Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: ecologia
15 d'octubre > NO a la MAT
27 set 2005
15 d'octubre, a les 17.00 > mani a Barna contra la MAT i per una nova cultura energètica
no-passaran-MAT.jpg
L'ALTRA REALITAT DE LA MAT




Ja fa un temps que la MAT ha centrat una important controvèrsia a tots nivells caracteritzada per la desinformació i atiada pels interessos econòmics particulars de les multinacionals dels sector elèctric i pels despropòsits dels polítics. De bon començament, tant les elèctriques com l’administració i certes associacions empresarials, en especial les cambres de comerç, han volgut disfressar la veritable raó de ser de la línia amb justificacions que la realitat ha anat desmentint una darrera l’altra. Poc a poc va sortint a la llum que es tracta d’una autopista elèctrica entre els Estats Francés i Espanyol (interconnexió) que servirà per canalitzar els excedents d’electricitat nuclear francesos.


Les negatives repercussions d’aquestes interconnexions es produeixen no tan sols localment afectant el paisatge, l’ecologia i la salut; sinó també a nivell més global. La dependència de l’electricitat nuclear francesa comprometrà seriosament la implantació a Catalunya (i a la resta de l’Estat Espanyol) d’un model energètic sostenible basat en les fonts renovables i la generació distribuïda com alternativa a les grans infrastructures de generació i transport (nuclears, tèrmiques, cicles combinats i línies de molta alta tensió). Les MAT suposaran la continuïtat de l’actual model energètic suïcida basat en la dependència envers els combustibles fòssils i l’energia nuclear, i absolutament incapaç de limitar i reduir les emissions de CO2 (principal causa de l’escalfament del planeta).

Per altra part, no podem deixar de banda que la intenció de les elèctriques, canalitzada a través de l’Observatori Mediterrani de l’Energia, és crear una gran anella de transport energètic (gas i electricitat) que per una banda mantingui captiva la creixent demanda dels estats en vies de desenvolupament del nord d’Àfrica i , per altra, asseguri a les multinacionals el control de l’explotació (o seria millor dir espoliació?) dels recursos energètics d’aquests països i el seu subministrament a la Unió Europea.


La MAT compromet, per tant, no només el dret a preservar la nostra qualitat de vida, sinó també la necessitat dels països del nord d’Àfrica a desenvolupar-se econòmicament. Per aquestes raons, és imprescindible que tots ens mobilitzem contra la MAT i per una nova cultura de l’energia.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: 15 d'octubre > NO a la MAT
14 oct 2005
SOM-HI TOTS!!!!

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more