|
|
Notícies :: globalització neoliberal : immigració : guerra |
revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
|
per ((dulesa)) |
07 nov 2005
|
Què hi ha darrere dels incidents que avui ja s'han estés per tota França? alguns poden creure que hi ha la mà d'alqaeda, bin Laden, etc...
De debó creieu que joves nascuts a França de segona i tercera generació es poden tornar islamistes radicals de la nit al dia? |
Darrere aquesta nova revolta francesa hi ha l'esclat de la marginació a la que han estat sotmesos aquesta gent: reclusió en guetos, barris degradats i oblidats per l'administració, doble taxa d'atur que la mitja francesa (arriba al 50% d'atur entre els joves), incapacitació de promoció laboral i professional per raons de procedència, etc.
El maig del 68' els nens pijos de les classes mitges i altes franceses es revoltaren contra l'establishment basant-se en l'exemple cubà i la xina de Mao: "siguem realistes: demanem l'impossible", "si aixequem les llambordes hi trobarem la platja" etc.
En canvi ara, gent que viu al límit i no té res a perdre està decidida a ser realistes i demanar allò possible. Els valors republicans de llibertat, igualtat i fraternitat que els hi van ensenyar a les escoles se'ls hi neguen avui a ells; perquè?
D'altra banda, com pot ser que els antiglobalitzadors francesos i l'esquerra radical no sigui capaç d'intermediar en aquest conflicte, aturar la violència i canalitzar aquesta revolta per vies democràtiques i pacífiques? on és el Bové i cia?
No repetim els mateixos errors a Catalunya siusplau... |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per un |
07 nov 2005
|
i de quina manera podem donar suport als exclosos dels banlieus? és imprevisible el que pugui passar i seria important començar-se a plantejar de sortir el carrer per donar-los suport i denunciant el causant de tot això: el sistema capitalista |
jusqu'ici tout va bien
|
per liberto |
07 nov 2005
|
El que està passant a França és l'alçament dels oprimits contra la situació en que viuen. Joves d'origen magrebí que han patit la marginació, l'odi, la discriminació i la persecució policial que ara es rebelen.
Tot això ho tinc clar i per això els recolzo. Però algú sap dades més concretes? hi ha algun tipus de reivindicació política al darrera? s'hi han afegit colectius d'esquerra, i si no, que n'opinen? I perquè va començar tot? segons tinc entès com una protesta contra la brutalitat policial.
Salut! |
jusqu'ici tout va bien
|
per ..::..::..::..::.. |
07 nov 2005
|
A tota l'esquerra provinent de l'entorn universitari i benestant...
Assumim el que som, nosaltres tant sols juguem a ser revolucionaris.
Tot i que sovint tenim la "jeta" de declarar-nos "precaris", "proletaris" o "poble treballador", els veritables oprimits no van a la universitat a teoritzar sobre quin seria el model de societat ideal.
Doneu-vos una volta per els vostres barris i pobles, mireu als ulls dels vostres companys de feina migrants, escolteu les seves històries i digueume si la vostra (nostra) situació es equiparable a la seva...
Avui dia l'esquerra s'ha convertit en una productora de concerts, festes i documents, amb l'autorreferencialisme ens hem oblidat de qui som...
Obrim els ulls, "Parlez à vous voisins"! |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per k sus den |
07 nov 2005
|
davant la revolta contra la europa del capital que estan fent a frança, nosaltres ens ho estem mirant per la tele escarchofats al sofà |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per Grenouille |
07 nov 2005
|
Moviments socials medidadors i pacificadors per vies democràtiques? Que no aprenem de la Historia?
Al capitalisme no se'l reforma, se'l destrueix |
Es una revolta
|
per Crux guillermo_nicolas@yahoo.es |
07 nov 2005
|
Penso que serìa fantastic que els colectius d'aqui fessim alguna manifestació de support als inmigrants que pateixin la dicriminació d'una manera molt semblant als inmigrants d'aqui.
Fora la policia!
Les mateixes oportunitats per a tots!
Que els sindicats supportin als inmigrants!
Ès la mateixa clase obrera. |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per Ilich |
07 nov 2005
|
Tot això que es comenta es collonut, però de debò creieu que tota una revolta sense una direcció organitzativa, al segle XXI, pot arribar a conquerir algun dret? Aquestes espurnes només son aixó, espurnes que el sistema pot apagar ja sigui amb repressió ó donan't cuatre merdetes. La guerra de clases es avui dia més evident que mai, i hem d'organitzar-no's per guanyar aquesta guerra. L'espontenisme no dona cap resultat. Es necessari un partit que dirigeixi l'acció, que prengui decisions i que no es deixi enredar pel sistema. I si aquest partit no existeix a França, es crea un de nou. Si no es així, es corre el risc que aquesta revolta només quedi com una bretolada de cuatre delinqüents sense idees, ni futur, carn de canyó. |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per al morse |
07 nov 2005
|
tens tota la raó, pero el fet d tenir més sort k els immigrants no vol dir k no tinguem pq lluitar contra el sistema, recolzant les lluites dels altres.
No cal ser pobre com una rata per star en contra el capital, si he tingut la sort de tenir més k d'altres però ho reconec i a partir d'aki intento canviar les coses pq no continui aquesta merda d sistema kin es el problema? si no ets un paria no pots protestar?
Tant de bo totom ho veies clar i no fes el joc al sistema, vinguin d'on vinguin.... |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per ??' |
07 nov 2005
|
Algú podri explicar la posicio de l'esquerra davant d'aquestes accions? Demanen alguna cosa els joves?
Estaria be tindre alguna informació desde dins, en IMC Paris no diuen res? ja estic cansat de sentir i vore el que hem diu la premsa i la tele |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per patxi |
07 nov 2005
|
També estic d'acord amb l'Ilich.
Crec que aquests joves fan el que estàn fent, perqué pobres, no ténen la consciència que tenim nosaltres del que és el món real. No el que els han pintat als immgirants. Una unió dels que estem dalt ( peró no tant... qualsevol dia et venen a casa i et deixen sense res ) i dels que estàn a baix té que fer canviar aquesta divisió. Divisió cada vegada és més acusada. El capitalisme actual tenia que portar tard o pronte a un conflicte similar. I aixó qué París és un dels focus de la integració de d'immigrants. A saber que passarà amb les generacions venideres que tenim aquí. Per tant, trobo que hauríem de ser previsors. Està vist que la repressió no duu a res ( a més polícies, més violència, més altercats... ). El que hem de fer és dignificar la vida fora del capitalisme. Tots. I això comporta trencar amb la vida que veiem per la tele, i el que fa que ningú mogui un dit. Quina por! Si el futur, a n'este pas, és pitjor.
Calen canvis, i profunds. Sinó, prepare-nos a veure més polícia al carrer. |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per anònim |
07 nov 2005
|
Doncs si la insurrecció és anònima la solidaritat també ho pot ser...
Un dia i un lloc per una manifestació de suport?
Que tal dimecres a les 21 a rbla Canaletes?? |
Alguna cosa s'ha de fer
|
per fet |
07 nov 2005
|
EL DIMECRES A LES 9 DEL VESPRE A CANALETES
SUPORT A LA LLUITA POPULAR ANTICAPITALISTA
(No xerraveu tant de les multituds alguns? aqui les teniu trucant a la porta) |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per via fora botiguers |
07 nov 2005
|
"El maig del 68' els nens pijos de les classes mitges i altes franceses es revoltaren contra l'establishment basant-se en l'exemple cubà i la xina de Mao: "siguem realistes: demanem l'impossible", "si aixequem les llambordes hi trobarem la platja" etc."
Els nens pijos i el proletariat, fins que el papà comunista i els sindicats majoritaris ho van aturar. Deuen ser els que llavors van fer el que avui dius que han de fer "els antiglobalitzadors francesos i l'esquerra radical no sigui capaç d'intermediar en aquest conflicte, aturar la violència i canalitzar aquesta revolta per vies democràtiques i pacífiques". És clar, mira en què ha quedat allò del '68 un cop canalitzat per vies democràtiques i pacífiques: en anuncis de cotxes, els mateixos cotxes que aquesta gent crema.
El que seria repetir el mateix error és canalitzar la revolta per vies democràtiques, castrar-la i reconduir-la al llenguatge i les bones intencions de la burocràcia bonrollista. D'altra banda és quelcom difícil, doncs els antiglobalitzadors francesos i el que tu anomenes esquerra radical no tenen cap crèdit davant d'aquesta gent, i és ben normal que sigui així. Què han fet per evitar la situació a la que s'ha arribat? |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per . |
07 nov 2005
|
al que diu que els que ens declarem precaris és perquè tenim "jeta" li diria que encara fa pudor de merda, de quan sa mare, en comptes de parir-lo, el quigà...
malparit! |
Re: revolució ´68, novembre ´05 ?? (dulesa)
|
per endavant |
07 nov 2005
|
sta clar que som l`aristocracia del mòn obrer assalariat.
aixo, pero, no ens ha de fer tenir autoodi, i no poder donar suport a les revoltes urbanes que estan vivint les ciutats gavaxes.
1848, 1871, 1968, 2005, la lluita continua, l`estat capitalisme no es reforma, es destrueix!
EL DIMECRES A LES 9 DEL VESPRE A CANALETES
SUPORT A LA LLUITA POPULAR ANTICAPITALISTA |
no entiendo na
|
per Ilich |
07 nov 2005
|
toda mi vida creyendo que a sueldo de los prusianos siempre seria policia del pueblo popular y ahora resulta que para llevarse el oro del moro lo que hay que saber es dictar fatwas antidisturbios... |
|
|