|
|
Anàlisi :: corrupció i poder : guerra |
Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
|
per ramallah |
12 oct 2005
|
¿Per qué invita Eliseu Climent a l'Embaixador d'Israel als Premis Octubre?
Com a model del seu concepte de "nacionalisme"?
Anirem molts valencians amb el mocador palestí al coll a rebre al conferenciant. |
|
Palestina en lucha
12-10-2005
Ocho metros de alto
Israel levanta un muro en medio de un colegio palestino
El Corresponsal de Medio Oriente y Africa
La pared cruza el campo de deportes de un establecimiento educativo de Jerusalén Oriental y fue construida sin advertencia previa. La parte de la escuela situada al otro lado del muro fue anexada de hecho en beneficio de la colonia judía de Pisgat Zeev.
Sin poder salir aún de su conmoción están los alumnos del colegio de Anata, en los suburbios de Jerusalén, luego de toparse con un muro de concreto de ocho metros de alto, levantado durante el fin de semana por Israel, y que separa ahora en dos el inmueble escolar. El muro pasa por el patio de la escuela de hombres, aislando la cancha de futbol y de voleibol del edificio, y deja a los 800 alumnos un espacio estrecho y limitado para el recreo o las actividades deportivas.
El muro forma parte de la barrera de separación levantada por Israel en Cisjordania y en la región de Jerusalén.
Anata es un suburbio del norte de Jerusalén-Este ocupado y anexado por Israel, y uno de los dos barrios de la Ciudad Santa por los que pasa el muro.
El director de la escuela, Yussef Elayan, afirma que los trabajos para erigir el muro en el patio del liceo comenzaron el jueves sin advertencia previa.
"Fuimos sorprendidos el jueves en la tarde cuando vimos al ejército iniciar los trabajos en la mitad de la escuela. Los trabajos siguieron en la noche y durante el viernes", explicó Elayan.
Según dijo el director, el jueves se produjeron enfrentamientos entre los soldados israelíes y los alumnos, algunos de los cuales fueron detenidos.
La parte de la escuela situada al otro lado fue anexada de hecho en beneficio de la colonia judía de Pisgat Zeev, que se supone será protegida por el muro.
"Nos sentimos como en prisión. Ni siquiera tenemos ganas de sonreír o de hablar", comentó un alumno Hicham Mahmud, de 15 años.
Su amigo Suleiman Karshan denunció que los soldados les lanzaron granadas lacrimógenas o ensordecedoras.
"Además, el ruido de las excavadoras o de los martillos neumáticos nos impiden estudiar. Los profesores deben gritar para que podamos escucharlos", dijo.
Yasser Salameh, de 11 años, afirma que el domingo los uniformados lo golpearon después de haberlo sacado de la escuela.
"Los soldados me sacaron el domingo de los servicios de la escuela. Uno de ellos me levantó antes de tirarme al piso con todas sus fuerzas, donde luego otro me pisoteó. Me tuvieron detenido en su jeep durante cinco horas", afirmó.
El gobierno israelí aprobó en julio el trazado del muro de separación alrededor de Jerusalén-Este, el cual debe ser terminado en los próximos meses.
Una vez construido, el muro pasará por dos barrios palestinos, dejando a un cuarto de la población árabe total, es decir 55 mil residentes de Jerusalén Este, anexado y ocupado, completamente aislados en el lado oriental (palestino).
El muro, que según Israel es una "barrera antiterrorista" que se extiende por más de 650 kilómetros, es calificado de "muro del apartheid" por los palestinos.
De hecho, y por su trazado, anexa importantes porciones de territorio palestino en Cisjordania y hace poco menos que imposible la creación de un Estado palestino viable.
Según un veredicto del 9 de julio de 2004, la Corte Internacional de Justicia (CIJ) declaró ilegal la construcción de este muro y exigió su desmantelamiento. Otro tanto hizo la Asamblea General de la Organización de Naciones Unidas. Demandas que Israel ha ignorado.
La fuente: agencia de noticias AFP
Envía esta noticia |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per josep gavanell |
12 oct 2005
|
Catalunya amb Palestina
Sionisme és racisme
ISRAEL = ESTAT RACISTA |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per acp |
12 oct 2005
|
Pel dret de Palestina a tenir un estat. Pel mateix, pel dret dels jueus a tenir un estat.
ISRAEL=UN ESTAT COM QUALSEVOL ALTRE
Racisme és allò que va portar a l'extermini de sis milions de jueus. Dos mil anys d'anisemitisme encara deixen petja, sinó perquè us obsessioneu tant amb aquest tema (que és greu la situació dels palestins no ho nego), però no dieu ni piu sobre la guerra civil del Sudan o les matances dels Grans Llacs? |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per si aniré |
13 oct 2005
|
Doncs jo si aniré amb el palestí: quin dia ve el sionista aquest? |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per acp:no tens ni idea! |
13 oct 2005
|
Par a acp, no tens ni idea!, palestina té un dret legítim com a pobladors originaris del territori, israel és una creació malaltissa, repressora i yankee que en cap cas té dret a tindre un estat en territori d'altres.
Israel=estat opressor
Palestina lliure!! |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per ni l'un ni l'altre |
13 oct 2005
|
acp, no digui's que israel es un estat com un altre perque no es veritat, la seva creacio i el seu lligam amb la religio el fan un cas particular.
acp:no tens ni idea!, els palestins i els jueus son pobladors originaris del territori, son cosins i ambdos (amb estat propi o sense) han viscut sempre en aquell tros de terra, la seva creacio no es malaltissa sino un fer l'ull gros amb un poble que havia estat perseguit per molts anys, i els yanquis van arribar mes tard quan van veure que els hi interessava tenir un peu alla, els pioners de l'estat d'israel eren socialistes que rebien l'armament de txecoslovaquia.
es un cas particular que no permet simplificacions del genere. els palestins tenen tot el dret a viure a la seva terra i els israelians haurien d'haver intentat recuperar els seus "drets historics" d'una altra manera de com ho han fet fins ara. no ho se, imagineu-vos que de cop i volta tots els gitanos del mon, despres de centenars d'anys de persecucions, volguessin tornar a l'india i revindiquessin el seu territori, que passaria? complicat, no? |
L'embaixador d'Israel als Premis Octubre de València
|
per salam |
13 oct 2005
|
Totes les Conferències se celebraran a l’Aula Magna de la Universitat de València (Edifici La Nau). C/ Universitat, 2, i estan obertes al públic en general.
Les Conferències dels Octubre
Totes les Conferències se celebraran a l’Aula Magna de la Universitat de València (Edifici La Nau). C/ Universitat, 2, i estan obertes al públic en general.
Divendres, 28 d’octubre:
20:00 Una crítica del procés de pau àrab-israelià, a càrrec de Shlomo Ben Ami
Presentat per Ferran Sáez Mate.
Un total de 165 expertos, procedentes de diversos campos como la política, la filosofía, las artes, el periodismo o la docencia, intervendrán en los cuatro congresos programados. Entre ellos, destaca el ex ministre de Seguridad Pública y de Exteriores de Israel y embajador de este país en España, Shlomo Ben Ami, que participará en un "debate" sobre el conflicto palestino-israelí.
Edicions 3 i 4 / Fundació Ausiàs March, 2003 · Avda. Baró de Càrcer, 37-33ª · 46001 València
· 96 353 24 07 ·
info (at) premisoctubre.com
www.premisoctubre.com |
Debat a valencia.indymedia
|
per PV X Palestina |
13 oct 2005
|
Comentaris: "L'embaixador d'Israel als Premis Octubre de València" [16:29] Dc 12 Oct, 2005 (19 lectures) 72
Espero que se le responda como debe al representante de turno del fascismo sionista
Re: Comentaris: "L'embaixador d'Israel als Premis Octubre de València" [16:33] Dc 12 Oct, 2005 74
podríamos organizar algo. kien se kiera apuntar ke conteste
Re: Comentaris: "L'embaixador d'Israel als Premis Octubre de València" [20:37] Dc 12 Oct, 2005 87
Anem tots amb el mocador palestí al coll...veurem que fa el pro-sionista Eliseu Climent.
¡Palestina lliure!
¡Fora nazi-sionistes!
Re: Comentaris: "L'embaixador d'Israel als Premis Octubre de València" [10:01] Dj 13 Oct, 2005 102
Per començar, el tema del mocador està bé. Si algú te altra proposta que comence a comunicar-la que segurament m'apunte també.
Re: Comentaris: "L'embaixador d'Israel als Premis Octubre de València" [11:53] Dj 13 Oct, 2005 104
Caldria fer-ne una concentració amb quatribarrades, estelades i banderes palestines. El País Valencià amb Palestina. Convocar als moviments nacionalistes, independentistes, ONG internacionalistes, el moviment contra la guerra i els grups com Palestina Lliure.
Ja està bé. Només ens faltava que Eliseu es posara del costat d'Aznar, Bush, Rahola i Jiménez Losantos!!!!
El País Valencià amb Palestina!
contra el colonialisme israelià : pels drets nacionals dels pobles! |
Els grans llibres d'Eliseu
|
per shalomsalaam |
13 oct 2005
|
|
Ací en teniu un exemple més |
massa odis
|
per massa odi al jueu |
13 oct 2005
|
Jo també crec que hi ha massa odi a tot allò referent amb els jueus. Molta demagògia barata i poc rigor en molts dels arguments. El tema és molt complex com ben bé s'ha explicat en un altre comentari més a dalt que parlava dels gitanos.
Està claríssim que l'Estat d'Israel és un estat repressor i que usa unes formes indignes contra els palestins però també s'ha de reconéixer que tant l'esquerra com la dreta europea beu d'una tracició antijueva molt molt arrelada entre la gent que fa vore el tema de manera distorsionada i poc fonamentada en molts moments. No és casualitat que els jueus hagen estat perseguits durant tants segles. Tot aquest bagatge històric d'odi vers el jueu s'ha heretat, jo crec, sense cap mena de dubte.
I, per favor, no vejau coses que no són en les paraules que escric que ara segur que més d'un o una em desacredita i insulta acusant-me de sionista.
Estaria bé que la gent parlara amb una mica de rigor sobre el tema perquè quasi sempre s'escolten les típiques consignes que a mi, sincerament, em semblen infantils i poc serioses. |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per AntiKapo's |
13 oct 2005
|
Jo crec que el poble Gitano ha estat perseguit més ferojament encara que el Jueus i això no els dona a colonitzar un territori i crear un estat artificial.
PALESTINA UNIDA I BINACIONAL! |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per Olaff |
14 oct 2005
|
Jo crec que els han convidat perque als Palestins sel's hi enfot els Paisos Catalans i la llengua catalana.
Israel te mes en comu amb els Paisos Catalans que Palestina. |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per ni l'un ni l'altre |
14 oct 2005
|
antikapo's, tens rao, el que jo plantejo es una ipotesi, que es si el poble gitano decidis de reclamar un tros de terra a l'india. segons el meu parer, com a poble perseguit, seria legitim. com es podria fer? se que es molt suposar, que els factors son molt diferents (la religio es un fil conductor molt fort per als jueus, la geostrategia, les aliances politiques internacionals,...), pero el punt es que s'han de trobar solucions, no tirar mes llenya al foc.
dos poples un sol estat? una federacio? no ho se... |
L'embaixador a Espanya
|
per fuster |
14 oct 2005
|
Així que l'embaixador a Espanya, aliat de Aznar i jiménez Losantos és l'amic dels Països Catalans?
Tú estàs boig!
Per favor si Rahola, la sionista, va ser qui va intentar destruïr l'independentisme revolucionari!
I a Euskadi els sionistes persegueixen a l'esquerra abertzale, amiga dels palestins!
Sionisme és espanyolisme!!! |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per Joan |
14 oct 2005
|
Eliseu climent, així com altres dirigents nacionalistes catalans de CiU però també d'ERC, no s'enmirallen pas amb moviments d'alliberament nacional com l'irlandés, el basc, o els de les antigues colònies: cuba, argèlia...Per ells aquests són projectes massa populars, massa tercer mundistes...Els agrada més enmirallar-se amb els jueus que a base de calers i de fer el joc a les grans potències han creat un estat al mig d'un desert poblat d'indigenes palestins, i han recuperat una llengua que pràcticament habia desaparegut.
Es tracta d'una visió del nacionalisme de tipus elitista, expansionista, esencialista...Que cap influència bona pot aportar al projecte nacional d'esquerres i antifeixista que volem per Catalunya.
Per cert Olaf, et recordo que la comunitat Palestina de catalunya té una posició inequivocament partidaria al dret a la autodeterminacio dels pobles i en concret al poble català. Sense anar més lluny aquest passat Sant Jordi va ser una de les organitzacions que va participar a l'acte organitzat per la Plataforma per la LLengua a Plç Catalunya. Actualment està participant a la coordinadora d'immigrants de catalunya, imoulsada pel col·lectiu els altres andalusos i espazo galego dels països catalans, que pretén ser una aposta dls nous catalans per construir una catalunya lliure i solidaria.
Salut.
Són massa populars, massa ter |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per ds |
14 oct 2005
|
Per tal de demanr que s'anulli aquest acte està circulant per internet la convocatoria d'anar a l'acte amb mocadors palestins. També hi ha la següent carta de rebuig. Si voleu la podeu firmar i enviar-la a les següents direccions:
casaldalacant ARROBA acpv.net, alcoi ARROBA acpv.net, info ARROBA acpv.net, benidorm ARROBA acpv.net, vilella ARROBA wanadoo.es, casalcarlet ARROBA hotmail.com, casalcastello ARROBA acpv.net, hortasud ARROBA acpv.net,
casalcrevillent ARROBA correu.vilaweb.com, cullera ARROBA acpv.net, casaldelx ARROBA acpv.net, fraga ARROBA acpv.net, planabaixa ARROBA acpv.net, campdeturia ARROBA acpv.net, casaldemutxamel ARROBA hotmail.com, casaldoliva ARROBA yahoo.com, valldalbaida ARROBA acpv.net, pedreguer ARROBA acpv.net, sueca ARROBA acpv.net, malva_rosa ARROBA acpv.net, russafa ARROBA acpv.net, vila-real ARROBA acpv.net
Benvolguts companys i companyes d'Acció Cultural del País Valencià,
Em dirigeixo a vostès com a persona compromesa amb els drets humans i nacionals de tots els pobles, i des de la profunda tristesa i desengany que m'envaeix en veure com els Premis d'Octubre d'enguany es convertiran en una tribuna privilegiada per a la difusió d'ideologia racista.
M'estic referint com ja deuen imaginar, a la presència de l'ex ministre de Seguretat Pública i d'Exteriors d' Israel i ambaixador d'aquest país a l'Estat Espanyol, Shlomo Ben Ami, a l’acte que tindrà lloc el proper dia 28 d’Octubre a l’Aula Magna de la Universitat de València, organitzada per la seva entitat, en el marc dels Premis d’Octubre de València d’enguany.
En relació a aquest assumpte, m'agradaria recordar-los que d'acord amb la darrera Conferència Mundial d'ONG Contra el Racisme, que tingué lloc a Durban el passat dia 28 d'Agost de 2001, les tres mil associacions i ONG allí reunides, representatives del moviment civil contra el racisme d’arreu del món, van acordar els següents compromisos en relació al conflicte àrab-israelià:
- Article 425. "Demanem que la comunitat internacional imposi una política de total i absolut aïllament d'Israel, en tant que estat basat en un sistema d'apartheid, de la mateixa manera que ho va fer amb Sud Àfrica. [...]"
- Article 420: “Demanem que es promogui la conscienciació i la sensibilització sobre les arrels de l’ocupació israeliana, les violacions sistemàtiques dels drets humans i les pràctiques racistes de l’Estat d’Israel. Demanem que aquest tasca es desenvolupi a través de les Nacions Unides i treballant estretament amb les xarxes de la societat civil internacional, per tal de difondre informacions i materials educatius per a les escoles i les Universitats.
Com a persona profundament contrària al racisme i a tota forma de discriminació racial, ètnica o religiosa, m’agradaria demanar-los que anul•lin l’acte programat i evitin així exposar-se a efectuar una violació més que probable, de l’article 420 de la Declaració de la Conferència Mundial d’ONG Contra el Racisme.
Com a persona profundament compromesa amb el projecte nacional del nostre país m’agradaria demanar-los que evitin establir cap mena de relació o complicitat amb el projecte sionista i la seva concepció religiosa i excloent del nacionalisme. Aquest nacionalisme mal entès, no pot aportar res de bo al nostre somni de construir un país més lliure, més democràtic, més just i més pacifista.
Atentament,
Nom: Roger Estivill
Ciutat/poble: Barcelona |
Re: Acció Cultural del Pais Valenciá i el sionisme
|
per ds |
14 oct 2005
|
Per tal de demanr que s'anulli aquest acte està circulant per internet la convocatoria d'anar a l'acte amb mocadors palestins. També hi ha la següent carta de rebuig. Si voleu la podeu firmar i enviar-la a les següents direccions:
casaldalacant ARROBA acpv.net, alcoi ARROBA acpv.net, info ARROBA acpv.net, benidorm ARROBA acpv.net, vilella ARROBA wanadoo.es, casalcarlet ARROBA hotmail.com, casalcastello ARROBA acpv.net, hortasud ARROBA acpv.net,
casalcrevillent ARROBA correu.vilaweb.com, cullera ARROBA acpv.net, casaldelx ARROBA acpv.net, fraga ARROBA acpv.net, planabaixa ARROBA acpv.net, campdeturia ARROBA acpv.net, casaldemutxamel ARROBA hotmail.com, casaldoliva ARROBA yahoo.com, valldalbaida ARROBA acpv.net, pedreguer ARROBA acpv.net, sueca ARROBA acpv.net, malva_rosa ARROBA acpv.net, russafa ARROBA acpv.net, vila-real ARROBA acpv.net
Benvolguts companys i companyes d'Acció Cultural del País Valencià,
Em dirigeixo a vostès com a persona compromesa amb els drets humans i nacionals de tots els pobles, i des de la profunda tristesa i desengany que m'envaeix en veure com els Premis d'Octubre d'enguany es convertiran en una tribuna privilegiada per a la difusió d'ideologia racista.
M'estic referint com ja deuen imaginar, a la presència de l'ex ministre de Seguretat Pública i d'Exteriors d' Israel i ambaixador d'aquest país a l'Estat Espanyol, Shlomo Ben Ami, a l’acte que tindrà lloc el proper dia 28 d’Octubre a l’Aula Magna de la Universitat de València, organitzada per la seva entitat, en el marc dels Premis d’Octubre de València d’enguany.
En relació a aquest assumpte, m'agradaria recordar-los que d'acord amb la darrera Conferència Mundial d'ONG Contra el Racisme, que tingué lloc a Durban el passat dia 28 d'Agost de 2001, les tres mil associacions i ONG allí reunides, representatives del moviment civil contra el racisme d’arreu del món, van acordar els següents compromisos en relació al conflicte àrab-israelià:
- Article 425. "Demanem que la comunitat internacional imposi una política de total i absolut aïllament d'Israel, en tant que estat basat en un sistema d'apartheid, de la mateixa manera que ho va fer amb Sud Àfrica. [...]"
- Article 420: “Demanem que es promogui la conscienciació i la sensibilització sobre les arrels de l’ocupació israeliana, les violacions sistemàtiques dels drets humans i les pràctiques racistes de l’Estat d’Israel. Demanem que aquest tasca es desenvolupi a través de les Nacions Unides i treballant estretament amb les xarxes de la societat civil internacional, per tal de difondre informacions i materials educatius per a les escoles i les Universitats.
Com a persona profundament contrària al racisme i a tota forma de discriminació racial, ètnica o religiosa, m’agradaria demanar-los que anul•lin l’acte programat i evitin així exposar-se a efectuar una violació més que probable, de l’article 420 de la Declaració de la Conferència Mundial d’ONG Contra el Racisme.
Com a persona profundament compromesa amb el projecte nacional del nostre país m’agradaria demanar-los que evitin establir cap mena de relació o complicitat amb el projecte sionista i la seva concepció religiosa i excloent del nacionalisme. Aquest nacionalisme mal entès, no pot aportar res de bo al nostre somni de construir un país més lliure, més democràtic, més just i més pacifista.
Atentament,
Nom: Roger Estivill
Ciutat/poble: Barcelona |
|
|