Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: globalització neoliberal : criminalització i repressió
Viva la lucha contra la OMC en Hong Kong (como en los mejores tiempos)
18 des 2005
HONG KONG. La penúltima jornada de la cumbre de la OMC ha vivido duros enfrentamientos entre las fuerzas de seguridad y miles de manifestantes que, perfectamente organizados, han conseguido romper el cordón policial varias veces y acceder al centro de convenciones donde se celebra la reunión de la Organización Mundial del Comercio (OMC).
1134820097_extras_noticia_1_g_1.jpg
1134820097_g_1.jpg
900 PERSONAS han sido detenidas y 41 más heridas, en estos duros enfrentamientos entre manifestantes y policías.

La manifestación, multitudinaria, que estuvo protagonizada mayoritariamente por agricultores surcoreanos, tenía como propósito acceder al edificio en el que, con motivo de la cumbre, se reúnen los más poderosos del planeta.

Durante la protesta la policía ha lanzado gases lacrimógenos para dispersar a los manifestantes. También han utilizado las tanquetas para lanzar agua.

Un grupo de unos 15 o 20 activistas ha roto el cordón policial, ha accedido a la "zona roja", y lo que es más espectacular: ha logrado llegar a la misma puerta del centro de convenciones y bloquearla.

Algunos mandamases (entre ellos alguno relacionado con el gobierno español y otros paises de la unión europea), se han visto forzados a desalojar el edificio en barco por la puerta de atrás.

De los 27.000 policías de Hong Kong, un tercio (9.000) está desplegado por la ciudad para blindar la cumbre. Los manifestantes, han logrado darle la vuelta a la situación de represión que se vive y han cortado la arteria principal de Hong Kong.

Efectivos antidisturbios han tomado todos los accesos al inmueble ante los envites de los activistas, que estaban perfectamente organizados y siguen intentando romper el perímetro de seguridad.

En uno de los últimos ataques lograron situarse a menos de 100 metros del edificio otra vez, lo que ha desencadenado una auténtica batalla campal entre los policías y unos 100 coreanos, que iban equipados con gafas antiniebla, máscaras y gorros típicos de los agricultores asiáticos, en previsión de la utilización de gases lacrimógenos por parte de los efectivos de seguridad.

Mientras el grupo de cabecera de la manifestación resistía y se defendía de la policía sin ningún miedo, utilizando diferentes estrategias de desobediencia civil; en la "retaguardia", numerosos manifestantes tocaban tambores y entonaban cánticos, en un auténtico "ritual de guerra".


La policía ha cambiado de estrategia en las últimas horas y ha comenzado a utilizar sprays de pimienta contra la gente que se manifiesta.



En estos momentos el centro de la ciudad está ocupado por la policía. Helicópteros y patrullas han tomado las calles, y la mayoría de las tiendas de la zona comercial -normalmente un hervidero- se cerraron.


La lucha sigue. seguiremos informando.

No a la OMC

El movimiento antiglobalización cobra fuerza otra vez.

Que se metan sus políticas por el culo. ¡La gente vamos a hacer las nuestras!

This work is in the public domain

Comentaris

Visca la lluita contra l'OMC en Hong Kong (com en els millors temps)
18 des 2005
Visca la lluita contra l'OMC en Hong Kong (com en els millors temps)



HONG KONG. La penúltima jornada del cim de l'OMC ha viscut durs enfrontaments entre les forces de seguretat i milers de manifestants que, perfectament organitzats, han aconseguit trencar el cordó policial diverses vegades i accedir al centre de convencions on se celebra la reunió de l'Organització Mundial del Comerç (OMC).

900 PERSONES han estat detingudes i 41 més ferides, en aquests durs enfrontaments entre manifestants i policies.

La manifestació, multitudinària, que va estar protagonitzada majoritàriament per agricultors surcoreans, tenia com propòsit accedir a l'edifici en el qual, amb motiu del cim, es reuneixen els més poderosos del planeta.

Durant la protesta la policia ha llançat gasos lacrimògens per a dispersar als manifestants. També han utilitzat les tanquetes per a llançar aigua.

Un grup d'uns 15 o 20 activistes ha trencat el cordó policial, ha accedit a la "zona vermella", i el que és més espectacular: ha assolit arribar a la mateixa porta del centre de convencions i bloquejar-la.

Alguns mandamases (entre ells algun relacionat amb el govern espanyol i altres paisos de la unió europea), s'han vist forçats a desallotjar l'edifici amb vaixell per la porta de darrere.

Dels 27.000 policies de Hong Kong, un terç (9.000) està desplegat per la ciutat per a blindar el cim. Els manifestants, han assolit donar-li la volta a la situació de repressió que es viu i han tallat l'artèria principal de Hong Kong.

Efectius antidisturbis han pres tots els accessos a l'immoble davant els envits dels activistes, que estaven perfectament organitzats i segueixen intentant trencar el perímetre de seguretat.

En un dels últims atacs van assolir situar-se a menys de 100 metres de l'edifici altra vegada, el que ha desencadenat una autèntica batalla campal entre els policies i uns 100 coreans, que anaven equipats amb ulleres antiboira, màscares i capells típics dels agricultors asiàtics, en previsió de la utilització de gasos lacrimògens per part dels efectius de seguretat.

Mentre el grup de capçalera de la manifestació resistia i es defensava de la policia sense cap por, utilitzant diferents estratègies de desobediència civil; en la "retaguardia", nombrosos manifestants tocaven tambors i entonaven càntics, en un autèntic "ritual de guerra".

La policia ha canviat d'estratègia en les últimes hores i ha començat a utilitzar sprays de pebre contra la gent que es manifesta.

En aquests moments el centre de la ciutat està ocupat per la policia. Helicòpters i patrulles han pres els carrers, i la majoria de les botigues de la zona comercial -normalment un formiguer- es van tancar.
http://valencia.indymedia.org/display.php?articleId=719
Re: Viva la lucha contra la OMC en Hong Kong (como en los mejores tiempos)
22 des 2005
Els delegats dels 149 membres de l'Organització Mundial del Comerç (OMC) han aprovat a Hong Kong un nou marc mundial de regulació de comerç, que entrarà en vigor a partir del 2006.

Les negociacions han arribat a un acord de mínims per evitar un nou fracàs en la negociació de la Ronda de Doha –contínuament frenada per enfrontaments entre països en desenvolupament i països rics–, però deixa per al futur la solució de temes més problemàtics.

El nou marc suposa avenços per a la liberalització del comerç mundial, però no inclou tots els punts marcats en l'Acord de Doha del 2001, centrat principalment en facilitar l'accés als mercats de països menys desenvolupats.

Aspectes clau

Subsidis agrícoles. El text final posa com a data final per a l'eliminació dels subsidis a l'exportació de productes agrícoles l'any 2013 i demana als governs dels països rics, inclosa la Unió Europea, una acceleració de les retallades de barreres comercials en tots els sectors. Es tracta d'una exigència que els països menys afavorits proposaven per competir en igualtat de condicions amb els països rics, però proposaven l'any 2010 com a termini.

Tarifes de productes industrials i serveis. No obstant això, la proposta anterior ve condicionada a si els països en desenvolupament accepten reduir les tarifes de comerç de productes industrials i serveis, aspecte que principalment beneficia els països rics. Aquest és l'aspecte més polèmic.

Cotó. Es percep una victòria parcial per als països productors de cotó, com Burkina Faso, Benín, Txad i Mali, perquè s'ha decidit que els països rics eliminin tots els subsidis a l'exportació de cotó el 2006. A més, els països productors de cotó més afavorits es comprometen a eliminar altres mesures de suport als seus agricultors en nom del lliure comerç.

D'altra banda, els delegats han deixat per a més endavant l'establiment de fórmules per a la reducció d'aranzels en altres àmbits.

Reaccions

“Fracàs� i fins i tot “traïció� són els adjectius que utilitzen la majoria de les organitzacions i els moviments socials per referir-se al resultat de la reunió ministerial de l'Organització Mundial del Comerç.

La campanya “Prou OMC!� ha denunciat que el resultat de la reunió “és una cortina de fum per ocultar les profundes desigualtats i injustícies que s'amaguen després de les negociacions�. La seva lectura és que “mentre la Unió Europea i els Estats Units han fet un petit esforç en agricultura, els països del Sud han hagut de pagar un preu alt, fent grans concessions en accés a mercats industrials i liberalització de serveis�.

Organitzacions com la internacional Focus on the Global South critiquen països en vies de desenvolupament com l’�ndia o Brasil de “vendre el desenvolupament� dels països pobres i d'haver-se aliat amb els rics per acceptar alguns beneficis.

Algunes organitzacions com Solidar o la Confederació Internacional d'Organitzacions Sindicals Lliures pensen que s'estan presentant com a èxits decisions que -al seu judici- no ho són: "La màquina dels mitjans de comunicació dels Estats Units declararà que aquest país ha fet grans concessions, però la realitat és que els mitjans de vida de milions de persones estan en perill".

Segons Intermón Oxfam, el text de la declaració ministerial “és inacceptable i reflecteix els interessos dels països rics molt més que el dels països en desenvolupament i no permetrà l'aplicació de les reformes que els més pobres necessiten�.

Kofi Annan, secretari general de les Nacions Unides, ha reconegut els esforços fets pels negociadors i ha expressat la seva satisfacció pels resultats aconseguits. No obstant això, subratlla que no s'han assolit els objectius plantejats fa quatre anys a Doha i reitera que cal una veritable voluntat política de totes les parts perquè el 2006 les negociacions comercials puguin considerar-se una base per al desenvolupament.

Els delegats de l'OMC no han arribat a un acord sobre quina serà la ubicació i la data de la propera Cimera Ministerial, en què es tornaran a reunir tots els membres per solucionar els aspectes més conflictius.
Sindicato Sindicat