Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: amèrica llatina
Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
07 des 2005
Cte. Executiu del Partit Socialista Unificat Catalunya (PSUC) viu
Barcelona, 5 de diciembre de 2005



Ante el resultado de las legislativas en Venezuela, El PSUC felicita al pueblo de Venezuela, a su presidente Hugo Chávez, al PCV y a todos los partidos del bloque progresista por la nueva victoria obtenida sobre las fuerzas reaccionarias manejadas desde la Casablanca.
Después de las continuas victorias electorales (en 7 años, ha vencido en 11 consultas electorales) del proceso encabezado por el Comandante Chávez, en que se ha ido constatando un soporte creciente a el proceso, los viejos partidos AD (democracia cristiana) y COPEI (socialdemócratas) se han convertido en una fuerza marginal que solo ha podido presentar resistencia boicoteando tres días antes de la consulta las elecciones. El pretexto es el posible control del sentido del voto, que curiosamente se denuncia horas antes de las elecciones, contra un sistema que se había empleado ya el pasado verano en las elecciones municipales con la participación de AD y COPEI y con supervisión internacional.
Es en realidad el resultado de las encuestas y las presiones de Washington lo que ha inducido esta decisión, para intentar esconder el creciente apoyo al proceso, incluso entre sectores de las clases medias antes renuentes.
Los medios de comunicación internacionales y españoles han desplegado una injuriosa campaña contra la democracia y el pueblo de Venezuela, que entre otras cosas esconde:
a) Que el actual sistema electoral es el más transparente que nunca ha tenido Venezuela, y que la informatización se implanto precisamente para evitar el tradicional fraude electoral del voto en los recuentos. El sistema de votación se hace por ordenador y este produce una papeleta escrita con el voto en papel que el elector (después de asegurarse que coincide con su voto) deposita en la urna: luego se cuentan manualmente las urnas y se asegura que en cada urna coincida el escrutinio manual con el que da el ordenador. Este sistema ha puesto fin al corrupto sistema de recuento que en Venezuela antes y aún en muchos otros países distorsionan los resultados. Después de haber sido aceptados por todos hace meses, ahora se crítica que con las listas de votantes y el registro de la hora de la votación se pueden permitir llegar a saber que ha votado cada persona, un ejercicio bien difícil de desarrollar en las condiciones de Venezuela. Lo que de verdad duele es que ahora no se puede alterar el voto.
b) Que el posicionamiento público en Venezuela nunca ha sido penalizado. Si realmente ese fuera el interés del gobierno, sería es mas fácil identificar quien esta contra de Presidente a través de las recogidas de firmas que hizo la propia oposición para el referéndum contra Chávez, o en las manifestaciones públicas y libres de la oposición. Baste saber que la mayor parte de los escuálidos implicados públicamente en el golpe siguen actuando políticamente en libertad.
c) Se esconde que tradicionalmente la abstención en Venezuela ha sido siempre muy alta, salvo en las elecciones presidenciales en las que Chávez si consiguió una inusitado movilización política que le dio la victoria. Por ejemplo en las últimas municipales (junio 2005) fue del 69%, participando la oposición. El hecho que la oposición haya conseguido aumentar la abstención al 75%, indica que sigue siendo minoritaria y que la hegemonía del proceso sigue siendo muy amplia, esto descontando el efecto desmovilizador que pudo tener la no participación del adversario entre los partidarios del presidente, al saber que al retirarse la reacción se iba a ganar igualmente.
d) Los medios de comunicación españoles se muestran muy escrupulosos con el sistema electoral de Venezuela, sin embargo aún es la hora en que se debe revisar los fraudes electorales que se producen en España. Por ejemplo en el sistema de voto emigrante en Galicia, que ya quisiera un sistema electrónico como el venezolano para evitar el masivo fraude, bien conocido por los naturales de un país, en que votan hasta los muertos.
EL PSUC considera que aunque la reacción devalúe el proceso democrático, lo más importante es que el pueblo de Venezuela siga su camino democrático hacia el socialismo. La democracia participativa no es una concesión a los reaccionarios, sino una importante característica de un proceso socialista verdaderamente popular. Para que Venezuela siga avanzando en un nuevo modelo de socialismo, es necesario que aunque la oposición no participe, se sigan manteniendo el fondo y las formas de la constitución bolivariana profundamente democrática. La libertad de opinión permite tensionar la sociedad, politizarla y aunar voluntades contra quien pretende desmovilizar un pueblo en marcha, para seguir sometiéndolos al expolio de sus recursos en el actual modelo de globalización.
Consideramos por tanto que debe continuarse la profundización de la democracia, los procesos de alfabetización y de inclusión para aumentar la participación política activa también en el plano electoral. Y creemos que a diferencia de otros países vecinos en guerra (Colombia) o en exclusión masiva de su población (Bolivia, Perú), Venezuela ha emprendido un camino altamente esperanzador para las fuerzas de progreso y la mayoría de sus ciudadanos. Por ello nos tendrá siempre a su lado, contra las injerencias de aquellos que pretenden mantener a los pueblos latinoamericanos en la dependencia y el subdesarrollo.

Reciban nuestros más cordiales Saludos,
¡Viva Venezuela Bolivariana y Socialista!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
07 des 2005
eN CATALÀ SI US PLAU, PROU DE BANDERES ESPANYOLES (REPUBLICANES) I D'ESPANYOLISME D'ESQUERRES. psuc? NO SÉ, NO SÉ...SOU COM LA uce
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
07 des 2005
Stalinistes españolazos!
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
07 des 2005
El proceso bolivariano se consolida como una nueva propuesta alternativa, que rompe la hegemonia del pensamiento único y de la socialdemocracia.

Por primera vez en años, el socialismo vuelve a ser visto como una alternativa real. Un socialimo en libertad, participativo, que pone en cuestión el sacrosanto concepto de mercado.

En esta época de la globalización, las luchas no se pueden quedar en un sólo pais, sino que es necesario generar amplios movimientos sociales y culturales, que vayan tejiendo una nueva propuesta política, como anternativa al noliberalismo y al imperialismo.

El documento es bueno. Comparar al PSUCviu, con la UCE, es no haber leido nunca a la UCE, o simplemente en insulto gratuito, fruto de la propia incapacidad política.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
07 des 2005
33, Convergent de merda, vest'en als Estats Units! Allà t'hi sentiràs a gust, fastigós!
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
07 des 2005
convergent? jaja k freki el nazi
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
Amb comentaris com el de 33 i hkj, esteu donant la rao als espanyolistas mes reaccionaris.

Els catalans de dretas no poden donar cap lliÇo, ells domes colaboren en el poder. incluit el franquisme.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
publicar comunicats en castellà a Catalunya és contrarevolucionari.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
"publicar comunicats en castellà a Catalunya és contrarevolucionari. "

Es contrarevolucionari o no segons el contingut.
La llengua es només un mitjà d'expressió, i si està en castellà es perque serà l'idioma dels qui ho han escrit i aprobat.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
Be jo crec que si el PSUC-viu és un partit polític de Catalunya ho hauria de fer en català, però com que el PSUC és un partit tan petit jo no li donaria importància.
Per altre banda no sé que fan aquesta gent exactament encara vius, per mí són els típics stalinistes que encara están vius i que van morint a poc a poc, tipo Falangistes i tipus així.
Pel que fa a la secta de la UCE són bastant primos i molt pitjors que el PSUC, són poquíssims i la major part són de fora de Catalunya (que no passa res!, jo també ho soc) però que no están gens integrats i no parlen català.
Són una secta!!

Salut!!
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
Per si voleu la seva direccio es aquesta

Carrer Nou de Sant Francesc, 32 baix
(Barri Gòtic)


Per si voleu anar a parlar amb ells.
Mort a la UCE i aquesta secta!!

Salut
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
El PSUC viu estalinista???
Coneixes a algú del PSUC viu?
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
M'indignen molt alguns comentaris!!

En primer lloc, la llengua és un mitjà, no pas una actitud revolucionària. Clar que depèn de si s'imposa o no. Molts catalans reaccionaris copen els mass media catalans i fan de la llengua una batalla reaccionària i classista. Combregar amb ells sí que podria ser un acte "contrarevolucionari" (idea estúpida, tal como està el pati).

Per contra, al Psuc Viu defenem la PLURALITAT de la cultura catalana, i els diversos idiomes que s'hi parlen ara mateix.

Si ens expressem en castellà és, primer de tot, per a que els nostres comunicats es puguin llegir en un radi d'acció superior al de Catalunya.

També, la major part dels nostres militants i de les classees subalternes no han tingut mai temps real per a dedicar-se al català. Ni en tindràn. Les prostitutes, els obrers deslocalitzats, les dones maltractades, els inmigrants, la classe obrera a la que no se li ofereix una oportunitat de millorament cultural...parlen català? (Pregunta amb trampa)

Cualificar-nos d'"espanyolistes" per expresar-nos tan en castellà com en català és un insult a la intel·ligència, i no sé pas qui s'amaga darrera d'aquesta campanya anti-Psuc. El Saura? El Miralles?...tan catalanistes i d'esquerres ell?

I per lo d'estalinista, doncs si per estalinista s'enten com a censurador i autoritari, mireu una mica com està el pati en el sí de TOTS els partits catalans, i veureu que, més que estalinista, la cosa està plena de hitlerians mafiosos que fan de tot per a apolotronar-se mentre el poble segueix patint allò que dicta el capital!!
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
Qué importa aixó ara?
Important ès el contingut, i está prou bé, siga en anglés o en chinés !
Tots amb el procés Revolucionari de Veneçuela, i deixeu-vos de xorrades !
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
Si imposeu el català com a única llengua vàlida en aquesta nació és que no sou més que uns feixistes (com la gran burgesia catalana que va recolçar a en Paquito a la guerra civil).

La UCE fa pudor!

Endavant amb iniciatives de suport a Veneçuela i Cuba!

Salut!
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
PSUC= COLONS ESPANYOLS
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
El Psuc igual que en la majoria de realitats organitzatives, existeix una majoria de gent amb temps per invertir en l'organització. "Així que el rollo També, la major part dels nostres militants i de les classees subalternes no han tingut mai temps real per a dedicar-se al català. Ni en tindràn. Així que el teu discurset tonto, fa cagar... "Les prostitutes, els obrers deslocalitzats, les dones maltractades, els inmigrants, la classe obrera a la que no se li ofereix una oportunitat de millorament..."
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
La URRS va caure i podrieu tornar cap a casa, ja vau fotre prou durant la guerra civil, imperialistes españols i russos de merda!!
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
Indymedia serveix de mitjà d'expressió a partits polítics??

Està, bé... no ho entenia així, per descomptat que NO.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
08 des 2005
Endavant PSUc-vui, som uns cuants que estem seguín la vostre feina..

Burguesos; !ni catalans ni espanyols.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
Aconseguir la independència de Catalunya amb gent com els 33 o d'una calanya semblant la veritat no m'interessa, sou una colla de nazis i feixistes de merda.
El Psuc-viu no és independentista ni ho ha estat mai, no ho preten, però està a favor d'una república socialista del pobles ibèrics. Només recordar-vos que ja l'any 36, el de la seva fundació abogava per l'autodeterminació del poble de catalunya, era un dels seus punts fundacionals. I encara diré més, el Psuc ha estat l'únic partit no estatal reconegut a la internacional comunista. Espanya com a estat tenia dos partits reconeguts ben diferenciats: PCE i Psuc.

I pel que fa a l'estalinisme, el psuc ( o com a mínimles seves juventuts) van optar pel marxisme-revolucionari, superant l'etapa stalinista. El que si que no han renunciat és a les figures històriques com Lenin, evidentment ja que si no no serien comunistes. Però també en formen part Rosa Luxemburg, Trotsky, Gramsci, etc etc. Agafen el millor de cadascú.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
yo soy jc del psuc viu, soy estalinista, pasa algo???

por la patria por stalin


mi libertad de expresion no me la kita nadie, i si soy español. i en las reuniones de jc se habla solo castellano, pero kien kiera k hable catalan, algun problema?

kien kiera k venga a las asambleas i vera k ai libertad, basta de intoxicacion trostkisya i catalanista
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
Me entristece que te declares estalinista, destructor del significado del comunismo, asesino de auténticos camaradas de partido como Trotsky, y de centenares de miles de civiles inocentes.

PD: tant us molesta que la gent empri el castellà per expressar-se??? Pitjor són les pintades independentistes dels carrers plenes de faltes d'ortografia.

Salut i comunisme!
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
stalin no mato al comunismo, al reves,

los jovenes revolucionarios del jc seguimos la esencia revolucionaria y por tanto no renegamos del camarada stalin, jefe del proletariado mundial y padre de los pueblos

No al POUM i al trotskismo


Nuestra sede esta en comtessa de sobradiel, si quieres un dia pasate y charlamos.

Seguramente en breve pondremos un bar por problemas economicos pero de mientras podeis venir y charlar,

un saludo revolucionario y estalinista
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
no mato al comunismo, solo mató a todos los q hicieron la revolución,a todo el comité central bolchevique, impidió la revolución en españa y pactó con hitler.
adelante venezuela!!!
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
Para el hijo de la gran puta que firma como "uno de la jc" sin serlo y utilizando el mail de un camarada y diciendo barbaridades:

Utiliza tu aburrimiento enfermizo en cosas mas productivas que en armar follones por gusto en internet.

Con gente como tú indymedia se va a ir al carajo
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
"Seguramente en breve pondremos un bar por problemas economicos pero de mientras podeis venir y charlar,"

Aviat montarem un casal social on es podràn realitzar activitats pol·lítiques i lúdiques, precisament perque la situació económica ens ho permet.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
no soc de jc

pero

STOP INTOXICACIÓ ANTI COMUNISTA
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
Ya te has cansado de hacerte pasar por gente de jc de la manera mas sucia posible?

No se podia caer mas bajo
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
Si jo fos administrador de l'indymedia i tingués accés a les IP's em pixaria de riure amb la gent que es dedica a perder el temps fent el primo per aquí. Oi que sí, D.M.? Perds el temps fent-te passar per altra gent.
Vinga, a fer riure als de la Telepizza.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
sense comentaris nikolai, tu mateix amb la paranoia et retractes, veig que no as cambiat, JO NO ME FET PASSAR PER GENT DE JC, pero se que es igual, ya que tu no saps escoltar desde fa mesos, apa salut
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
09 des 2005
--
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
10 des 2005
Bueno, jo també soc de la JC del PSUCviu... i estic flipant amb les burrades que he llegit per aquí.

El que firma com a JC y posa el e-mail de "redoctober" ... ei, no facis l'idiota, conec de sobres al camarada que te aquest e-mail i et puc assegurar que d'Stalinista RES.

Sobre el tema de la llengua, ja s'ha dit prou em sumo a l'ho dit, es només una eina d'expressió i comunicació i per a qui encara no l'hi hagi quedat clar el PSUCviu respecta i afavoreix la lliure autodeterminació dels pobles!

Estic fins al nassos de que em diguin "espanyolot" per ser la meva primera llengua el Castellà! ei! ho sento si els meus pares no son de la terra! i a sobre més d'un d'aquest va de que "no soc fatxa" ... no, ets pitjor encara! disciminació a una persona per la llengua en la que sol expressar-se! sius plau!

Ara tenim el III Congrés de la JC, 16, 17 i 18 de Desembre a les Cotxeres de Sants, per si algú l'interessa informar-se de que anem realment i deixar-se de tonteries varies que diuen tants i tants a la nostre web, tenim els documents en PDF que s'esmenaran en el congrés i sobre els quals s'ha fet un bon curro i el que encara queda!

www.jovescomunistes.org

Salud i República!

P.D A aquell que insulta als rusos, dir-l'hi que tinc amics al KPRF i a altres, però com sempre, es parla desde l'ignorància! pena em feu.
Re: Declaración PSUC viu ante el proceso electoral en Venezuela
14 des 2005
kprf=nazis
Sindicat Terrassa