Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: antifeixisme
L'inadmissible (i etern) xantatge de la llengua
28 set 2005
Denuncio aquí que abans que la dignitat de la dona i l'home molts nacionalistes dretans i esquerrans fan demagogia amb la llengua catalana.
El combat pseudoideològic que les formacions polítiques catalanes fan amb l'ús de la llengua d'aquest país duu adherit la marca del xantatge. Una persona justa, una ideologia de justicia poden ser aquí criminalitzades i qualificades com a "imperialistes" per part d'aquells que amparen econòmicament l'imperialisme.

Diaris com l'Avui, ràdios com Flaix, subvencionades per la Generalitat, el primer, i pels EEUU, la segona, equiparen "parlar castellà" amb feixisme, espanyolisme, etc...encara que siguin capaços de pactar amb el diable que ells, demagógicament, diuen criticar.

Aquest discurs elitista el fa, també, seu una esquerrona assambleària, carrincloneta i cristianota, incapaç de mirar més ennlà del raconet català, incapaç de veure que hi ha poblacions que treballen més que ells, que pateixen més que ells, i que tenen menys drets que ells....però com que parlen castellà, o venen de països llunyans i aprenen el castellà, son susceptibles de ser imperialistes, clar.

Peò jo us acuso -en català- de dogmàtics, malalts i, sobre tot, reaccionaris! Vosaltres sou els que esteu matant la bellesa de la llengua catalana!!!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: L'inadmissible (i etern) xantatge de la llengua
28 set 2005
Home, no et passis Carles
Pensa que el que tu anomenes "esquerrona assambleària, carrincloneta i cristianota" (podries concretar mes de qui parles?!) es basa en una idea associativa de base que molt sovint estableix lligams amb "poblacions que treballen més que ells, que pateixen més que ells, i que tenen menys drets que ells...."
I si no digue'm algun altre raco dels territoris castellano parlants on hi hagi mes associacions pro zapatistes, pro kurds, pro madres de mayo... que no pas aqui.
D'acord amb el tema d'Avui i Flaish, pero engegar batzegades a tort i a dret et fa a tu un dogmatic.
Apa siau
Re: L'inadmissible (i etern) xantatge de la llengua
28 set 2005
Be és una opció. Estic d'acord amb Engels la veritat es que aquí hi ha moltes més associacions que no pas a altres llocs.

Salut
Re: L'inadmissible (i etern) xantatge de la llengua
28 set 2005
Em podreu explicar d'una puta vegada què té a veure una cosa amb l'altre?
Qui ha decidit que sent independentista s'exclou la solidaritat i la fraternitat amb altres lluites?
A qui t'estimes més, al papa o a la mama?
Ets de CiU o ets del PSC?
Ets nacionalista o ets progrssista?
Defenso el català al meu país, i això no va en contra de res ni de ningú. Em sembla que no és tan difícil d'entendre.
I, per cert, podries explicar això de que Flaixbac estan subvencionats pels EUA?
Re: L'inadmissible (i etern) xantatge de la llengua
28 set 2005
El Che hablaba la misma lengua que Franco, sólo que éste último hacia de ella una herramienta política. Señalar a los castellanoparlantes como españolistas es de una estupidez insuperable, propia de las mentes más reaccionarias y racistas. Suponen (esas mentes perversas) que los que hablamos, también, en castellano lo hacemos con una intención política por la sencilla razón de que ellos sí utilizan el catalán con esta finalidad. Se cree el ladrón que son todos de su condición, reza el refrán (castellano, pa' mas inri). Pues no, hay gente que no considera la reivindicación cultural como una herramienta de lucha, por lo menos progresista.
Re: L'inadmissible (i etern) xantatge de la llengua
29 set 2005
¿Cómo puede ser que se multe a comerciantes por utilizar la lengua que quieran?
Re: L'inadmissible (i etern) xantatge de la llengua
30 set 2005
no crec que cap independentista d'esquerres digui que els castellanoparlants són imperialistes (molts dels nostres familiars ho serien, quina bestiesa!)

el que es critica és que s'imposi el castellà amb l'excusa de que hi ha gent que ve d'altres llocs i parla castellà, se suposa que se li ha d'amagar la realitat d'aquest país per una mena de paternalisme? que tenen més dret aquests que els que venen de llocs on es parla àrab, o amazic, o urdú? que es tracta de mantenir-los en una bombolla per poder-los utilitzar per posar pals a les rodes ala normalització del català, d'impedir-los ser catalans tancant-los l'accés a la llengua?

per altra banda, podries repassar qui va estar donant suport a les tancades d'immigrants i a la seva lluita sense cap reserva. Jo a Gràcia almenys hi vaig veure els independentistes, entre altres.

ah, i no facis servir el nom de k. marx per escriure les teves fòbies xovinistes anticatalanes
Sindicato Sindicat