|
Notícies :: antifeixisme |
Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
|
per Països Catalans Insubmisos Adreça: www.desobediencia.tk |
07 des 2005
|
questa matinada, l'obelisc i l'estàtua situats a la cruïlla de l'Av.
Diagonal amb Passeig de Gràcia, han estat atacats amb pintura en un nou acte reivindicatiu i per denunciar la permanència de simbologia feixista a la
ciutat de Barcelona (Països Catalans), encara sota el domini de l'Estat
espanyol. Aquest monument és, avui en dia, un símbol del continuïsme del
feixisme franquista, de l'oblit de la Memòria Històrica i de la imposició
espanyola sobre la nostra terra. |
|
|
L'Ajuntament franquista de Barcelona va decidir retirar la simbologia
republicana d'aquest monument (inaugurat per LluÃs Companys) i recuperar
l'obra proposada per un dels arquitectes predilectes del règim, Federic
Marès. Més tard, i per celebrar l'entrada de les tropes feixistes i
espanyoles a la ciutat de Barcelona, es van substituir les al·legories a la
República per l'escut de l'Espanya franquista i una inscripció que resava:
“A los heroicos soldados de España que la libraron de la tiranÃa
rojo-separatista. La ciudad agradecida�.
L'actual règim, fill del pacte del silenci i de l'oblit, ha mantingut el
monument tal qual, sense donar-li cap nova significació, a banda d'anomenar
Plaça Rei Joan Carles I a l'indret on es troba, recordant-nos aixà les noves
formes de la impsoció espanyola sobre la nostra ciutat i el nostre paÃs.
De fet, va ser el poble treballador i organitzat qui durant anys va estar
omplint de pintades i pasquins (1976-79) la inscripció i l'escut i va acabar
per arrencar-lo la nit del 14 de desembre de 1979, quan ja feia 9 mesos que
hi havia un govern suposadament democrà tic. A més, l'està tua de Marés ha
estat objecte de diversos sabotatges fins al punt que un artefacte explosiu
la va tirar a terra l'any 1946. Però la van tornar a aixecar!
Ara, l'Ajuntament i la Generalitat del Principat de Catalunya són tan
democrà tics que mantenen i netejen periòdicament l'està tua col·locada per
l'arquitecte al servei del règim franquista, tot recordant-nos la imposició
espanyola i militar sobre els Països Catalans amb el nou nom de la plaça.
Amb aquesta acció de desobediència volem unir-nos a les pintades, pasquins i
sabotatges populars contra tota simbologia feixista i esapnyola i, en
concret, contra el monument en qüestió.
NI “CAUDILLO� NI MONARCA
NI DICTADURA NI CONSTITUCIÓ
PA�SOS CATALANS AUTODETERMINACIÓ |
This work is in the public domain |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per Violant |
07 des 2005
|
Molt ben feta l'acció retirem els simbols franquistes dels països catalans |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per Resistent |
07 des 2005
|
Molt bona!
L'estàtua incial que hi havia a l'obelisc del Cinc d'Oros era una al·legoria a la República amb un medalló dedicat a Pi i Margall.
L'estàtua fou reemplaçada per la "hieràtica" de Marès, i el monument es convertí en el franquista de la "Victoria". Durant la restauració monàrquica, el reconvertiren a Juan Carlos (nom actual de la plaça).
L'antiga estàtua a la República, es troba a la Plaça de Llucmajor(Nou Barris).
Què fer? A terra! (i enviar els bocins a tots els regidors de l'Ajuntafems de BCN) i canviar totes les plaques de la plaça del Cinc d'Oros! |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per ni fu ni fa |
07 des 2005
|
Doncs considerar un spraiasso com una acció de desobediència i no sé que més, jo almenys ho considero pressumptuòs. A més, d'espectacular, en té ben poc i dubto que ningú que hi passi per davant ho entengui. A vegades crec que fem les coses nomès per al "consum intern".
Ara bé, millor això que una patada als ous. Salut! |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per ni fu ni fa |
07 des 2005
|
Completament d'acord amb mi mateix, ara rellegint la notícia em dono compte que això es califica l'acció com "un atac" ...???? Encara flipo més! |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per obelisc |
07 des 2005
|
la propera ha de ser a terra!!!!
canya a la simbologia que se'ns imposa!!! |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per stop infantilisme |
07 des 2005
|
M'he tirat un pet avui, conta com a acte de desobediència també? |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per K facil és criticar |
07 des 2005
|
És tant fàcil criticar desde caseta mentre mirem a la tele els discursos dels polítics k permeten al feixisme espanyol seguir imposant la seva Constitució als Països Catalans i no fer absolutament res per evitar-ho....
Els k argumenteu k és una acció poc espectacular poseu de rellevància k mai no heu fet cap acció en un lloc transitat, on la celeritat ha d'ésser màxima. Però es clar, és molt més fàcil fer una acció mediàtica si dos diputats d'ERC ens cobreixen les espatlles... |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per au |
07 des 2005
|
si totes les persones que critiquen es posesin el seu gra de sorra tot seria moooooooooolt diferent. |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per . |
07 des 2005
|
"ho considero pressumptuòs", diu ni fu ni fa
més pressumptuós és pensar que qui hagi decidit moure el cul per denunciar aquesta escòria dels nostres carrers tindrà en compte la teva opinió de merda i les subsegüents opinions de merda
que Rosa Parks no s'aixequés del seu seien del bus tb devia ser pressumptuós...
memo! |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per ni fu ni fa |
08 des 2005
|
Molt be nano, t'has guanyat un cacauet per ser el tio mes cazurro i amb menys capacitat d'autocritica del teu zoo. La meva "opinio de merda" es la d'un militant de l'esquerra independentista que diu el que li surt dels ous, amb respecte no com tu, i que es pixa i es caga cent vegades en els niñatos com tu que viuen la seva experiencia militant d'adolescent fonamentalista. |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per ni fa ni (deixa) fer |
08 des 2005
|
vas de nen gran?
Vinga pesat, que sempre sou els mateixos.
Ens has de donar lliçons? de que?
Tu que prediques aquest paternalisme carajillero,
ja te l'apliques?
No t'has fixat que desde que hi ha la viagra ja no hi ha tants vells criticant les obres, com tu vols fer?
Les persones com tu, quedeu millor parlant del Farça. |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per per "ni fu ni fa" |
08 des 2005
|
dius que ets militant de l'esquerra independentista, però dels teus comentaris entenc que ho ets d'ERC (possiblement les seves joventuts) i ERC no forma part de l'Esquerra Independentista. És un tema que cada cop teniu més clar però que us costa d'acceptar ee. Apa, ves a pactar més estatuts amb els espanyols. |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per Kender |
09 des 2005
|
Mira estic d'acord amb el primer post del ni fu ni fa, està bé l'acció però això passes per davant i ni te'n enteres, només ho saps si entres a indymedia, però bueno...., almenys està millor que res.... |
Re: Acció desobedient antifeixista a Barcelona
|
per un |
05 gen 2006
|
Val que la acció pot ser que no s'entengui, però almenys és una acció. L'hauríem d'entendre com a tal i deixar de criticarla.
Totes les accions contra el feixisme s'agraeixen i no veig per què han de ser criticades, els/les que critiqueu tan obertament les accions dels altres... poca política teniu a dins. En lloc de predicar, organitzeu accions més radicals (com les dels caixers de bcn) i deixeu fer als qui no arriben o no volen arribar a aquest nivell; si enlloc de discutir anéssim tots i totes junts acabaríem abans amb l'enemic. |