Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
correllengua_upf05copia.jpg
Actes del Correllnegua a la UPF

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
AEP en un correllengua??
AEP signant un cartell amb l'estelada roja i els Països Catalans?
AEP independentista????
Doncs mira k be
24 oct 2005
Amunt l'estel !!!



DIJOUS 27,
a partir de les 14'00 Dinar a Palau Reial i durant tota la tarda jocs, batucada, castellers...

I a partir de les 19'00 CONCERT AL PARKING DEL CAMPUS SUD AMB:

- ENDAVANT LES ATXES
- CESK FREIXAS I ELS ALTRES BANDAIS
- AD VERSARIS
- IGITAIA
- REVOLTA 21




DIJOUS 27,
a partir de les 14'00 Dinar a Palau Reial i durant tota la tarda jocs, batucada, castellers...

I a partir de les 19'00 CONCERT AL PARKING DEL CAMPUS SUD AMB:

- ENDAVANT LES ATXES
- CESK FREIXAS I ELS ALTRES BANDAIS
- AD VERSARIS
- IGITAIA
- REVOLTA 21
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
Anem en defensa de la llengua i la cultura.

Volem un país que no estigui sota l'explotació d'una altre nació.

Si aquest cop es suma AEP, perfecte...
la lluita catalana augmenta !
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
L'AEP fa de la lluita per l'ús social de la llengua, i la seva unitat, la seva pròpia lluita. Ja vam intentar participar en el correllengua el darrer any, i de fet ja ho haviem fet a nivell de facultats com física o biologia.

Ni aquest cartell, ni la pancarta a la UPF (on apareixen estelades) han estat signades per AEP; sinó que membres de les altres entitats organitzadores del Correllengua , han emprat el logo d'AEP sense el seu consentiment ni tansols sense fer cap consulta previament.

AEP és un sindicat d'estudiants i no una organització política per tant no es defineix ni com a independentista ni com a no-independentista, per tal de respectar la pluralitat dels seus militants.

A títol personal lamento les confusions que aquests materials agitatius hagin pogut causar, a l'hora que agrairia, una rectificació per part dels responsables.

L'estelada no és ni el símbol del Correllengua, ni la de la defensa del Català, sinó d'unes idees polítiques concretes.
Actituds sectàries com aquestes debiliten la lluita per la unitat de la llengua i el seu ús social, veritables objectius del Correllengua.

Aquesta és una aportació a títol individual, de la qual tansols jo me'n faig responsable.

Antoni, AEP-Campus Sud.

Per la defensa de la llengua tots i totes som necessàries!
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
AEP, no es una organització politica, però en canvi es considera d'esquerres (una identitat politica).

No caiguem en falsos pretextos per a parlar de sectarisme.

L'Estelada, simbol de llibertat d'un poble no ha de ser problema per a cap persona que es consider-hi d'esquerres.

A les pancartes del correllengua NACIONAL on també firam AEP, també i surt una estelada.

Agradi o no, l'estelada SI es un simbol de defensa del català, perque esta implicit.

Sobre el consentiment............
esque sino no es fa res... o no?
Perque us agrada entrar en aquests temes, sembla quew sigeu vosaltres els que voleu confrontació.
Si no es pels "altres" AEP no hagues fet CAP pancarta, ni que sigui seva, ni en nom del correllengua.

Així que menys paraules i mes activisme real.
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
AEP no es considera d'esquerres sinó que agrupa estudiants d'esquerres, per la senzilla raó, que aquells que són de dretes no comparteixen el model educatiu que proposa AEP.

No siguis demagògic, saps perfectament que l'estelada és un simbol que no comparteix l'àmplia majoria de les persones d'esquerres; de la mateixa manera que la bandera tricolor no és compartida per una altra part de les persones d'esquerres.
Potser t'hauria de recordar que en la pàgina web del correllengua no apareix ni una sola estelada, tampoc la he trobat en la de la CAL.

El correuniversitats, te un manifest propi, que hem aprovat conjuntament les tres organitzacions, tot el que no aparegui en aquest manifest, ha de ser consultat. L'estelada del cartell oficial, se'ns va vendre, com una fotografia d'una manifestació en la que potser sortirien estelades. Per tant no manipulis sisplau.

A més, la qüestió clau, està en el respecte per les decisions sobiranes de cada organització i la seva democràcia interna. Quan es participa en un marc unitari, com el correllengua d'enguany, s'ha d'acceptar la pluralitat de la seva composició. No pot ser que en un marc unitari s'ignori a una organització, doncs això només dona motius per que aquesta organització no participi al proper correllengua, i per tant desvincular-la de la defensa de l'ús del català, i la seva unitat.

A mi tant m'és que l'ESTEL i la CEPC pengin pancartes amb l'Estelada, però tansols demano que no ho fassin ni en el meu nom ni en el d'AEP, doncs nosaltres no hem estat escoltats en aquest procés

Teniu manera de contactar amb militants tant d'AEP, com d'AEP-UPF, i si no ho heu fet és perque no ho heu volgut. Qui ha de decidir si AEP fa una pancarta o no, és la pròpia AEP, i no persones externes a l'organització, és una qüestió de sobirania organitzativa elemental.

No pot ser que l'"activisme real" es posi per davant del respecte a les altres organitzacions i a la seva democràcia interna. I no accepto que per això se'm digui que busquem la confrontació, doncs no és cert, hem sigut els primers en oferir la mà, en treballar en la cerca de posicions de consens.

Buscar la confrontació te molt més a veure, amb emprar símbols que no han estat discutits i que no ens representen, signar pels altres sense consultar-ho, i aprofitar qualsevol ocasió per tal de treure un rendiment polític i sectari de la defensa de la llengua.

Salut i reflexió sisplau
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
pero tanta tirria vos fa , k surti l'estelada ?
no entenc kin és el problema ?

realment ..........
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
tambe teniu problemes pk surtins els Països catalans .... rollu peperus + altres (pobre barça)
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
per ANTONI

Esta clar, que això no es lloc de debatre conflictes entre organitzacions i/o actuació unitaria, molt mes quant estem tant aprop uns dels altres (fisicament per trucar-nos a la prota).

Així que parlare en termes generals i de teoria, més que no pas en el problema exacte de la UPF.

Si no sou organització politica, i depeneu de la militancia que en X moment entri en AEP, dec suposar que el model educatiu que voleu, també deu variar. No es el mateix un model educatiu on JEV controli l'AEP, a un model educatiu on les CJC controli l'AEP. Això que dic, no va amb mala fe, sinó perque has criticat de secataris als altres, quan vosaltres potse fins i tot teniu problemes per definir-vos (que no u se).

Estic d'acord en el punt on en nom del vostre logo no s'han de fer coses que no voleu.
Es clarament un acte de sobirania organixa, que comparteixu.
Si AEP estava dins el correllengua (tots sabem les tendencies politiques de la majoria dels membres) i a mes dins el cartell nacional i apareix (sigui com sigui) estelades, no hi ha tampoc un problema massa greu.

Et preguntare també, com ha dit el que em presedeix, que penseu sobre el marc linguistic que apareix al mapa, Esperu que tampoc sigui motiu de discurssió. Potse heu de rpeguntar dins AEP, si alguns no volen ni el marc linguistic (i em refereixu a JC).

Crec que sabieu que tant CEPC com Alternativa Estel, son organitzacions que es consideren independetisets. Es invitable que aquestes organitzacions com a tal, utilitzin estelades en les organitzacions del correllengua. (tornu a reitera, la sobirania que AEP té en la colocació del seu logo en pancartes, on pot no voler ser present).

La republicana no té cap sentit. Monarquia o republica, no preten cap canvi ni politic, ni economic, ni linguistic.
L'estelada, te implicita la defensa del català. La senyera també la té, i tant que si!

i acabu, amb una conclusió que un altre a dir per aqui :
Tant us molesta l'estelada???

salut!
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
un i dos ets un demagog i fuges del la qüestió.
Ningú d'AEP ha aprovat, ni ha estat consultat sobre l'ús de les seves sigles en aquesta pancarta ni cartell, i vosaltres les heu utilitzades.

Em sembla que AEP mai ha utilitzat les sigles d'altres organitzacions sense consultar-ho.
Respecte als països catalans, no és problemàtic en tant que hi ha una referència implicita al manifest que sí que vam signar.

Fes un exercici i respon a les preguntes:

S'han utilitzat les sigles d'una altra organització sense consultar-ho amb els militants de la pròpia organització? Sí o no.

S'ha dotat de simbologia independentista i contingut un cartell d'un marc unitari sense consultar-ho a les organitzacions membres? Sí o no.

Creieu que en la lluita per la defensa del català, és bo que hi participin persones no necessariament independentistes però amb un compromís per la llengua? Sí o no.

Creieu que una persona no necessariament independentista es sent representat per una estelada? Sí o no

Empra el correllengua simbologia independentista en els seus materials? Sí o no.

Creus que és una falta de respecte utilitzar les sigles d'altri, sense la seva autorització, amb finalitats polítiques? Sí o no.

Creus que aquest tipus d'accions beneficien a la unitat necessària en la lluita estudiantil? sí o no

Creus que beneficia a normalitzar l'ús del català i defensar la seva unitat? Sí o no.

Apa salut i la resta són tonteries de nens i nenes que diuen defensar el català i l'escriuen incorrectament de forma voluntària "tirria, kin, k, pk, rollu".
Re: Correllengua 2005 a la UPF
24 oct 2005
1. L'AEP no està controlada per ningú. La majoria de l'organització no milita a cap partit polític.

2.L'AEP te un programa universitari que pots consultar a la pàgina web.

3.Reitero que estem d'acord amb el que diu el manifest del Correuniversitats, el vam aprovar democràticament. Te l'has llegit? Si és així, la pregunta sobre la unitat de la llengua no l'hauries formulat.

salut.

No continuaré el debat a Indymedia, no ho veig necessari. Ens veiem el dijous a campus sud, queda molta feina per fer, i la farem plegades.
Re: Correllengua 2005 a la UPF
25 oct 2005
ok, aqui no es segueix el debat. estic d'acord.
JA es parlarà al seu lloc.

Però a les preguntes, as repetit la de la utilització del logo en 3 preguntes (quan ja te dit que ha sigut un error).
Hi has repetit en 2 preguntes també, si la estelada i els independetistes som els unicso que podem defensar la llengua.

jejejejejeje
ja mepxlicaras la organització real d'AEP... perque sinó, nem uns quants i la tornem indepednetista, XDDD perque com tingui tant poc plantejament politic, entrara els de les juventuts del PSC, XDDD

apa salut!
ja parlarem.
Sindicat Terrassa