està caient desde Madrid sobre el principat, i la reacció d'aquí de molta gent que fa augmentar el independentisme sociologic reaccionant contra l'ofensiva espanyola... és el millor moment de manifestar-se contra l'estatut? No confondreu-ho als treballadors/es?
No dic de posar-s'hi a favor que evident que no, que es una merda, pero no es pot matitzar més?? Al final li farem el joc al PP... |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per Ramonet! |
24 des 2005
|
Potser és el PP qui ens fa el joc!
No perque l'espanyolisme ranci ataqui l'estatut ens hem de creure que es un avenç per catalunya!
Ells tenen les seves raons, nosaltres tenim les nostres!
I més que ha de ploure! Si algú pensa que la indpendència serà fruit d'uns decisió lliure i democràtica dels espanyols, em sembla que ja pot asseure´s perque es pot cansar esperant! La independència i el socialisme! ens l'hem de guanyar, sense esperar que els espanyols o els botiflers (ERC inclòs!) ens donin millor espanya, o el que es el mateix millor estatut! |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per www |
24 des 2005
|
www.autodeterminacio.net |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per ara mateix |
24 des 2005
|
precisament Josep precisament
jo personalment crec que s'havia d'haver iniciat abans, perque era el moment propici, els politics havien destapat la caixa de trons, era el moment per plantejar els nostres drets democratics basics com a poble, d'una forma amplia, extesa i decidida
pero ara, amb l'anticatalanisme desbordat és mes oportu que mai plantejar a la societat que la unica cosa que podem fer no es arronsar el cap, como si fossim esclaus submissos, prestos a la garrotada de l'amo que ens treu les urpes
com a poble tenim tot el dret del mon ha decidir el nostre futur, sense martingales, articulats i gira que tomba, tomba que gira
negar-nos la nostra existencia ho han fet sempre, de forma subtil o intentant terroritzar-nos
posem-nos dempeus una altra vegada
i cridem qui som i que tothom ens escolti
i en acabat, que cadascu es vesteixi com li plagui
i via fora, que tot esta per fer i tot es possible |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per alex |
25 des 2005
|
Queda palès que l´'unic que us importa és la unitat del vostre sector, us importa 4 pebrots crear un moviment "sobiranista" ampli o no...
PD: i abandoneu la vostra obsessió... no soc de JERC |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per KiKi |
25 des 2005
|
Mira company à lex, em sembla ke abans de crear aquest sector sobiranista ampli ens cal una mica de coordinació entre nosaltres, és lògic, els demés sectors del sobiranisme com ERC ja estan ben articulats, però nosaltres som una muntanya d´inicials, de col.lectius, de Casals, de sectorials però sense tenir una mÃnima coordinació ke ens permeti respondre amb prou força,
Ara be´, el dia en ke anem totes a una, akell dia serem molt més fortes i el reformisme autonomista tindrà les hores comptades!!!
KANYA KONTRA L´ESTAT TERRORISTA EXPANYOL!!
LLIBERTAT PRESES POLÃ?TIQUES!!!
ELS PAÃ?SOS CATALANS...ENDAVANT!!!
DESOBEÃ?M LES LLEIS EXPANYOLES KE ENS ENCADENEN!! |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per un |
25 des 2005
|
estic molt d'acord amb tu kiki. fa uns dies, en un debat d'akests em van dir ke era jerki també a mi de forma obsesiva (no sóc l'alex), perke vaig dir ke votaria ke si al nou estatut encvara ke ho fés amb pinces al nas. en tot cas, si l'esquerra independentista em de fer sentir la nostra veu de forma unitària, reflexiva i constructiva (no per construïr estatuts, sinó per dir el que realment volem), estic disposat a renunciar a les meves postures. però hem de moure el cul i no mirar-nos el melic com es fa molt sovint. jo no em deixaré atrapar per partits manipuladors del establishment com han fet molts traïdors ke s'han desencantat de l'EI, però com a persona humana em puc desencantar igualment. En tot cas estic content de veure que la gent comença a mfer propostes unitàries. jo sempre he pensat que amb voluntat un altree vinaroç es posible. Salut, revolta i unitat! |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per un |
25 des 2005
|
estic molt d'acord amb tu kiki. fa uns dies, en un debat d'akests em van dir ke era jerki també a mi de forma obsesiva (no sóc l'alex), perke vaig dir ke votaria ke si al nou estatut encvara ke ho fés amb pinces al nas. en tot cas, si l'esquerra independentista em de fer sentir la nostra veu de forma unitària, reflexiva i constructiva (no per construïr estatuts, sinó per dir el que realment volem), estic disposat a renunciar a les meves postures. però hem de moure el cul i no mirar-nos el melic com es fa molt sovint. jo no em deixaré atrapar per partits manipuladors del establishment com han fet molts traïdors ke s'han desencantat de l'EI, però com a persona humana em puc desencantar igualment. En tot cas estic content de veure que la gent comença a mfer propostes unitàries. jo sempre he pensat que amb voluntat un altree vinaroç es posible. Salut, revolta i unitat! |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per UNO |
26 des 2005
|
NACION PORON PON PON? |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per debat estúpid |
26 des 2005
|
aquest debat és completament estúpid i demostra la manca de formació del personal. Els debats s'han de tenir on toca: en cada organització. Parlar per parlar només porta a la confusió i donar informació als nostres repressors. Calleu d'una maleïda vegada colla d'imbècils! |
Re: A propòsit de la campanya "Som Una Nació! Autodeterminació!"
|
per KiKi |
27 des 2005
|
Perdona company però em sembla ke no caldria ke s´hi esmerés gaire el nostre enemic principal per veure com el MCAN és un cúmul de despropòsits i de desunió, no veig ke akest debat sigui un debat imbècil com dius tu,
a més a més, pensa ke som moltes les independentistes ke actualment no estem a cap organització pk hem acabat cremades de tants pikes ESTÚPIDS, i ke passa, ke ara tu ens treuràs fins i tot el dret a opinar sobre el Moviment o ke?
Tu de ke vas, de Lenin per la vida?!
Per si encara no te n´havies adonat l´EI és quelcom més ke Endavant, Maulets, l´MDT i el PSAN , som moltes més les ke lluitem en col.lectius locals o pel nostre compte, passant olímpicament de discusions estèrils entre Maulets i Endavant i Endavant i l´MDT...etc, el GRAN problema és ke la gent ke esteu en akestes organitzacions, sobretot a Barcelona, encara no us heu adonat d´aixòi i aneu per la vida pensat-vos ke sou l´avantguarda revolucionària del MCAN, doncs d´això, res de res, el ke està fent avançar el MCAN són les petittes grans iniciatives ke sorgeixen en diferents nuclis del país, al marge completament de les directrius d´Endavant, de Maulets o de ki sigui. |
|
|